Fórum témák
» Több friss téma |
X0HV-nak látom
Nyertél, tényleg az.
Bővebben: Link AO3400A AO semitől elvben, N fet, az elsőp két karakter stimmel, ami ezeknél sokszor elég, a többi az gyártási időt jelöl, de amiket találok képek, azokon nincs meg ez a felülvonás. Ki kell mérni N fet-e valóban. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2022
Ez egy mozgás érzékelős relé kapcsoló. Mozgásra, egy (víz) szelepet nyit, ami le spricceli a macskát.
Mikor ráadom a tápot, 9V ot, ez a kis alkatrész azonnal tűz forró lesz. 2A-t vesz fel az áramkör. Lehet ez zárlatos? A végén, a 20 as számnak van jelentősége?
Semmi nem számít ennél kb, az elforgatott számok még annyira sem.
1. láb a gate, először mérd meg a másik kettő fele van-e zárlat rajta vagy test fele. Ha igen, cseréld ki, kb bármilyen N fetre, ami hasonló rdson és drain áramú vagy jobb, nagyon rosszabb nem lesz. Illetve ha nincs zárlat a gaten meg kéne nézni amit kapcsol, azon nincs-e zárlat. (meg ha rossz és cseréled,akkor sem árt ezt ellenőrizni.)
Szia Lajos! Esetleg ezt keresed?
Konkrétan hestoreban is van, nem kell Kínából. Alin nem írták le micsoda, de taobaon keresve kidobja a típusát is.
Sziasztok!
Egy ilyen kettős tekercsre lenne szükségem, egy nem működő CAN busz elektronikában van. Valahogy sikeresen letörték. Semmi infóm nincs róla, lehet egyáltalán bármi hasonlót kapni? Sajnos a fotó nem a legjobb, épp nem működik a makrós gépem A közelebbi végéről le vannak törve a kivezetések. Kb. 3 mm hosszú és 1,5mm széles. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Bővebben: Link
Amíg nem jön meg, kézzel toroidra tekerttel vagy nagyon talán átkötéssel is helyettesíted. Bővebben: Link Nem ellenőriztem CAN-hoz jó, de méret kiosztás meg többi stimmel. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Sziasztok,
Egy mágneszárhoz, tartozó doboz, ami a 230V ac-ből 12V dc-t csinál, és aztán azt egy relével kapcsolgatja, meghalt, se kép se hang. Ha minden igaz, egy termisztor, és egy biztosíték halt meg. A termisztorra NTC 10D-9 van írva, a biztosítékra pedig T2AL250V. A gondom az, hogy sehol nem találok ilyen alkatrészt, termisztor volna kínából (talán még biztosíték is), csak onnan 1-2 hónap a szállítás. Ha valaki esetleg tudja, itthon hol lehet kapni, vagy hogy milyen egyenértékű alkatrészekkel helyettesíthetem őket, és megosztaná velem, az nagyon jó volna Köszönettel, Balázs
Szia!
Első lépésben cseréld ki a biztosítékot egy 2 amperes lassúra ( T jelzés). A termisztor helyére pedig köss be egy párszáz wattos 230-as izzót, vagy hasonló nagyságrendű fogyasztót és ha nem éled fel a tápod, akkor valahol zárlat van - addig ne is tegyél bele termisztort se, mert újra megszakadhat.
Szia,
Tudsz ajánlani egyet, amit holnap Pesten meg tudok venni? Köszi
Biztosítékot vagy termisztort?
Szerintem menj el a Hestore boltjába, vidd magaddal a kiszerelt dolgokat és ennyi. Ha nem találsz másik "gyengeáramú" boltot. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Igazából mindkettőt
Kipróbálom az izzós terhelést, de ha jó minden, akkor készre tenném
Annyira ne siess az alkatrészvásárlással. 99.9 %, hogy masszív zárlat van a rendszerben, a biztosíték nem csak szimplán kiégett, hanem elillant, kicsapódott az üvegen.
De valahogy be kell üzemeljem, hogy lássam mi baja...
Te mit tennél?
Nem egyszerűbb 200 forintért megvenni az alkatrészt, és kipróbálni?
Nem kötözködöm, csak nem szoktam ilyet csinálni, és 0-ról megérteni a kütyünek a működését valószínűleg nem lenne nekem egyszerű. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Megveszed kicseréled ,elfüstöl mehetsz újra a boltba .... megint 200
De,egyszerűbb. Pláne ha sok felesleges 200Ft-od van
Sőt, ha eleve veszel egy új tápegységet/vezérlőt, az a legegyszerűbb. Már ha nincs otthon semmilyen műszer. Mérések nélkül csak vaktában lövöldözés igaz, néha összejön a dolog.
A 200 Ft csak az alkatrészek ára, számold bele az időt és a távolságot is. Megjegyzés a HEStore-hoz: A csomag átvételére az SMS, illetve e-mail értesítő kiküldését követően van lehetőség.
Talán tisztázni kellene, milyen jellegű a tápod.
Kapcsolóüzemű vagy egyszerűbb analóg. Utána lehet vagy sem tesztelgetni, mérni. Így még ötletelni is nehéz, merre indulj. Amiket már leírtam, ettől függetlenül megpróbálhatod.
Az új doboz vétele a c terv
Igazatok van, nem azért mondtam, csak amíg ti kiméritek amit kell, az 20 perc, nekem meg 2-3 nap volna gondolom, nem szoktam ilyet csinálni. És nem fellengzősen írtam, nekem is számít az a 200 ft, de egyszer úgyis el kell menni megvenni, akkor veszek többet, és 200 forintot rááldozok egy próbára, hátha nem kell 2 napot szenvednem a vizsgálattal.
Ránézésre nem volt más baja.
Itt egy kép a netről, ugyanilyen van nekem is, a jobb felső sarokból szedtem ki az alkatrészeket (a kék vonaltól balra van a bizti, jobbra a termisztor) A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Ez nagy falat lenne neked...primerben a fetet ( vagy tranzisztort ) kimérni, pufferelkón találsz-e zárlatot, a meghajtó ic egyáltalán hogy néz ki, nincs-e eldurranva, stb..
Utána jöhetne a szekunder kör visszamérése segédtáppal..
Én is ettől félek
Ezért mondtam, hogy 200-at megér nekem
10ohm, 2A max és 9mm-es. Vagyis bármilyen NTC jó kb ami 10ohm körüli és minimum 9mm átmérőjű, ha nagyobb, akkor valószínűleg a 2A-t is teljesíteni fogja. De valóban meg kéne nézni mi van. Illetev ez az NTC nem tűnik égettnek így szemből. Ezenk szenesre szoktak égni. Illetve kéne kép a tápról. Ha csak a szokásos ipari 12V táp, lehet cserélni egyszerűbb.
De amúgy fogod a panelt és a nagy kondit egy 230V-os izzón át kisütöd, majd utána mérsz ellenállást a két lába között, 0-ról viszonylag gyorsan kell felfele mennie sokszáz vagy több kohm felé. A primer oldali feteknél meg keresnék pinoutot (esélyes 1. láb a gate, de nézd meg) és mérném a pufferkondi -- jelzésű lába felé az elelnállsáukat sokszáz k állásban és dióda módban, ha nincs zárlat, lehet tudod te is javítani. Illetve teszt erejére a bizti és ntc is kihagyható, ha 100W-os izzón át éleszted. De leválasztótrafó nem árt az ilyesmihez meg az sem, ah tudod mit csinálsz. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2022
Az ntc-n 0.3 ohmot mérek a 10 helyett. Az biztos meghalt...
Dobtam be egy képet a kütyüről, ahol látszik a táp. Az egész egy nyäkon van.
NTC szakadásba megxy, a 10ohm egy adatlapi adat, simán csak rámérve sokkal kevesebb. Ha a bizti rossz esélyes nem fogod megoldani, ha átkötve izzóról nem indul jól. (De annyira bírom, hogy mindig úgy kell kihúzni az infot, ha előre írod 0.3ohm, tudnánk jó.)
Ha az NTC papíron 10 Ω és jól mértél, akkor hibás és okozhatja a biztosíték ilyen mértékű kiégését bekapcsoláskor úgy, hogy más galiba nincs a tápegységben. Az alkatrész lényege a bekapcsoláskori túl nagy áramok kialakulásának megakadályozása lenne, 0.3 Ω kevés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |