Fórum témák
» Több friss téma |
A baj hogy nincs itthon, és tegnapra kell
Szia,
visszatértem a projekthez. 300V egyenirányítva oké (a diódáknál mérve). C6-n a feszültség: 5,3V. A kapcsolótranzisztor nincs benne az áramkörben, kiforrasztottam.
Na arról az 5,3 V-ról nem fog elindulni az IC.
Igen, én is így olvastam a dokumentációban.
Mit érdemes megnéznem?
Én áramkorlátos külső tápegységről adnék ide 100mA max 12 V-ot. De hálózatot semmit!!!
Kikeresném mi az ami felveszi a sok áramot. (lehet az IC, vagy a trafók felé valami szivárog). Kapcsoló üzemÜdv mindenkinek!Adott egy elektomos motor li-po akku töltője, amiben a vég tranyók és az előttük lévő 1-1 smd ellenállás elfüstölt, valószínűleg mert megállt a hűtés, bár ez csak tipp, mert a hűtőventillátor előtti 7812 stabkocka is kuka volt. Ez egy úgy gondolom rezonáns vagy valami hasonló kapcsolóüzemű ketyere , egy kisebb, és egy elég combos ferrit trafóval, 60 voltos kimenettel és kb 15-20 amperral. Kicseréltem a meghajtó tranziaztorokat, egy egy 2,2 ohm 1w os smd ellenéllást a tranzisztorok előtt és egy izzóval sorba kötve indítottam, az izzó felvillan, majd kialaszik a kondik feltöltődése után, a kimeneten, nincs feszültség, viszont, ha a szekunder trafó kimeneti egyenirányítójának (kettős dióda) egyik lábát földelésre, vagy csak a labortáp negatívjára, rákötöm akár kikapcsolt állapotban, egyből elindul, az akkut is elkezdi tölteni, de ahogy leszedem róla a csipeszt egyből leáll. Elvileg minden rendben lévőnek látszik, annyi, hogy a 2,2 ohm smd ellenálások, helyett 2,7 es volt itthon, így az került bele, és sajnos a tanyók is csak teljesítményre passzolnak, mert az eredetit nem sikerült beszerezni. A tápot egy tl494 igazítja az akku igényeihez, ez is cserélve lett. Ha a multimétert feszültség mérésre kapcsolva rámérek a kimenetre, akkor is elkezd indulgatni. Ha valakinek volna ötlete mit kellene megnézni, tudna segíteni, azt nagyon megköszönném! A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2024
Tudnál fényképet küldeni a dologról, ha már kapcsolás nincsen?
Valószínűleg PWM félhidas lesz, nem rezonáns, valami visszacsatolási rendszerrel.
Szia! Nagyon köszönöm! Igazad van, szinte ugyanez.
De várj, ha 12V DC-t adok neki, akkor a transzformátor áttétele miatt az IC biztosan nem fog bekapcsolni.
Vagy milyen módon gondoltad ezt? Közvetlen az IC-nek adjak 12V-t?
Az előző két írásból kitűnik, hogy a hiba az IC környékén lehet, ezért mindenképp ott kell megkeresni a hiba okát.
Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2024
Szisztok!
Csak visszatérnék a tavalyi problémámhoz.(776. oldal) Ha az adott halogén tápot egyenirányítom (első kép), aztán rákötöm a 2. képen levő szűrőt azután ráteszek 4700µF kondit működhet a dolog??? Köszönöm a segítséget!
Szerintem igen, bár lehet hogy a táp oldalról le kell forrasztani a nagy kondenzátort.
Tágegység hibaSziasztok!A csatolt kapcsolásra épülő TOP221-el vezérelt tápegységgel bajlódok. A problémája az volt, hogy a primer tekercsnél lévő VR1 és D1 diódák leolvasztották magukat a panelről. Kicseréltem mind a kettőt, valamint a TOP221-et, a 47µF-os kondenzátort is. Sajnos a problémát nem oldotta meg, bekapcsolás után azonnal felforrósodik a két dióda. A tekercsben szakadás nincs, az optocsatoló is működik és az egyéb alkatrészek is passzív méréssel jónak tűnnek. Van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja ezt a túlzott melegedést, merre keressem a hibát?
Szia!
TOP221-et nem látok az áramkörben csak TOP224-et. Lehet az ütött át vagy a vezérlése miatt jobban nyit mint kellene. R3, C5, D3, C4, U2 rendben vannak? Vagy TOP221-re cserélted? Az kisebb teljesítményt tud kapcsolni.
A kapcsolás nem pontosan ugyan ez, mert több szekunder köre is van, de primer oldala ugyan ez. Eredetileg is TOP221-volt benne és arra is cseréltem. Mérés szerint R3, D3, U2 rendben vannak. Opto-t kiforrasztottam, teszteltem, működik. C5 és C4 cserét még megpróbálom. Bekapcsolva nem próbáltam mérni, mert mire bármit mérnék, leolvadna a két dióda.
Az a szénné égett panel nem vezeti véletlenül az áramot?
Az a helyzet, hogy a VR1-D1 védi a top-ot, amikor az kikapcsol és a drain feszültsége felugrana 7-800... voltig is. Ezeknek kellene megölni sacc 250-300 voltnál azt a negatív feszültséget, ami hozzáadódva a tápfesz sacc 320 voltjához ( össz 600 V kb ), még nem üti át a top-ot.
Nálad ez valamiért jóval több és mivel direktben sokkal többet kell "leszedni", persze felforrnak. A panel pucolása utána a helyedben 100 volt AC környékéről indítanék, DE kivezetett D1 diódával és ha van, nem smd supressorral. A szekunderben pedig kikapnám az összes dióda egyik végét, csak a legnagyobb teljesítményű kört hagynám eredetiben. Indítás után talán lehetne méricskélni szkóppal, ha van. Ha nem tökéletes bármiért a komplett kapcsolás, megnyugtatlak: ebben a körben bizony komoly áramok folynak és ilyen kiépítéssel mindig ez fog lenni.
Köszönöm a tippeket! 130 VDC-ről el tudtam indítani úgy, hogy nem melegedett a VR1-D1. Így már tudtam rajta mérni. Azt láttam, hogy a szekunder körön nagyon ugrál a feszültség. Ezért ott is cseréltem az összes elektrolit kondenzátort. Ennek hatására tökéletesen működik a táp.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |