Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: Ritka kivétel az, aki ragaszkodik a régi, gyenge hatásfokú, környezetszennyező autójához. A többség egyszerűen nem engedheti meg magának az újabb verdát. „Ezeréves szarokat kitiltanám a forgalomból!”
Az ujabbak meg amugy sem fognak megélni még talán 10 évet sem az utakon.
Szerintem ez a megtévesztésen alapul. Igaz a régi bűzbombák és olajpermetezőket el kellene tüntetni, de az elektromos autó, mint megváltó szintén álságos. Városi forgalomba jó, mert nem szennyez szinte semennyire. De a költségek nem alacsonyak és a megsemmisítésük, gyártásuk ugyan olyan környezetszennyező, ha nem jobban. Csak hát nem látod. Még ha nap energiával lehetne tölteni, akkor olcsóbb lenne, de a naperőmű is környezet szennyező, ha nem működik.
A villanyautó tök jó dolog, akinek van rá pénze, és alkalmazkodni tud a sajátosságaihoz. Viszont a belsőégésű járművek betiltása katasztrófához fog vezetni. Nincs elég akkumulátor, nincs megfelelő méretű hálózat, nincs erőművi kapacitás. Az utóbbinál folyamatos csökkenés van, nemhogy növekedés, a "szennyező" erőművek leállítása, és az elöregedés miatt, és ezek évtizedek alatt sem megoldható problémák....
Elviekben igen, ha veszel bele új akkut. A kocsi árának feléért.
Idézet: „és még felsőbbrendű nagyonzöldeknek is hiszik magukat! ” Idézet: „nincs megfelelő méretű hálózat, nincs erőművi kapacitás.” Aztán, amikor kérdezem: - Aha, és a villany honnan van? - Hát a konnektorból!
S gondolod a mai elektronika kibir 7-10 évet illetve lesz hozzá esetleg potalkatrész?
És az marha jo üzlet, ha egy 7-8 éves autoba az uj árának a felét kell befektetni, hogy ujra müködésképes legyen, és még öregebb legyen a verda.
Azokban csak kibírja az elektronika, csak úgy tervezik meg.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
Idézet: „Azokban csak kibírja az elektronika, csak úgy tervezik meg.” Tényleg???
Ami szerintem a gond:
-2 üteműek, a robogókat, motorokat is ideértve! -Nagyon öreg diesel munkagépek, teherautók, buszok Ezek látványosan is borzasztóak, viszont nem túl nagy réteg! Tehát tervezetten kivezethetők a forgalomból...
Minden hasonló problémának a túlnépesedés a kiváltó oka, teljesen mindegy hogy autózásról, szennyezésről építőiparról vagy táplálkozásról van szó. Szerintem még a teremtő sem gondolt bele akkoriban amikor Ádámot is Évát betelepítette, hogy ennek mi lesz a vége. Vagy igen, épp azért csinálta. A szaporodjatok és sokasodjatok szlogen ma már azért túlzás, mert egyre több nehezen megoldható feladat elé állítja az emberiséget, plusz a bolygónak sem tesz jót.
Nincs is a fele, ha jól emlékszem "csak" 4,4 millió egy közepes kapacitású új akku.
Érdekes az ilyesmi eddig fel sem merült a zöldek fejében, pedig lassan a munkagépek száma vetekszik a privát jármüvek számával. És ott megvan az az elengedhetetlen háttér ami az e-jármüvek üzemeltetéséhez kell. Trélerek, mozgo töltöállomások, tartalék gép stb.
Mifelénk is kb 2 éve lecserélték a postás 2 ütemü elképesztöen büdös meg hangos motorbiciklijét egy ujabb, csendes, nem büzlö 4 ütemes gépre. Pedig kinél nem, ha postásnál pontosan meg lehet tervezni az igénybevételt, hiszen mindennap ugyanazt a körzetet utat járja. És mennyivel jobb lenne egy 3 kerekü e-járgány a rengeteg reklámanyagra, kisebb csomagokra. Ép most láttam, hogy szereltek fel a 2 kerekü motorra két nagy ládát, elöre meg hátra a küldeményeknek. Na azzal egyensulyozni tiszta vidámparki élvezet lehet.
Azután a teremtö szervez egy kis földindulást és eltünteti a Földet tönkretevö teremtvények egy részét, ahogy ezt már többször megtette, s még hirmondo sem maradt azokbol a generáciokbol.
A túlnépesedés önszabályozó dolog, minél fejlettebb, (magasabb fogyasztású) egy társadalom annál alacsonyabb a szaporulata, ez Európában, Amerikában, Japánban stb... erősen negatív.
Szerintem a probléma megközelítésével van, olyan alternatívákat kell feltalálni, kifejleszteni, amik képesek kiváltani a nem fenntartható dolgokat. A tiltás nem megoldás. Az az Eu aki minden f...szságra euromillárdokat költ, a környezedvédelmi találmányokra, fejlesztésekre is egy szép kerek összeget szán, egészen pontosan nulla azaz nulla euro-t. Tiltásokkal akarják ösztönözni a gyártókat környezetbarát technológiák kifejlesztésére, de még abban sincs egyezség, hogy mi a környezetbarát. Szóval először fel kellene találni a valódi alternatívát utána tiltani.....
Idézet: „Azokban csak kibírja az elektronika, csak úgy tervezik meg.” Hát nem! Keskeny keresztmetszet pl az elkók élettartalma, és erre még rá is játszanak a tervezők(direkt meleg helyre teszik őket)! Másik gyenge pont a forrasztások! Régi magnóknál, de gk. elektronikáknál is problémát okozott a forrasztott kötések romlása.
Lehet úgy tervezni cuccokat, hogy sokáig működjön.
Oda a fene se akar menni évente púpos kondenzátort cserélni.
Ha már annnyiba kerülnek, mint amennyibe kerülnek.
És mi lenne helyettük? A mezőgazdasági járműveket , munkagépeket tényleg lehetne helyettesíteni elektromos meghajtással? Inkább füstöljön az MTZ a szántóföldön.
Én a villanyautókra értettem.
Tökmind1 ! Szerintem!
Ezek a problémák nálunk az ipari környezetben is megvannak!
Idézet: „És mi lenne helyettük?” Az eggyel újabb!! Normális, korszerűbb dieselek, akár LPG-CNG buszok! Itt vannak már bő évtizede, kitalálni sem kell...
Ez az, de ezt még hangosan sem szabad mondani, hogy egy modern dizel sokkal jobban hasznositja azt a kevés energiát ami van, és ráadásul a környezetet is kiméli ( jobban mint a benzinmotor vagy az e-auto) mégis mindenki a dizelt akarja betiltani.
Dízelt azért akarjuk betiltani mert hülyék vagyunk!
Első hibánk: a kis apró májkrémes doboz autóba nem való a diesel! 1,5T önsúly alatti diesel személyszállítókat én is betiltatnám! Ezt a tartományt egy benzines vagy hibrid rendszer szépen megoldaná! Másik az ökör dízeltuningosok csoportja! Fejlövést nekik! Minden 10. diesel füstöl mintha fizetnének érte! Munkagépre, vontatóra, teherszállítónak jó a diesel, ott szépen elfér az összes káros-anyag kibocsájtást csökkentő kiegészítő! És életük nagy részét sem a városban töltik...
Ennek szerintem az lehet az oka, hogy amikor egy dízel beállítása elmászik, akkor viszont sokkal többet árt, mint egy rosszul beállított benzines. Emellett, egy benzines javítása kevesebbe kerül, mint pl. egy dízel-adagoló. Tehát több olyan dízelt lehet látni, ami füstöl, mind benzinest. Az embereket (általában) arra lehet behergelni, amit látnak vagy éreznek.
Egy ideális világban persze mindenki naprakészen tartja a kocsiját, de a valóságban ez mindenhol gazdasági kérdés (van-e rá pénz, hogy a gyári vagy azzal egyenértékű alkatrészt tetesse bele a márkaszervizben, vagy majd beletesz egy bontottat Jóska a szomszéd utcából, a vizsgán meg majd áttolja a haver...) Idézet: „„És mi lenne helyettük?” Az eggyel újabb!!” Vagyis 3 évente le kellene cserélni minden munkagépet, buszt, teherautót, ahogyan a személyautókkal teszik sokan... Egy 15 éves jármű bizonyára több káros anyagot bocsát ki, mint egy 1-2 éves. De az is biztos, hogy egy 15 éves jármű lényegesen kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint az az 5 másik autó, amire 3 évente cserélték, ha figyelembe vesszük azoknál a gyártás és a hulladék-újrahasznosítás szennyezését is! És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a 3 évente esedékes jármű-csere mindennek az árában megjelenne...
Mit vársz egy olyan "testülettől" akik magánrepülőkkel mennek el egy egy COP26 konferenciára a COVID idején 2021-ben. Eszükbe sem jutott "home office"-ban megoldani...
Egy modern dizelt alighe lehet rosszul beállitani mert a katalizátor egyböl jelzi vagy meghal ( az autoval együtt).
Érdekes modon sok országban be van vezetve a rendszeres szerviz ( amit az auto is kijelez). Miért nem,lehet ezt kikényszeriteni? Mindenféle tiltást stb ki lehet, de a rendet, azt ugye nem.
Nézz szét Svájcba. A munkagépek nem füstölnek. Öreg gépek alig vannak, csak fiatal, vagy agyon összevissza karbantartottak. Van olyan ország az Unióban, ahol élelmiszer minőségű tökmagolajjal járnak a traktortok. A postások igénytől függően olyan eszközzel szállítanak, amilyenekről a magyar postások nem is ábrándoznak. Isten háta mögött ugyan furgonnal, de nem 12 éves roncsokkal, városokban elektromos járgányokkal, esetleg utánfutóval, mert csomagot is visznek.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
Azt azért ne felejtsd el, hogy a Voyagerek fedélzeti számítógépeiben nem több milliárd tranzisztorból álló processzorok dolgoznak 5GHz-n Windows-t futtatva.
Minél bonyolultabb egy hardver, és minél jobban leterheli a rosszul megírt program, annál hamarabb használódik el. Márpedig ezeket hosszútávra tervezték, így biztos lehetsz benne, hogy igen alapos tervezés árán, felesleges alkatrészek nélkül, és az akkori idők legmagasabb minőségű alkatrészeiből készült, és minden alkatrész túl volt méretezve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |