Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Én nem rettegek tőlük egyáltalán.
Viszont most van egy vitás esetem - egy pár hónapos eladótól vettem volna reálisnak tűnő áron 3D nyomtatót. Pár napon belül kaptam a DHL követési számot is, ami viszont nem frissült egy hétig, mikor rákérdeztem mi a csuda van. Közölte, hogy nem is fogja elküldeni, illetve magyarázott valami kompenzációt. Ekkor a chat segítségével megnyitottam a dispute-ot (mert ugye 10 nap még nem telt el, így nem nyithatom meg egyedül), amire kb. a szórakozik velem stílust vette fel, azaz a teljes ár helyett csak filléreket akart volna visszaadni. Harmadszorra, mikor már majdnem sikerült neki a teljes vételárat felkínálni (még 20$ híja volt), hívtam be az ali stábot, hogy akkor lépjenek közbe. Na ezek minden bizonyíték ellenére akkora barmok voltak, hogy közölték várjak még 10 napot, addig nem is tudok semmit se csinálni, mert az eladó szerintük feladta a csomagot... Na ja, amikor a nyomkövetési szám a "waiting for pick up" státuszban van hetekig, azaz csak a számot kérte el az eladó, de a csomagot fel sose adta. Persze nem lett volna gyanús az egész, ha közben az eladó oldala nem vált volna elérhetetlenné, és a termék oldala is elérhető lenne még, de bizony egyik se az már! Az persze, hogy ezt is megkifogásoltam az alinak, nem változtatott semmit a dolgon, kb. 12 óra múlva fog lejárni a második haladék. Tudom, hogy a végén vissza fogom kapni a pénzt, de nagyon nem tetszik ez a mostani eljárásuk. Még egy kis hab a tortán, hogy azóta a nyomkövetési számot természetesen a DHL is visszavonta, már nem lehet követni se
"YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS."
Már itt van az áru március 2 óta, 7.-ére ígérték a kiszállítást, még nem jött meg. Ki tudnék keresni ez ügyben?
27 Feb 2023 15:05 Arrived Budapest ezt ma dobták be a szomszéd utcába. Rendesek voltak az ottaniak, áthozták...
Ha van követési számod, akkor ott látod. Ha "európai" formátumú akkor a posta.hu-n is. A várakozáson felül semmit nem tudsz tenni, Figyelni kell az ali-n (már ha ott rendelted) mikor ketyeg le az óra, akkor tudsz disputát nyitni
Van egy ilyen csomagom az aliról: ECSCCA0013508264 , ami a csomagkövetés szerint március 3-a óta itt van valahol a helyi kézbesítési központban.
Ez mit takar? Hol kéne érdeklődnöm a csomag felől? Mert a posta csomagkövetése az nem ismeri ezt a csomagot. Egyébként is AliExpress Saver Shipping volt küldve, azokat meg eddig az ExpressOne szokta kihozni...
Már ez sem a régi... Az ECSC.. csomagokat is összevissza "ember" hozza, mostanában felém inkább a postás, vagy be kell mennem érte a postára. Érdeklődni/reklamálni nem tudsz, csak türelem, meg figyeled az ali-n az órádat, mikor ketyeg le...
Ez a bajom..., most járt le! El is indítottam a refundot...de az ali - valahol jogosan - lepattintott azzal, hogy ott van a helyi "postán" a csomag, érdeklődjek náluk! Ok...nade kinél is??!
Ilyenkor meg lehet ám mondani, hogy megkérdezted a helyi postát és elküldtek a náthásba, hogy nincs náluk és nem tudnak róla semmit... Idővel visszakapod a pénzed.
Az én reklamációs ügyemben "fejlemény", hogy újabb 13 napra várakoztattak, s most azt várom, hogy leteljen. A dispute csapat úgy tűnik idiótákból áll most, hiába egyértelmű, hogy egy nyomorult csaló volt az eladó, akit már rég ki is tiltottak, törölték az oldalát, meg a termékei oldalát, az én pénzem valahogy nem akarják még visszaadni, majd csak azután, hogy vártam rá még pár hetet...
A 90 nap "Awaiting delivery" vagy az "Estimated delivery date" ketyegett le? Bár már mindegy, ha elindítottad a dispute-t, akkor bbb válasza a nyerő.
Idézet: Az illetékes körzetedben lévő postahivatalban! Bemész, és megkérded szépen, hogy nincs e véletlen ott egy külföldről érkezett nevedre szóló csomag. Az intéző hátra megy matatni, és ha megtalálja szerencséd van, ha nem, akkor vársz tovább, és még az is lehet, hogy egyszer csak mégis megérkezik.„...érdeklődjek náluk! Ok...nade kinél is??!” Sok-sok rendelésből egyszer jártam úgy, hogy már nagyon sokat vártam a csomagra, és elvileg országon belül jelezte a 17track. Jómagam is a javasolt módon jártam el, mire közölték: "hát igen itt volt, egy hónapig nem jött érte senki, aztán visszaküldtük". Kérdem én: Na de mirefel küldték vissza, mikor engem nem is értesítettek? Se cetlit nem dobtak be, se emailt nem küldtek? Mondtam neki, ott van rajta a címem, nem kellett volna kihozni? Vagy legalább az értesétést bedobni, ha esetleg nem fér a levélszekrénybe a csomag (talán ez volt a kifogás ha jól emlékszem)? (Mindezt úgy, hogy persze előtte már kikézbesítettek vagy száz csomagot nekem, tehát elég ismerős vagyok a postán is, és a kézbesítő is simán ismer már.) Ügyfeles kérdezte, hogy akkor most mi legyen? Mondom hát szépen fordítsa vissza, és hozzák ki a címemre, ott van rajta a csomagon. Vagy ha erre nincs kapacitás, értesítsenek, ahogy már többször is tették, el fogok jönni érte. Ügyfeles aszongyahogy, na jó de mivel ez már vissza lett küldve és ha megint visszafordíttatja, akkor az ezerx forintba fog kerülni, mert plusz munka. Mondtam neki nem baj, hozzák csak vissza szépen, és mondjon egy telefonszámot ahol panaszt lehet tenni. Adott számot, felhívtam, és kb ugyanezt eljátszotta a vonal másik végén is a hölgy. Érdekes módon két napra rá a postás hozta ki a csomagot, és nem kértek semmilyen pízt a plusz munkáért. Persze elnézést az nem kért senki. Ui.: Az mindegy, hogy a rendszerben a követési számod nem szerepel, ha közlöd velük a neved és a címed, hogy elvileg pedig mégis van a rendszerükben egy vándorló csomag, telefonálgatás útján is elő tudják keríteni. Egy másik csomagom így tévesztett célt, és ment másik városba, mert hogy ott is van olyan utcanév, mint nálunk. Na de mondom akkor az az enyimé lesz ám, tessék szépen ide hozatni. Az is meglett pár nap múlva. A hab a tortán az volt, hogy tökéletesen olvasható volt a teljes cím, tehát a város neve is, mégis máshová vitték. Valaki vagy elnézte, vagy egy fakkal arrébb esett, ki tudja. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2023
Nemrég hív mobilon a futár, mondjam már meg az irányítószámom, mert sérült a címzésen. Jól elcsodálkoztam, hogy csak "segítőkészen akarniuk kell" a kiszállítást , na ez a postán lehet nincs meg, ugye a "postaköltség már ki van fizetve" (még ha keveset is kap a posta belőle) minek megdolgozni érte...
Nem tudom, hogy a fizetés hogy van lezsírozva madeinchinával (de nem is érdekel), és azt sem, hogy találják ki, hogy ki kell e vinni, vagy postán maradó lesz belőle. Volt, hogy bubifóliás 10x15cm méretű kis borítékért kellett bemenni, és olyan is, hogy levélszekrénybe egyértelműen nem beférő dobozt kihoztak. Szóval logikát még nem találtam benne. Mióta "Aliexpress saver shiping" -el rendelek, azóta már (szerencsére) dupla áfázásra és +szolgáltatási felárra (800Ft) se akarnak rábeszélni.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2023
Pedig tök egyszerű, melyik lábbal kelt fel a postáskisasszony, aszerint lökik az sms-t, hogy menj érte. Ugyanilyen tapasztalatom is van.
Nálunk ez mostanában inkább úgy alakul, hogy váltogatják az értesítési formát az sms/e-mail között, de ki már nem hozzák, bármilyen apró is a boríték. A posta, mint szervezet gyakorlatilag a fabatka értékével vetekszik.
Hozzá kell tenni, hogy a Dunakeszi főposta bejáratát se javították meg lassan másfél-két éve, az ügyfelek nyitogatják-csukják az elvileg automata ajtót, a postás "kisasszony" (öreglány) meg üvöltözik, hogy csukják már be az ajtót, mert ő fázik. A sor rendszerint az utcára lóg ki, s csak azért nem hosszabb az ajtó után 5-6 embernél, mert mindenki utál sorban állni és inkább elmegy onnan, ha teheti (mert mondjuk csekkes, vagy levelet akar feladni, akkor mehet másik postára is, de csomag csak ide érkezik, csak innen lehetne átvenni).
Na az értesítések.Az megvolt már valakinek hogy a foxpost a kinai csomagot másik város automatájába rakta be?Az még extra hogy viberen értesített róla semilyen más formában nem.Cím telszám emil rajta volt a csomagon.A lányom szerint kamu,de pár nap múlva arra járt tényleg ott volt a kinai csomag.
Ebben van ráció, amit ajánlasz..., ma be is megyek a postára, és rákérdezek...
Én is rengeteg csomagot megkaptam már, elenyésző darabszámban volt az, ami nem jött meg végül. Az esetek túlnyomó többségében a kis csomagokat simán kihozta a postás, néha csak értesítőt kaptam(kb 50%-ban olyankor is, amikor simán belefért volna a ládába a csomag). Viszont, azt sem értem, hol és mikor válik szét..., hogy a posta fogja kézbesíteni, vagy pl az ExpessOne??! Mert ez utóbbival, a kezdeti összecsiszolódást leszámítva csak pozitív tapasztalataim voltak, és azóta igyekszem olyan szállítást választani, ami az eddigi tapasztalatok alapján általuk volt kiszállítva! Ez is elvileg egy ilyen csomag volt..., de úgy tűnik, mégsem ők szállítják most ki(illetve szemmel láthatóan senki se akarja) Ez azért is lenne érdekes, mert ha elkallódik - mint most - akkor legalább tudjam, hogy a postánál érdeklődjek, vagy valamelyik kiszállító cégnél?!
Vicc ez a magyar posta, de komolyan....
Mondom a kiszolgálónak, miért jöttem..., erre név, cím helyett mondjak csomagszámot. De hát azt nem is ismeri a rendszerük..., igen, tudom, mondom, ezért vagyok itt. De hát ők ezzel nem tudnak mit kezdeni...menjek a csomagfelevevő ablakhoz, talán ott mondanak valami újat.... Mutatom a számot...., jön a fejrázás...erről ő sem tud semmit se mondani! Menjek még hátrébb az ügyfélszolgálatra... Előadom harmadszor is a sztorimat..., ő is csak rázza a fejét..., azt mondja, ezekkel a csomagokkal semmit se csinálnak, csak mint valami ömlesztett árút, ha szerencséd van kiviszik, ha nem, akkor senki se mondja meg hol járt, kinél, merre, meddig... sehol nem szerepelnek a rendszerükben, mert ez nem csomagkövetéses csomag. Magyarul, azt csinálnak vele amit akarnak! "Szuper", hajrá aki kapja marja magyar posta, 2023....
Volt egy reklamációm az Alin ...
Ítélet: küldjem visssza az eladónak! A visszaküldés költségét az eladó fizeti, előre mondjam meg neki hogy mennyi lesz, igazolja vissza, aztán küldhetem a csomagot... Nézem a csomagot amiben kaptam a cuccot ... Címzett ok ... de hol a feladó? Ja ... lehet azok a kínai krixkraxok ... Na akkor most nekem azt kell rámásolnom a feladandó csomag címzett részéhez? Na azt megnézném, hogy mit szólna a postás kisasszony amikor fel akarom adni a motyót... Mivel nem egy nagy összeg, meg valamennyire használható is a cucc, inkább hagytam a francba az egészet ... Mondjuk, ha veszem a fáradtságot és rákérdezek a csomagküldés árára, és megírom az eladónak, tuti hogy Ő mondta volna, hogy ne küldjem vissza, inkább visszaadja a teljes vételárat.
Szerintem jogosan elhajtana a fenébe, mert az aktuális szabályaiknak nem felel meg:
Idézet: „A címadatokat latin betűkkel és arab számokkal – amennyiben a rendeltetési országban nem latin betűket és arab számokat használnak, akkor latin betűkkel és arab számokkal is – fel kell tüntetni. A rendeltetési hely nevét és a rendeltetési ország nevét nagy betűkkel kell kiírni, a megfelelő postai irányítószámmal kiegészítve.” Azt a "krixkraxot" mindenképpen változatlanul megtartanám, mert ugyan nekünk semmit nem jelent, de ott meg ezt értik. Az nem vezet semmi jóra, ha megpróbálod kézzel átírni/lefordítani, netán még értelmezni, vagy javítani.. Mai levelezésből talán jó példa: Idézet: „Hi Ellis, Thank you very much for the information. BR / Jesús” A hölgyet nem Ellis-nek hívják, a srácot pedig tényleg Jesús-nak (ő mondja magáról), és nem Jézus-nak mint ahogyan zsigerből gondolnánk mi magyarok... Hasonló esetben szerintem érdemes megkérdezni a címzettet, hogy mi a pontos cím, ahová küldeni kell.
Ha valamennyire használható, akkor úgy kell(ett volna) intézni, hogy részleges visszatérítést kérsz... De lehet még nem késő...
100m lézeres távmérő helyett küldött 40m-est. Mondtam a disputában ez fele annyit tud, az ára is legyen a fele. Happy
Üdv! Adott el már valaki valamit ebay -en? Kell érte fizetni, vagy az hogy működik?
Ha mondjuk magánszemélyként hirdetnék pár cuccot (nem üzletszerűen), pl használt autós magnó, autós cd lejátszó, pc alkatrész, ilyesmi. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2023
Egyszer megpróbáltam de olyan körülményes volt a regisztráció, hogy inkább az Aliexpressre regisztráltam, Ráadásul az E-bay-en ennek ellenére sok csalóval találkoztam.
Üdv!
Tud valaki valami központi email címet amin az aliexpress.com oldalhoz lehet írni honlap frissítéssel vagy fejlesztéssel kapcsolatban tanácsokat? Vagy egyáltalán a support email címét tudja valaki?
El kell kezdeni csetelni Évike robottal ha ügyes vagy, akkor előbb utőbb megjelenik, hogy ügyfélszolgálattost kérhetsz, azzal lehet traccsolni, de figyelni kell, ha pár percig nem írsz semmit, akkor bontja a kapcsolatot, és kezdheted előlről... Én pontokat szoktam időnként írni chateléskor, ne fussak timeoutra. Amúgy szerintem esélytelen bármilyen a kérésed, már többször panaszkodtam hogy a nyelv össze vissza elállítódik, és nem mindig egyszerű visszaállni, mert olyankor a választható nyelvek közt nincs angol, meg felül sincs "goto global english"
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Pont ezt akartam kihagyni. De akkor ha nincs más út nagy kár. Igazából egy levélben jobban meg tudtam volna fogalmazni amit akarok, mint csetelés útján. Szerintem azt hamar elfelejtik, meg nem is igazán foglalkoznak vele, ha nem konkrét problémád van. Mondjuk az elég gáz, hogy a webfejlesztő csapatukat sehogy sem lehet elérni ezek szerint közvetlen módon.
Egyébként én csak arra akarok javaslatot tenni, hogy ha a rendelésnél megnézed a listád, és kiválasztasz egy terméket, hogy lásd a követési számod, ott kétszer is kiírják a számot, szerintem feleslegesen. Sokkal értelmesebb lenne ha betennének egy online barcode generator -t. Így mobilon a 17track alkalmazással pofon egyszerűen fel lehetne venni egy új tételt, nem nekem kéne bepötyögtetni a karakterláncot. Fel nem tudom fogni, hogy erre miért nem jött még rá ott senki, mikor manapság már a legutolsó kis biszb@zon is vonalkód van. Ui.: A nyelv váltás néha nekem is be szokott jönni (ha egyről beszélünk), de nem tudom miért. Azt egyszerűen meg tudod oldani, mert olyankor a címsorban a link előtt megjelenik egy nyelvi kód, csak azt kell kitörölni, és visszaáll angolra. Pl... https://www.ru.aliexpress.com/item/32872219... Na ebből a "ru." részt kell kitörölni. Ha nem erre gondoltál, akkor pasz. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Ha nem konkrét problémád van, kb. reménytelen eset. A Google levelezőrendszerét dobálták már kővel nagyon sokan, hogy nem mapparendszert használ mint mindenki más, de a páncélról lepattannak a kavicsok. Szerintük sokkal jobbak a címkék. Ehhez képest egy egy fős javaslat valószínűleg túl sem jut az alapszintű ügyintézőn egy hasonlóan vízfejű cégnél, esetleg a sablonos, "megnézzük, mit tehetünk" szintű válaszra számíthatsz.
Nem kell pötyögni, copy/paste működik
Az a ru. meg de. meg akármi kivétel nem segít... amúgy a kedvencek sorból szoktam megnyitni, vagyis mindig egyforma linkkel, mégis van hogy beakad. Rendszeresen akkor gárgyul be ha valaki ilyen más nyelvű aliról linkel be, általában felül visszaállítható, de többször volt hogy nem sikerült csak másnap/akármikor Idézet: Telefon és PC között hogyan? Az általa felvázolt probléma, hogy a gépén nézegeti az alit, majd telefonon szeretné a 17track alkalmazást használni. A kettő között egy vonalkódos beolvasással könnyedén át tudná vinni a számot, ehelyett pötyög.„copy/paste működik” Egyébként meg az alinak is van alkalmazása, ott már ki lehet másolni a számot
Facebbook vagy email amit meg tud nyitnia telefonon saját magának elküldni üzenetben azt már csak másolni kell nem kell pötyögni. De igen jó lenne ilyen gomb az alkalmazásba hogy be tudja olvasni a qr kódot.
Sziasztok!
A kérdésem csak részben felel meg a topic címének "Rendelés külföldről". Rendeltem az emag-ról több dolgot egyszerre, többek között RAM-ot. Meg volt adva az ára, hogy 20.000,- (nem ennyi, de mindegy, nem ez a lényeg). OK, megrendeltem, kifizettem, az imént megérkezett. A számlát letöltöttem, és azt látom, hogy VAT percent: 0,00%. Valami NELBO nevű román cég a számla kiállítója. Ennek akár örülhetnék is, csakhogy nincs rajta Áfa, tehát nincs mit levonni! Én azt hittem, hogy ennyit fizetek, tehát ennyi a termék Bruttó ára, és ebből le lehet vonni az áfa-t. De nem! Ha máshol vettem volna meg, nem az emag-on , akkor megkaptam volna bruttó kb. ugyan ennyiért, csakhogy ÁFA-val! Azaz, az áfát le lehetett volna vonni az árból, így az ár sokkal-sokkal kevesebb lett volna (kb. 20%-al olcsóbb). Szerintetek ez így rendben van? Az emag tisztességesen járt el? Tisztességes kereskedő? A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |