Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Szia!
Ha kicsit visszaolvasol (Júl.8.2020), megtalálod, amit én már 5 éve használok. A LED szalag erre nem jó, mert nagyon gyenge a fénye. A 3W-os Power LED-ek fényereje erősebb, mint a hagyományos 21W-os izzóké. 2 db. 18650-es Li-Ion akkuról működik, amit fél évente kell tölteni külső töltővel. A LED-eket bármilyen index lámpába be lehet építeni, ami Neked tetszik. Az okoskodókkal meg ne foglalkozz, csináld meg, mert az a legfontosabb hogy a közlekedők lássák és tudják hogy merre akarsz menni.
"az a legfontosabb hogy a közlekedők lássák és tudják hogy merre akarsz menni. "
Ez itt a lényeg. Főleg egy esetleges baleset esetén. Ugyanis ha valaki elüti, mert nem látta a tűző napon a harmatgyenge LED szalagot, vagy olyan közel volt elhelyezve a led a hátsó lámpához, hogy nem tűnt kanyarodási szándék jelzésnek, akkor az igazságügyi szakértő el fogja meszelni a srácot. Ő lesz a felelős a baleset okozásáért.
Én is így gondolom -most olvasgat, számolgat, rajzokat értelmez. Így szoktuk, ha tényleg érdekel a téma.
Ha tényleg ez van, hát jelentkezni fog.
Hagyjuk már ezt a "harmatgyenge" "tűző napon nem látható" dumát. Tök jó, ha valaki látszani akar, láttatni akarja (a kezén kívül is) fénnyel a szándékát. Ne lebeszéljük már róla, -én egy korsó sörrel is megjutalmazom, ha megcsinálja. Sokkal jobb érzés, mint egy ködös estén elgázolni.
Megoldást tessék közölni vele, nem okoskodni. A biciklisták 9/10-e LED-es világítással kerekezik (én is), ami 3-5db 0,02A-es LED-eket jelent. Messziről látható. Ha ugyanekkora fényű index-el segíti ki éjjel a karjelzéseit, hát örüljetek már kicsit... Megrajzoljam, ha már okoskodás nélkül nem megy?
Én veled értek egyet. Én is azért csináltam LED-esre az indexemet hogy jól lássák és elkerüljem a baleseteket. Csak egy kép, amit napsütésben csináltam:
LED szalagból akarta csinálni, ami harmatgyenge. És pont nem látszik.
Ez nem okoskodás, hanem a valóság.
Ez számomra pont a felvetésemet bizonyítja, Számomra szinte csak egy pont, ami alig üt el a középponttól, így kar kitartása nélkül kb használhatatlan irány kijelölésre. Villog valami sárga, de mihez képest jobbra?
Ez gyári lámpatest szerintem, ettől függetlenül olyan közel esik a középponthoz, hogy nem bíznám rá az életemet.
Itt a motoron csak egy villogó fényt láthatunk...ha nem vagy gyengébben világít a hatsó piros lámpa (nincs viszonyítási pont, mert öszefolyik a két fény), akkor nem látni (főleg távolabról), hogy merre indexelsz. Az autón egyértelmű...meg az első index is elölről nézve.
Mondjuk, a LED-szalagok (legalábbis amiket ismerek) 12V-ot kívánnak (bár kicsivel kevesebbel is beérik, 10V-ról is szépen világít az enyém).
A powerbank pedig (úgy tudom) nem több 5V-nál. Sebaj, mindkettőhöz elképzeltem a dolgot, igyekeztem lerajzolni. De a praclit tessék mindig kitenni, ezek a LED-ek csak éjszakai rásegítésre jók, NEM helyettesítik az egyértelmű karjelzést.
Ez egy Kínai bicikli lámpa, ahol valóban elég közel vannak egymáshoz az indexek. A valóságban azért jól látszik hogy melyik a bal és melyik a jobb. De már megvannak az új indexlámpák, csak a felszerelésre várnak. Utángyártott Suzuki lámpák E4-es jelzéssel. Csupán ennyiből áll egy komplett működő index, természetesen itt most csak az egyik oldal indexlámpáival:
Ezek már "megtévesztéssig" hasonlítanak a rendes irányjelzőkre...
Csak itt az a bibi, hogy ezeket nem bírom elképzelni egy roller hátulján (megfelellő magasságban felszerelve). A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
.
Például úgy is elképzelhetjük, mint a Trophy MZ-kem volt az irányjelző. A kormány két végén. Az már elég magasan van, és elég távol egymástól. És elölfől-hárulról látszott azon is. (Tehát nem pont ez a fajta lenne azon a rolleren, hanem "kétoldalas") Kerestem gyorsan képet, hogy lárható legyen, mire gondoltam A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
"Hátul" ....nincs kormány, elöl az egyértelmű. Bár egy e-rolleron a gázkarnál okozhat némi fejtörést a kormány végére bármit is felszerelni. (Bár megoldható)
Én ugyan még nem láttam e-rolleren irányjelzőt...talán nem véletlen, hogy ilyen a többségen nincs felszerelve! A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
Nem olvastad végig, amit írtam. De már tettem képet, hogy látható legyen. Amúgy eléggé fórumellenes, ha csak azon lovaglunk, mi hogyan NEM kéne, hogyan NEM lehet megcsinálni. Férfiatlan is. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
De...igen. Persze, még leírhatnám, hogy pl. egy erősen balra kanyarodó úton, ha jobbra indexelsz ezzel (vagyis rollerrel), akkor a tested pont kitakar(hat)ja a villogó irányjelzőt, a mögötted halodó járműből semmit sem fognak látni belőle...
De egyenlőre várjuk meg, amíg a kérdező erőt vesz magán és hozzászól...vagy nem. Én addig "kiszállok"! Egy villogót persze nem nagy ügy megcsinálni...csak a felhasználása miatt aggódhatnánk, hogy hamis biztonságérzetet ad a használójának és emiatt esetleg "merészebb" lesz a közlekedésben...és emiatt akár meg is halhat! Még akkor is, ha "férfi"! A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
Mondjuk, jelentkezhetne, hiszen néhányan mutattunk is neki dolgot, nemcsak lebeszélés volt.
Ezeket én az én motoromra vettem, arra pont megfelelnek. Rollerra én se ilyet vennék. Vannak kisebb, aranyos irányjelzők, ami inkább rollerre valók.
Nem elvesztem, próbálok a kérdésemre választ találni, mivel itt a jogi személytől a rendőrig lassan mindenki kioktat Köszönöm ebből nem kérek, azt hittem a kérdésemre érdemi válasz is érkezik. 20 éve vezetek, most rollerrel próbálnám a magas benzinárak miatt a kiadásokat csökkenteni, csak nehéz a rolleren az egyik kezet kitenni hogy ne ess el. Így ha nem is nagy fénye lenne, egy fokkal talán jobb, ha látják merre kanyarodnék. De köszönöm a válaszokat, a kérdéseken kívül sok témában okosabbá tettetek
Nálunk kerékpárút van, a rolleresek is azon közlekednek...meg a kerékpárosok. Én megállok és körülnézek, ha balra akarok letérni...ha jobbra akkor az sima ügy, az a kutyát sem érdekli, ha letérek az útról, na persze kerékpárral.
De, ha egy autó (v. teherautó) előtt az úton gurul egy roller, annak nem biztos hogy látható a hátsó lámpája az autóból. Meg aztán nálunk az úttesten van felfestett nyitott és zárt kerékpársáv, szaggatott és zárt vonallal elválasztva at autósoktól. Néha még az autósok sem ismerik a szabályokat...
Voltunk, kik nem kioktattunk, megmutattuk hogyan csináld. Azt olvasd.
Ne az ellenkezőket. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
Egyetértek!
Egy műszaki megoldáshoz sokszor kell segítség, meg persze képzelő erő is, hogy meg tudja csinálni a legjobbat. Amit én csináltam a motoromra, több, mint 10 évvel ezelőtt kezdődött. Sokat tanultam azóta, sok buktatót kellett átélnem, meg azóta a ledek is sokat fejlődtek, de most már bátran állíthatom, ez már minden szempontból megfelel. Idézet: Aláírtátok az ítéletét (hogy halálos lesz e majd az idő eldönti) „csak nehéz a rolleren az egyik kezet kitenni” A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2023
Ha csak egyik kezét teszi ki, akkor megbomlik a szimmetria.
Azért kell egyszerre mindkettőt kitenni. Mondjuk valami forgalommentes helyen. A legjobb dombról lefelé. Szóval azért nem kell kitennie a kezét, mert az életveszélyes? Ne tegye ki.
Sajnos néhányan már nem olvashatják sorainkat † ...
Az indexszel ellátott roller sem ment életet... Szóval csak óvatosan! Lehet rollerezni szabályok megszegése nélkül, mert az még mindig nincs: Bővebben: Link Pedig már itt a következő elektromos közlekedési eszköz...a feltalálók dolgoznak azon, hogy Földünk ne népesedjen annyira gyorsan. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2023
Nem a megfontolt, szabálykövető polgárok választják a rollert.
Ellenkezőleg!
Kérjük, hogy a gyerekes civakodást fejezzétek be. Semmi szükség nincs arra, hogy érvek nélküli buta személyeskedéssel legyen tele a topik.
Akiknek erre van igénye, válasszon egy másik platformot, ahol divat és menő is egymás sértegetése, sőt még lájkokat is lehet gyűjteni egy-egy jól sikerült sértegetésért. Itt csak bannolást tudunk érte adni. Hozzászólások törlésre kerültek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |