Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy Hörmann Spermatic E2 garázskapu nyitó szerkezetem, aminek a hálózati trafójában kiment a hőbizti. 105VA-os hegesztett trafórol van szó. Valami nagyobb terhelést kapott, azért ment ki. Valaki esetleg nem tudja, hogy hány fokos hőbizti lehet benne? Sajnos nem tudom kioperálni belőle, mert bele van ragasztva, vagy lakkal beöntve, csak a lábai jöttek ki. köszönöm
Még nem került hozzám, így van használatban, szóltam, hogy szereljék le, de jelzem, hogy mi lett, köszi!
gondoltam rá, de sokallottam a 115fokot..
Lefordítva tényleg az Primer biztosíték. köszi!
Érdemes lenne átvizsgálni, nincs esetleg zárlat valahol, nyár közepén még oké, de az, hogy ilyen időbe lenyomja a hőbiztit, annak oka van.
Jófejség volt a gyártótól, hogy hozzáférhető helyre tette a hőbiztosítékot, valamikor beteszi a primer tekercs alá, na akkor aztán kuka Idézet: „Spermatic” Ez valami új termék!? Kérhetnéd a kijavítását a moderátoroktól...
Csak érintőképernyős vezérléssel szállitják, alapfelszereltségként 1200 mm-es konzol jár Spermatic-hoz.
Nem tudom, de az a poén, hogy nem lenne rossz vezérlés, ár érték arányba, ha most nekem hirtelen kellene egy lassítós, occsón, akkor azt rendelném, de a fóliázása, a vékony erősáramú vezetősávok kiakasztóak
Igen, Q60S a vezérlés (előkerült a manual).
Az "Nr"-re azt írja, hogy "Általános motorhiba, laza csatlakozás a motor vezetékein" - ez lenne akkor, ha mondjuk szorulna a motor? A "P7" kódot megtaláltam - ilyet érdemes akkor is futtatni, ha amúgy minden működik? Lebontottam a kerítés egy részét, és leszedtem a vezérlő doboz tetejét. "Sajnos" a vezérlés ma tök jól működik, nem tudom reprodukálni a hibát. A szomszédok már kicsit unják (amúgy jogosan), ezért tegnap hívtak egy szakit. A szaki ránézett, és azt mondta, hogy kevés a távolság a motor fogaskerék és a bordásléc között, ezért szorul a motor. Jövő héten jön ki, hogy beállítsa. Azt mondta, hogy a hidegben kisebb lesz a két kerék, amin gördül a kapu, és ezért csökken a távolság - de ha ez tényleg így van, akkor mi lesz majd nyáron, a 35 fokban? (Tegnap amúgy ugyanakkor volt itt a szaki (kicsit később), mint ma, amikor próbáltam - tegnap egyáltalán nem működött, ma igen. A hőmérséklet kb. ua.). Amúgy az nem egyszerűbb megoldás, hogy a motor magasságát állítja be, nem pedig a fogaslécekét? A motor négy csavaron van, mindegyikkel állítható a magasság... A teljes képhez még annyit, hogy ez a hiba tavaly ősszel jött elő, előtte 9 évig tök jól ment. Ha tényleg ez a hiba, mitől állítódott el a fogasléc?
Ezt elolvastad végig? ...vagy nem?
Idézet: „Kikuplongolva kéne megmozgatni...kiderül, hogy van-e "szorulása".” A "holtjátékról" csatolok egy képet...de van ahol akár 3 mm is lehet. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2021
A fogaslécet úgy kell beállítani, hogy egy minimális holtjáték legyen, tehát ne a motor tengelyére nehezedjen a kapu, mert az valóban leterheli. Ezt a holtjátékot lehet állítani a fogaslécen ill a motor magasság állításával (ha van rá lehetőség), nyilván, ha mindütt egyforma, akkor a motort érdemes állítani (nem ez a jellemző)
De az, hogy ennek bármi köze lenne a hőtáguláshoz, az eléggé valószínűtlen. Úszókapu?
Igen, olvastam.
De amúgy az témafelvető posztban írtam, hogy Idézet: „Ilyenkor, ha a kuplungot kinyitom, akkor kézzel tök simán el lehet tolni a kaput, semmi nem akadályozza, nem blokkol.” Így akkor még egyszer: kikuplungolva nincs szorulása, egy újjal el lehet tolni a kaput. A képet köszi, igazából nem tudom, mit kezdjek vele . Ahol először mutatta a szaki, hogy szerinte nincs meg a távolság, ott pont megvolt . Megmozgatta a motort, kis holtjátéka volt, azt mondta, mindenhol ilyennek kell lennie. Odébb tolta a kaput, és volt olyan, ahol nem mozgott a motor, de szerintem ott is volt bő 1 mm.
Köszi, nekem is az a gyanús, hogy egy kb 60mm átmérőjű keréknek nincs akkora dilatációja, hogy 1mm-ert elállítódjon... De mindegy, ha kijön, és megcsinálja, egyrészt mindenki örül, másrészt onnantól ha mégsem jó, ő fog vele szenvedni...
Az úszókapu mit jelent? A nyitóposztban tolókaput írtam, az ugyanaz?
OK...lefotóztam! (Látod a fogpiszkálót?)
lllesztési hézagnak is nehezhetjük...persze ezt a hézagot egy beszerelt kapun nem olyan könnyű megnézni. De nálad nem ez lehet a gond! De még nem próbáltad a mozgás közben a kapudat kézzel megállítani...ha könnyen le tudod fogni, akkor "gyenge" a motor. De ezt is csak akkor akkor fogod érzékelni, mikor előjön a hiba. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2021
Már bocsi, de szerintem itt meg túl nagy a hézag, ami azért gáz, mert induláskor, ill hirtelen irányváltáskor könnyen törheti a fogat
Köszi a képet - igen, látom.
Ezt a fogpiszkálós trükköt valamikor megnézem . Szerintem sem ez lehet a gond, ezt próbálom most "megakadályozni", hogy a szakinak kifizessünk két órát a semmiért - még ha utána őt is kell hívogatni, ha mégsem az a hiba. A kapu megállítást is megnézem, ha lesz időm. Köszi mindent.
Ez csak egy szemléltetés céljából (hirtelen) összedobott illusztráció! Egy darab fogasléc meg egy motor az asztalomon...
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2021
Hali!
Az, hogy mikor lekapcsolod a fogaskereket a kuplunggal a hajtásról, és a kapu könnyen gurul, az még nem jelenti azt, hogy a motor nem szorul. Ebben az estben le van a motorról választva az egész hajtás. Szét kell szedni, teljesen át kell nézni.
Ja.. jól van, látom már a deszkát alatta, robo1000? Nagy kincs a mai világba
Igen, ebben igazad van - de akkor ezzel is azt támasztod alá, hogy nem a fogasléc-fogaskerék illesztés miatt van ez a jelenség.
Ill. ha ez az ok, akkor maga a motor mitől szorulhat hidegebb időben?
Csodálkoztam, hogy hogy tudsz ilyen képet készíteni - nálunk a fogasléc a kerítésre van szerelve, ami az egyik oldalon teljesen eltakarja a hajtást. (Mikor meglátta a szerelő, csak annyit morgott halkan, hogy "óóó na ezt meg ki hozta így össze..." - a végét nem hallottam )
Én úgy csináltam, hogy plusz alátét lemezzel megmeltem a motort annyival amennyi hézagot szerettem volna a fogasléchez, ezután szépen, lassacskán a kaput mozgatva mindenhol koppra ráfektettem/illesztettem a fogaslécet a fogaskerékre. Mikor kész végig, utána kivettem az alátétlemezt )) Faék egyszerű, nem kell semmi segédeszköz hogy be lehessen látni a takarásban lévő fogaskerékre/résre. Szerintem... de én nem értek hozzá
Persze, a megoldás így ok - de ha tényleg ez a hiba, akkor miért jött elő?
És ha tényleg ez a hiba, hogy hidegben kisebb lesz a kerék, akkor mi lesz nyáron? Idézet: „de akkor ezzel is azt támasztod alá, hogy nem a fogasléc-fogaskerék illesztés miatt van ez a jelenség.” Annak akkor is vinni kell, ha ráfekszik a fogasléc a fogaskerékre. Annak hosszú idő kell, hogy ez, akkora kopáshoz vezessen, hogy attól nem működik. Idézet: „ha ez az ok, akkor maga a motor mitől szorulhat hidegebb időben?” Attól, hogy belül össze van rothadva/rozsdásodva, vagy szorul a csapágy stb. Nem biztos, de ezt végig kell járni. Szedtem szét egy éves vadi új szárnyas kapumotort, ami teljesen szárazon lett összerakva újonnan/gyárilag. Össze volt rozsdásodva. Meg lett takarítva, be lett zsírozva, mint az óra úgy megy.
Nem létezik hogy télen /nyáron ekkora méretváltozása lenne egy ilyesmi fogaskeréknek....
És a rothadás/rozsdásodás csak hidegben okoz ilyen szorulást?
Amúgy a szorulás hidegben csak akkor jön elő, ha a kuplung zárva van. Nyitott kuplunggal megy a motor (hallani). Nyáron/melegben miért nem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |