Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: Épp ennek az ellenkezőjét állítani butaság és tapasztalatlanság. A magára hagyott akku feszültsége ha nem volt adott időn belül töltve (néhány óra vagy nap), akkor beáll valahova 12,6V környékére. Minél több időt (és itt nem hetekről vagy hónapokról hanem akár órákról van szó) tölt ennél alacsonyabb feszültségszinten annál többet fog veszíteni az élettartamából.„a 12V alatti kapocsfeszültséget mélykisülésnek tartani szerintem orbitális butaság” Itt nem arról van szó, hogy nem lehet lemeríteni 12V alá. Le lehet, akár 9-re is, ha ez nem gyakori (hanem egyedi eset), és azonnal vissza van töltve. Ha valami új, korszerű (akkuzabáló) autód van, vegyél bele egy új akkut, és ne használd az autót csak havonta-kéthavonta egyszer. Két év (vagy annyi se) és mehetsz új akkut venni, pedig nem is ment soha az akkufesz 11,9V alá.
Kiváncsi lennék, hogy a kapacitást, vajon mekkora feszültségig kisütve adja meg a gyártó, mert az biztos, hogy nem 12V-ra és nyílván nem 60A áramerősségű kisötés mellett. Tehát 60Ah-s az akksi, a kapacitást nyílván 20oráig tartó kisütés mellett adják meg és feltételezhető, hogy 10.5V-ra sütve, de ne merítsd 12V alá. Ez eleve nonszensz, szóval nem kellene teljesen komolyan venni minden gyártók által leírt betüt.
Ge Lee Ha jól elmélekszem eleve nem is szabadna az akksinak teljesen kisülnie a kolega konfigurációjában, márpedig ez történt a kezdetektől fogva tehát az az akksi hibás volt. Inkább tartom butaságnak és tapasztalatlanságnak azt az állítást, hogy minden akksit tesztelnek eladás előtt, mert ebben a dimenzióban ilyen nincs az egészen biztos. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Nem figyelsz. ( nem is akarsz)
Leírtam, 12V alatt töltendő. Mert 0%-os. Mélykisülés kezdete. Nem én állítom magamtől, a gyártók állítják. Meg így tanuljuk. Azt is leírtam, 10,5V-ra merítve adják meg a kapacitást. A kettőt nem egymást kizáróan, hanem együtt kell értelmezni. A 10,5V az elsősorban tesztüzem, nem üzemszerűség. (Azt is írtam, milyen esetekben fordul elő üzemközben) A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Hogy mit minek tartasz vagy miben hiszel vagy sem a kutyát nem érdekli, én amikor új akkut veszek, ott az orrom előtt teszi rá a srác a műszert arra a darabra amit elhozok. Meg se venném ha nem így lenne. Nem a teszkóban kell akkut venni...
Mutatom akkor (hogy ne csak a levegőbe beszélgessünk), hogy a gyári műszer mekkora töltöttségűnek mutat egy 11,92V-os akkut. A második sor az ami beszédes... Idézet: „Ha jól elmélekszem eleve nem is szabadna az akksinak teljesen kisülnie a kolega konfigurációjában, márpedig ez történt a kezdetektől ” Kezdetektől fogva 10,5-re merítette, akkor kapcsol le a töltő-szabályzó egység. És kezdetektől fogva ebben az állapotában altatta addig, míg nem kezdett eléggé sütni a nap. (Ő írta, nem én mondom) A rendszeres mélykisütés, és a rendszeres mélykisülésben felejtés rohamos leépülését okozza az akkunak. Ezt sem én találtam ki, az akkugyártók és használók tapasztalata, ezért a gyártó is hangsúlyozza. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Idézet: „Kezdetektől fogva 10,5-re merítette” De, ha jó lett volna, nem merülhetett volna le ennyire. Előtte hebrákolt sokkal kevesebb kapacitású akksik sem merültek le ennyire, ez sem mond nektek semmit komolyan? Ge Lee Ilyen alapom engem nem érdekel, hogy te mit írsz. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
A mellékelt ára szerint az AGM akkunak 14,7V kapocsfeszültséget kellene produkálni.
Az lehet, hogy az adott akku már kimúlt, de szerintem ebben főleg a töltő áramkör (beállítása) hibás. 14,1 V feszültségnél leállítani a töltést eléggé provokatív lépés, a tényleges töltési fázis még el se kezdődött. Most már tényleg kellene a gyártó oldalán egy konkrét töltési algoritmust találni - nekem nem sikerült. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Nem tudom honnan vetted ezt az ábrát, de már a kép nevében is töltő van, nem akku, szóval kizárt hogy az akkunak kéne akkora feszt produkálni. Pláne pihent állapotában. A kérdező által felvázolt használati mód tökéletes példája volt annak, hogy hogyan kell rövid idő alatt tönkretenni egy új akkut. A képen lévő utolsó 2 mondat szintén beszédes, pláne ha hozzávesszük amit a műszerem mutatott 4 hozzászólással feljebb. Azok az akkuk durván ki voltak sütve, ráadásul hosszú időket is álltak abban az állapotban, ami egyenes út a tönkremenetelükhöz.
Innen vettem át. Mégegyszer, a Varta oldalain semmi konkrét információt nem találtam AGM kulcsszóval, csak marketingszöveget. Ez lehet az én hibám, türelmetlenségem, de lehet a Google és a Bing sara is.
Ebből a szempontból kb. semmi különbség nincs. A műszer ami nekem van (olcsó kínai, de ez is azt méri mint a hússzor ennyibe kerülő) minden létező 12V-os akkut tud tesztelni 3 és 220Ah között, valamint a gépjármű indító és töltőrendszerét is. Az AGM akkut ugyanúgy 0%-osnak, azaz teljesen lemerültnek tekinti 12V-on (megnéztem). A kérdező pedig 10,5V-ra merítette rendszeresen, ahol ráadásul még napi szinten órákat időzött az akku. A leírásban meg az van, hogy 50% alá sem lenne szabad meríteni. Az lett volna a csoda ha nem megy tönkre rövid idő alatt...
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
A mellékelt adatlapoknak megfelelőt szeretnék látni a Varta AGM akkuiról. Amíg ilyen nem látható, addig csak saccolhatunk.
Eleinte az akkut és a töltőt is gyanúsnak találtam, ez mostanra úgy módosult, hogy a töltő tehette tönkre az akkumulátort. Nagyon érdekes lehet egy feszültség/áram logfájl a konkrét szituácíóról. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Azért akad leírás, csak valóban türelmesen kell keresni az oldalon, - de amikor a Vartára hivatkoztam, azt azért tettem, mert ott is olvastam.
Lentebb ott van néhány kép, ami a Varta oldaláról van. Ott szerepel (az elsőn), hogy a "hagyományost" 14,4V-ig, a második képen, hogy az AGM-et 14,8V-ig is engedhetjük. (ezért nem is értem, hogy a kérdezőnek hogyan adhatták azt a töltőegységet AGM-képesként, miközben csak 14,1V-ig tölt) A harmadik képen az szerepel, milyen szinteken mennyi "töltöttség" van az akkuban, az AGM is ott van (ezt mutattam is már, ezért nem értem, hogy miért hagyjuk kis terheléssel 10,5V-ig merülni, -hiszen, mint mértem- az az 1,6A-nyi terhelés kb. 0,2V feszültségesést okoz, tehát ha elvesszük a terhelést, hát a 10,5-ből kb 10,7 körüli lehet..) Idézet: „Eleinte az akkut és a töltőt is gyanúsnak találtam, ez mostanra úgy módosult, hogy a töltő tehette tönkre az akkumulátort.” Igen, úgy lehet. Túlmerít a szabályozó, éjszakára mélykimerülésben hagy, majd miután kisüt a nap már képtelen a rendelkezésre álló idő alatt visszatölteni. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Van itt még használati Varta AGM-hez, nagyon "felhasználó-irányú"
![]() (nehezen vágtam ki a többnyelvűből, amit nem tudtam mellékelni, mert több, mint 8MB)
Köszönöm a segítséget, és türelmet.
Ezek után a töltő forgalmazója hunyó, mert félrevezető információt adott. ![]() Idézet: „töltő forgalmazója hunyó, mert félrevezető információt adott.” ...bezony... A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Ha lehet hinni az összevadászott infóknak, akkor ezeket az akkukat 12,5V alá egyáltalán nem szabadna meríteni. Attól a 10,5 egy cseppet lejjebb van.
![]()
Szerintem meríteni sem szabad, csak tölteni és tárolni.
![]() Idézet: „Lentebb ott van néhány kép, ami a Varta oldaláról van. Ott szerepel (az elsőn), hogy a "hagyományost" 14,4V-ig, a második képen, hogy az AGM-et 14,8V-ig is engedhetjük. (ezért nem is értem, hogy a kérdezőnek hogyan adhatták azt a töltőegységet AGM-képesként, miközben csak 14,1V-ig tölt)” Óriási különbség van a felhasználási módok között. ha feltöltöd és mindjárt meríted (autó), töltheted a hagyományost 14.4-ig, vagy 14.8-ig az AGM-et, de, ha tartod benne a töltést és nem mindjárt meríted, akkor a 14.4 és a 14.8 máris sok lesz. Az ő felhasználásában a 14.1V-os feszültség is lehet akár sok (egy hagyományosnak), ha mondjuk már deélelőtt feltölti, majd utána 10 órán át tartja is a feszültséget. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Annyiban lehet hinni, hogy a 12,5V-ra merített (és onnan azonnal feltöltött) AGM fogja teljesíteni azt a legendás 800 ciklust. Nem baj, ha 12V-ra merítünk, csak nem 800 lesz.
Vannak kocsik, amik 6 literrel is eljárnak. És 150-et is tudnak. Csak nem egyszerre. Vagy ez, vagy az.
Én mértem.
Én kerestem gyártói javaslatot, és közzétettem. Te mit mértél meg? Melyik gyártó javaslatát például közzé? Mert még csak annyit mondtál mindenre, amit tettem: "de nem" Idézet: „ha tartod benne a töltést és nem mindjárt meríted, akkor a 14.4 és a 14.8 máris sok lesz” Azt is mérem naponta, hogy: ha tertom a feszültséget a teherautómban, -14,4 a jellemző, de rekkenő hőségben 14 is van-, azt köszöni az akku, jól van. Napiminimum 6, áltslában 8-10, néha 14-16 órákat. Semmi baja tőle. Nem lesz "máris sok" a végfeszültségen tartás. Idézet: „ha feltöltöd és mindjárt meríted (autó),” Az általad állítottal ellentétben -pont az autó az, ahol nem azonnal merítesz... De -mint a kérdező állítja- nem túlzott feszültség a baj... Ő éppen feltöltés-merítést szeretne, minél hatékonyabban A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Az autóban nem tartod az akksiban a feszültséget félnapig, kivéve persze, ha folyamatosan közlekedsz. Ott fél órát töltöd, majd magára hagyod enyhe kisütés mellett (kb 30-50mA amit eszik az a utóban néhány vezérlő, magnó stb.). Én szünetmentes tápokkal vacakoltam sokat, alaposan utána is néztem az akksiknak. Óriási különbség van a ciklikus és az készenléti használat között, az sem véletlen, hogy a szünetmentes tápok csak 13.7V-ig töltik az akksikat. Persze a kérdezőnél a kettő közötti állapot van inkább, de 14V fölé nem engedném a feszt, szóval semmi baj azzal töltővel, neki egyszerűen nem AGM akksi kell, az autóba való nagy áramokra, plusz továbbra is tartom, hogy az az akksi out of box döglött volt már.
Van kamionos cimborám, ők sokat mennem folyamatosan magas akksifeszültséggel, és nem véletlen, hogy a személyautóban való két akksi csere között, 3-4 teherautó akksi csere történik.. De tessék néhány akksira még rá is írják, hogy mikor mennyi az annyi.
Nem tudom, honnan olvasod a félinfóid.
Én használom teherautóban az akkut, én mondom neked első kézből, hogy ezért tart tovább, mint másnak: mert több órán keresztül töltési végfeszültségen van. Első kézből mondom, nekem nem teherautósofőr cimborám van, én vagyok a gyakorló teherautósofőr. Én tapasztalom, teherautóban. Szemem előtt a műszer. Mutattam is már. Bizony, félnapig tartom feszültségen, általában. Néha több, A képed csak azt bizonyítja, amit a Varta is közzétett, én itt tvábbadtam, te pedig azt mondtad, nem úgy van. ![]() Én csak hozzáteszem (tapasztalatból), hogy nem kell visszavenni 13,6-ra, nyugodtan lehet hagyni 14, 4-en. De akérdezőnek továbbra sem ez a problémája... A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
A zselés akkumulátor, és az AGM között van némi különbség.
Töltéskor az AGM 0,6 volttal, pihentetés után 0,4 volttal magasabb feszültségű. Az AGM 14,8V feszültségen kezdi tárolni az energiát, míg a zselés már 14,1V feszültségen (ahol az AGM még kisütött állapotban van). A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Jézusom már a 14.1V is kisütött?
![]() Honnan szeditek ti ezeket az elméleteket? ![]()
Rosszul fejezte ki magát, ez igaz. 14,1V töltési végfeszültségen nem kisütött az AGM sem, csakhát a 14,1V töltési végfeszültségre töltött AGM (miután levesszük a töltőről) csak kb 12,6-12,7V-nak fog mutatkozni, ami az AGM-nél csk alig 75% töltöttség. Így értette ezt a (a valóban rosszul elsütött) kisütöttséget.
De csak értelmezni akart, ha nem is jó szóhasználattal Milyen jó is lenne, ha érteni, nem támadni akarnál.... A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Látod-látod...
Ne egyszerűsíts, még az érthetőség kedvéért se, mert az rádszállnak, ha nem érteni, hanem mindenáron támadni akarnak ![]()
A képen látható akksit hónap elején töltöttem 13.7V-ra. Amúgy az akksi 3 évig ment egy UPS-ben, februárban cseréltem, tehát már van benne pár ciklus. Ja és bár zselés akksit hazudnak ezekre, ezek AGM aksik általában...
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Én meg 14-re szoktam. És (ha nem használom) a sima savas 12 8-at mutat egy hónap múlva. Semmit nem segítünk ezzel a kérdezőn, akinek azt mondták, hogy nyugodtan mélykisüthet...
Valójában arról megy itt vita, hogy mi számítmélykisütésnek,a többi már csak méregetés.
![]()
Mérés nélkül csak elméletek vannak.
Te meg csak támadtál -eddig. Örülök, hogy mértél, mégha most ez nem is segített. Annak is örülök, hogy feltettél egy képet, (bár az szinte ugyanazt mutatta, amiről két napja beszélek) Az pedig, hogy néha még magaddal is ellentmondásba keveredsz, az csak látszólagos. Elgondolkodom én a re szavaidon is, és érreni vélem aztis, mit szerettél volna mondani A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |