Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a legmodernebb kínai kompresszor, ahol a motor egybe van építve a kompresszorral. Nem kell ékszíj, nem kopik, nem kell feszíteni.
![]()
Sziasztok
Hozzájutottam egy használt kéthengeres kompresszorhoz (Einhell, de ahogy nézem ugyanezt gyártják scheppach, ferrex meg még ki tudja milyen neveken), elég nehéz sorsa lehetett, a visszacsapó szelep helyett egy sima sarokszelep volt rajta, a tehermentesítő nem volt bekötve ezért nem is tudott elindulni mikor feltermelte a tartályt, a hőkioldót kikötötték, stb. Elkezdtem rendbe rakni de valahogy még mindig elég nehezen indul ha van nyomás a tartályban, a tehermentesítőt bekötöttem és kapott új visszacsapó szelepet is. Rendeltem egy új kondit hozzá, az még nem jött meg viszont feltűnt, hogy a tápkábel elég meleg. Ez mennyire lehet normális?
Induláskor szabadba érdemes termelnie, már felpörögve érdemes kapcsolni a nyomástároló tartályra. Az energiának sűrített gáznformájában kellene megjelennie, a vezeték melegedése a vezeték képességéhez képest magas áramerősséget jelez.
Köszi. 2,2 kW a motor, a tápkábele meg 3x1,5-ös, de ez gyárinak tűnik. A szabadba termelést gyárilag a tehermentesítő szeleppel oldották meg ami kiengedi levegőt a csőből és a hengerekből, ez működik is, de így is hallhatóan sokkal lassabban forog a motor mint első indulásnál, amikor nem esik le a fordulatszám, simán felnyomja 8 Bar-ra a tartályt.
Egy fázisú motor van rajta? A 3x1.5 erre utal. Ha igen, kondenzátora rendben van?
Ha a visszacsapó szelep nem zár rendesen akkor szokott lassabban indulni.
Igen, egyfázisú, a gyári motorja. A kondi mérve jónak tűnik de rendeltem egy másikat csak még nem jött meg.
Új a visszacsapó de megnézem hogy zár-e...
Szia! A tápvezetéket cseréld ki mindenképpen, mert lehet érsérült ami elemi szálvesztéssel párosulhat és már melegszik is a vezeték nincs meg a megfelelő keresztmetszet. Ha csak egy kondenzátor van az üzemhez az nem kettő értékű? Ezeket a kompresszorokat plusz kondenzátorral indítják, hogy a terhelés alatt is fel tudjon pörögni a motor az üzemi fordulatra. Az 1.5mm2 keresztmetszet kevés ehhez az egyfázisú motorhoz és még akkor nem esett szó arról, hogy honnan vételezed az áramot hozzá. Ha az óraszekrénytől távol van (10-15m) és az is 1.5mm2 keresztmetszettel van odáig kihúzva a vezeték akkor ne várj csodákat.
![]()
Szia
A gyári kondija amit egyébként még kapni is lehet, 65 mikroFarad-os és csak egy van rajta. A tápkábel az gyanús nekem is...
Sajnos úgy tűnik, a motorral van baj. Kondi rendben, tehermentesítő szelep működik, visszacsapó szelep működik, tápkábelt kicseréltem egy újra, bekötöttem egy 13A-es hőkioldót ami ráindulásnál egyből leold.
Bonyolódik a helyzet. Mégis két kondi kell hozzá csak az egyiket valamikor régen leszedték, a 65 mikrofarádos indító megvan de a 200-as üzemi hiányzik. Remélem nem nyírta ki a tekercset hogy ki tudja mióta így használták...
Nem tudom miből derült ki, hogy az egyik kondenzátor lemaradt, viszont ha így is van, az indító kondenzátor a nagyobb kapacitású, és nyilván csak az indítás idejére van az áramkörben szerepe.
Kerestem egy alkatrészlistát a neten, onnan
![]() Viszont a listában így van: starting capaticance: 65 uF, revolving capacitance: 200uF... Ezek szerint rosszul jelölték?
Azt a linket megnézhetnénk mi is?
A külön indító kondenzátor esetén kell, hogy legyenek járulékos elemek, melyek az indítás időtartama alatt párhuzamosan kapcsolják az üzemi kapacitással. Ezek lehetnek: akár egy nyomógomb, centrifugálkapcsoló, termikus relé, áramrelé,esetleg ptc... Valamelyik alkatrész fellelhető a kompresszoron?
https://www.einhell-service.com/en_DE/4007320-euro-4300-v.html
A robbantott ábrán a 29-es és a 31-es. Centrifugálkapcsoló van....
Sajnos nem olvasható az adat a kondenzátoron... Támpont lehet viszont, hogy az üzemi kondenzátoron feltüntetik az üzemóraszámot, a feszültség függvényében. Az indítókondenzátoron ez nem releváns, tekintve a relatív rövid igénybevételeket.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
Egy magyar oldal ezt hozza gyári alkatrésznek, de itt nem írják hogy indító vagy üzemi...
https://vaszkoshop.hu/Kondenzator-Einhell-Euro-4300-V-200-F#
A meglévő 65µF-ról kellene egy fotó, ha megoldható. 2.2kW motorhoz üzeminek is elég sovány, nem még indítónak...
Ezt a típust meg lehet találni (főképp üzemi), de indító kondenzátorként is...
A centrifugálkapcsoló most üres?
Azt nem tudom megmondani... Ugyan elektronikai és villanyszerelő végzettségem is van de egyiket sem használtam sokat, motorokhoz meg különösen nem értek. Ha van kapcsolási rajz és jelölve vannak a csatlakozók, azért be tudom kötni
![]()
A centrifugálkapcsolót a motor hátsó burkolata alatt lehet megtalálni, egy része a tengelyhez, a másik része a motortesthez van rögzítve (amennyiben van). Nem hiszem, hogy nehéz lenne nyomon követni azt a kettő vezetéket amely a kapcsoló és a hiányzónak vélt kondenzátor között húzódik.
Mindenesetre, ahogy az elején is írtam, a meglévő kondenzátor az üzembetartáshoz kell, ha mérés szerint megvan a kapacitása, akkor már csak a motor tekercselése lehet a ludas. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
Az nem is csak a motor hátsó burkolat egyben a csapágyház is, kell hozzá lehúzó. De megnézem azt is, köszi.
Biztos, hogy van centrifugál kapcsolója? Eléggé valószerűtlen, hogy a motortengely hátsó csapágya előtt helyezkedik el..
A robbantott ábra szerint van, amit linkeltem. Az alkatrész listában ois benne van de belülről még nem láttam és a csavarok kiszedése után a burkolat nem jön le csak forog, de teljesen nem lehet körbeforgatni.
Nos, az üzemi kondi bekötése után helyreállt a rend, tökéletesen működik a gép. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Sziasztok!
Van nekem egy tökjó kompresszorom, ami sajnos tökrossz. ![]() Az van, hogy a kompresszoros képen nézve, a baloldali henger nem kapcsol be, csak 2-3 másodpercre, így nem tudja visszatermelni a 8 bar nyomást olyan gyorsan, mint kéne. Tehát a jobboldali henger dolgozik csak, annak a bordája forró, a másik langyos. Kihívtam a szerelőt, elvitte. Tömítést, olajat cserélt, meg rakott fel új órát, meg olyan szép kék izét. 130ezer Forintocskát kért és mondta, hogy most már tök jó nekem, mert reggelig megtartotta a nyomást, mikor próbálták. ![]() ![]() ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2024
Szia!
Most is két visszacsapó szelep van, azok a hatszögletű, függőlegesen álló tömbök, amikhez csatlakoznak a flexi csövek. Én is olyat vettem a sajátomhoz. Jelölve is van a beépítési (áramlási) irány. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |