Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   54 / 58
(#) szikorapéter válasza SteveBrownJr hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Tirisztoros, viszont 3 fázisú, nincs gerjesztés (átlagban) forgólendkerék mágneses 3 fázisú generátor átlag 130-300W teljesítménnyel.
(#) ITI47 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Előző hozzászólásom folytatása:
Ez a vasmagos tekercs 11 lemezes volt, a 15W-ot 4 lemezzel adja stabilan. A képen még 5 lemez van (20W), de azóta egyet még kifűrészeltem, mert max fordulaton (9000) már sok volt az egyenirányított feszültség. Így most már tökéletes.
A motoromon több éve ilyen index van, 2 db. Li-Ion akkuval, ütemadó tranzisztoros elektronikával, 3W-os ledekkel és egy zöld visszajelző leddel. Ennél egyszerűbb és olcsóbb nem létezik, aminek a fénye azonos, vagy több, mint a hagyományos 21W-os izzóé:

Boli77.JPG
    
(#) SteveBrownJr válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Köszönöm,

majd írok a megvalósításról
(#) ITI47 válasza SteveBrownJr hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Ha komolyan gondolod, tudok segíteni. Már sok kismotorosnak csináltam a világításhoz, meg az indexhez elektronikát (Simson, Babetta, Puch Maxi, stb.), kizárólag baráti segítségből. Ha Te is meg tudod csinálni, tudok küldeni kapcsolási rajzot, meg képeket a kész készülékekről.
(#) SteveBrownJr válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Értem a DC-DC konverterek működését, tisztában vagyok az elektronikájával a motornak, de egy kicsit kísérleteznék a két tekercsel és az eredeti izzókkal ha nem bánod.

Csak azért kérdeztem rá, hogy megéri-e egyáltalán DC-DC konverterrel bajlódni vagy egy halálra ítélt megoldás.
(#) ITI47 válasza SteveBrownJr hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Én már nagyon régóta foglalkozok jármű elektronikával, ha azt akarod megcsinálni, amit rajzoltál, a Te döntésed, nekem nincs beleszólásom. De azt tudnod kell hogy sosem lesz olyan, mint a ledes világítás és sokba fog kerülni. Túl bonyolult, akku kell hozzá. Csak példaként írom hogy a ledes világításhoz, mivel az áramfelvétele 1A alatt van, a Stab IC-s elektronikát 5-600 Ft-ból meg lehet csinálni, a DC-DC konverteres elektronikát, ami felkeltette az érdeklődésedet, pedig 1500 Ft-ból. A legdrágább alkatrész a bilux led, de az is 3000 Ft alatt van. Arra azonban nagyon kell figyelni, mint ahogy Te is utaltál rá hogy az egyenirányított feszültség, max fordulaton, 35V alatt maradjon, mert többet nem bírnak ki ezek az alkatrészek. Az én motoromon jelenleg az IC-s megoldás van, de volt rajta DC-DC konverteres is. Sajnos a túlfeszültség mindegyiket hazavágta, ezért írtam hogy fontos a generátor teljesítményét csökkenteni. Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy tuningoltam a motoromat, így most 6000-es max fordulat helyett kipörög 10000-ig ezért nőtt meg nálam a feszültség, de a mostani megoldás már tökéletes.
(#) SteveBrownJr válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Lehet hülye kérdés, de egy 35V-os letörési feszültséggel rendelkező 5W-os zener dióda egy 245 Ohm-os ellenállásal nem felel meg a célnak? Mármint csak túlfeszvédelemként.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2022
(#) ITI47 válasza SteveBrownJr hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Jogos a kérdés!
Mostanában én is ezzel foglalkoztam, sőt, vettem hozzá alkatrészeket is. A probléma ott van hogy a mögöttes teljesítmény ha nagy, a zéner dióda azonnal kipurcan, ha mondjuk lekapcsoljuk az izzókat, megszüntetjük a terhelést. A feszültség azonnal felszökik, amit a dióda már nem képes elviselni. Azt kell belátnod hogy egyszerűbb a generátor teljesítményét csökkenteni, mint a feleslegesen megtermelt energiát elfogyasztani. Gondolj csak bele, ha egy motor világítása 15-20W-ot fogyaszt, akkor egy 130-300W-os generátor felesleges teljesítményét mi fogja elfogyasztani? Talán egy rezsó? Azért kell egy motorra ekkora teljesítmény hogy egy rezsót fűtsünk vele? Úgy-e hogy nem?
A régi, hagyományos rendszerekben talán kellett ekkora teljesítmény, de a ledes világításnál teljesen felesleges. Ha jól van méretezve a generátor teljesítménye a fogyasztókhoz, akkor nem szökik fel a feszültség, ezért nem kell félni a túlfeszültségtől.
(#) szikorapéter válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 / 1
 
Csak a ledes világítás ütközik a jelenlegi jogszabályozással.....ergo ha régi a mocid és még hagyományos égő megy bele akkor sajnos ha a fene fenét eszik is az akkor is marad. Ha pedig mégis szeretnél te lenni az akinek másfajta lámpa világít motorkerékpárján, hát az jogi úton egy pár százast és több hónapot simán felemészt....
(#) ITI47 válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
SMKP-nél? Úgy-e viccelsz? Van rá törvényes megoldás. Ha Te ezt nem tudod, sajnálom.
(#) szikorapéter válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
KRESZ nek hívják sajnos SMKP-ra is érvényes (kár hogy ezt ezek szerint nem tudod ), de én inkább lebeszélném arról hogy ledesítsen mert a rend éber őrei is ismerik így hamar büntibe ugrik a dolog (egyik volt kollégámnál ez egy 15E ft-os helyszíni volt robogón , pedig a ledes lámpa gyártója is neves volt. )
(#) szikorapéter válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Ezzel zárom hogy lásd nem légből beszélek, egyébként nagymotoros jogsim nemrég csináltam így tisztában vagyok minden aktuális szabályozással:
A fényszórók és a hozzájuk tartozó fényforrások biztonságtechnikailag releváns gépjárműtartozéknak tekintendők, vagyis a gépjármű forgalomba állása előtt hivatalos jóváhagyást igényelnek, és az eredeti konstrukció szabályoknak ellentmondó átalakítása vagy manipulálása nem megengedett.

Minden fényszóró azzal a fényforrással (halogén, xenon vagy LED) együtt kapja meg a típusvizsgát, amellyel üzemeltetni kell. Ha a fényforrást egy nem típus ellenőrzött, a fényszóró engedélyében nem szereplő fényforrásra cserélik, akkor az engedély, és ezzel a jármű forgalmi engedélye is érvénytelenné válik.
(#) ITI47 válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Vártam hogy belém köss. Ezt más fórumon már kitárgyaltuk. Egy SMKP motorra fel lehet szerelni olyan yilágító berendezést, amely motorkerékpárokra megengedett. Ha történetesen ledes, azt is. Remélem érted?
(#) mex válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Idézet:
„Egy SMKP motorra fel lehet szerelni olyan yilágító berendezést, amely motorkerékpárokra megengedett.”


Erről egy jogszabályt légyszives linkelni, ha lehetséges.
(#) szikorapéter válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Várnám én is a jogszabályi vonatkozást, ha azt linkeled vagy elküldöd akkor azt mondom igazad van, de sajnos a KRESZ nem úgy működik hogy "azé' mer én azt mondtam".
Hozzáteszem nem beléd kötöttem TE ütöttél meg egy más irányú hangnemet, én gondoltam jelzem hogy nem megfelelő irányba haladsz a beszélgetéssel , amiben eddig csak én mutattam fel bárminemű hiteles bizonyítékot arról hogy tiltott a történet, te pedig nem hiába állítod hogy lehetséges ha nincs mögöttes törvény ami engedné.
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Júl 6, 2022 /
 
Ha nem találod, a Te hibád.
Nem hivatkoznék rá, ha nem lenne igaz.

szikorapéter: Én egy megoldást kínálok, ami törvényes, ha valakinek nem tetszik, lapozzon tovább.
Ne azt keresse hogy mit, hogyan nem lehet megcsinálni. Én megcsináltam, már 5 éve így közlekedek. Senki nem kötött bele. Számomra a legfontosabb hogy mióta ezzel járok, egyetlen autós sem hajtott ki elém. Mert LÁTNAK!
Az életé az előny!
(#) mex válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 6, 2022 / 1
 
Idézet:
„Nem hivatkoznék rá, ha nem lenne igaz.”


Készséggel elismerem, hogy nem találom, azért kértem Tőled egy linket...
Mivel nem akarsz, (tudsz) segíteni, így kétségbe kell, hogy vonjam a szavahihetőségedet...
(#) Moderátor hozzászólása Júl 7, 2022
 
Kérjük, hogy a nem ide tartozó hozzászólásokat szíveskedjetek mellőzni! Amennyiben valaki törvénysértő módon tevékenykedik, az az Ő baja, ha erre még figyelmeztetik is, és mégis így jár el, az nem a közösség bűne, de reklámot ne csináljunk neki!
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Szia!
Vettem a fáradságot és megkerestem a linket:

"Idézet: Vizsgabiztosképzés (NKH Budapest, 2016.)

A 74.R tartalmazza, hogy a motorkerékpárokra való felszerelés céljára jóváhagyott világító- és fényjelző berendezések segédmotoros kerékpárokra is felszerelhetők. Ezért a segédmotoros járműveken, például a fentebbi felsorolás előírásaiknak megfelelő fényszórókon kívül az 1.R, 112.R és a 113.R nek megfelelő fényszórók is lehetnek."
(#) mex válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Szia!

Utánanéztem az idézeted alapján, és ez már valóban az a pdf amire k...voltam
Már csak az nem világos, hogy a felszerelés után ki fogja ellenőrizni, hogy az előírásnak megfelelő fényszóró, valamint fényforrás került-e felhasználásra. Gondolok itt az ominózus E betű, és a hozzácsatolt szám meglétére, vagy hiányára.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2022
(#) ITI47 válasza mex hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
SMKP esetében senki. Mindenki maga felelős hogy a szabálynak megfelelő világító és fényjelző készüléket szerel fel a motorjára. Ami a legfontosabb hogy a közlekedőket ne zavarja, jól legyenek felszerelve és beállítva. Ezt tettem én is.
(#) szikorapéter válasza mex hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Többnyire a hatóság....
(#) mex válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 7, 2022 /
 
Bezárul a kör...
(#) restaura hozzászólása Júl 24, 2022 /
 
Sziasztok Fórumozók,

Látom a hozzászólásokból,hogy többen is alapos jártassággal rendelkeznek az elektromosság terén.Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Én egy Simson 250 Sport mágnesgyújtását és dinamóját alakítottam át kínai CDI gyújtásra és 3 fázisú generátorra. Minden szépen működik,de már másodszor olvadt le a forrasztás a generátor hol egyi hol másik vezetékéről.Másodszor már meg sem forrasztottam, mert ez már nem forrasztási hiba lehet. Arra gyanakszom, hogy talán a feszszabályzó túl nagy hozzá,és ezért melegszenek túl a tekercsek és olvad le a forrasztás.A fogyasztásom max.60-70W ezt lazán tudja a generátor, A generátor testelt, 3 sárga vezeték megy a feszszab. azonos színű kivezetéseire. a piros az akksira, a zöld testre. Mi lehet a probléma?
Legyetek szívesek írjátok meg a megoldást!
Köszi,
(#) mex válasza restaura hozzászólására (») Júl 24, 2022 /
 
Az a problémád, hogy testelted a generátorodat! Nem tartom valószínűnek, hogy gyárilag is az lenne.
(#) restaura válasza mex hozzászólására (») Júl 24, 2022 /
 
Szia Mex,
Köszi a választ. Sajnos a generátor gyárilag testelve van, itt van mellettem az alaplap.Azt mondod hogy nem kéne?Már meg is szüntetem,de kipróbálni csak holnap tudom,mert ma már nem tudok messze menni,10-20 km alatt meg nem olvad le.
Mégegyszer köszi,
(#) mex válasza restaura hozzászólására (») Júl 24, 2022 /
 
Ha a csillagpontot testeled, (a három fázis kezdete közösítve van, és gyárilag el is van szigetelve a vasmagtól is) akkor a szabályzóban levő egyenírányító diódák az egyik félperiódus alatt rendszeresen rövidzárba kényszerítik az épp aktuális áramirányú tekercset, így komoly áramok folynak a test felé, akár a forrasztások megolvadásáig...
Maga a háromfázisú feszültségszabályzó is így működik, a fölösleges energia hővé alakul egyrészt a tekercseken, másrészt a szabályzó alu tokján keresztül disszipálódik el, csak ez sokkal kisebb mértékű, mint a direkt rövidzár okozta hőemelkedés.
Ha tudnál képet készíteni a tekercsről, és a szabályzóról, többet látnánk.
(#) restaura hozzászólása Júl 24, 2022 /
 
Szia Mex,

Csak akkor tudok fotót küldeni ha a fiam hazajön. mert nála van a garázsban a motor szétszedve.
Addig is engedj meg 2 kérdést. Az nem baj,hogy egy nagy dög 250-es motorhoz való feszszabályzó van rákötve? /3 sárga 1 piros 1 zöld kivezetéssel./ Tönkre tehette ez a 2-szeri hosszantartó rövidzárlat a feszszabályzót? Arra emlékszem, hogy a test vezetéke egy M3-as csavarral van a vasmaghoz rögzítve.
(#) mex válasza restaura hozzászólására (») Júl 24, 2022 /
 
Elég durva körülményekre van méretezve egy háromfázisú szabályzó, de ha a generátortekercs nem ahoz a típushoz való, akkor bármi lehet..
Idézet:
„Arra emlékszem, hogy a test vezetéke egy M3-as csavarral van a vasmaghoz rögzítve.

Alapvetően még nem derült ki a generátor pólusainak száma, alakja, (csillag 12pólus, vagy több??)sem. A gerjesztő mágnes kivitele, pólusszáma is kérdéses kép nélkül. Így nehéz..
(#) restaura válasza mex hozzászólására (») Júl 25, 2022 /
 
Szia Mex,
Csak e-mailben tudta a fiam a kért képeket átküldeni.A lendkerék mágneseit nem lehet látni, mert lemezburkolat veszi körbe így arról nem is küldtem fotót.. Igazad lehet,itt nagy zárlat lehetett,mert a tekercs kivezetések szigetelései is össze voltak enyhén olvadva.Visszaforrasztottam a leolvadt fázis vezetéket,prímán indul a motor, de nem tölt semmit. Elképzelhető,hogy a nagy zárlat miatt a tekercsek is zárlatosak lettek? Nem is szórakozok vele többet, rakok helyette egy ugyanolyan újat,
de már a Te tanácsaid szerint kötöm össze a fesz szabályzóval.Lehet az is hogy az állórész és a lendkerék sem párok? Sajnos a rendeléskor semmilyen infót nem tudtak adni a rendelt alkatrészekről, a raktárosra volt bízva a választás.
Következő: »»   54 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem