Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Cserébe, hogy okosak, de silányabb minőségűek és valahol az is pénzbe kerül. Az "okos" a varázsszó, evvel mindent el lehet adni. Természetesen az ilyenek mindenhol világítanak, szövegeket írnak ki, mert az elektronika olcsóbb, mint a minőség! A múltkor láttam egy "okos" porszívót. Itt hirdetett a gazdája, hogy elromlott a gari után. 20 éves Hajdú bojlerem van, és 42 éves Hajdú Energomat mosóm. A mai ipar ehelyett a csiliviliséget produkálja.
Fejjel lefelé volt lerakva a szerencsétlen, mondjuk a képet meg lehetett volna forgatni, de talán így is egyértelmű
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2023
Szia!
Az "okos" jelzőre visszaszoktam kérdezni: Mé' menyi az IQ-ja? A porszívó meg ahogy viselkedett, arra mondanám, hogy okos!
Sziasztok!
Milyen érdemi különbség van egy 58 ezer forintos és egy 123 ezer forintos bojler között? Első ránézésre ugyanazt tudja, de az Ariston kétszer annyiba kerül. Mi indokolhatja a kétszeres árat? Lehet egyet fel kell szerelnem (kertes házban), de olyat szeretnék, ami biztonságos, probléma mentes, tehát minőségi legyen. Illetve felszereléskor milyen plusz dolgokra érdemes figyelni? A házban van egy ÁVK, de meg szeretnék győződni a földelés minőségéről is, ehhez majd szerintem villanyszerelővel megnézetem a földelőszondát. Ugyanis legfontosabb a biztonság. Előre is köszönöm!
Röviden: a túlárazás. Ne vegyél Aristont. A másik sem top, de legalább olcsóbb.
Aristont szerintem se vegyél, de ma már olyat egyetlen gyártótól sem fogsz kapni amihez évtizedekig nem kell hozzányúlni. Plusz ma már az esztétika vagy a rendelkezésre álló hely sem hagyható figyelmen kívül, nekem pl. ezek a slimek szimpatikusak meg a téglatest alakúak de azok megfizethetetlenek. A régi lakásomba egy Bosch slim-et vettem mert hiába jobb egy Hajdu, én biztos hogy nem nézegetnék meg kerülgetnék egy szűk kis fürdőben egy öblös hordót.
Régen olasz bojlerem volt. Na annak gyatra hőszigetelése volt, jó meleg volt kívülről is...
Idézet: „Milyen érdemi különbség van egy 58 ezer forintos és egy 123 ezer forintos bojler között?” Csak a 200 literes HMV tartályt, amiben nem volt fűtőbetét, vettem használtan 150 ezerért, mert sokalltam az akkori webes 555ezer forintos árát! Cserébe rozsdamentes anyagból van. Aztán ebbe vettem fűtőbetétet 2-t is, egy termosztátos 1fázisút, huszonpáz ezerért és egy nagyobb 3 fázisút bő 40ezerért! Ezek szépen tönkre is mentek egy bő fél év alatt, úgy hogy mindig 1 volt használva 1 fázisról! Szétrepedtek, elgörbültek, megszakadtak! Lehetett leengedni a 200 liter vizet, vízkő talán egy marék volt benne. Most csak az egyfázisú termosztátos betét ami benne van kb. 40 ezer volt... És került még bele egy ipari 18kW 6 tagú betét (párhuzam helyet sorosra kötve), melynek az árát inkább le se írom!!
Sziasztok! Hajdú Z150EK-1 villanybojlerből hirtelen kifogy a meleg víz. Azt a tanácsot kaptam, hogy cseréljek hőfokszabályzót amit meg is tettem, de nem segít. Elkezdek fürdeni, frankón forró víz jön majd elkezd hirtelen hűlni de relatíve hamar kezd visszamelegedni is. Úgy tudom van egy vagy két cső ami a hideg és meleg víz belső elválasztásáért felelős. Egy vagy kettő van benne? Egy biztosan, mert alul van mind a két csőcsonk kívül de a meleg vizet felülről kell kivenni. Szóval a kérdésem, hogy hogy lehet ezt/ezeket cserélni? Gondolom belül van valami csonk. Kell valami célszerszám sima villáskulcson kívül? Köszi!
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2023
Hogyan rozsdálhat el egy tartály évenkénti anódcserével? Tudja valaki a választ? Nem azért van benne hogy ez ne történhessen meg?
Márkát sztem bárki kitalálja..
A melegvizes cső lehet lyukas, ez ér fel a tartály tetejéig. Több eset lehetséges, még az is, hogy nem lehet cserélni mert préselve van. A másik cső (bejövő hideg) nyúlfarknyi és a tartály alján véget is ér.
Nincs más opció, bele kell nézni.
- A meleg víz levezető cső törött, lyukas vagy már csak a nyomai vannak a vízkőben. A mostani bojlerekben már ez is műanyagból van. Cserélhető Hajdu 150l
- A bevezető hideg víz csövéről letört a terelő lemez. A hideg víz sugara megkeveri a tartály vizét.
Köszi! A terelő lemez cserélhető? Olyat nem láttam neten sehol se.
+ Ge Lee + pipi + dB_Thunder
Kicsit megkésve, de köszönöm a válaszokat!
Sajnos kell hozzá kézügyesség, mert csak barkácsolni lehet. A régi Hajdúkba be lehetett nyúlni (vagy más fenéktányéros típusok) és megtákolni.
Ez egy 2015-ben szerelt Hajdu Z150EK-1 bojler szóval nem 30 éves. A hákolás mit jelent? Csak rá kell dugni vagy szerszám kell valami?
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2023
Nem valószínű, hogy a hideg víz bemenő terelőlemeze elvált, de előfordult már. Ez esetben fedélbontás és egy terelődarab berakása. Nem egyszerű művelet, mert belül nincs mihez rögzíteni. Ezért a bemenő csövön keresztül kell lekötni úgy, hogy víz is bejusson és a hollandi is rámenjen. Ha meleg vízcső lyukadás, akkor csere. Ez az fedélen van, könnyebb javítani.
Le tudod írni kérlek a meleg víz cső cseréjének a menetét? Szerdán szétszedem.
Elég hosszú lenne, de ha már szétszedted, látni fogod a módját.
A fűtőszálat kivéve kell közelíteni, ugye? Máshol ha jól sejtem nem lehet szétszedni a bojlert (pl csőcsonkoknál nem lehet szerintem).
Hello! Az aljlaplemezt kell kiszerelni, a 6db. 8-as anya leszedésével. Előtte megjelölni, hogy állt..
- Feszültségmentesíteni a bojlert. Ha kapcsolt (csúcskizárásos) az óra alatti automatát is le! - El kell zárni a hideg vizes betápot, kinyitni egy melegvizes csapot és a biztonsági visszacsapó szelep eltekerésével (kattanásig) kinyitni a hidegvizes oldalt és leüríteni a tartályt. - Kikötni a betápot, lehúzni a fűtés vezetékét, majd a biztonsági termosztát csavarját kitekerni. Ez után a hőfokszabályzó patronok kijönnek, hőfokszabályzó a dobozzal lefelé le jön. Védővezető csavarját le kell tekerni és a vezetékeket lehúzni a csavarról. - Ekkor már csak az alaplap van hátra. A védővezető csavarjánál a tartályföldelő lemezt ki kell hajtani. - Most lehet kiszerelni az aljlemezt, de lesz még fél vödör víz a tartályban. De mindenek előtt új aljlap tömítést, fűtőtest tömítést és ha rég volt szétszedve, új anódot beszerezni. Drótok helyét lefotózni, ha nem tudod mi hova megy. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2023
Köszi mindenkinek a segítséget! Ezekkel az infókkal már érzem az erőt hogy holnap hozzáfogjak
Tudom, hogy elvileg nem nagy dolog, de mivel még sose szedtem szét és ha nem sikerül a gyerek is hideg vízzel fürdik ezért inkább jobb félni mint megijedni alapon állok hozzá. Szóval köszi még egyszer! Igyekszem majd csinálni valami videót, hogy ha másnál is felmerül a kérdés már legyen erről is valami youtubeon Mármint konkrétan a belső csőről. Vízkőtelenítésről van. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2023
Idézet: „ha nem sikerül a gyerek is hideg vízzel fürdik” Vizet lehet azért melegíteni mással is!! Évekig voltunk bojler nélkül, igaz az ingatlan éves szinten csak kb. 1-2 hónapot volt lakva..
Na megszületett a mutatvány.
Röviden a lényeg, ha más is ide tévedne hasonló szituban a jövőben mint most én voltam: Egy tetszőleges youtube videó alapján el kell kezdeni úgy mintha vízkőtelenítenél tehát áramtalanítás, vízleengedés, hőfokszabályzó leszerelés, alaplemez kiszerelés (amin a fűtőszál, anód és a hőfokszabályzó van). Vízkövet kiszeded, megnézed amit vízkőtelenítésnél kell aztán telefonnal felkapcsolt vakuval benézel a tartályba mizu. Ha törött a belső cső, akkor a meleg vizes csonkról kívül le kell venni mindent (nekem réz könyök - 90 fok - is volt és csak aztán a többi cső) majd kívülről meg kell fúrni a csövet hogy a persely kijöjjön. Erre én egy 13-as fémfúrót használtam némi tolómérős méregetést követően. Vigyázni kell hogy központosan fúrj lehetőleg, hogy a csonkot és a menetet rajta azért ne roncsold csak ami a csőben van perselyes cső. Ha veszel új ilyen belső csövet azon látni fogod miről beszélek aztán vesd össze a csonkban lévő dolgokkal. Jól meg kell nézni mert alig látszik de ha már tudod mit keresel az új cső miatt akkor látni fogod. Ha a persely kijött akkor némi felülről nyüstölés után a csövet a tartályban kézzel megfogva ki lehet tolni a meleg vizes csonkon keresztül kívülre. Meg kell sikálni a csonkot aztán mehet bele az új cső. Az új cső berakásához én egy mondjuk kb 5x5x20cm méretű fenyő deszkát használtam hogy ne direktbe a perselyes csövet üssem. Az új csőnek a perselyes vége lesz ugye kifelé, nehogy összekeverd mert úgy nem igazán lesz jó ha véletlenül sikerülne is valahogy össze tuszkolni akkor se Az új cső perselyes vége nekem eléggé elnyalódott még beütöttem de bement. Lehet nem pucoltam ki eléggé a lyukat a régi cső után. Úgy tűnik semmi gond, a felgyűlt műanyagot a cső végéről szikével fogtam és levágtam. Még egy: nekem 150 literes a bojlerem, de 200 litereshez való csövet kaptam. Azt mondták két boltban is hogy a két cső csak a hosszában tér el úgyhogy méretre vágtam rövid guglizás alapján (asszony guglizta, nem emlékszem a pontos hosszra). Na remélem lesz akinek ez így segít. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2023
Idézet: „Na megszületett a mutatvány.” Én még csak 40+ korban járok, de eddig már 4 boyler tönkrement, valamelyik a minősége miatt, mások pedig használtak voltak. Meguntam! Ezért csak saválló jöhetett a házhoz! Abban nincs műanyag semmi... Most csak a fűtőbetétek adnak feladatot.
Tudsz mondani egy konkrét típust? Ránézek, hátha még egyszer jól jön.
Sziasztok!
Az alábbi alátétek mire valók és hogyan célszerű a beépítési sorrend? A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2023
Szia!
Azért is van ilyen sok alátét meg anya, mert a fűtőszál felfogató csavarját is be kell kötni ide. Az a lényeg, hogy ne csússzanak ki a komponensek. Alulra felülre a két füles alátét.
És még egy kérdés:
Mitől állhat elő ilyen mértékű vezetékkárosodás? Nyilván a hőmérséklet a gond, azaz a túlterhelés. De azért nem világos, mert a vezeték felújítókészletből van, a bojler 1800W-os, tehát nem értem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |