Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Láttam már ilyen esetet. Ez a rezgés forgó gépek esetén akkor is előfordulhat, ha azok hibátlanul működnek. Lásd, villanymotorok alatt rezgés csillapító gumialátét.
A burkolat alá a felcsavarozás előtt néhány helyen tégy szivacsos tömítést (amilyen a nyílászáró szigetelő szalag), vagy gumicsíkot, stb.
Éves karbantartásnál veszi le az öregúr a cirkó burkolatát, nyakába potyog vagy ötven forint apró.
Mi a fenének dugdosnak pénzt a kazánba? ![]() Én? Hozzá se nyúltam. Ez tavaly volt levéve, amikor a kollégája... Melyik? Az a fiatal nagyhasú. Na majd beszélek vele. ![]() Azt hiszem jattnak elvihette. ![]()
Van egy centi hely a csempe és a burkolat között, ott most nikecellel van kitámasztva. Eddig sikerült a rezgést elviselhető szintre csökkenteni.
Hello! Ha 1cm van, akkor a polifoam talán jobb választás, az rugalmasabb..
Sziasztok!
Egyelőre nem hiba, csak okosodni szeretnék. Most járatom be az új kazánunkat: Baxi Nuvola Duo-Tec+ a típusa. Kinn +10C van, a termosztát (valami Honeywell...) 19 C-ra van állítva, kb 100 m2-t fűtünk most. Az előremenő hőfok 45 C a minél jobb kondenzáció érdekében. A kazán szépen dolgozik, de a bekapcsolás gyakorisága engem kicsit aggaszt, ugyanis kb. 4 percenként kapcsol be 50 másodpercre. Egy ilyen ciklus alatt 16 liter gázt használ el. Végülis gép, nem sajnálom, de ha ez is tervezett avulással lett gyártva, akkor valami túl korán elkophat benne. A mosogatógépünkben pl. 2,5 év után egy szintercsapágy teljesen elkopott, 2 mm kotyogása lett. Szerintetek aggódjak, vagy ne? Köszi előre is, üdv!
A termosztátnál állítsd át az óránkénti ciklusszámot. A telepítői menüben lehet elvégezni. Alapértelmezésként óránként hatszor kapcsol be. Én levittem az óránkénti háromra (lejjebb sajnos nem lehet, ezek az új fejlesztésű termosztátok). Villamos fűtésnél javasolják beállítani óránkénti 12-re.
Kösz a tanácsot. Most néztem meg a termosztát pontos típusát: CM51. Végigolvastam a kézikönyvét, de abban sajnos nincs szó ciklusszámról
![]() Szerinted melyik alkatrészt fogja leginkább megviselni a sűrű kapcsolgatás? A keringetőszivattyút, a gázszelepet, vagy esetleg mást?
Akkor ez igen régi termosztát lehet, a CM67 óta már alkalmazzák a ciklusszám beállítási lehetőséget. Az én véleményem, hogy minden alkatrész élettartamát (főleg a forgó eszközökét) csökkenti a sűrű be - ki kapcsolás.
Köszi újra. Valóban elég régi ez a termosztát, de 27 éve hibátlanul működik. Ha tudsz tanácsot adni, milyenre cseréljem, meg is teszem
![]() Kösz, üdv!
Nekem, és más barátaimnak is, akiknek ajánlottam, a Computherm Q3 tökéletes. Egyszerű, üzembiztos. Egy elemmel 2 évig elmegy.
Neked is kösz! Többektől is hallottam erről a típusról, de meglepve látom, hogy nem programozható! Mivel a mostani olyan, el sem tudom képzelni, hogy ezzel hogy tudnánk automatikusan szabályozni a fűtési rendszerünket, illetve hogy tudnánk megszokni...
Szia! Én Honeywell párti vagyok, de azoknál már érvényes ez a ciklusszám, amit óránkénti háromra lehet levinni csak. (Beszéltem a képviselettel is, de már csak ilyet gyártanak.) Nekem a CM707 típus van, jól működik. Válassz azokból, de a Computherm-nél is vannak már programozható típusok.
Bocs az off de valaki elmagyarázná nekem, mi értelme van ezeknek az óránkénti kötelező 3-12-akárhány bekapcsolásoknak?
A gyártó a jobb hőérzetre való törekvéssel magyarázza. Vagyis jobban tartja a beállított hőfokot a kazán, vagyis kisebb a +- hőmérséklet eltérés. Mondjuk a +-0,5 fok helyett csak +-0,2 fok lesz általa. Ezzel a termosztát gyártója a kazán gyártójának tesz jót, hiszen a sűrű újraindítás főleg a kazán forgó eszközeinek az élettartamát csökkenti. Ennyi a lényege szerintem.
(Vitáztam én a Honeywell-lel eleget, de már csak ilyet gyártanak. A régi, hagyományos, 15 éves a szénpogácsa-érintkezők miatt elromlott, azt semmi módon nem tudtam javítani, sajnos.)
Néhány napja volt egy hatórás áramszünet nálunk. Megnéztem a kijelzőt, a csökkenés 0,6 fok volt. azaz 0,1 fok óránként. A termosztát kapcsolási hiszterézise 0,2 fok. Mit csinálna a Honewell, ha két óránként kellene kapcsolni, de ő óránként 3x kapcsol? Mi van egy olyan háznál, ahol még jobb a szigetelés, mint nálam? Megzavarodna a rendszer talán?
Nem zavarodna meg, de akkor is óránként hatszor kapcsolna és egy kapcsolásnál úgy 1 percet menne (a 6x a gázkazán tüzelés alapértelmezés náluk). A hiszterézisre a 0,2 fokot csak példaként írtam, még nem mértem ki a 6x bekapcsolásnál a pontos hiszterézis értékét, ezt is be lehet állítani a Honeywell új termékeinél, ők arányos sávszélesség beállításnak mondják, de azzal már nem vesződtem, maradtam az óránkénti 6x-ről a 3x ciklusnál.
Mivel nekem is van már némi tapasztalatom és az itt megosztottak sokat segítettek, én is megosztom, amit tudok.
Vezérlőpanel hiba: általában az, ami a többi, sok évig folyamatosan bekapcsolt készüléknél, vagyis 10-ből 9-szer a kapcsolóüzemű táp hibásodik meg. Én is így jártam korábban, és ezt rutinból javítottam elkócserével. Hibajelenség: ki-be kapcsolásra újra beindul, de egyre ritkábban kapcsolódik be, majd sehogy. Mivel komolyabban belementem a kazán működésébe, szerintem csak szándékosan lehet úgy elrontani, hogy veszélyessé váljon, mivel nagyon túlbiztosított, nagyon biztonságos, tehát egy ilyen rutinjavítás nem jár életveszéllyel. A panel is szupervbiztonságos, még arra is gondoltak, hogy a gázt átengedő szolenoid ne a normál tápról menjen, hanem a tápfeszültségét külön kapcsolóüzemű táp állítsa elő, ami hiba esetén csak leállni tud, így a szolenoid nem csak akkor zárja el a gázt, ha a kontroller azt szándékosan lekapcsolja, hanem zárlat, szakadás vagy akár kontrollerhiba esetén is mindenképpen elzár. Ha nem javítható rutinból (elkó, biztosíték, láthatóan égett alkatrész, hibás jelfogó, korrózió, stb.), akkor a vezérlőpanelt időrabló bogarászás helyett jobban megéri olyan szakemberrel javíttatni, aki rögtön ad egy másik, már kijavítottat, illetve ha nem biztos, hogy a panel-e a hibás, kölcsönöz biztosan működőt a hibakereséshez. Merem ajánlani Gál Rolandot a XIX. kerületben, az interneten hirdeti magát mint panel specialista, és valóban korrekt szakembernek bizonyult. Ez azért fontos, mert nem mindenki ilyen. Először egy olyan szakival futottam össze, aki szintén ilyennek hirdeti magát, de közel sem az. Mekk Elek -nevezzük így- kioktatóan gúnyos stílusban belekötött a már javított, így működő részbe, mintha azt én "elrontottam" volna.
Sziasztok!
Beretta Ciao 24 C.A.I kombi kazánunk van. Tegnap mikor hazaértünk A02 hibajel fogadott. Sikerült resetelni a hibát, de a kazán egy kis idő után furcsa hangokat adott (mintha forrna benne a víz). Majd leállt. Pár perc után újra elindult, akkor vettem észre, hogy a kijelzőn a radiátor és a csap jel felváltva jelenik meg (pedig a melegviz nem folyik sehol). Az is észleltem, hogy a csap jel megjelenésekor mintha a rendszerben forrna a víz, majd hangos zajjok után leáll. Mi okozhatja a hibát? Köszönöm válaszotok!
Talán a mekegviz áramlásérzékelője lehet a hibás?
Szia! Jól gondolod, hogy a HMV áramlás kapcsolójával lehet probléma ha a vízcsap jelzés jelez de vízvételezés az nincs. Az A02 az határtermosztát leoldott, feltélezhetően azért, mert ez a vízáramlás kapcsoló felakadhatott, nem ejtett le a mágnes (mert gravitációs működésű) a víz áramlás megszűnésekor. Ez lehet, hogy valami szennyeződés került oda vagy vízköves és nem tud akadálytalanul mozogni a helyén. A reed relét azt le lehet venni annak toldatnak az oldaláról, oldalra kitolva a helyéről. Ha gondolod, kiszerelheted és kiáztatod vízkőoldóban vagy tömény citromsavban (háztartási készülék vízkőmentesítésére használatos). A bemeneti vízszűrőt is kitisztíthatod ha ez utóbbit kivetted. Ehhez a művelethez csak a hálózati vizet kell elzárni a fűtési részhez nincs kapcsolata.
![]()
Köszönöm a választ!
De az mitől lehet, hogy a vizcsap és a radiátor jel többször váltakozik mig el nem megy túlmelegedés hibára. Talán a reed relé lehet még zárlatos?
A reed reléről levettem az egyik vezetéket, azóta rendesen megy a fűtés. Ha visszateszem kezdi a váltogatást és túlmelegedést újra.
Viszont csak akkor van melegviz, ha azt visszateszem. De legalább a fűtés így működik rendesen, ha kell melegviz, akkor meg visszarakom. Holnap meg megpróbálom kitakarítani és vízkőmentesíteni.
Sziasztok! Tudom, hogy nem pont ide illik, de itt profi és tapasztalt szakemberek vannak, remélem tudtok segíteni.
Érdemes a radiátorokban a meglévő kézi légtelenítő szelepeket automata változatra cserélni? Láttam, hogy van olyan normál méretű, kis automata légtelenítő, pl. ez: Bővebben: Link Akkor nem kellene azt a hatalmas gőzmozdony kéményére hasonlító "klasszikus" automatát berakni. Jó lehet ez a megoldás? Köszönöm
Szia! Ha még olyanok vannak felrakva (régiek) akkor mindenképpen érdemes lecserélni DE csak olyan helyre érdemes beépíteni ahol nehéz kilégteleníteni a radiátort. Mindegyikbe nem érdemes, mert csak ront a tömörségen és ha vízkövesedik, nem zár megfelelően és a lehűlés alkalmával levegőt fog beszívni és kezdődik elölről minden. A raiátorokhoz elegendő a kézi légtelenítő. (... de Te tudod, hogy mit szeretnél)
![]()
Csatlakoznék VIM véleményéhez: meghagynám a kézi légtelenítőket, ha valamelyik hibás, azt természetesen cserélném, de szintén kézire. Az automata légtelenítő legyen a kazánban, vagy annak közvetlen közelében.
Köszönöm a a válaszokat. Most egy nagy réz lett beszerelve a törölközőszárítós radiátor tetejére, mint egy szép nagy síp
![]() Akkor elengedem, a manuálissal is boldogulok gond nélkül. Ezért is kérdeztem, mert gondoltam, hogy van valami hátránya is, ahogy ez lenni szokott. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok. A Themafast F25 kombikazánunkon pár hónapja megjelent a szerintem "Külső hőmérséklet érzékelő" ikon a kijelzőn, pedig nincs olyanunk rákötve, csak 1 vezetékes szoba termosztát.
Emiatt néha nem indul el a fütés azonnal, ki- + bekapcsolás után igen. Van hogy később elindul újraindítás nélkül. Kérlek adjatok valami infót a jelenségről, esetleg javítási tippet. Egyáltalán nem szerepel az útmutatójában erről semmi, csak a bekötési csatlakozó ha akarnék használni külső hőmérőt. Remélem nem a vezérlő panel kezd romlani, azaz tévesen külső hőmérőt érzékelni. Bocsánat a fotón a vakuért. Köszi előre is.
Sziasztok!
Hogyan tudom leszedni és viszarakni a ventilátor úgy hogy szoruljon a tengelyen? Zsugorkötés fogja oda. |
Bejelentkezés
Hirdetés |