Fórum témák
» Több friss téma |
Lekötöttem.mMár csak az esőre várok!Hol lehet zárlatos?Maga a lámpa vagy kábel?
Már volt ilyen belenéztem!Most nem esik és bizti csere után működik!
Azért írtam, a villogólámpát, mert tulókapunál nem jellemző a motorbeázás, de mivel nem látom, föltételezem, hogy nem burkolat nélkül használod, a villogó lámpa kábele, hacsak valamelyik fém átvezetés nem dörzsölte ki ,akkor az is pipa, mert miért pont esőbe verné a biztit... Marad a lámpa.
Köszönöm .Akkor marad a lámpa lekötve és remélem esőnél kiderül!
Vezérlést kivenni átbogarászni, esős időben! Honnan kaphat vizet, párát! Tömítés rendben van e a dobozban?
Somfy kapumozgató motorral nem boldogulok. A tanulási folyamat (lassú csukás-nyitás) nem megy végig. adott helyeken megáll. Kezdhetjük előről, de végezni vele nem lehet. Reseteltük, feszültségmentesítettük, újra programoztuk a távirányítóhoz nem jutunk vele előrébb.
Köszönöm ha tudsz segíteni!
Hello! Most látom, hogy moderátori "áthelyezés" miatt lemaradt a a precízen megnevezett kapu típusod!:
Somfy Elixo Optimo 24V RTS Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2021
A tekercselő cég megtekercselte a szakadt Beninca motort. Sebessége, hangja mint a gyári. 10500 Ft volt.
Üdv Mindenkinek. Egy 220V-os motor bekötésében kérnék segítséget. Valaki hátha találkozott már ilyen motorral ami egy kapunyitó motor. A segítséget előre is köszönöm.
Nem "220V-os"....hanem 230V van ráírva!
Ha beírod a gugliba a típusát, akkor számtalan találatot mutat a bekötéséről. Nem mellesleg, van a kapunyitóknak külön fóruma! Azokban találsz útmutatást egy kapunyitó motor kivezetéseinek beazonosításáról/beüzemeléséről. Például ez... A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2021
Szia. Bocsi igazad van a feszültséggel kapcsolatban. A Google-ba már kerestem de nem kaptam segítséget lehet, hogy nem jól keresem.
Egy képrészletet csatolok. A kivezetéseket neked kell kimérned: A középkivetéshez (W/com) képest egyforma ellenásértékeket kéne mérned az "U" és "V" vezetékvégeken. Ezekre kell kötni a 8µF-os kondenzátort. W+U vagy a másik forgásirányra a W+V-re kell kapcsolni a 230V-ot...
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2021
Szia uniman. A belinkelt kép a bekötésről jó a motor működik. Most már csak a hibát kell megtalálni mert amikor az elektronokával van vezérelve szakaszosan működőt vagy meg állt. Lehet valami forrasztási hiba vagy relé, vezetékek csatlakoztatásánál valamilyen érintkezési hiba.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2021
A vezérlés típusát nem írtad le...anélkül?
Kondikat kimérni és ha értéken aluli, akkor cserélni. Valószínű ez lesz a probléma.
Az egység, egy pár silver nyitómotor lehet, a vezérlés pedig egy E2 régebbi elődjének tűnik. Ilyesmi lehet A rángatózást a rossz geometria is okozhatja!
Van egy kétszárnyú kapuja az egyik haveromnál. Kb egy éve fel lett szerelve rá kapunyitó motor. Ezek igazából jól működnek, de az egyikkel van egy olyan gond, hogy záráskor a szárny kb 80 cm-es "ugrással indít, utána meg 30-40 cm-es darabon oda-vissza leng mire elkezd rendesen csukódni. Mi okozhatja ezt az ugrást. A kapuszárny kb 30 kg lehet és kovácsoltvas formára hajaz, tehát nincs nagy ellenállása. Hajtómű nélkül simán nagyon könnyen működik, sőt, ha nagyobb lendülettel nyitják, félig vissza is csukódik. A hajtómű látszólag lineárisan megy leszámítva a kapuszárny ráhatását.
Először is a motorok típusát meg kéne adnod + képet a felszerelési pontokról.
Bizonyára a motor(ok) nem jó helyre lettek felszerelve. Ugyanis minden motornál elő van írva bizonyos "geometria". Ha a régi kapu esetében, ha nincs elég hely erre, akkor ez lesz az eredmény. Ezenkívül a forgáspontok kopása/kotyogása is okozhatja... A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2021
Meg mérd meg a kapu forgáspont, meg a motor rögzítési pontjainak a távolságát. Bizonyára ezek kisebbek(rövidebbek) lesznek az előírtnál...a kapupillérnél az A, B, D méretek.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2021
Az Uniman által feltöltött képen az A túl kicsi (valószínűleg) akkor csinál ilyet, nyilván a szomszéd fala erős kompromisszum. sajna ezzel később lesznek gondok, mert induláskor nagy a sebesség, de kicsi a nyomaték, tehát előfordulhat, hogy nem fog visszacsukni, ill visszanyit, ha túlterhelést érzékel a vezérlés, főleg majd télen.
Valamit alakítani kell rajta.
Ez érdekes, mert a kapu forgáspontja és a motor forgáspontja a hozzáadott lemezzel sokkal nagyobb volt, így nem is akart kinyitni. Lett hozzá csináltatva egy másik tartólemez amivel az "A"-val jelölt szakasz kisebb lett így nyílik, de van ez a darabos indulás. Viszont mindkét szárnyon egyforma a távolság, de a másik szárnnyal ilyen gond nincs, az simán megy ahogy kell. A
szomszéd faláig még van egy darabon kerítés is, tehát hely volna. n arra gondoltam, hogy több mint 90 fok a nyitási szög, és ez miatt lehet ez a dolog vele. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2021
Hali!
Ki kellene zárni a motor/elektronika hibát. próbaképp 1. Motorokat felcserélni 2. elektronikán a 2 motort bekötést felcserélni. Ha egyik sem viszi magával a hibát, lehet agyalni a mechanikán
Én is erre gondoltam első lépésként. Nem tudom meg lehet-e oldani, mert a motorok aszimmetrikusak, de ha nem esik egyik nap megpróbáljuk. Azért mindenkinek köszönöm a segítő szándékot.
Na jó, de mégis mennyi az "A" centibe?
Abba gondolj bele, ha az A Nagyon kicsi, záráskor induláskor, egy elég komoly gyorsító áttétel képződik, ami folyamatosan csökken, tehát meglendíti és mivel van van holtjátéka a rendszernek, gyakorlatilag megelőzi azt a sebességet amivel lassul. Méretezésbe lesz hiba, ne is keress mást!, Ha meg asszimetrikus a kapu, ezek szerint ez lehet a nagyobbik szárny, a kicsi szárnynál is lehet ugyanez a probléma, de mivel kisebb nem lehet észre venni, mert nincs akkora lendítő ereje.
Szia! A kapu szimmetrikus, az eső miatt nem mentem el megmérni, de kb 15-20 cm körül lehet, de mint írtam először az eredeti hozzá való felfogatással nem is működött, mert még több volt ez az "A" távolság. A kapu forgáspontja elég messze lett az oszloptól. Vagy egy napi kísérletezésbe került, mire sikerült olyan pontot találni ahonnan nyitottak rendesen a motorok.Ez a távolság a két kapunál most azonos, de a nyitással nincs is gond, a csukásindulásnál viszont (szemből nézve) bal szárny csapódik, meg lengéseket végez. Nem ez az első kapu amire nyitószettet tettünk, de még ilyennel nem találkoztam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |