Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Az új autó lehet nem is bírna ki 21 évet.
![]()
Érdemes végignézni mert tanulságos, reklám maszlagoktól mentes, valós körülmények alapján. Az autók vételára, és a velük megtett táv idősítve és forintosítva...
Hali. Ismeri valaki a a mozdony típusát?
Vagy felismeri a logót, a céget? Skoda 130 nak tűnik nekem.
Szia! Bővebben: Link.
Anno 10 millióért ígérték, lett 30. 5 éves gép meg hibát dob memória miatt. Az összeszerelés pocsék, más ebbe belebukott volna már. Simán öt év alatt havi 500.000 forintba kerül, hogy nem is töltöd, nem veszel gumit, nem cserélteted a motort a hűtése miatt. Nyilván van maradvány értéke... Nem csak "gumizni kell" . Azért van más hiba is, az egyik egy tömítetlenségi hiba. Egy hype az egész, megy mint a meszes. 3lismerem. De ha valóban a környezet védelemről szólna spórolósabban tudná használni az energiát.
A kis benzines örök életű csodák eltűnnek szép lassan. Van helyette brutális tömegű plug in hibrid. Éppen azok a gépek tűnnek el amelyik elment eddig benzin vagy gázolaj párán... A hibrid ha nem jól használják kétszeresét eszi ezeknek. A villanyautó- néhány kivételtől eltekintve- még mindig csak egy hype.
Ezt mondom én is, de legalább van akinek ez is jó biznisz, nem véletlenül lett a világ leggazdagabb embere. Nekünk majd megmarad az a lehetőség, hogy megvesszük a "terméküket" háromszoros áron, amivel el tudunk autózni 120km-ert.
![]() ![]()
Igen, tényleg olyan. Én 130as sorozatra gondoltam, de a fotómon látszik a gép oldala és nem olyan ablakos mint a 130as, hanem inkább hűtőfelületes.
Helyzetjelentés: -5°C hőmérséklet, "~3 cm" odafagyott kása, melynek tetején ~1cm porhó van, tehát most söpréssel nem lehet sokra menni. Máshol mi a helyzet?
Eger , hő olyan -2°C és egy gyenge 10cm de ez tartósan mindenhol (úton , útszélen
![]() Nagyvisnyón -8°C volt reggel és sacc olyan ~32cm hó... ![]()
Nem írtam, de a hideg mellé még a szél is fúj, ami persze a hőérzetet tovább rontja. A 10 cm jobbnak tűnik, itt ez még szánkózáshoz alkalmatlannak tűnik.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2021
Itt egész kellemesen csúszós autóban ülve is, a tömegközlekedési eszközök is szépen elficánkoltak az utakon, Egerben megszűnt ideiglenesen a helyijárat közlekedés.
![]()
Itt Keszthelyen úgy tűnik, hogy ilyen nincs, a kapunk felé néző kamerámmal láttam elhaladni helyi járatos buszt.
Mellékelve: saját készítésű, sajnos alacsony minőségű, grafikákhoz felhasználható hó réteg... A minőség a hó nehéz fotózhatósága miatt lett ilyen. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2021
Errefelé ilyen amikor esik a hó bár Egerben ritkább hogy meg is marad pláne mindenhol (aszfalton is.).
Felétek menet ráadásul jó kis lejtős utak vannak.
Az biztos, arrafelé nem autó hanem bűvös szán, főleg az enyém....
Nincs ABS nincs vele gond se , ellenben ha satuzni kell akkor arra megy amerre csak akar. ![]() Teszteltem és elég vicces, hatékonyabb úgy lassítani hogy váltó vissza 2 fokozat és kuplung óvatosan rá. ![]()
Én azt gondolom, hogy Musk nem a Tesla okán a világ leggazdagabb embere, az az elmúlt két évben lett nyereséges, igaz, a részvényárak az egekbe szöktek. Viszont a részvényárak nem a jelent, hanem a jövőt árazzák.
Amikor néhány millió évvel ezelőtt az őseink a fán éltek, voltak akik bátrak voltak és lemerészkedtek a földre, egy részük nem kért az újdonságból, azt mondták, itt fent, a lombkoronában biztonságosabb, miért változtatnánk. Hol tartunk ma? Amikor megjelentek az 1800-as évek végén a belsőégésű motorral hajtott autók, akkor a lovas szekérrel közlekedők csak legyintettek, hülyeség az egész, nincsenek benzinkutak, állandóan elromlanak a gépek, nincsenek szervizek, ráadásul elképesztően megfizethetetlen árúak. Hol tartunk most? Amikor az 1980-as évek elején megjelent a PC, akkor sokan kinevették, hülyeségnek bélyegezték. Akkor az XT, a maga 4 MHz-es órajelével, a monokróm monitorával, merevlemez nélkül, igen borsos áron került a boltokba. Hol tartunk ma? Amikor az 1990-es években a mobiltelefon megjelent kis hazánkban, akkor diplomata táska méretű volt, alig volt lefedettség, és mégis bődületes drága volt, ekkor azt mondták sokan, ez hülyeség, minek ez, csak a gazdagok játékszere. Hol tartunk most? Miért alakultak ezek így? Szerintem azért, mert a fejlesztésekkel el lehetett érni a műszaki tartalom javítását, és a tömeggyártás leszorította az árakat. Viszont csak úgy lehet fejleszteni, hogy az adott eszközt valakik megvásárolják, majd az újabb típus már jobb lesz, hiszen a gyárak is tanulnak. A villanyautó is az életciklusa leges legelején tart, az ára miatt a nagy tömegek számára nem elérhető, nem vonzó, de én azt várom, hogy belátható időn belül sokat fognak javulni, a ma nem túl jó műszaki paraméterei, pl. tömeg, hatótáv, töltési idő, és ezzel egyidejűleg az ára is csökkenni fog. Viszont a sok negatívum ellenére mégis vett tavaly néhány százezer ember villanyautót (a világban), ami lehetővé teszi majd az utánuk jövőknek, hogy nekik olyan autókból lehessen választani amivel már kevesebb kompromisszumot kelljen kötniük. Addig is nyugodt szívvel írd le, hogy ez sz@r, legyél Te is szkeptikus! (úgy érzékelem, ez ma divat)
Azért a Földnek jobb lett volna, ha a fán maradunk.
![]() ![]()
Az egyébként megvan, hogy ez az általad dicsőített, fene nagy és szép fejlődés hova vezet? Még vissza a fára sem, mert senki nem fog maradni aki visszamásszon, meg talán fa sem marad amire visszamásszon...
De sebaj, addigra akinek szükséges lesz, tud majd életteret teremteni magának a marson. ![]()
Ezt írtad:
Idézet: „Nekünk majd megmarad az a lehetőség, hogy megvesszük a "terméküket" háromszoros áron, amivel el tudunk autózni 120km-ert. Persze csak akkor, ha nem kell még pluszban klímázni vagy fűteni is.” Erre reagáltam azzal, hogy fog az majd fejlődni, nem a fejlődést dicsőítettem. A kapitalizmus nem alkalmas berendezkedés arra, hogy a föld erőforrásait kíméljük, hiszen elsődleges a növekedés meg a pénz. A pénz azonban nem tökéletes értékmérő. A szocializmus a és a kommunizmus sem volt olyan berendezkedés, ami a környezeti károkra figyelt volna. Ha megyünk vissza az időben, akkor megvizsgálhatjuk milyen berendezkedés a jó, és máris eljutottunk a feudalizmushoz, ahol nagyon kevés kiváltságos (gazdag) és nagyon sok elnyomott nincstelen volt/van, akiknek aztán nem jut semmi, csak a ló, a szekér a kapa, meg a kasza, ezek környezetbarát dolgok ám. És ezzel már meg is oldottuk a fejlődés okozta Föld tönkretételt. Erre gondoltál?
Nem. Arra gondoltam, hogy ha folyton belepipilünk a kútba amiből a vizet isszuk, akkor egy idő után ihatatlan lesz és szomjan halunk.
Nem hiába teszik ki az út mellé mifelénk az olajos kannákat meg bármit is.
Te hogy oldottad volna meg? Nem értem.
A Tesla bizonyítottan rossz. Amikor a lemez charge szám átüt a festéken, a memória 5 évet bír, a szimering miatt tönkremegy a motor, zörög minden. De legalább környezetbarát a 30-130 km/h 3 másodperc sprint.
Ja meg fél lakóparkot kigyújtanak a szétgurult elemek (akku de na) ....
Itt láthatóan nem alap készül; bár ki tudja?
Valószínűleg elértettem Jani furcsállását, most nem tudom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |