Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Annak idején sikerült teljesen zavarmentes rendszert összehoznom hátsó testeléssel. Két erősítővel, kondival és három sztereó jelkábellel. Az áramfelvétel 90 A fölött volt. Ne mondd, hogy csak szerencsés vagyok. Emlékszem, nagyon nehezen fértem el vele a két küszöbben. Még egy 50- es tápkábel biztos nem fért volna el…
Én meg soha nem küzdöttem semmiféle zavarral semelyik erősítő beépítése után sem... Pedig kellet beépítenem házilag készültet is, ami igazán brutál volt, 2db 30 centis mélynyomót hajtott a ládában, és én (pedig bírtam a zörejt) nem bírtam a zárt autóban bent maradni 5 másodpercnél tovább mert átlépte már a fájdalomküszöbömet.
Ezt soha nem értettem, hogy mi abban a jó.
Egy autó végképp nem egy tökéletes akusztikus környezet zene hallgatásra. Aztán azt vontam le, hogy ez egyfajta, ki tud brutálisabb hangerőt belepréselni egy autó által nyújtotta környezetbe. Semmi köze a zenehallgatáshoz, csupán erő, és pénztárca fitogtatás. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2021
Idézet: „erősítő tápja az összes áramforrás által modulálva lesz” Ez így van! A 12V modulálva lesz pár 10mV-nyi feszültséggel! Amit még 12 volton megfogunk egy fojtóval és rendes kondival, aztán abból csinálunk x voltot, amit szintén kondiba pumpálunk! Aztán jön még az erősítő tápfesz oldali zavarelnyomása sok-sok decibellel! Tehát ebből pont nem fogsz hallani semmit, sokkal inkább más (gyártói) trehányság okán a bemenetre jutó jel lesz már zajos. Na ezt hallani fogod!! Talán éjjel, mikor csönd van, és átnyomod a füled a hangszórón! Idézet: „sikerült teljesen zavarmentes rendszert összehoznom hátsó testeléssel.” Macsek! Szerencsére többen is vagyunk így!! Idézet: „Egy autó végképp nem egy tökéletes akusztikus környezet zene hallgatásra” De. Mert tulajdonképpen benne ülsz a hangdobozban. Hasonlóan, mit egy fejhallgató, de csak hasonlóan, és a belső kárpit is sokat csillapít. Az más kérdés, hogy eléggé értelmetlen, inkább a vezetésre kéne figyelni.
Nem is értem miért nem építenek hangstúdiókat, nagyobb autókba, kisbuszokba!!
A fej/fülhallgató miért olyan jó (általános) megoldás? Mert kiküszöböli az estleg változó környezet akusztikai hatásait. Egy nagyobb tér az akusztikája miatt jelentős hatást gyakorol arra, hogy mit hallasz.
Egy személyautó a maga nem túl nagy belterével, és az akusztikus csillapításával, amit más okból, a jármű saját zajának csökkentésére készítenek, megfelelhet a zenehallgatásra is. Ez minél nagyobb tér, annál kevésbé hatékony. Biztos láttál jól megépített hangstúdiót, ott az akusztikus teret hangelnyelő, hangterelő megoldásokkal állítják optimális helyzetbe. Ez azért nem olcsó mulatság.
Én azért nem ülök ki az autóba téli estéken, amikor egy kis zenehallgatásra támad kedvem.
Így van, minimum az ajtókat szokták szigetelni. Vagy jobb helyen az egész bódét…
Egy szóval sem mondtam, hogy ez a legideálisabb megoldás. Az autó lehet meleg garázsban is, bár ha már van garázs, én biztos abból alakítanám ki a zeneszobát, már ha a lakásban nincs egy üres, erre a célra kialakítható szoba. Voltak, akik megtették. Nekem sajnos az első emeleten 51 m2 -en igazán van lehetőségem.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2021
Megjött az erősítő. RCA föld , és a táp GND közt majd nem 4k ohm az ellenállás.
A hosszú hétvégén neki esek. Kíváncsi leszek.
Zeneszoba?
Fiatal koromban álmodoztam róla, hogy ha lesz egy házam, lesz benne zeneszoba. Most van egy házam, de a realitások felülírták az álmokat. Sajnos nem sikerült olyan vastag pénztárcát találnom mint Lölő, így az álom álom maradt csupán.
Önálló zene szobát és sem engedhetek meg magamnak, de van egy garázs-műhelyem, amolyan "kanbunker", némi extra térrel, még akkor is ha bent áll a kocsi. Van még hova fejlődnie, de mostmár 1 pár HS500, meg 1 pár HS280 elég jól bezenéli. Tegnap 1 óra Queen után már csengett a fülem! Ez mellett van mégy egy elektronikai műhely-hálóm, (alias kupisszoba) ott egy HS501 zenél..
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2021
Nekem is csak vágyálom a zene szoba, de legalább kiélhettem magam rádiós koromban. Csakhát régen volt.
Sziasztok!
Nos bekötöttem a Sony erősítőt a kocsiba. Mindenféle zaj és hercehurca nélkül üzemel. Nagy az öröm és a boldogság. Tényleg nem túl jó ez a SAL erősítő.
Ennyi az egész! És sok agysejt, idő, életkedv, ami megmaradt!
Ahogy mondod! Köszönöm mindenki segítségét!
Sziasztok!
Próbálok javítani egy Philips autós erősítőt. A hiba jelenség az az, hogy ha rákötöm gépre és elindítok egy zenét, csak csúnya sistergés, sercegés van néha ki lehet hallani a zenét. Addig eljutottam, hogy a mellékelt kapcsolási rajzon lévő 2db pirossal bekarikázott kondit kiemelem és ide forrasztok RCA csatlakozót (az árnyékolás ilyenkor az erősítő betáp minusz kivezetésére van kötve) tökéletesen működik. Visszaforrasztottam a kondikat és az az előtti részre koncentráltam. Rájöttem időközben, hogy az RCA árnyékolása és az erősítő betáp minusz pontja teljesen független. Addig addig mókoltam vele, hogy összekötöttem próbából az RCA minusz és az erősítő betáp minuszát és láss csodát tökéletesen müködik. Kérdéseim: 1. A Q101 Q201 Q301 és környéke hogyan működik, mert véleményem szerint itt lesz valami probléma. Vagy hogyan keressek rá, milyen megoldás ez, miként működik? Illetve kipróbáltam, és mindegy, hogy az erősítő betáp plusz vagy minusz oldalára kötöm az RCA csatlakozó árnyékolását, mindkét esetben működik szépen az erősítő. 2. Mi lehet a probléma? milyen irányba nézelődjek? Segítségeteket köszönöm!
Az erősítőnek kutya baja, direkt van így megcsinálva!!
Ahova szánták (a kocsiba!!!!!) ott működni fog tökéletesen mindenféle mókolás nélkül! Javaslom használd ott! Ha mégis szobában akarod használni, akkor kívülről, hogy megszüntethető legyen, kösd össze az RCA földjét a táp csatlakozó GND-jével! A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2021
Ohh ezt nem tudtam!
Igazából a fejegységen keresztül lesz összekötve a táp negatív és az RCA árnyékolás, jól gondolom? Ilyennel még nem találkoztam ( bár kb csak 4-5 autós erősítőt javítottam). Köszönöm a segítséget!
Jól gondolod!
Ez a "csóró mérnök" földhurok mentesítője! Ettől függetlenül a gyártó is összeköthette volna egy párszáz ohmmal, de az még pár század euró cent/db gyártási költség, és nehogy már benne maradjon az a haszon!!
Köszönöm szépen!
beleraktam egy 200Ohm-os ellenállást így tökéletes, de valószínű kocsiba fog üzemelni.
Sziasztok.
Van egy Mac mp mono 1000 Az a probléma hogy amikor meg kapja az áramot bekapcsol de nem szólal meg csak pukan a hangszóró vagy recseg és mást nem csinál. Mi lehet a baj? 2x30amperes bizti van benne. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
Macdöglött!!
Sziasztok.
A kocsimban lévő Blaupunkt EMA455 erősítő már 2szer elnémult/letiltott/kikapcsolt menet közben. Első alkalommal elég nagy hangerőnél csinálta. Gondoltam biztos túlmelegedett. Legközelebbi alkalommal bekapcsoltam és minden oké volt. Aztán tegnap este megint letiltott viszont most normál lágy használat mellett. Totál hideg volt a burkolata, biztos nem melegedett túl. Mi okozhatja ezt a problémát? Miután letilt egy darabig nem birom működésre bírni. Aztán meg mintha semmi nem történt volna működik.
Nem lehet hogy a tápkábel biztosítékja rossz?! Tegyük fel van egy hajszál repedés a bizti két végének valamelyikénél. Ránézésre jó a bizti adott esetben folytonosság is mérhető rajta. Viszont a motortérben ahol a bizti van ingadozik a hőmérséklet. Induláskor hideg aztán meleg van. Ez befolyásolhatja ,hogy éppen szakadást vagy folytonosságot produkál a bizti.
Jé. Igazad volt! Pont ez volt a probléma. Mostmár minden oké ahogy kell. Köszi a tippet!
Sziasztok! Kaptam egy erősítőt úgy, hogy ha megtudom csinálni megtarthatom.. egy dls ca 30 típúsú erősítőről lenne szó, a probléma pedig az, hogy protect LED világít, majd kialszik, és természetesen semmit sem csinál. Állítólag működött, csak szerelés közben rövidre lett zárva az akku saru.. mérgettem, a tap része működik, és megy akkor is, amikor a protect LED nemis világít (zöld lenne, ha jó lenne), tehát a LED egyáltalán nem világít, viszont a táp rész megy, és a TL494 9es és 10es lábán is ott a jel, vezérli a táp FETeket, és a protect led kialvása után is. Zárlatot nem találtam sehol, OPTOT cseréltem, mert csak az egyik oldalán (táp rész) mértem feszültséget, az opto mésik 2 lábán nincs feszültség. 14V-ról 0,8A vesz fel, ha kap remote jelet.
Illetve a képen bekarikázott FET/tranzisztor nagyon forró, de csak az egyik. Mellékeltem egy kapcsolási rajzot is, hol keressem a hibát?
Én a rajz szerint megnézném a Q1P-t és a Q3P-t Illetve a tápban az összes teljesítmény félvezetőt lecsekkolnám. Ha Azok mind jók akkor még a TL494 is lehet ludas, SAL erősítőben szivatott meg már nem egyszer pont akku táp zárlat miatti javítás után. Azt célszerű egyébként Foglalatba tenni majd a későbbiekre való tekintettel.
Az a TO-220 amelyik a kettő közül melegszik az milyen pozíció számot visel? |
Bejelentkezés
Hirdetés |