Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   399 / 624
(#) szs válasza Epu2 hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Most is azt nézem. (Nyugodjék békében Columbo asszony)
Ez nem zárja ki azt, hogy az eredeti jobb minőségű, és hogy abból nem lehetne kitűnő, a mai TV-knek is bőven megfelelő minőségű másolatot készíteni -erről beszéltem...
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2021
(#) sonajkniz válasza moltam hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Azért érdemes összevetni az orosz autókamerás videókon látható autó töréseket az adott autó törésteszt videóival.
Szinte sosem egyezik. A valóságban nem előre kiszerkesztett szögben, mérnökileg kiszámolt merevségű és méretű tereptárggyal, kalibrált sebességgel és fékezés nélkül történik az ütközés.
Ergo, nem is úgy törik az autó, mint a teszten.
A kupakra álló autók legnagyobb részének úgy rogyik össze a teteje, mintha alufóliából volna.
(#) Udvari Zsombor válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Jaja, de mint tudjuk, a töréstesztek leginkább arra kellenek, hogy az adott típus megkapja az engedélyt (vagyis gyártásba kerülhessen). "Ember tervez, élet végez."
(#) Ge Lee válasza moltam hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
A törésteszteken szinte soha nem törik a tetőket mert minek, nem gyakori élethelyzet hogy felülről találja telibe valami (repülő?) az autót. A régiek amik még más szempontból is anyagból voltak valóban jobban bírták a fejreállást láttam néhányat. Régi Alfán összetört ilyenkor a szélvédő, meg lett 3 centi horpadás, a mainak a teteje meg a felismerhetetlenségig rogyik össze.
Nem baj, van új (régi) divat, azzal kell csak foglalkozni mit csinál a másik, így majd nullára redukálódik a balesetek száma (vagy nem).
Irigylem ezeket a kamerás civil emberkéket, hogy képesek esténként otthon tükörbe nézni. Mert azzal addig nincs is baj amíg egy vitás baleset esetén mutogatja, sőt ez örvendetes, na de azzal foglalatoskodni hogy jól felnyomjuk a hatóságnál a csúnya szabálytalankodókat, na ez óvoda...
(#) sonajkniz válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 24, 2021 / 3
 
Idézet:
„na de azzal foglalatoskodni hogy jól felnyomjuk a hatóságnál a csúnya szabálytalankodókat, na ez óvoda”

Majd ha egyszer nem te leszel a felnyomott, csúnya szabálytalankodó, hanem árokban kötsz ki egy ilyen miatt, még akkor is más lesz a véleményed, ha esetleg nem hagy cserben. Amire ilyenkor kicsi az esély.
(#) bitmixer válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 24, 2021 / 4
 
A szabálytalankodás is sokféle lehet. Ha nem is végződik balesettel, nagyon durva dolgokat is elkövetnek egyesek. Én nem tartom elítélendőnek, hogy a _kirívó_ szabálytalanságokat valaki jelentse a hatóságnak. Azok meg mérlegel(je)nek.
(#) Epu2 válasza szs hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Elméletben nem, de a gyakorlat nagyon mást mutat.
(#) szs válasza Epu2 hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
No, igen. A TV-csatornák nem-akarásával nem tudunk mit kezdeni
(#) Bakman válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 24, 2021 / 1
 
Nem kell álszenteskedni, gondolom megesett más veled is olyan szituáció, amikor kiérdemeltél volna egy csekket, mégsem rögzítette senki/semmi. Ugyanakkor a veszélyes helyzet/szituáció elkerülése is kíván némi kéz és/vagy lábmunkát, nem hagyatkozhatsz pusztán arra, hogy te betű szerint betartod a szabályokat.

A nagyon durva szabálytalankodókat, akik már nem szabályszegők hanem bűncselekmény elkövetői, valóban büntetni kell, ebben nincs kérdés.

Ge Lee szerintem az unatkozó, az életben megkeseredett* önkéntes polgárőrökről írt, csak nem pontosított. Ugyanakkor éppen az ilyenekben nincs semmi pardon, mert neki ELSŐBBSÉGE VAN, neki JOGÁBAN ÁLL úgy menni, ahogy. Az (általában) orosz fedélzeti kamerás balesetek egy igen jelentős részében tisztán látszik, hogy csak egy mákszemnyit kellett volna előzékenynek lennie és nincs baleset. Főnökként az ilyentől óvjon meg a sors, párszor volt szerencsém élőben is tapasztalni ilyet az utakon és munkahelyen is...

* Lásd Karen szindróma.
(#) tbarath válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 24, 2021 / 3
 
A maiak meg 30-50%-kal nehezebbek, mint a régi autók, ha már arról beszélünk, hogy volt bennük anyag. Az meg hogy milyen anyag, azt inkább hagyjuk is, összevetni se érdemes. És a maiak pesze, hogy "összerogynak" (a felismerhetetlenségig persze barokkos túlzás), mert úgy vannak tervezve, hogy ütközésnél elnyeljék az energiát, hogy azt se a polgár teste nyelje el.

Én egyébként támogatom, hogy járjanak el a rendőrök a dashcam felvételek alapján, mert katasztrófa ami az utakon van.
(#) bbb válasza tbarath hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Én jelentettem már fel valakit azért, amiért közúti veszélyeztetést követett el. A felvételen gyönyörű szépen látszott a rendszáma és végül a feje is, amikor kiszállt az autóból. Azt gondolta az a senkiházi, hogy bármit megtehet a terepjárójával.
Na ez nekem végül belekerült egy jó beszélgetésembe a rendőrségen, amikor feljelentettem és odaadtam nekik a felvételt - véleményük az volt, hogy igen, deresre kellene húzni az ilyet és egyértelmű amit művelt. Majd átadták másik rendőrkapitányságnak, mondván mégse Dunakeszin történt, akkor miért ott jelentem fel, ahol lakok, miért nem ott ahol történt a dolog. Ezután ők is behívtak beszélgetni, s mondták, hogy adnak majd egy elutasító határozatot, mivel nem folyt vér és nem történt anyagi kár, ezért nem bűncselekmény, csak szabálysértés amit az ürge művelt. Innentől viszont már semmit nem tudok az ügy további sorsáról, simán megúszhatta minden gond nélkül.
S hogy mi a szomorú ebben? Ha mindezt egy rutintalan/gyengébb idegzetű sofőrrel játssza el, akkor az nem biztos, hogy mindenféle baj nélkül megússza. Én csak azért úsztam meg a dolgot, mert nem ijedtem meg tőle, mikor nagy gázzal, motorpörgetve jó közel tolta magát hozzám a vasúti kereszteződésbe, s amikor többször is megpróbált az útról leszorítani. Amikor meg kiszállt az autóból, akkor meg szerencséjére volt annyi hely, hogy ki tudjam kerülni, különben lazán átgázoltam volna rajta. Hiába vagyok viszonylag nagy darab, hiába vagyok nagyobb annál a pojácánál, már megfogadtam, hogy inkább nem kockáztatok. A menetrögzítő meg majd rögzíti, hogy miért is virgonckodott az autó kerekei alatt. Hiába ő támad meg, amíg meg nem üt, és ezt nem tudod egyértelműen bizonyítani, hogy "te csak visszaütöttél", addig bizony mindkettőtök részéről garázdaság bűncselekménye, ha összeverekedtek. Ha már tudod bizonyítani, hogy ő megütött és te annak megfelelő mértékig védekeztél, akkor lehet szó önvédelemről - márpedig én nem akarom hagyni, hogy egy akárki megpróbáljon megütni.
(#) Bakman válasza bbb hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
XY ment mint állat, neked korrigálnod kellett, ezekután ment a cicaharc, hogy kinek nagyobb. Utánamentél, nem engedted el, mutogattál, villogtattál, dudáltál? A végét kellett volna elengedned.
(#) sonajkniz válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Idézet:
„Nem kell álszenteskedni, gondolom megesett más veled is olyan szituáció, amikor kiérdemeltél volna egy csekket,”

Nem kell személyeskedni, főleg azért nem, mert egyike vagyok azon keveseknek, akiknek sosincs szerencséje a szervekkel. Bárhol, bármikor a legenyhébb szabálysértésért is elkapnak.
Ergo, kénytelen vagyok szabálykövető módon közlekedni.
Talán ezért is irritál a sok tahó paraszt.
Csak egy példa:
A halásztelki SPAR sarkánál van egy dohánybolt. Hatalmas, többnyire üres parkló.
Napi szinten több tíz autós nem hajlandó kemény 3 méterrel arrébb beálni a parkolóba, hanem egyenesen a dohánybolthoz hajt a behajtani tilos tábla utánig.
Egyszer jóindulatúlag figyelmeztettem az egyik tulkot, hogy sokba fog ez kerülni, ha jön a szerv.
Ezt válaszolta:
-Mi közöd hozzá, nem te fogod kifizetni!
Nos az ilyen fenhélyázó, önelégült gyökér az, aki leszorít az útról, nem ad elsőbbséget, levillog, ha szabályosan mész előtte. Nagyon helyes, ha tenni lehet az ilyenek ellen.

Persze megértem az ellenvéleményedet, ha te is közéjük tartozol.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2021
(#) bbb válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 24, 2021 /
 
Nem egészen. Én lassítottam a zebra előtt egy fiatal nőnek és a totyogósának. Ők elindultak, majd visszaugrottak a járdára, miközben én behúztam a sáv közepére magam és megálltam. Mindezt azért, mert a tükörben láttam azt, amitől ők megijedtek, hogy kisezerrel közelített a terepjárós makimajom.
Ezután jött a villogás, dudálás, közel hajtás - részéről. Majd a lámpánál mellém állt (a forgalom elől elzárt területre), ahol lehúzott ablaknál rámüvöltött miért mentem be középre, s csak annyit válaszoltam rá, hogy nem néztem ki belőle, hogy megáll.
Ekkor teljesen elborult a fejében lévő akármi, mert azt agynak nem nevezném, s folytatta amit elkezdett, csak immár ment az anyám szídása is mígnem én le akartam kanyarodni jobbra, ez meg beállt a balra kanyarodó sávba, ahol tovább üvöltözött, s átköpött! Igazi kultúrlény módjára viselkedett. Ekkor volt, hogy először beszóltam neki és megmondtam mit kezdjen magával.
Innentől még inkább agresszív barommá vált, csikorgó kerekekkel, bőgő motorral indult utánam, s többször veszélyes közelségben rántottam rám a kormányt, többek közt a vasúti átjáróban is. Hogy nem lett baleset, az annak köszönhető, hogy nem ijedtem meg és nem rántottam el a kormányt. Itt is a szembejövők villogtak rá, dudáltak rá, nem hatotta meg. Végül volt helye megelőzni (mondanom se kell, záróvonalon keresztül), ahol "természetesen" elkezdett befékezni előttem, míg úgy gondolta megállásra kényszeríthet, és kiszállt az autóból.
Én ekkor kerültem ki - záróvonal nem betonfal elven, s így még az ekkor már mögöttem haladó is, aki így kettőnk közé került. Ezután a lámpánál megint megálltunk, ahol mellém jött (záróvonalon), és tovább üvöltött, természetesen a szembejövők nagy örömére, akik csak dudáltak rá, meg villogtak neki. Ekkor közöltem vele, hogy felvette a kamera és remélem a rendőrségig fog követni, mert egyenesen oda hajtok.
Sajnos? nem tette, elment valamerre és azóta se láttam a tuskóját.

Szóval maradjunk annyiban, hogy igen, elszúrtam a történet elmesélésének azt a felét, hogy én mit szúrtam el (megálltam a zebránál akadályoztatva őt abban, hogy áthajtson egy anyán és a gyerekén). A lényeg viszont az, hogy hiába a tanúvallomás, kamerás felvétel, csak annyit sikerült elérni, hogy az én időmet elrabolták, majd elengedték az ügyet (ha bármi lett volna belőle, akkor bíróság, meg oda is berángatnak - ez nem történt meg).

És köszönöm szépen a feltételezést, miszerint úgy gondoltad utánamennék egy vadbaromnak és kockáztatnám az életem, azt az autót, amiért megdolgoztam, mások testi és anyagi épségét. Ezt hívják személyeskedésnek és igazán nem vártam volna el tőled. Másrészről úgy tűnik el se olvastad amit írtam, vagy csak nem gondoltad át mi lett volna a következménye annak, ha úgy viselkedek, ahogy te feltételezted és úgy megyek a rendőrségre feljelentést tenni.
(#) szs hozzászólása Ápr 24, 2021 /
 
Az "Érdekességek" téma nyitómondata valami ilyesmi:
Idézet:
„Arra gondoltam hogy itt felhívhanánk egymás figyelmét olyan eszlközökre (......)az ember nem is gondolná hogy van ilyen.

Az, hogy egy Skoda elbír két Skodát a tetején (a maiak meg többet), az még (talán)ideférhet, de a közlekedési szituációk megvitatása talán még a "pihenő pákások"-ba férne, de nkább az "autózz blog"-ot indítsa be újra valaki, odavaló (ott én is szívesen beszélgettem ilyesmiről)
Nem kioktatás, csak kérés.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2021
(#) Bakman válasza bbb hozzászólására (») Ápr 24, 2021 / 1
 
Nem a sértegetés volt az írásom célja. Egyszerűen, mint a mellékelt példa is mutatja, kár játszani az önkéntes polgárőrt, rendőrt. Ritka az az eset amikor jól ki lehet jönni belőle és/vagy nagyon nem éri meg a fáradtságot. Nyílván nem fog kiedülni, mi történt volna akkor, ha nem állsz be középre, de azért több kifejletet is el tudok képzelni és ebben csak egy az az eset, amikor a baleset bekövetkezik. Mi volt előbb? A beállás középre vagy a gyalogosok hátrálása? Kb. mindegy is, szerencsére ők is észnél voltak.

Tudom, unalmas, de azért leírom: a közlekedés veszélyes üzem, ezzel mindenkinek tisztában kell lennie aki részt vesz benne. Legyen gyalogos, kerékpáros, motoros, autós, kamionos, utas egy buszon stb.

szerk.:
Részemről ennyi.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2021
(#) Gafly hozzászólása Ápr 25, 2021 /
 
Sheikh Muszaphar Shukor: 1, 2.
A másodiknak már egyszerűbb lesz a helyzete.
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Bár Peggy Annette Whitson-nak sem lehetett egyszerű: 1, 2.
(#) moltam válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Felülről nem, de a tető az utascella része, aminek meg egészben kell maradnia a bent ülők érdekében. Össze lehet hasonlítani egy mai és egy régebbi autók oszlopainak vastagságát. A régiekből sokkal jobban kilátni, a maiakban meg van holttér rendesen, de ezzel erősebb is lett a szerkezet.
(#) sonajkniz válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„A törésteszteken szinte soha nem törik a tetőket mert minek, nem gyakori élethelyzet hogy felülről találja telibe valami (repülő?) az autót.”

Nem is az miatt kel tesztelni, mit bír, hanem az ilyen esetek miatt.
Azért ezeken a képeken van pár autó, aminek a tetőszerkezete siralmasan vizsgázott.
(#) Ge Lee válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Át kell alakítani őket bukfencelősre.
(#) Gafly válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Kollégám a megengedett sebességgel landolt a feje tetején. Suzuki totálkáros lett, de neki csak a fülére kellett két öltés. Aztán persze amikor kiment a "természetes fájdalomcsillapitó", utána még volt "itt is fáj, ott is fáj"...
Nem butaság az a merev cella, és gyűrődő zóna koncepció...
(#) nagym6 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Idézet:
„Nem kell álszenteskedni, gondolom megesett más veled is olyan szituáció, amikor kiérdemeltél volna egy csekket, mégsem rögzítette senki/semmi.”
Ez biztosan mindenkivel valahányszor is, szándék nélküli hiba okán. Én az agresszív, felelőtlen veszélyeztetőket ítélem el nagyon. Mások életével bohóckodnak. Ez a baj.
Például aki ideges dudálással előzve leszorít az útról, mert megálltam a nem működő sorompó előtt, hátha jön a vonat. Ha őt találja el, mint most Újfehértónál.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
(#) Epu2 válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Már régen, kilencvenes évek. Figyelmetlen is voltam, de tudatosan nagyon siettem. A Nagykőrösi úton toltam az orrát jóval száz fölött. Volt forgalom, időnként kellett sávot váltani. Egyszer csak mindenki eltűnt a belsősávból és hagy szoljón. Szolt is egy hadonászó egyenruhás. Még a cipőméretemet is levették. Több rendőr is kérdezgetett. Még anyagi körülményeket is. (??)
50-es táblánál 115-tel suhantam. Na, gondoltam, a gatyám rá megy. Szóltam is az érdekemben a cég tulajának, hogy mit tud tenni. Mondta, ha majd jön a papír, talán akkor. Nem jött semmi papír. Az után lapítottam, mint az a bizonyos a fűben. Mai napig nem értem, de azért nem reklamáltam.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
(#) nagym6 válasza Epu2 hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Szerintem lépett a cég, csak nem mondhatta senkinek.
(#) nagym6 hozzászólása Ápr 25, 2021 /
 
Már akkor.
(#) erbe válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 25, 2021 /
 
Régen történt. Jövünk haza Pestről. Szép nyugisan (pedig még nem voltam nyugdíjas. ). Már sötét volt. Egy falu elején tolakodott a Suzuki Alto. Bent nem előzött, de ahogy elhagytuk, elhúzott. Emelkedő, szerpentin, lejtőn húzós kanyar. Utána ott áll az út szélén az Alto. Elhúzunk mellette. Mondom, itt sok volt a szilánk, nézzük meg! Suzuki normálisan néz ki, de üveg sehol. Az úton meg mindenhol. Vetett egy bukfencet, utána talpra állva húzódott félre. Fiatal gyerek mondja: "-Ha tudom, hogy ilyen kanyarok vannak itt, nem előztem volna meg. " Ahhoz képest a formája semmit nem torzult.
(#) Udvari Zsombor válasza erbe hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Szerintem még örüljön, hogy ennyivel magúszta.
(#) Gafly hozzászólása Ápr 26, 2021 / 5
 
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
A sok lábon álló kamera(falka) úgy harci állásban a Terminátor filmet juttatta eszembe...
Még jó, hogy nem mozdulnak....

De mindenképp érdekes, köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
Következő: »»   399 / 624
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem