Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   340 / 345
(#) Zsocca válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2024 /
 
Szia,bocs,hogy csak most reagálok.Igen,a régi kapcsoló is rásegítős volt,csak széttört.Inkább képet csatolok mert azon rajta van ami esetleg segítségre lehet.Én keresgéltem a neten de nem találtam semmit,csak használt eladót külföldi oldalakon.Bekötésről semmit.Hátha neked sikerül.A héten eljön egy srác és megpróbálja bekötni az újat.Remélem megy majd neki.
(#) erbe válasza Zsocca hozzászólására (») Jan 30, 2024 /
 
Úgy 30-40 évvel ezelőtt százával (ezrével?) készültek itthon olyan terménydarálók, amik pontosan így működtek hazai gyártású kapcsolóval.
(#) VIM válasza Zsocca hozzászólására (») Jan 30, 2024 /
 
Szia! Annyi volna a kérés, hogy az Apator kapcsolóról is mutass képet, hogy azon hol van az az átkötés amit a rajzos mellékletben mutattál. A másik pedig, hogy az eredeti kapcsolóból kösd ki a szürke és kék vezetékeket (egymásal szemben vannak bekötve az első kamrába) majd valamilen szakadásvizsgálóval vagy zsebtelepes izzóval meg kellene nézni, hogy az az érintkező csinálja e az indításnál a zárást tehát, hogy rugózottan elfordítva zár e és elengedéskor nyitja e azt a két pontot, mert feltételezésem szerint az a kondenzátor kapcsolószála. A Mórickarajzom nem egészen fedi a valóságot csak azt, hogy a vezetékek színei és azok hovatartozása hogyan kapcsolódnak egymáshoz és a kapcsolóhoz. Az eredeti kapcsolónál is azt feltételezem, hogy az a három érinkező pár bekapcsolva zár és csak a "szürke-kék érintkezőpáros" nem, az csak a rugózott állásban zárna. A kérdés még mindig az a számomra, hogy igazak e a feltevéseim, mert így mérés nélkül nehéz biztosat mondani. Végül is ha minden vezetéket kikötnél és úgy méricskélnéd ki a kapcsolót az lenne a legjobb, hogy bitosan zárnak e az egymással szemben lévő pontok ha be van kapcsolva a kapcsoló, az említett páros pedig csak rugózottan teszi ezt. Ha elektronikus fék is van a motoron akkor félő, hogy nem helyes a feltevésem, ezért is kellene az említett kapcsoló kikötött állapotú mérését megcsinálni.
(#) zaza99 hozzászólása Feb 4, 2024 /
 
Sziasztok a képen látható motor beköthető deltában háromfázisra?
Vagy deltában egy fázisra lehetne kötni kondikkal?
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
(#) proli007 válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 4, 2024 / 1
 
Egyszerű a válasz, NEM és IGEN.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
(#) gulyi88 válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 4, 2024 / 1
 
Bekötni deltába be lehet, csak üzemeltetni a sima hálózatból nem.
Ha deltába kötöd, akkor az üzemeltetéshez 3x220Vac tápfeszültség kell.
Nekünk a hálózatban meg 3x400Vac van, így ezzel simán leégne.
De akkor mire jó? PL 1fázis/3fázisú frekiváltó után mehet deltában.
És igen, mehet deltában 1 fázisról üzemi kondival.
(#) pisti1818 hozzászólása Feb 6, 2024 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni egy egyfàzisú villanymotor bekötésével kapcsolatban. Nemrég kaptam működőképes állapotban van, de sajnos az adattàblája, és bekötési rajza màr nincs meg, így nem tudom, hogy hovà tegyem az indító, és az üzemi kondikat, és valószínűleg már volt tekercselve is mert màr csak 4 bekötés van a kapocsdekniben. Segítségeteket, és a válaszaitokat előre is köszönöm!
(#) zaza99 válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 6, 2024 /
 
Az közös pont a nulla. A nullához képest amelyik tekercsnek kisebb az ellnállása az lesz a főtekercs arra kell a fázist kötni. A nagyobb ellenállású lesz a segédfázis arra kell egy állandó üzemű kondi sorba a fázissal. Hogy mekkora kondi kell rá azt nem tudom talán a tekercselők ki tudják sakkozni.
(#) fapocok hozzászólása Feb 9, 2024 /
 
Sziasztok!
Van egy új szerzemény. Az a kérdés, hogy csillag delta
kapcsolóval beköthető?
(#) proli007 válasza fapocok hozzászólására (») Feb 9, 2024 / 1
 
Hello! Ami deltába ráköthető a 380V-ra, az természetesen csillagba is megy vele.
(#) fapocok válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
Én is így sejtettem
Ha veszek egy csillag
Delta kapcsolót csak az utasittások szerint bekötőm
Vagy a villanymotoron is át kel kötni valamit
(#) proli007 válasza fapocok hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
Nyilván át kell kötni a motort, mert a csillag/delta kapcsolóba mind a 6 pontot be kell kötni.
(#) fapocok válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
És hogy vagy nem kell a villanymotorba összekötő?
Mert azt a kapcsoló intézi úgy is.
Esetleg egy rajz?
(#) mraulajos válasza fapocok hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
Hali!
Ez nem annyira egyszerű. A középső képen látszik, ha jól megfigyeljük, hogy a motor most, deltába van kötve. Milyen kapcsolót akarsz használni? Vezérelt mágneskapcsolót, vagy mechanikus kapcsolót? Legjobb lenne, ha egy hozzáértő emberhez fordulnál. Valamit nem jól kötsz, nagy füst nagy korom.
(#) fapocok válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 11, 2024 /
 
Szia
Egyszerű mechanikus gondoltam, de isten igazából mindegy
Csak az ára miatt gondoltam.
(#) zaza99 válasza fapocok hozzászólására (») Feb 11, 2024 /
 

kapcsoló.JPG
    
(#) fapocok válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 11, 2024 /
 
Köszönöm
Egy másik hülye kérdés ha simán csillag
Kötöm be tudom hogy veszít a teljesítményből
De úgy használható vagy nem
(#) zaza99 válasza fapocok hozzászólására (») Feb 11, 2024 /
 
Idézet:
„Hello! Ami deltába ráköthető a 380V-ra, az természetesen csillagba is megy vele.”
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2024
(#) Bkrisz válasza proli007 hozzászólására (») Feb 12, 2024 /
 
Ilyen amper értékekkel ez a motor ha jól látom 3.3 kw-os és akkor ez a motor 380/220. veb/vem-ék fordítva írták(220/380) meg a delta után csillag jel lehet (talán még ki is lehet venni. Tény pont 2 helyen van sz@rul kopva az adattábla.
(#) Bkrisz válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 12, 2024 /
 
Kapocsdoboz alapján ez egy inditókondis motor volt csak, üzemi nélkül. Persze át is tekerhették üzemisre is, de azt ki lehet mérni. (tekercsre rákukkantva is látszik)
Azért valószínüleg gyári maradt.
(#) gulyi88 válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 13, 2024 /
 
Ezt alátámasztja az amper sor. Nagyobb érték a deltához majd kisebb a csillaghoz.
Így a 380V érték is a csillaghoz tartozik, és akkor a deltához 220V ami le van kopva.
(#) erbe válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 13, 2024 /
 
Korábban már hozzá akartam szólni, mert 3,3 kW nem az a teljesítmény, ahol 690 V-ra tekernek. A delta átkötés alatt lehet, hogy már nincs meg a 6 kivezetés, mert áttekercselték a motort és csak hármat hoztak ki. A képen nem látszik.
(#) bjoco4 hozzászólása Feb 15, 2024 /
 
Sziasztok!
A képeken látható motor bekötésében kérnék segítséget.
220V-on szeretném használni de bekötés után csak búg.
A képen ahol hiányzik az anya oda kondenzátor van még kötve.
Indításhoz kell indító kondenzátor?
Vagy esetleg más baja van ?
(#) zaza99 válasza bjoco4 hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Én először lekötnék mindent róla az áthidalókat is beleértve és kimérném a három tekercset.
1-6
3-2
4-5
(#) pipi válasza bjoco4 hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Biztos jó a kondid?
Jó értékű?
(#) bjoco4 válasza pipi hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
A kondi bent volt a kapcsoló fedél alatt, rögzítve gyárinak tűnik.
(#) bjoco4 válasza pipi hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Köszönöm, holnap ki mérem. Sanszos lehet így előre a tekercszárlat?
(#) Bakman válasza bjoco4 hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Ha a kapocslécen lévő csavarokon két anya van (gyaníthatóan igen), akkor a felsőket vedd le és ellenőrizd, hogy az alsók meg vannak-e húzva. Mostanában két új motorral is találkoztam, ahol az alsó anyák lazák voltak.
(#) bjoco4 válasza pipi hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Ez a kondi volt bent. 110V-rol üzemelt előtte.
Most 220V-rol menne gondolom kondi csere kell.
(#) pipi válasza bjoco4 hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
400-450V körüli kondi kell, az adattáblán én 160µF-ot látok...
És nem mindegy hogy üzemi vagy indító kondit teszel... gondolom ide üzemi kellene...
Következő: »»   340 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem