Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ mindenkinek!
Akkor a kompenzátor megoldja a problémát? Ezt mind az öt ledes megvilágítóhoz be kell kötnöm, vagy elég csak az egyikhez? A legrand gyári amit a rajz is említ 9.000 Forint! Kell ez, vagy megcsinálhatom az említett alkatrészekből is? Köszi mégegyszer, hogy foglalkoztok a témával!
elég egy, megépítheted mivel "publikus a rajz". De én kisebb kondit tennék... természetesen megfelelő AC feszültségűt
Köszi! Mekkora kondit javasolnál? Hogyan veszem észre a kondi nem megfelelő kapacitását?
Mennyire lesz hajlamos ez a melegedésre?
A jó kondenzátorral nem villog. Ha nagyobbat teszel sok helyet foglal, drágább....Akár mekkorát teszel, nem melegszik ( persze értelmes határok mellett.) Az hogy mekkora a legkisebb ami már jó, azt a környezet befolyásolja, nincs rá biztos módszer.
Szia!
Megvettem a szükséges elemeket, ellenállásból negyed wattosat kaptam! Elég lesz ez? Számít, hogy a kondi melyik lábát kötöm össze az ellenállással? Illetve a kondit, vagy az ellenállást kössem a fázisra?
Hello! Az mindegy mit hogyan kötsz, csak sorba legyen a két alkatrész. Tehát fázis-nulla sem számít. De a negyedwattos ellenállás nem egy jó választás. Mégpedig azért, mert a kondi látszólagos váltóáramú ellenállása frekvencia függő. És egy ki-be kapcsolási tranziens "frekvenciája" lehet igen magas értékű és a kondin ekkor átfolyó impulzusáram megfeküdheti az ellenállás gyomrát. Profi gyártók "ilyen helyekre" impulzustűrő ellenállásokat alkalmaznak.
Ezek nem köszörültek, szélső esetben tömör alkatrész az ellenállás keresztmetszete. Mert itt a pontosság a legutolsó szempont. A feszültségtűrés viszont nem az. Így egy 1..2W-os jószág élete biztosabb. (Meg mechanikailag stabilabb is.)
Elég csak a kondenzátor, az ellenállás kimaradhat.
Kell az a bekapcsolási korlátozó ellenállás, a kapcsolót (relét, akármit) kíméli
Sziasztok!
Segítenétek? Ma a videón látható jelenséget tapasztaltam. Miért villogtatja a tápegység a ledeket? Javítható vagy kuka?
Valószínűleg túl kicsi árammal terheli a ledsor a tápegységet.
Tápot szét kell szedni, belenézni... púpos kondi is lehet
Vagy éppen túl nagy árammal terheli és így megszólal az áramkorlát. De persze ez is csak nézőpont kérdése.
Sziasztok.Volna egy kèrdèsem a hozzáèrtőkhöz.Nemfoglalkoztam mèg soha megvilágitással,viszont most adódott egy feladat amit megkell oldanom,csak nemakarok ugy hozzáfogni hogy gőzöm sincs semmiröl...Nagyjábol a lènyeg,hogy egy helyisègben kell 30Lux megvilágitás nègyzetmètrenkènt.Mivel ledes lessz a megvilágitás,igy ezzel kellene megtervezni...Ugye a ledes fènyforrásokon lumenben van megadva a "fènyerőssèg"...Annyit kigugliztam,hogy Lux=Lumen/m2.Tehát ha nekem van 34m2 alapterületem,ahol nègyzetmèterenkènt kell 30Lux,akkor nekem 30x34=1020 Lux kell összesen,ami 1020x34= 34680Lumenre van szüksègem?Ez egy elèg nagy szám,ezèrt is irok ide mert nemvagyok biztos a dolgomban...Aki foglalkozott már ilyennel az ha tud valami segitsèget nyujtani,megköszönnèm!
"Hozzáértő" ugyan nem vagyok...de az a gyanúm, hogy sok fizikai törvényt nem vettél figyelembe! (Meg az sem ismered, hogy azt a fényerőséget hogyan-hol mérik?) De tuti nem a lámpa előtt, hanem a "földön", azaz talajszinten...
Tehát a távolsággal erősen csökken a megvilágítás intenzitása. A lámpáknak (pl. reflektor) van sugárzási szögük is...tehát csak bizonyos területet világítanak meg. Aztán pl. a reflektort lehet irányítani lefelé, oldalra, vagy a plafonra (ami a tökétetesebb és a legpazarlóbb egyben...viszont nem vakulsz meg, ha véletlenül felfele nézel), azaz az iránytól is függ a megviágítás "ereje". Ráadásul a legtávolabbi zugokban is meg kell lenni az előírt min.(30) luxnak per m2. Ami azt jelenti, hogy nincs tiltva, hogy máshol akár 50-200 lux/m2 is lehet. Egy példa, amit ismerek (luxokat nem mértem): A min. 50 lx előráshoz: 60m2-en 6 darab soklumenes lámpa (nem LED, Hanem HID 400W!) a ferde fehér plafonra irányítva kb. 3 méteres magaságban szerelve. A LED-ekről meg ismeretes ugyebár, hogy idővel csökken a fényerejük, ezt sem árt elfelejteni!
Azért minimális reakciót vártam volna tőled a "bejegyzésemre", ha már koptattam a "kéjbordomat" !
![]()
A neten vannak világítás tervező programok, próbálkozz azokkal, ha tanulni akarsz. Ha csak egy gyártót támogatnak az sem baj, hasonló lámpákat más is árul....Amúgy a lámpák sugárzási szöge, fényereje, távolsága, árnyékok hatása mind mind számít. Lehet sok apró kell, az is lehet kevesebb nagy is elég. Amúgy meg a környezetedben úgyis létezik hasonló adottságokkal rendelkező helyiség, ott is érdemes megnézni mi van...
Üdv Mindenkinek! 12V-os ledszalagot kellene akkuról táplálni. A gond az hogy az akku ritkán pont 12v. Ha fölötte van főzi a szalagot, ha alatta akkor nem világít eléggé. Áramszüneti megoldáshoz kell, ami sajnos elég gyakori errefelé. Ha van áram akkor rendes tápról megy. 12-220v-os invertert nem akarok használni. Ötleteket előre is köszönöm
Attól függ, mekkora áramfelvételű az a LED-szalag.
Ha kevesebb 1A-nél, akkor ez is elég az adatlapja szerint összeállítva. És hűtőborda. Ha több, mint 1A, akkor is ezzel, csak akkor egy erősebb tranzisztorral párhuzamosan. Az a jó ezekben az LDO-kban, hogy kevés a "drop", nekem csak akkor mutatott 12V-nál kisebb feszültséget, amikor az autóakku 12,5V-ra merült. Akkor már 11,9V-ot adott. De mindaddig tartotta a 12-t. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
Jó ötlet, köszönöm. Teljes terhelésnél 15A az áramfelvétel. Ahhoz hogy fejeled meg az IC-t?
Hú, az sok. Akkor nem érdemes ezzel.
Inkább akkor ehhez hasonló kapcsolóüzeműt keresnék. 15A és (feltöltött akkunál) 2,4V feszültséget elfűteni kár is, meg annyi teljesítménytranzisztor és a hatalmas hűtőborda még drágább is lenne. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
De érdekességként: tranzisztorral ehhez a rajzhoz hasonlóan, csak a "7812" helyére azt teszed. amit mutattam. A trafó és az egyenirányítás már nem kell neked, de nem vágtam le róla.
Jó nagy bordák, sok munka, sokba kerül ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2022
A Hestore step ap konverter jó lenne, de mit csinál feszültség egyenlőség esetén, mikor az aksi is 12V meg a kimeneten is ennyit várunk? Talán egy buck-boost eszköz kellene de olyat 15 A teljesítményűt nem találtam
Ma már megbántam hogy írtam a fórumra, de hátha...
Nem okoskodni akarok, de nem értem a probléma egy részét. Milyen akku az, ami tartósan nincs 12V felett? A névleges 12V-os "ólom" akku 12V alatt merült, 10,8V alatt már mélykisülési tartományban van. Értem hogy csökken a fényerő 12V alatti fesznél, de nem is bölcs dolog ebben a tartományban használni az akkut. Ha "ritkaföldfémes" bármi, akkor meg 12V feletti a névleges feszültség, akármilyen cellákkal számolok. Ebből a megközelítésből csak egy jobb minőségű led driver kell, és probléma megoldva. Elfogadom, hogy 12V alatti tartományban is használni kell az akkut, de... ![]() Innen feszültséget kellene növelni, ami jó hatásfok mellett is egyre nagyobb áramfelvételt jelent az amúgy is merülő akkuból. Tartósan 15A sok órán át igen komoly akkut igényel. Vagy a led szalagokat vagy az akku feszültséget kellene módosítani, gondolom a világítás cseréje a bonyolultabb. Tehát jó hatásfokú megoldáshoz akkumulátor feszültséget kell emelni. Vagy két kisebb kapacitású 12V-os akku sorosan, vagy ha csak pár perces áthidalás kell, akkor meg valamilyen 16-18-24V-os barkácsgép akkura át kell állni. Egyik megoldásnál sem jelentős az akkutöltő cseréjének költsége, hisz ezek minden bokorban kaphatóak. Ennél bármilyen megoldás költségesebb lesz a viszonylag nagy dc áram miatt.
Sziasztok
300W-os halogén 220-as álló lámpámat akarnám ledesíteni. Beletettem egy 20W-os power ledet, mivel ezzel a tipussal meg voltam elégedve és soha nem volt baja. Ahogy feltekertem, pillanatra felvillant, majd game ower a led-nek. Kérdésem: a vélhetően dimmeres szabályzót nem komálja a led? De mivel 220-as a led és eleve nem jöhet ki belőle 220-nál több, akkor miért ment tönkre?
Kerestem adatlapot, de nem találtam. Van neked? Akkor nézd meg, ajánlják-e dimmerhez!
Szerintem nem. A chip áramgenerátorosan hajtja a LED-eket. Várható, hogy a normáltól jelentősen eltérő jelalak (triakos szabályzás) megzavarja. Ebben a LED vezérlésben az a jó, hogy garantálja a fénycsöveknél megszokott 100 Hz-es vibrálást. ![]() Idézet: „Ebben a LED vezérlésben az a jó, hogy garantálja a fénycsöveknél megszokott 100 Hz-es vibrálást.” Hát igen, sajna. Na nem is asztali lámpának szántam, hanem amolyan hangulatvilágításnak. De akkor az lesz, hogy kicserélem 5W-osra és megy direktbe. Köszi
A dimmelhetö LEDekban van valoszinü egy ellenállás ( ami melegszik) és valoszinü, hogy a rajta nyert referencia feszültség szerint a PWM kitöltési tényezöt szabályozzák a TRIAC szerint. ( ezek több mint 100Hzel mennek)
Az elsö ilyeneket a Samsung hozta ki vagy 5 éve. Én a csillárba raktam 12 8W-s LEDet, menni megy, csak egy idö után (20-40 perc) a dimmelö áramkör tulmelegszik a kapcsoloban és leáll. A világito LED alja is forro lesz, de eddig hibátlanul mennek, azaz, dimmelés nélkül tökéletesen világitanak. Az állolámpában a 300W-s halogén rudakat cseréltem LED-re. Azok néha hajlamosak villogni, és sajnos a fényerejük elmarad a halogéntöl.
Úgy tűnik, ha fényerőt akarunk szabályozni, akkor el kell felejteni a 220-as kategóriát.
Úgy oldottam meg a kérdést, hogy a lámpa dimmelős kapcsolóját az olvasólámpa halogénjére kötöttem (amit nem módosítottam) A sima on/off kapcsolót meg rákötöttem a 2x3W-os ledre. Viszont az a gáz, hogy gyengén világít, még lekapcsolt helyzetbe is. Erre viszont nem tudtam rájönni, hát lekötöttem inkább és ráhagytam. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2022
Sziasztok! Akadt egy kis gondom a led lámpámmal.
Bekapcsolás után csak villog, a másik kb 1 óra múlva rendesen működik. Esetleg meglehetne oldani másik led meghajtóval? Ha elég ügyes lennék, átforrasztgatnám a ledeket más bekötéssel, de azt inkább nem eröltetném. Ha lenne ötletetek, tippek amiket tanácsoltok szívesen elfogadom.
Valamelyik LED (pontosabban a harminc közül valamelyik hatos csoport) megadhatta magát, a meghajtónak valószínűleg nincs baja.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |