Fórum témák
» Több friss téma |
Felejts el de nagyon gyorsan. Az eredeti táp transzformátoros. Még ha kínai is van némi életvédelmi funkció benne. Ha te egy ismeretlen szerkezetre tapasztalatlanul ráereszted a 230V-ot abból semmi jó nem származik.
Heló! megértem az aggodalmad. De már néhány kínai LED reflektort megjavítottam. Volt csodálkozás amikor szétszedtem és a védőföld vezetéke nem, hogy bekötve nem volt, hanem a vezeték levolt vágva csonkra! Vezetéket cseréltem és bekötöttem, a chipet kicseréltem (amúgy a kínai reflektorok 90%-a azért megy tönkre mert a felület ahova a chip kerül nem egyenletes, hepe-hupás, nincs felcsiszolva ezért hiába keni oda a borsónyi hőpasztát a chip halálra van illetve hőguta által. Láttam olyan megoldást egy másik készülékben amikor a műanyaghoz kötötték a védő vezetőt! Van a kicsi kínainak sok ilyen "megoldása". Nem akarom vissza szerelni a lámpákat! Csak kísérletezek vele. De a kondis táp halott ötlet, az ára miatt. Marad a meghajtó amit linkeltél, de a rossz meghajtóban is kicserélem a kondikat, de az is lehet megreszkírozok két ic-t is bele. Köszönöm a tanácsokat.
A reflektorok azért más, mert a led panel előtt van egy ac-dc átalakító, ami elvileg(!!) függetlenné teszi a led panelt a hálózattól. Ehhez ha jól össze van rakva felesleges a védőföld ( illetve a fémház, és a bevizsgálás hiánya miatt kellene). A te esetedben pedig a ledek megkaphatják a hálózati feszültséget direktbe. Az alu hordozó meg csak még hab a tortán. Ezt minimum olyan szerkezetben teheted meg, ami kívülről műanyag, és egykönnyen nem bontható.
A másik észrevételem, amit belinkeltél kapcsolást azon nem elektrolit kondenzátorok vannak. Abból a fajtából az általad kigondolt értékek már egy vagyonba kerülnek. Elektrolitból meg dupla kapacitás, dupla mennyiség kell, ami szintén egy vagyon.
Esetleg reed-érintkező köré csavart néhány menet vastag vezeték, amin a munkaáram átfolyik? A Skoda Favoritomban így volt megoldva az irányjelző visszajelzés a vonóhorog miatt.
A váltóáram miatt neki ez nem jó megoldás, a reed relé nagyon gyorsan elhasználódna. A mechanikus élettartama lehet 1 millió kapcsolás is, de ez 50 Hz-en két-három óra alatt meglenne...
A fő probléma a ferrit. 50Hz -re vasmag jó csak. Egyszer már volt ilyen mérésről szó, akkor is arra jutottak, semminemű ferrit nem ér fel egy rendes vasmaggal.
Most keresgéltem, nem olyan nagyon drágán gyári áramváltókat is lehet venni.
Bővebben: Link
Mennyire igaz! Butaságot írtam, nem gondoltam rendesen végig a dolgot.
Sziasztok! Vásároltam kici occó V-TAC ledes, állítható színhőmérsékletű lámpatesteket. Szépen megy mindegyik egy éve, de az egyiknél a ledek kezdik megadni magukat, barnulnak. A konstrukcióban is lehet gond, de engem konkrétan az érdekel, hogy tudja -e valamelyikőtök, melyik típusú led lehet benne? Be lehet valahol szerezni, vagy mivel lehetne kiváltani, ha tönkremegy? A csere nem okoz gondot, csak típus érdekelne. Ha a 4 led szakasz cserélhető egyben, az is megoldás. Ha esetleg van ötlet a ledek jobb hajtására - az is érdekel, ha meg lehet növelni az élettartamát. A pontos típus:
"A típusa" lemaradt! VT-8436-S...? Bővebben: Link
Akár 5 év garancia is lehet ezekre... de min. 2 év! Samsung chippekel van szerelve a gyártó szerint. Ma már akár 10 ezer alatt megveheted: A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2022
Akkor még erősen garanciális. OK, hogy 10eFt alatt van, de az ok érdekelt volna, hogy miért mehet ilyen gyorsan tönkre és, hogy volt-e már valaki, aki ezzel gyökölt? Ha nem, akkor nyilván én is kénytelen leszek megoldani. Zavar, ha valami tűzveszélyt okozhat.
Sziasztok!
Ez a program hol található: Bővebben: előtét kapacitás számítás Köszi A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2022
Ha garanciális, akkor csere, egyébként áramgenerátoros modulok szoktak lenni bennük, azokon egy ellenállás csere, mindjárt tovább bírják, enyhe fényerő csökkenés mellett. A ledcsere nem a legegyszerűbb, mellékesen tömegesen halnak, így értelme se nagyon van. A hőátadást javítását szokták még javasolni, néha elég trehányan vannak felszerelve a csíkok a hátlaphoz...
Megkérdeztem a forgalmazót. A javításhoz 1800 Ft-ért postára kell adnom Debrecenbe.
A kínai kiváltó komplett alaplap (nem 1db hibás led) : 1200Ft Kínából házhoz szállítással.
Szia! Úgy érted LED* panel lenne az "alaplap"? Egy linket róla tudsz mutatni? Köszi.
A háromféle színhőmérséklethez (3000K-4000K-6400K) azon is csak 2 féle LED van? /Úgy mint az ilyen (86 cm-es) nálam bontás alatt lévő lámpában is csak kétféle LED-ek vannak...ráadásul a hidegfényűekben 3 db chip van egy smd tokban.../
Nem, a megrendelt komplett led panelen csak meleg fehér van, de úgyis csak azt használom.
Azonban rajta van a 230V-os előtét is és 4 mágnestappanccsal ráül a lámpa fém hátuljára.
Az eredeti kérdés arról szólt, hogy szeretné detektálni hogy van 230 vagy nincs egy leddel.
Erre jöttek mindenféle kondenzátoros megoldások, holott ez teljesen felesleges és fel sem merült a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás. A ledek 96 %-a 1 mA-nél már vidáman világít. Tehát egyutas egyenirányítás: a fesz feleződik 115V eff. 2 db 56k ellenállás sorba (csak a feszültségtűrés miatt) és a led. (az ellenállásra ~0,1 W disszipáció esik , így a két átlagos 0,6 W-os ellenállás több mint 10-szeres biztonságot jelent) 1 dióda, 2 ellenállas, 1 led. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2022
Ez még 17 évvel ezelőtt történt ...a kérdező sem járt erre "ismeretlen ideje" !
A számításban elvi hiba van. Az egyutas egyenirányításnak sem az effektív, sem a középértéke nem 115V. Az effektív érték, ami ide kell, Urms= Ucsúcs/2= 325/2=162,5V. Ezzel több mint 5-szörös biztonság adódik.
Továbbá én tennék egy védődiódást a leddel párhuzamosan ebben az esetben is, különben záró irányú impedanciákon múlik, hogy a leden mekkora feszültség alakul ki. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2022
Felmerült. Sőt ugyanezt le is írtam - csak kicsit régebben. A piros ledeknek a legkisebb a nyitófeszültsége, így tényleg kis áram kell a detektáláshoz.
Sziasztok egy egyszerű LEDes téma lenne a feladat.
Adott egy szabványos villanykörte (E27) aminek a belseje ledes. DC áramról szeretném meghajtani. Berajzoltam feketén ahol a COBledek soros összeköttetésben vannak egymással. Forrasztottam a sor elejére és végére 1-1 vezetéket. A történet az hogy bárhonnan bármekkora feszültségen, bármekkora áramkorláttal adok villanyt(DC) a sornak, nem történik semmi. Kiszeretlem pár alkatrészt, gondolván hogy azok miatt nem működött. Most már csak a ledek vannak benne, ami szakadás nélkül sorosan van kötve. Egyszerű feladat, és bármekkora szégyen de elhasaltam rajta. Valaki segítene, hogy mi lehet a probléma? Ha multival egyesével a diódákat tesztelem, úgy sem világít, de még csak meg sem nyikkan egyik sem. A ledek nem égtek ki, újonnan vásárolt "körte", még 1x sem nyikkant meg. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2022
Mert a LED-ek nyitófeszültsége darabonkét lehet 8V, vagy akár 16-18V is. Az összeset sorbakötve kiszámolhatod ? V feszültség minimum. Ezután jöhet a nagyobb DC feszültség, ami elé rakhatod az áram korlátozó ellenállást.
Üdv. M.
Szia!
Egy COB LED chipben 3db led van sorbakötve 7 Volt körüli nyitófeszültséggel. Nézd végig áramkorlátos táppal melyik led jó és melyik nem.Le van festve többnyire,kell kicsit "karmolni"a led kivezetéseket.Általában 70-100 Volt körüli feszültséget állít elő az áramgenerátor IC,a kimenő áram egy ellenállással állítható.Általában az alulméretezett hűtés miatt fő meg a led,van amikor szemmel is látszik,fekete elszíneződés.
Köszönöm mindenkinek a tudásom akkor megfelelő volt, talán a feszültséget számoltam el.
Nem tudom mennyire lehetséges ez de ha jól látom 5db ledet látok a cobon bellül. 70VDC-n meg se nyikkan ha csak 1COB-ot szeretnék meghajtani. Úgytűnik a táp lesz kevés neki.
Akkor is ez a szituáció, ha valamelyik LED szakadt. Áramkorlátozó ellenállás legyen mindenképpen és ha megoldható, ne kapásból 70 V-ot engedj a rendszerre hanem fokozatosan emeld. További opció, miszerint nem jól rajzoltad be a vezetősávokat, esetleg amit már előttem is említettek, nem jó a polaritás.
Polaritást próbáltam mindenhogy, lassan engedtem rá a feszt, ellenállás igaz nincs, de legalább lenne jele hogy megnyikkan.
Elképzelhető hogy megvettem, gyári hibás, az egyik led, *** (meghibásodott) ezért nem megy a többi? (Vagy pedig az összes *** (rossz)) Többször is átnéztem a rajzolatot, tökéletesen fut az összeköttetés. Kimérni nem tudom őket, mert bármelyikre teszem, bárhogy a multit azt mutatja mint ha szakadt lenne. Érdekes. Életembe nem gondoltam volna hogy lesz.pat egy egyszerű led panel. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2022
Moderátor által szerkesztve
Hegyes tűvel adjál 20 v körüli feszültséget áramkorlátozó ellenálláson (1k5; 2k2) keresztül 1 db LED-nek, az oldalánál látható forrasztási pontnál. Így végig ellenőrizheted az összes LED-et egyenként.
Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2022
ezt
a kapcsolást építeném meg 35 db izzóval. Mit kellene módosítani?
35db izzóval??
Ez egy disszipatív előtét, a ledeken közel 240V-nak kell esnie. Tehát annyit köss sorba, hogy a nyitófeszük összege annyi legyen, különben csak fűt. Vagy másik kapcsolás kell neked kondis előtéttel, de ismerni kell a ledeket hozzá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |