Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
+1 tipp: mint írtad, üzemanyag szivattyút is cseréltél. Esetleg nem lehetett korábban beépítve az autóba egy olyan utólagos riasztó, ami megszakította a benzinpumpa vezetékét?
Van utólagos riasztó, de ki kellett "kötnöm", mert távirányítót nem adtak hozzá, és egyszer mikor az akku lemerült, akkor teljesen megbolodult.
Csak lehúztam a biztijét, de utána minden jól működött majdnem egy évig. Azokra a lábaira nincs a dobozkának nem is volt kötve semmi.
Ezek a leállások hogyan történnek? Nem köthető valamilyen művelethez, mondjuk sebességváltáshoz, kuplung kinyomáshoz, kórmány elfordításhoz? Bővebben: Link
Legtöbbször kuplung kinyomáskor áll le.
Esetleg plusz infót jelenthet, hogy meleg motornál az alapjárat is ingadozik. Múlt héten viszont az asszony hidegen el sem bírta indítani vagy fél óráig. Aztán egyszer csak beröffent.
Meg olyan is van, hogy melegen csak hosszas indítózás meg gázpedál egyenletes nyomására haljandó indulni, de olyankor mikor csak gondol egyet és megáll akkor ez nem segít.
Ezt a linket ajánlanám a figyelmedbe (használd hozzá a google translatot). Ebben látható a szívócső átkapcsoló szelepe és a szervószelep is ami az átkapcsoló mechanikát mozgatja. Ezeket kellene megvizsgálni, hogy megfelelően működtetik e a hozzájuk tartozó részeket. A másik a fojtószelepállás érzékelő (pillangó szelep) és annak tisztasága, hogy szorulásmentesen tudjon elfordulni a torok részben, ne "ragadjon" a széle annak falához, a motorja rá tudjon szabályozni az alapjáratra.
Menet közben megvannak a "lovak", húz a kocsi megfelelően? .... mert ha még ez is előfordul akkor ezt kell vele csinálni.
Húz szépen avval nincs baj. Megvan mind a 100 paripa.
Sziasztok, valaki eltudná mondani, hogy mi a termosztáton a fűtés szerepe, illetve mi történik, ha nem kap feszültséget?
Így, minden egyéb infó nélkül, általában?
A fűthető termosztátok jóval magasabb hőmérsékleten nyitnak mint a hagyományos társaik. Van hogy csak 90-110 °C körül. Azzal, hogy az ECU vezérli a fűtésüket, ezt a nyitási hőmérsékletet lejjebb tudja vinni, akár a hagyományos termosztát szintjére is. Azért használják, mert egyrészt a motor hatásfoka és káros anyag kibocsátása szempontjából is jobb, ha bizonyos üzemállapotokban akár 110 °C fölé engedik a hőmérsékletet, de a fűtéssel vissza is tudják vinni 90 °C környékére, másrészt a 90 °C -ot is sokkal gyorsabban elérik egy zárt termosztáttal a bemelegedési fázisban, mintha 70 - 80 °C körül kinyitna. (És ezért nem szabad már tudnia a felhasználónak hogy hány fokos a hűtőfolyadék, mert meglátnák hogy 110, azonnal a szervizbe rohangálnának. Ott elmondanák neki hogy ez így jó, 5. alakalommal talán meg is értené, akkor meg azért rohangálna, mert tegnap egész nap nem ment 90 fölé, biztos rossz.. )
Sziasztok!
A probléma továbbra sem oldódott meg, csak sajnos hét közben nincs időm vele foglalkozni. Megnéztem ezt a szívósor állító szelepet és elvleg működik. Ma kitakarítottam a folytószelepet. Csak némi krom volt rajta semmi egyéb, de előtte is könnyen mozgott, nem volt semmilyen akadás. A vezérműtengely jeladót megvizslatva lepattintottam a vezérlés fedelét. A galád meg bent figyel a vezérmű kerék mögött, így ahhoz most nem volt hangulatom, hogy leszedjem. Összeszedek pár alkatrészt pl szelepfedél tömítést és amikor leveszem hozzá a szívósort, remélem könnyebben hozzá fogok férni...ha nem, akkor nincs mit tenni, a kereket is le kell vennem. De lehet nem is ott van a gond. Annyit csináltam még, hogy alapjáraton lehúztam a vezérmű tengely jeladót. Néha fulladozott. Ha tartottam a gázt, majd elengedtem akkor is majdnem lefulladt. Check Engine lámpa nem jelzett, de a hibát beírta a vezérlőbe. Leállítottam, de elindulni nem akart, pont úg ahogy szokott. AC búg, benzin van, nicht ugri bugri. Csati visszadug, kocsi indul. A hibatárolóban átírta a No Signal-t intermittentre. Töröltem. Az egyetlen gond, hogy amikor menet közben leáll, vagy nem akar indulni, akkor nincs hiba bejegyzés. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2022
Nem néztem meg a motorvezérlő részt de ha van EGR szelep és az nem elektromos érzékelővel ellátott akkor azt lehetne még kiiktatni a próba idejére ami abból állna, hogy a pillangószelephez menő csövét le kell dugózni, hogy onnan ne kaphasson fals levegőt helytelen működés miatt. A másik a tank szellőztető mágnesszelepe lenne ami üzem közben ütemesen kattogó hangot hallat, tehát nem lehet teljesen nyitott az a becsatlakozás sem. Valahol nyitott a vagy fals levegőt kap a szívó oldal. A fék szervó rásegítő dobjának van egy visszacsapó szelepe ami szintén a pillangó szelep alá csatlakozik .... szóval a levegős részeken kell végig tapogatózni, hogy hol lehet kirepedve valamilyen csatlakozás. A nagyok ezt a vizsgálódást féktisztító spricceléssel csinálják.
Közben végkép tönkre ment a jobb kilincsben lévő nyitó zár a kocsiban, így elvittem szerelőhöz, aki megjavította. Meg a kulcsot is helyrehozta valahogy, mert villog, és kipróbáltam a betanítást is, amit írtál, teljesen jól működött, annyi különbséggel, hogy talán 4-et villant a kulcs a végén, illetve nyomni kell folyamatosan a nyitógombot, de ez most lényegtelen.
Amit nem értek, hogy a központim így sem működik, csak a kilincsben lévő zárral. Sem a kulcs megnyomására, sem az ajtón lévő nyomógombok megnyomására nem történik semmi. Az ajtón lévő nyomógombokat kimértem, szerintem jók, kb. ugyanolyan csatlakozója van, mint az ablakemelő csatlakozóinak, a középső három érintkező kapcsol. A biztosítékokat megnéztem, azok mind rendbe vannak, nem találtam hibásat. Minden segítséget köszönök!
Van-e esetleg a központi zárnak valami külön reléje valahol?
Illetve tudnék-e 1998-as 2002-es évjáratú Cordobához bármilyen elektromos vázlatrajzot, vagy szervizkönyvet, vagy bármilyen doksit szerezni, mert csak a gépkönyvet találtam meg, de az semmit sem ér! Segítségeteket köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2022
Nem lehet hogy valamikor régebben belerohadhatot a biobenzin a tartályba? Állítólag idővel összecsomósodhat és felszívásnál eltömíti a cső elejét. Aztán egyszer csak arrébb úszik a "dugó" és rendbe jön. Én nem tudom, tényleg történhet-e ilyesmi, szerelő mondta. De lehet, ez is csak egy városi legenda.
Köszönöm a tippet!
Át fogom nézni. Amúgy nincs benne EGR.
Nem hiszem. A tank teljesen tiszta. Semmilyen mocsok nyomát nem találtam benne amikor AC-t cseréltem. Hetente fogyott el egy tank benzin mielőtt a jelenséget elkezdte. Nem hiszem, hogy lett volna ideje beledögleni az etanolnak. 8éve van nálam a verda.
Sziasztok! Octavia I (tour) kocsim bal oldali ventillátor csapágya a kirándulásunk alatt megadta magát. Nagyon csúnya hangot ad. A vezető oldali hűtőventillátort elvileg a klíma vezérli, de tegnap a klíma nem ment mégis forgott mindkét ventillátor. Szerintetek ideiglenesen kiköthetem a vezető oldali ventillátort amíg hazaérek? (Klímát nem használva.)
A bal oldali, nagyobbik hűtőventillátor a motort hűti így a kikötése nem jó ötlet. Sikerült vennem egy újat (utángyártott) így a hazaindulás előtt fél óra alatt sikerült kicserélni. Érdekes, hogy a két ventillátor bizonyos üzemmódban egyszerre és külön is működik. A motorkód: BCA.
Sziasztok,
Octavia I. AKL autómon egyszerre ment el a tompított világítás és a reflektor (mindkét oldalon). A fénykürt működik. Ha ez tipikus hiba akkor megköszönök egy tippet, de a világítás rész kapcsolási rajza is jól jönne mert nem találtam pedig biztosan fent van itt is.
Nem ismerem az Octaviat, de VW csoportos autó lévén úgy sejtem abban is ez a fajta kapcsoló van. Ez hajlamos elromlani. Kiszerelni könnyű. Ha jól emlékszem kikapcsolt állapotban meg kell nyomni befelé és még fordítani a kikapcsolás irányba, (vagy éppen be) nem emlékszem pontosan. Megy egy kattanásnyit és aztán a kapcsoló kihúzható a helyéről. Szétszedhető és javítható, ha van az ilyen ördöglakatokhoz türelmed, de nem nagyon drága vehetsz is másikat.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2022
A bekapcsolás irányába kell fordítani egy picit és máris kijön. Már az asztalomon van csak jó lenne kimérni. Az nem tűnt fel nekem, hogy szétszedhető, kipróbálom. Az a félelmem, hogy a kormánykapcsoló is lehet a ludas, annak szerelését szívesen kihagynám...
Köszi az infót.
Fölöslegesen aggódtam. Csak ennek van beégve az egyik érintkezője. Ez a kapcsoló pedig tényleg tömegcikk.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2022
Sziasztok!
Nos, átnéztem a lehetőségeket. Nem találtam semmit. Cseréltem egy gyújtáskapcsoló betétet, ám a hiba továbbra is fennáll.
Sziasztok! Octavia III a távirányitóval bezáraskor/nytáskor, hosszan nyomva a távirányítón a záró/nyitó gombot, nem zaródnak/nyilnak az ablakok, holott mindez ideig ez a funkció működött. Minden más rendben működik. (Ajtózár, tükör.)
Mi lehet a gond? Kösz a segítséget!
Magától megjavult. Nem értem mi történt. Eltelt pár nap s most megint teljesen jól működik.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy Skoda Octavia I 2002 1.6 BFQ motorkódú jármű menet közben olyan mintha teljesen elmenne az áram, leáll a motor, műszerfal világítás megszűnik,de ezután kulccsal újraindítható és megy több órát, aztán újra fenti hiba. Akksi saru fixen van rögzítve. Mi lehet a probléma ? Kábel megtörés, kábel csatlakozási probléma vagy más? Köszönet a válasz előre is. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2022
Az I-est nem ismerem, de a II-esben amikor ilyen van, akkor egy relét kell kicserélni. A hibajelenség ugyanaz. Ha most jó és a relé a rossz, akkor az nemsokára meg is fog halni. A II-esben a biztik között van két relé, valahol te is ott kutakodj. Felesleges megvenni a drága Bosh relét, jó bele a Meyle is, nekem 60 ezret ment, most kezd talán haldokolni. Ha jól gondolom, ezen megy át az összes áram az akkuból, kivétel az önidító.
Szia pontosan a hirhedt 100-as főrelé,azt kell cserélni.A motortéri biztositék táblában kell lennie.Ha nem kapsz 100-ast akkor a 70-es is elég bele.
Nagyon szépen köszönöm válaszokat, ma megkapom a csere alkatrészt.
Azt még megkérdezném, hogy az Octavia 1-nél a motortérben, ha kiszerelem az akksit akkor férek hozzá a mögötte lévő relétáblához ugye? Legalábbis ott van egy olyan kis lehajtható fedelű doboz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |