Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sok éves asztali lámpáról van szó. Az eredeti formájában azért halt meg, mert kiolvadt a tokjából a két kar töve. Ezért több éve átalakítottam fadobozosra, és hogy ne foglaljon helyet az asztalon függesztett és forgatható lett (ez a megoldás nagyon jól bevált, nem szeretném másra cserélni).
Már az első pillanattól jobban melegszik mint jó lenne, ha néhány órát világít (és szinte csak ez világít mindig). A trafója is langyos, kb. 40-45°C, amit elfogadhatónak tartok. Viszont a karja is meleg, amit külön lefotóztam. A zöld nyilakkal jelzett helyen kevésbé meleg, feltevésem szerint ide csak hővezetéssel jut el a meleg (esetleg itt is van egy parányi átmeneti ellenállás, hiszen itt csuklik a kar). A piros nyíllal jelölt helyen, közvetlen a tőben nagyon meleg, a kezem éppen nem tűri (kb. 60-65 °C). Most ismét belenéztem, és a felfogás is stabil, illetve a trafón lévő szemes saruk is stabilan rögzülnek a karokhoz. Itt egyetlen melegedési ok lehet, az átmeneti ellenálláson folyó áram miatti hőteljesítmény. De ez lehet akkora, hogy ezeket a viszonylag nagy fémtömegeket így felmelegítse? Az izzó 12V/20W-os, tehát kb. 1,7 A áram folyik folyamatosan, aminek M4-es csavarokkal rögzített szemes sarun kell átfolynia.
A líneráis és líneárisan szabályozható tápegység az ugyanaz?
Idézet: Multiméterrel megméred az "átmeneti ellenálláson" eső feszültséget, ami szinte semmi kell legyen. Szorozva az árammal, megkapod ennek a pontnak a fűtőteljesítményét, vagy osztva az árammal, az ellenállását. „az átmeneti ellenálláson”
Lineáris lehet analóg, de fix feszültségű.
Most éppen összeraktam megint, tehát a méréshez ismét szét kellene szedni. Ez persze megoldható, de nekem elsősorban nem egy adatra van szükségem, hanem olyan módszerre, ami csökkenti a melegedést.
Már ha van ilyen, mert az eredeti gyári műanyag doboza is szó szerint megolvadt ezen a helyen. Első ötletem a fényes bevonat volt (gondolom krómozás), amit lekapartam az érintkező felületről. Ez nem vált be, a melegedés nem csökkent. Másik feltevésem a vas alapanyag és a keresztmetszet tökéletlensége (M4-es menet, magmérete kb. 3 mm). Ha ez a baj, ezen nem tudok változtatni, de egészen kicsi valószínűséget adnék ennek, mert a szár másik végén is hasonló a csatlakozás, ahol egyáltalán nem melegszik semmi, pedig ott még a lámpa is fűt.
Hali!
A szárra esetleg nem lehet fixen ráforrasztani a madzagot? Mérni nem lehet esetleg feszültséget a trafó és a szár különböző pontjai között? Ahol teljesítmény van, ott az áram mellett feszültségnek is illik lenni )) Esetleg ha bírja a trafó nagyobb/több izzót ideiglenesen, hátha jobban detektálható A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2022
Ahogy átgondolom a problémát, a legegyszerűbb megoldás lehet, ha nem a ház, és a vas vezető közé csatlakoztatod a vezetékeket, hanem csak a karhoz rögzíted. Érthetőbben leírva: a karra egy M4 anya, a vezeték (gondolom egy szemes forrfüllel), majd egy újabb M4 anya a végére. Ha a kar melegszik, akkor az egész lámpa kukaérett.
Tulajdonképpen még egy M4 anya kell oda. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2022
Ne forrasszál még be semmit a szekunderen, ha hibás...
Egyrészt a kiforrasztott fetekel mérd ki a gateket a korábi módon, másrészt kövesd vissza a nyákon, hogy mi hajtja meg őket. Ha a nyákon nincs kifejezetten nagy áramú kisfesz dióda, akkor szinkron egyenirányító lehet esetleg és annak lesz egy célicje. Egy irs2092s amit látok még arra, ha az hajtotta, akkor a D osztályú végfokhoz tartozik és abban csak úgy unalomból nem halnak meg a fetek. Bővebben: Link Itt pontosan ezt használták fetnek ezzel az icvel. Mellesleg ezt az oldalt mindenkinek ajánlom, nagyon jól dokumentált és tesztelt áramkörei vannak. Ha tudnám pontosan mi ez és hány csatornának kell lennie rajta, akkor könnyebben beazonosítható lenne a nyák minden része, de elég nagy sűrűségű hozzá, hogy képek alapján nehéz legyen átlátni. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
Nem létezik hasonló foglalatú LED-es izzó, amit bele lehetne tenni?
A LED a legjobb megoldás. Mondjuk ha műhelybe kell, akkor lehetőleg olyan, ami nem villog.
Szia! A melegedő részt áthidalnám másfeles huzallal.
Sziasztok!
EZEK a "labortápok" mennyire használhatóak?: Csak hobbiszinten lenne rá szükségem. Analóg feszültségmérés pontosságának tesztelésére (7 és 14 V között,illetve egyéb RC elektronikák (alaplapok, vevők) táplálásához 5-6V-ról (ha egyáltalán képes ilyen alacsony feszültséget kiadni) amiről PWM értékeket olvasok ki. Illetve érintésvédelmileg életveszélyesnek számítanak-e? Egy ilyen eszköz 5V-ra állítva van-e olyan stabil, zavarmentes mint egy 5V-os STEP-DOWN module? A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
Szia! Ugyanilyen külsejű, de 30V/10A-es verziót vettem évekkel ezelőtt. A kimeneti feszültség kicsit zajos a kapcsolóüzem miatt, de egyébként teljesen jól működik. Szét is szedtem, hasonló kategória mint egy PC-táp (vagy talán picit korrektebb kivitel), csak ez szabályozható. A stabilitása is elfogadható - kezdő labortápnak szerintem teljesen jó. Mióta elkészült a saját labortáp, ezt keveset használom, de megtartottam ezt is, mert akkut tölteni és hasonlókra teljesen jó ez is, és akkor is hasznos, hogy van ez is, ha valamihez többféle feszültség kell egyszerre.
Hogy ez a 6A-es verzió amit belinkeltél mennyire "butított", a korábbi 10A-es verzióhoz képest azt nem tudom, de én inkább keresnék 10A-est. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
Rendben! Ki mérem. Közben tegnap unalmamban a kis kondikat ki forrasztva meg mértem azok mind jók. De megnézem ma este amit írtál.
Idézet: De arra van szükséged, így találod meg a hibahelyet vagy helyeket. Én -mint visszább írták- drótot vezetnék a trafótól az izzó foglalatig, áthidalva a sok kontaktust ami a teleszkópon is van. Ezzel kiderül, honnan a meleg. Helyszínen keletkezik, vagy a trafótól megy oda. Ha továbbra is melegszik, akkor nem a kontaktus okozza. „elsősorban nem egy adatra van szükségem” A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
A Peaktech márkával van valakinek tapasztalata? Egy tápegységet szeretnék venni tőlük, de nincs igazán információm a márkáról.
Sziasztok!
Van egy háromfázisú aszinkron motor előttem, egyfázisra bekötve egy segédkondenzátorral. A csatolt kép alapján lehetséges lenne a forgásirány váltása és ez működő dolog, tehát nincs hátulütője? Csak mert kipróbáltam és egyik irányba olyan gyengécskén jár, a másik irányba pedig szétrázza az sztalt is, förög mint az atom. Esetleg van erre jbb ötlet? Bár ilyen motorral nem hiszem, mert már az egyfázisról járatás is foghíjas...
Ezen rajz alapján nem is kötöznék semmit. Ha 3~ a motor, valamelyik 2 vezetéket kell megcserélni.
Szerintem egyik sem jó, a második kép majdnem jó.
A v2 nem használt bekötési pontot rá kell kötni a w1-re. Az irányváltás az N u2 vagy v2-re kötésével történik. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
A kép jobb oldalán látható baloldali IRF640-es Gate lába Az IRS2092 14-15-ös lábára megy. A jobb oldali IRF640-es Gate lába az IRS 11-12-es lábaira megy. A jobboldali két nagy kondi mögött van két FMG22R nevezetű 2 dióda ez lenne a "nagy áramú kisfesz dióda" ? (ezt a 3 lábút hogy kell kimérni-megmérni) ?
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2022
Akkor a halott fetek a D osztályú végfokhoz tartoztak... Ki kéne márni az IRS gate lábait táp lábait és az IRS mintakapcsolása alapján a 2 hibás fetnél atáp és a föld közötti ellenállást. De lehet pillanatnyilag ez a 2 fet nélkül kéne a tápegység élesztésével foglalkozni és ha megvanank a tápok, akkor a végfokot megjavítani. A többi csatornán nincs zárlatos fet?
Valószínűleg azok a diódák az egyenirányítók, mivel gyorsdiódák, nem lesz itt szinkron egyenirányító, csak túlgondoltam.
A Peaktech nem egy márka, hanem egy címke. A kinézett táp típusszámára keress rá, youtube-on és szerte a weben lesz róla rengeteg test, teardown, stb. Ha az eevblog-on van róla vélemény, azt érdemes figyelembe venni.
Már szétnéztem a neten de 1-2 házi videon kívül mást nem találtam.
Olvastam a eevblogot, ott a CEM márkát emlegetik, de arról se találtam semmit. Náluk nem látok tápot. Bővebben: Link Ez lenne a konkrét típus: Bővebben: Link PeakTech-P-6075 Érdekelne mi az eredeti márka, ha valóban csak átcímkézett példány. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2022
Szuper, ez működik, köszi. Nem is értem, tele a net még videókkal is arról a rajzról, amit feltettem ide.
Szia!
Nekem PeakTech 2010 multiméterem van. Kb. 12-13 éve vettem. Azóta is jól működik.
Végre egy ember.
Mondjuk 12-13 éve még nem volt akkora nagy divat az átcímkézés mint most. Hol vetted, ha meg lehet kérdezni? A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2022
Köszönöm, hogy embernek tartasz!
Budapesten a Vörösmarty utcában, a Commed Trade-ben, ha jól emlékszem. Talán még most is van ott bolt.
Gondolom megnéztél több márkát is, mi volt az oka hogy peaktech lett belőle?
Különösebb elvárásaim nem voltak, de kellett a kapacitás- és induktivitásmérő funkció (a maguk korlátaival ). Pénzem sem sok volt rá, és a Maxwell és az Uni-T hasonló tudású műszereivel szemben ez nyert. Mármint árban. Több ezer forinttal... Meg nem nagyon izgatott a származása.
Meg próbáltam értelmezni de még nem ment.
1."Ki kéne mérni az IRS gate lábait táp lábait" Bővebben: Link Gondolom dióda mérésben mérjem az IRS gate és táp lábakat - (földhöz)-hoz képest? 2. "az IRS mintakapcsolása alapján a 2 hibás fetnél a táp és a föld közötti ellenállást" vagyis a fetnél a táp(source -és a föld közötti ellenállást) ? Bocs ha nem értettem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |