Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ma már szinte mindent elemnek mondanak... Kíváncsi lennék rá én is, hogy az milyen. Létezik egyébként tölthető elem is, azt csak 50-100-szor fel lehet tölteni speciális töltővel, és sokkal kisebb az önkisülése, mint az akkuknak.
Idézet: „Az akku pozitív pólusa lesz a pozitív tápfesz, ami mondjuk 9V. De 2db Li-Ion esetén inkább 8V. A negatív pólusa lesz a GND. Ha egy tápfeszes a rendszer, akkor itt be is fejeztük. Ha szükség van egy negatív tápfeszre is, akkor az akku 8V-jára a rajz szerint bekötöd a konverter IC-t, plusz ( 8-as láb ) az akku plusz, GND ( 3-as láb ) az akku GND, az 5-ös lábon meg kiadja a -8V-ot, ami a rendszerben a negatív tápfesz lesz.” Oké, oké, mintha kezdene derengeni csak kicsit rossz értékekkel kalkuláltál. 2,4V-ból fog nekem 9V-ot csinálni, de ezek szerint -9V-ot, a 2db sorba kötött NiMh akku negatív kivezetéséhez képest. Jól mondom?
Szia! Az ICL7660 adatlapján a 8. oldalon le van rajzolva ennek a töltés hintáztató konverternek az elméleti működése. Rém egyszerű, és érthető a módszer. Diszkrét elemekből is készült korábban hasonló, de így integrálva egy gyöngyszem.
Első ütemben az S1-S3 kapcsoló zárva van, az s2-s4 meg nyitott. A C1 feltöltődik a tápfeszre. Majd az S1-S3 kinyit, az S2-S4 zár, így a C1 kondi viszi magával a töltést egy emelettel lejjebb, ahol a töltését megosztja a C2 kondival. A C2 mint puffer üzemel, amíg a C1 a fenti emeleten van, addig ő szolgáltatja az energiát. Majd ez a ciklus ismétlődik elég nagy frekvenciával, hogy a C2 puffer mindig kapja az utánpótlást. Így lesz a pozitív tápfeszt hasznosítva negatív tápfeszültség is a rendszerben.
Édes Istenem, ezek után te még a NiMh akkukban gondolkozol?
Mintha azt írtad volna, hogy végre beláttad, hogy a Li-Ion a megoldás. Így 2db sorba kötött Li-Ion cella 8V-jából tudod előállítani a 8V negatív tápfeszt. Vagy 8db sorba kötött NiMh akku 9,6V-jából a negatívot. De ha azt tervezed, hogy a 2db NiMh akku 2,4 voltját egy jó kis zajos stepup konverterrel felnyomod 9V-ra, majd abból csinálsz negatív tápfeszt, akkor leveszem a kezem rólad. Idézet: „2,4V-ból fog nekem 9V-ot csinálni, de ezek szerint -9V-ot, a 2db sorba kötött NiMh akku negatív kivezetéséhez képest. Jól mondom?” NEEEEEM! Ne bosszants!
Köszi, azt hiszem értem.
Mintha régebben csináltam volna hasonlót sorba kötött kondi és dióda láncolatával, csak azt feltölteni és kisütni kellet ciklikusan, így pumpálódott fel a sor. Van neve is, csak elfelejtettem. Biztonság kedvéért ez az az ábra amire gondolsz, mert van a pdf-nek oldalszámozása és a papírnak is, és eltér a kettő?
Mondjuk nem feltétlen kapacitívra gondoltam. Inkább arra, hogy szimplából csinál szimmetrikusat.
Lehet sima tekercses is, gondoltam hátha ismersz valami IC-t és kapcsolást hozzá... Ha működne 1S lítiumról az meg már csak hab lenne a tortán.
Azt mondtam, hogy elfogadom az érvelést, de azt nem, hogy át is állok rá.
Az elképzelésem a jelen pillanatban is aktívan működik, csak kell pár változtatás az áramkörökben. NiMh akkum van csak itthon. Mindenben azt használok (távirányíró, óra, hőmérő, multiméter...), a DSLR-m az egyetlen kivétel, de az gyárilag legyártott, ott nincs választási lehetőség, ráadásul 10x drágább a reális értékénél. Most csak ezért az egy dologért eszembe nincs extra kiadásokkal tarkítani, mint mondtam munkanélküli vagyok (3 éve mellesleg) és az egészségi állapotom se biztató, hogy változást tudjak elérni e téren, így erősen pénz szűkében vagyok és leszek is még egy jó darabig. Viszont az életem az alkotás, a felfedezés, így nehezen bírom ki, hogy kísérletezzek valamivel, de ettől még szűkös a keret. Ha csak összedobnám egyszerűen ahogy elmondjátok, annak semmi értelme, mert bár kétségkívül jó lesz, de unalmas, mert hiányzik az egyediség, a kihívás belőle! Egyszerű dolgokat bárki meg tud csinálni, de olyat, amit más hülyeségnek és értelmetlennek tart, kiváló eredménnyel elérni, na az teljesítmény! Ha ez megnyugtat, programozó vagyok, de távolról se úgy fejlesztek, mint tanították, még is jó eredményeket érek el. Mondtam, hogy már megépítettem, és majdnem hibátlanul működik, akkor még is mi motiválna arra, hogy teljesen átálljak egy sokkal nehezebben és drágábban beszerezhető akkura, ami ráadásul így hobbi célra azért erősen tűzveszélyes. Mindegy az ellenérveket már a hétvégén felsoroltam. Plusz ne feledjétek, hogy alap elvárás, hogy élvezzem amit használok. A Li-ion-nal még nem dolgoztam és nem is keltette fel az érdeklődésem, így csak semleges jelenléte van az életemben, ezért nem használom. Ez most a szórakozásról szól nem munka. Ha totál használhatatlan lenne a NiMh verzióm (de egyáltalán nem az, mint biztonyítottam), akkor valószínűleg elkötelezném magam a Li-Ion mellett, de ettől még nagyon messze vagyok. Na de hagyjuk is ezt a témát, már kiveséztük. Mellékeltem képeken, hogy néz ki a 2 éve félbemaradt verzió. (én csak prototípusnak nevezem) Mielőtt belekötnétek, sok mindenben rossz a kivitelezés, ezeket el fogom hagyni. PL: sok a csatlakozó ott, ahol nem kéne, és a doboz se műanyag lesz, hanem nyákból legyártok specifikus mérettel és kialakítással. (ebben már jó vagyok ) Szóval maradjunk a lényegnél, 2,4V-ot akarom feltornászni 9-re. Elvileg ez a chip tudja vagy nem?
Azt hiszem rájöttem.
A "ICL7660ACPAZ" IC nem fog nekem 2,4V-ból 9-et csinálni, csak negatívot, osztót, vagy esetleg duplázza-triplázza a feszt. kb. Ugye jól értelmezem az első oldalon a leírását?
Az a diódás sokszorozó.
Ez a circuit.png tok bekötést mutatja. Én a HESTORE oldaláról letölthető adatlapon lévő rajzra gondoltam, ami a konverter struktúráján keresztül magyarázza a működést. Az "S" kapcsolók CMOS kapcsolók, olyasmik, mint amilyenek a CD4066 analóg kapcsoló IC-ben vannak.
Modulokban lehet ilyeneket száz számra kapni, de nem olcsó.
Vagy az aliexpressen nézelődj, ott is biztosan lesz rengeteg.
Ha ez van a háttérben, akkor értem a szempontjaidat.
Jól néz ki amit összeraktál. De nekem akkor is égnek áll a szőr a hátamon attól a gondolattól, hogy lehetőség van egy olyan akkumulátoros táplálásra, ami teljesen kiküszöböl MINDEN létező zajforrást az egyik legérzékenyebb audió erősítő fajtában, és tudatosan szórjuk tele zajjal, zavarral, kapcsolóüzemű, induktív komponenseket tartalmazó konverterekkel. Ettől eltekintve, szép feladat lesz ezt összehozni. De erre nem tudok olyan megoldást javasolni, ami szerintem tökéletes lenne, mert nem foglalkoztam ilyesmivel, nem méricskéltem ilyen összeállításokat és olyan audió műszerparkom sincs, amire egy ilyen jellegű fejlesztéshez szükség lenne. Az öreg rabbi féle tanácsadásnak meg nem vagyok híve. Én inkább az önmagában zajmentes megoldást választottam. Mindenesetre sok sikert a projekthez, és mielőbbi jövedelem forrást kívánok. Programozóként ez talán nem egy elérhetetlen cél a mai informatikai szakember hiányban.
Köszönöm, a kész darab messze szebb lesz!
Egyébként teljesen megértem az álláspontodat, de hát ez van. Elköteleztem magam. xD Azért, hogy jól aludj, megígérem, ha lesz rendesen pénzem, agyalok majd a Li-Ion/poli valamilyen verzióra alakításon is, csak a kedvedért. Ha elkészül részletesen feltöltöm a honlapomra, amit azt hiszem tegnap linkeltem, de ez karácsonyig is elhúzódhat, főleg, hogy "MCP1640T-I/CHY"-t 2023 év közepéig a Hestore ügyfélszolgálat szerint nem fog beérkezni, ami elég gáz. :/ Bár lehet, hogy anélkül is meg tudom oldani. Ez még kísérletezés tárgya.
" ha lesz rendesen pénzem"
250Ft a töltő modul és akkucellát ingyen is kapsz, ha bontod magadnak, márkás letiltott laptop akkuból. Legrosszabb esetben is 600-800Ft-ot kérnek érte 6 cellával, de biztos adnak ingyen is. És nem tűzveszélyes, ha nem csinálsz elképesztően nagy hülyeséget. Még akkor is van biztosítékos is meg beépített védelmes/külön védelem is. Egy cella lazán tud 9-10Wht, NiMh-t már sehol sem használok, mert mindig csak töltögetni kell és szívás van vele. Ha akarod magad kínozni ezzel, akkor hajrá, de ez nem pénz és biztonság kérdése azért. Sőt ha megfizeted a prémiumot akkor nem is kell cellát meg védelmet összeépítened, kapni egyben is: Bővebben: Link Gondolom a telefonodban és laptopodban sem góliátelem van.
Igen, néztem tegnap a honlapodat, azért is lepődtem meg, amikor azt kérdezted, hogy miért nem pozitív feszt állít elő az ICL, mint minden más becsületes polkorrekt konverter.
Sziasztok!
Már volt többször róla szó, de még mindig nem tiszta. Az alábbi feszültség osztó kapcsolást szeretném úgy kiegészíteni, hogy abban az esetben ha a bemenetet fordított polaritással kötöm rá akkor ne süljön le az alaplap. Eddig Graetz híddal oldottam meg, de az nem annyira elegáns. Jól gondolom, hogy elég ha beteszek egy diódát? Ha igen akkor pontosan hova és milyen irányba nézzen. Elég-e erre a célre egy hagyományos 1N4148? Tudom hogy FET-el jobb megoldani, de nekem a dióda éppen elég, csak az a célom hogy ne pukkanjon el ha valaki fordított polaritással köti rá a betápot. Nyilván a diódán több feszültség esik ,de ezt bele tudom kalkulálni a mérésbe... Közöd GND természetesen van a kapcsolás többi részében...
Hello! A diódát teheted a +24V és az R1 közé, anód a 24V felé. Ez kb. 700mV-al fogja csökenteni a mért 24V feszültségét. Hogy alkalmas-e, az attól függ milyen pontosságot vársz el, vagy is számít-e a 24V mellett a 700mV vagy sem.
Ha mindenáron ragaszkodsz a NiMh cellákhoz, step-up konverterben gondolkozz. MC34063, de inkább valami korszerűbb chippel, pl. SX1308 előállítasz12-16 V-ot, majd ebből a feszültségből előállítasz egy virtuális GND-t. Így lesz +- 6-8 V-od. Ez bőven elég egy mikrofonerősítőhöz.
Parancsolj: 9V akku, USB töltős, 650mAh, 6327Ft+szállítás.
Azt tartsd szem emlőtt, hogy visszajelzés nincs, csak megszűnik a kimeneti feszültség, ha lemerül. Érdemes lehet az oldalon nézelődnöd, hogy miket találsz.
Helo.
Megépítettem ezt a kapcsolást. Bővebben: Link Vagyis nem egészen, mikrovezérlő a lelke de a tirisztoros rész ugyanez, annyi hogy BT151 van benne. A gondom az hogy a megszakítós gyújtás maradékfeszültsége alacsony, de elektronikusnál a gyújtásvégfok gyári kapcsolóelemén marad némi feszültség így a tirisztor úgymarad. Bővebben: Link Itt vannak megoldások arra hogy miként lehetne elérni a kikapcsolását, a class B szimpatikus is viszont nemtudom hogyan kéne méretezni, és azt sem hogy mennyire lenne üzembiztos. Gondolkodom azon hogy egyszerűen egy mosfetre kellene váltani a tirisztort. Melyik lehet a jó megoldás? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
Ha pufferkondi esetleg van a körben, az is belerondít a kikapcsolgatásba.
Nincs pufferkondi azon a körön, csak a meglévő gyújtásrendszer, annak a kapcsolóelemével párhuzamosan van a tirisztor. Bővebben: Link Megfelelő fordulaton bekapcsol a tirisztor és nincs szikra. Ha ettől a fordulat lejjebb esik megszűnik a gate áram. Ezután ha a gyári végfok testre húzza a trafó - pontját reméltem kikapcsol a tirisztor. De mivel nem tudja eléggé 0V közelébe húzni és folyik valamennyi tartóáram nem teszi.
Hello! Esetleg tegyél a tirisztorral sorba egy diódát. Akkor a 700mV tartaléka lesz a gyári vezérlőnek.
SX1308-ra esett a választás, mármint ami modulban kapható kivitelre.
Elvileg 2,1V-ról még el tud indulni, de kicsit aggódom miatta, bár építettem egyet a DSO138-hoz ugyan így 2db NiMh akkuval, és működik 10x nagyobb terhelés mellett is, csak kellett az akkura 4700uF, anélkül esélytelen.
Sziasztok!
Egy gitáreffekt pedál van nálam, aminek a nyákján van négy hiányzó, 4,7mH-s tekercs. Azt olvastam róla, hogyha ezeket pótolja az ember, akkor érzkelhetően teltebb lesz a hangja. Mit tanácsoltok, milyen alkatrészt tegyek be? A lábtávolság 4-5mm. A boltban többfélét találtam, milyen különbség lehet ezek között ilyen alkalmazásban vagy bármelyik jó lehet bele? Köszönöm előre is a segítségeteket!
Amilyet tetszik. Nem hinném túl nagy áramok és túl gyors áramváltozások lennének. De a nyákon át van kötve, a fóliát el kell vágd hozzá. Illetve mivel most semmi nincs ott, így a kisebb ellenállású jobban közelíti a mostani hiány 0 ohmos tagját. Mivel a cél "teltebb" hang, fene tudja mire gondolt a kitalálója.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
Szia!
Ha nem ragaszkodsz az USB töltéshez, csak a 9 V-os blokkelem méret a lényeg, és nem sürgős, akkor kb. 2-3 havonta szokott lenni az A**I-ban. Legutóbb kb. 2 hónapja vettem 1.499 Ft volt, 250mAh-s. A L**l-ben ugyanez Tronik néven volt, már sajnos ez a méret nem szokott náluk lenni. A műszereimben én is ezeket használom, most néztem, a legrégebbit 2016.06.16.-án vettem, az még csak 200 mAh kapacitású.
Köszönöm a segítséged! Ez egy fázismoduláló, eléggé őrült szerkezet - de a fejlesztésre nem szánhattak sok pénzt és ezért vannak vele gyárilag is (zaj)bajok, így maradhatott ki ez a pár alkatrész is. Beszerelem és meglátom mennyire változik meg!
Minden jót!
Amúgy mi ennek a kapcsolási rajza vagy pontos típusa? Akkor kiderülhetne, van-e alapja a tekercseknek. Elhibázott kapcsolások drágább, nagyobb sávszélességű opampokkal rosszul működnek néha, mert nagyfrekin rosszul viselkednek. De mivel effektről van szó, nem kifejezetten a jó működés a cél, amíg nem gerjed
A zaj oka lehet rossz minőségű dugasztáp, rossz vezetősáv elhelyezés, de a nyákon nagyon csillagpontos földet sem látok a részlet alapján, persze ettől még lehet átgondolt terv. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
Egy ilyen Flanger Hoax nevű pedálról van szó: http://www.modezero.com/flanger-hoax.htm
Inkább a BBD chipek órazaja meg ilyesmi hallatszik be, az amit hallani lehet, nem konkrétan tápzaj. |
Bejelentkezés
Hirdetés |