Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Több mint elég azt sem tudom mennyi a teljesítménye ennek az erősítőnek.
Megnézem lámpával ill kicsi biztosíték Karl mit csinál
1 fet forrósodik és az égő világít. Semmit sem kötöttem még rá.
Igen! Idővel a többi is melegszik de nem akartam tovább hagyni.
Az 5 A biztosítékok épek.
Nem bírtam a véremmel csatolom a képeket.
És a többi
Próbáltam úgy készíteni, hogy látszódjon mit mérek. remélem kivehető.
Le van tekerve a bementi érzékenység? Nem a zajt méred? A kijelzett értékek elég irreálisak. Nem lehet ekkora feszültség a készülékben, pláne mikor az előtét izzó is világít.
A 12 V-on ellenőrizd le mérődet!
A potméterekhez én nem nyúltam letekerem és megnézem mit csinál, amit nem értek, hogy lesz a +ból -
A mérőm az aksin 12v-ot mér megnézek vele egy elemet is mindjárt. Én még ilyet nem éltem.
Mérés közben tekergettem, kapcsolgattam mindent nem változik a mért eredmény.
Az itt bekarikázott átkötéseken hány volt mérhető jelenleg?
Vagy a mérés nem jó, vagy készülék állapota változik pillanatról pillanatra. Az erősítő testhez képest, ami például a hangszóró csatlakozók középső két csavarján jól elérhető, mekkora az előbb mért átkötéseken a feszültség külön-külön?
A végfokba nem megy be feszültség kifelé viszont ontja magából.
Ezt az energiaforrást így védesd le ahogy van, lehet most nyílik egy új fejezet az tudomány és az emberiség történetében Ha mégis erősítőként folytatná a pályafutását ez az alkatrészhalmaz, akkor arra koncentráljunk, mi volt az a mozzanat ami az előtét izzót világításra, a FET-et melegedésre bírta? A végtranzisztor hűtőzászlók és az alu ház között hibátlan a szigetelés? A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2023
Megnéztem, telefon vakujával átvilágítottam rajta és egy tűhegynyi lyukat találtam az egyiken!
Alá tudok tenni Kissebb ilyen valamit? (kép) Érdemes a fetek alól is kiszedni megnézni?
Ha ezt mind túlélte ez a kacat akkor biztos, hogy nagyon fogja a feleségem az autójában szeretni!
A fetek alatt olyan mi t a Svájci sajt! Inkább le sem fotózom. Ezekből a piros bigyókból pótolom aztán meglátjuk mi lesz. Már kezdek gondolkozni rajta, hogy kivágom a kukába de egész héten szabin vagyok. Valószínűleg csak előszednék egy másik kacatot helyette...
Az elhasználódott szigetelő lap pótolható Bővebben: Link
A szigetelés vizsgálatát Ohm-mérővel gondoltam, nem vizuálisan, bár az sem árt. Az elgyötört menetből kiforduló forgács, a forrasztóónból kifröccsenő darabka vagy a hűtőzászló éle okozta kicsípődés szokott zárlatot okozni.
Erre nem is gondoltam, hogy ott tud zárlatos lenni!
Nem tudom mit kell rajta mérni illetve, hogyan? Beszerelve? Alá tettem a piros kicsikből egy gyors teszt erejéig. Már minden kimeneten mV-öt mérek és az első is 100 alatt van, a fet forrósodás már csak meleg simán érinthetó érzékenyebb bőrterülettel is. Mennyi ohmot kell mérjek és hogyan erre a szigetelő bigyóra? Ma is sokkal okosabb lettem, be vallom ilyen problémám még sosem volt igaz tranzisztoros erősítőt sem javítottam még! Lehet ha Szét nézek itthon akkor találok nagyobb darabokat csak már sötét van kint. Ha nem találok akkor rendelek.
A multiméter szakadás-vizsgálója nem mutathat zárlatot a hűtőzászló és az alu váz között. Itt is kicsit várni kell a pufferek töltődése miatt.
Mivel az összes P-s végtranzisztor a negatív tápon, az összes N-es a pozitív tápon valamint a FET drainek a trafó primer tekercs révén galvanikus kapcsolatban vannak egymással, elég fajtánkét egyet "kicsipogtatni".
Úgy döntöttem átalakítom!
Szét szedtem, benzines ronggyal kipucoltam az egész alubordát. Az ép szilikon szerű bigyókat bevágtam ollóval a fetek alá duplán! Természetesen a szürke szigetelő is megmostam benzines ronggyal. A végtranzisztorokat pedig csillámlemezt kapnak pc hűtőpasztával. Most ezek vannak kéznél ha végeztem akkor megcsinálom a mérést amit írtál. Mielőtt szétszedtem ohm mérő el vizsgáltam volt ahol több Mohm volt és máshol kOhm. Tényleg nem gondoltam, hogy ezek elektromosan szigetelve vannak a bordához képest. Eszembe sem jutott volna, hogy ott probléma lehet. Valószínűleg ez volt minden probléma forrása az előző tulajnak csak azt nem értem miért adta ezt el működőként!
Bennem meg az nem merült fel, hogy elmaradt a szigetelés-vizsgálat. Az átkötéseken végzett mérésnél esett le a tantusz, hogy ilyen is előfordulhat.
A FET-ek alatti dupla réteg szigetelő csak ideiglenes megoldásként jó, mert így nem elég a hővezető képesség. A hangszórós próbánál kísérd figyelemmel a melegedésüket, ami a csonkított FET mennyiség mellett amúgy is ajánlott.
Amint eljutunk addig, hogy ki adjon valami hangot rögtön kapja a vadiúj szilikon lapot vagy csillámos vagy bármit, sajnos elfogyott a pasztám, így délutánra tolódik az összerakás-mérés.
Nem akarom így használni tartósan csupán annyi a cél, hogy be induljon és valami hang is jöjjön ki belőle. Aztán kap feteket meg mindent ami kell bele. Nagyon sokat tanultam eddig. Tényleg hálás vagyok egyedül sosem jutottam volna eddig sem el.
Siker!
Az izzó nem világít, sem a Protection. A mérési ponton +- 30v Vizsgálgatom melegedés szempontjából így üresen.
Míg elszívtam egy cigit kB 10perc addig minden jéghideg maradt benne.
Jelforrás, próbahangszó és egyelőre izzón keresztüli táplálás. Ha mind a négy csatornán van hang, akkor izzó ki és egyenként meghajthatók rendesebben is a csatornák.
Megejtettem a hangszóró próbát is!
Az izzó világít ha hangot adok rá gondolom ez normális. Már így izzóval is elég szépen szól sőt < sokkal jobb ez a kacat mint vártam! Melegedés nincs sehol. Illetve az ellenállások szeparálnak valamennyi hőt. A fetek jéghidegek mind a 4en a végtranzisztorokat éppen csak langyosak! Ez az erősítő soha sem lesz kihasználvva teljesen. Legalábbis nem az asszony kocsijában. Minden csatorna szól, hídban nem merem próbálni mert félek hogy Szét ugrik a teszthangszóróm igaz az van ráírva, hogy 200w de szerintem jó ha 60-at elvisel pusztulás nélkül.
Megkínáltam hanggal.
Mint gondoltam a teszthangszóró tuti nincs 200w vagy az erősítő nagyon bika. A fetek hidegek, a végtranzisztorokat alig érezhető némi hőmérsékletváltozás! Brummog, tuccog, kolompol adtam neki gépi zenét. Jónak néz ki minden. Lehet kiszedem a fetek alól a szilikon bigyót és csak egy rétegben rakom alá. Kb mit képvisel ez az erősítő teljesítmény szempontjából? Jó lenne tudni, hogy ami az autóban van szett ne menjen tönkre. 50w Max teljesítmény 200w rms ennyit tudtam a neten összekukázni a hangszóró róla.
Ebben az erősítőben egy csatorna 100 W körül teljesít 4 Ω hangszóróval. Hídban 4 Ω 300 W lehet. A 2x30 A biztosíték egyben azt is jelenti, 600 W össz kimeneti teljesítménytől képesek leolvadásra.
A hangszóró terhelhetősége annyi-amennyi, a ráírt wattnak akkor lenne értelme, ha tudnánk milyen üzemi körülmények között, mennyi idő alatt károsodna a hangszóró. Egy átlagos fejegység 10-15 W-ot küld az általában 4 Ω-os hangszóróra. Ez már messze több mint ami mellett figyelmesen lehetne az autót vezetni. A show célra épített jármű hangosítás már egészem más kategória. Szóval amilyen hangerővel az átlag használat során találkozik a hangszóró azt bírni fogja. |
Bejelentkezés
Hirdetés |