Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Bojler javítása, kérdések
 
Témaindító: lift, idő: Feb 22, 2007
Lapozás: OK   118 / 135
(#) antiktelefon válasza sany hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Bővebben: Link
Tippelt vagy leszedte a rajzot és a feedbackre menő feszosztót visszaszámolta a referencia feszültségre.
Vagy a kondikból tippelt
(#) sany válasza antiktelefon hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Aha. Még viszonylag egyszerű is a táp része.
(#) Kovács Tibor válasza sany hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Csak tippeltem, ettől baja biztos nem lesz, még ha 24V-os akkor is már mutat életjelet ha a többi rész OK. A relék kattanásáról meg lehet tudni hogy kb jó tartományban van a táp (no ez volt a logikám). De jól gondoltam mert világítanak a LED-ek, kattog a relé úgyhogy csak a táp körül van baj.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2022
(#) sany válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Bátor voltál.
Ez jó hír ám. Amiket írtunk cseréld. Az IC típusa LNK305PN. Kapható itthon.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2022
(#) Kovács Tibor válasza sany hozzászólására (») Nov 23, 2022 /
 
Cserélve a két elko és az ellenállás. Az IC nálunk nem kapható, még megfelelő ellenállás sem volt, úgy hoztam össze 4db-ból. De mákom van mert csak ezek voltak rosszak, már működik is.
Azért kiváncsi vagyok Ti milyen értékűnek nézitek a mellékelt ellenállást (elég bizonytalanok a színek v.színű a túlmelegedés miatt, és szokatlan érték szerintem)

IMG_7541.jpg
    
(#) Hutty válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 23, 2022 /
 
Én még azt sem látom, hogy merről kéne olvasni...
Viszont fenomenális, hogy egy ellenállással fűti a tápkondit.
(#) sany válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 23, 2022 /
 
Milyen értékűre cserélted az ellenállást? Az IC alkalmazásában az adatlap 8,2 Ω / 2 W -ot ír. Nem tudom, én sem merről kellene olvasni.
Gratula a sikerhez!
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2022
(#) Kovács Tibor válasza sany hozzászólására (») Nov 24, 2022 /
 
Én 26Ohm-nak "dekódoltam", ezért 4db 100Ohm 0,5 W-al pótoltam.
(#) Kovács Tibor válasza Hutty hozzászólására (») Nov 24, 2022 /
 
Én sem láttam, ezért mindkét oldalról megpróbáltam és innen már az egyik kizárható...
(#) Hutty válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 24, 2022 /
 
Ha emígyen gondolkodunk, kizárunk, akkor a piros az egyik végén 2% tűrésnek hihetőbb, mint a másik végén talán kék, ami 0,25%. Ezért a piros a vége, nem az eleje. Tehát nem kezdődhet 2-vel.
A szememet kimeresztve 6 - 1 - 0 szor x valami lenne, talán.

De ez az ellenállás inkább áramlökés korlátozó, min feszültségejtő, úgyhogy 25 ohm belefér.
(#) sany válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 24, 2022 /
 
Jobb lenne, ha tudnál szerezni egy darab 27 Ω-os ellenállást. Az igaz, hogy áramlökés csillapító hatása is van, de eredetileg a biztosíték szerepét is betöltötte , ezért is szakadt meg. Ha több darabból rakod össze ezt a szerepet nem tölti be biztonságosan.
(#) Kovács Tibor válasza sany hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
OK, megoldom az ellenállás cserét. Egy ilyen panelen kész szenvedés egy-egy alkatrész cseréje olyan nehezen olvad meg az ón.
Más:
Egy újabb érdekes jelenség a kijelző panelen, a hőmérséklet kijelzésre 5db SMD LED van beépítve és ugyanolyan ellenállás értékek mellett (220ohm) is különböző a LED-ek fényereje. Valószínűsítem hogy attól függően hogy melyik mennyit üzemelt eddig, a többet világítók halványabbak. Ez furcsa. Külön kipróbáltam multiméterrel, ott is hasonlóan látszottak a fényerő különbségek, én még ilyennel nem találkoztam...
(#) kissi válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Szia!

Idézet:
„ugyanolyan ellenállás értékek mellett (220ohm) is különböző a LED-ek fényereje”

Ha ez újonnan is így volt, akkor valószínűleg szándékos és PWM vezérléssel megoldható! Ha nem, akkor lehet a Te variációd...
(#) Kovács Tibor válasza kissi hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Hozzám hibásan került, ismeretlen az eredeti.
De ellenállásmérővel is ugyanezt tapasztaltam ott meg már egyforma sima egyenárammal volt meghajtva.
(#) dani555 válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 25, 2022 / 1
 
Szia!

Ilyenkor a default felállás, hogy megnézed a táp IC típusát -> adatlap kikeres -> typical application. A fejlesztők is hidd el (mi is azt csináljuk + AN), azt veszik alapul és azon aztán apróbb módosításokat végeznek. Persze ehhez érteni kell, hogy mit miért csinál, de ha az alap séma megvan onnan más sokkal egyszerűbb, mint 0-ról.

Tehát: Bővebben: Link
Illetve a gyártó honlapján van AN is, tök hasznos hozzá.

Láss csodát, a 8.2 ohm 2W itt is szerepel, nem csak a Te kapcsolásodban. És még valami: Nem mindegy az alkatrész sem sokszor, pl. ide az van írva, hogy wirewound fusible az a 2W-os ellenállat. Ez azt jelenti, hogy nincsen olvadóbetét ebben atápkapcsolásban, hanem egy spec. huzalellenállás tölti be annak a szerepét, és egyben a diódákat is védi az inrush current-től. Tipikusan <20W telj. alatt alkalmazzák az olvadóbetét+power NTC kombináció helyett (közgazdaságtanban lásd: méretgazdaságosság fejezet). Olyat kell bele tenni amire vagy rá van írva, hogy "fusible" (Japán Matsushita gyárt jó minőségben ilyeneket), vagy már nem emlékezem pontosan, de a toleranciasávban egy nem szokványos szín jelölés van, hanem fehér/fekete/szürke valamelyike. Amúgy azért is fontos ez a típus, mert garantálja a gyártó, hogy ha elszáll akkor 1) fixen szakadásba megy, 2) inflammamble... (Kicsit hasonló témakör ez, mint az X és Y kondik témaköre.)
(#) dani555 válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Lehet inkább erre kellett volna válaszolnom, bocsi.
(#) dani555 válasza Hutty hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Ez az imént említett spec. színkód miatt lehet esetleg, de nem biztos
(#) Bakman válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Ha túl van hajtva a LED, akkor ez a jelenség normális.
(#) Kovács Tibor válasza dani555 hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Nagyon kösz!
Olvastam ezt az adatlapot csak elkerülte a figyelmem ez a rész (az angol nem az erősségem).
Ahhoz mit szóltok ha marad az az ellenállás ami benne van és teszek be egy olvadóbiztosítékot? Mert ez mondjuk egyszerűbb nekem.
(#) dani555 válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Szia! Semmi baj! Ez esetben én beletennék egy sima 10Ohm/ 2W-os huzalellenállást (vagy 10D-15 körüli NTC-t), és vele sorosan egy max. 1-2 100mA-es ilyen beforrasztható (nem foglalatos) biztit.
(#) dani555 válasza dani555 hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Persze, csak ha meg lehet normálisan oldani mechanikailag.

Fusible ellenállatot nem egyszerű szerezni, Farnell, Mouser vagy lcsc.com-on vannak ált. És ott sem minden értékben/telj.-ben.
(#) sany válasza dani555 hozzászólására (») Nov 25, 2022 /
 
Azért nem is lehetetlen, pl. itthonról sem.
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2022
(#) dani555 válasza sany hozzászólására (») Nov 26, 2022 /
 
Valóban, ret.hu felett átsiklottam, ott is lehet kapni.
(#) Kovács Tibor válasza Kovács Tibor hozzászólására (») Nov 26, 2022 /
 
Annyit időközben kiderítettem hogy ezek a jumperekkel kell "valamit" módosítani a kazán űrtartalmától függően. Vagyis ugyanez a panel van az 50/80/100 literes bojlerben csak át kell jumperelni...
(#) Kovács Tibor válasza dani555 hozzászólására (») Nov 27, 2022 /
 
Nem szép, de remélem funkcionálisan rendben van.
160mA bizti.

IMG_7555.jpg
    
(#) Vakondgyerek hozzászólása Dec 24, 2022 /
 
Sziasztok!

Hajdu Smiley SY120R típusú bojlerem van, 2,5 éve vettem, az első naptól az a jelenség,
hogy amikor az alsó és a felső fűtőáramkör egyszerre áram alá kerül,
akkor letilt az elektronika és újraindul kb. 5 másodpercenként.
Így persze jóval tovább tart felmelegíteni a vizet, mert amint bekapcsol a felső fűtés is,
azonnal kikapcsol mindkét relé. Legutóbb már E-03 hibaüzenet jött fel,
mert a relék érintkezői gyakorlatilag elszenesedtek a rengeteg kapcsolástól, cserélni is kellett mindkettőt.
Ha úgy programozom az elérni kívánt hőfokot, hogy csak az alsó vagy csak a felső fűtés kapcsoljon,
akkor gond nélkül, folyamatosan fűtenek, de amint egyszerre kéne fűteni alul és felül,
azonnal kikapcsol és újraindul az egész.
A fűtőáramkörök rendben vannak, külön-külön kb. 6,4 és 3,3 ampert vesznek fel.
Mi lehet a probléma (gondolom, a vezérlő panelen)?

Előre is köszönöm.
(#) Bakman válasza Vakondgyerek hozzászólására (») Dec 24, 2022 /
 
Fényképezd le a panelt mindkét oldalról, hátha tudunk rá mondani valamit.
(#) Vakondgyerek válasza Bakman hozzászólására (») Dec 24, 2022 /
 
A félvezetők nem zárlatosak, polaritások netes fotó alapján jók.
https://orczy.com/elektronika_eredeti_hajdu_bojler_rendelesre_97862
(#) Bakman válasza Vakondgyerek hozzászólására (») Dec 24, 2022 /
 
Ha jól látom, akkor a barna és a piros csúszósarus vezetékek mennek a fűtőszálakhoz. Teszteld úgy a rendszert, hogy azokat a vezetékeket lehúzod a panelről.

Ha akkor is újraindul, amikor mindkét relé behúz, akkor a relék terhelhetik túl a kis panelt (kicsi a valószínűsége), relék nélkül is ellenőrizni kell.

Ha a fűtőbetétek lehúzásával azonnal megszűnik a hiba, akkor több eset lehet:
A: NYÁK vonalvezetése nem megfelelő és a trafóra emiatt nem jut elég feszültség (kicsi a valószínűsége).
B: A villamos hálózat "gyengesége" miatt a nagy terhelésre leesik a feszültség (ezt meg lehet mérni) és a kontroller újraindul. Én ez utóbbira gyanakodnék elsőként de a többi opciót sem lehet kizárni tesztek és mérések nélkül.
(#) proba válasza Vakondgyerek hozzászólására (») Dec 24, 2022 /
 
Fűtőszál nélkül is? Nem lehet a hálózatod rogyik be a dupla terhelésre?
A jelfogó cserénél ügyeltél a tekercs ellenállásra is, vagy csak a feszültségre?
Következő: »»   118 / 135
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem