Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Én mást olvasok ki abból, amit leírt, csak azért szólok..
Az F14 hiba,HMV-nél volt. Most a fűtés éri el a maximum 60 fok értéket, ami lehet gyenge szivattyú miatt is. (Nem ismerem persze a kazánt, lehet le kellene modulálnia, de nem teszi.)
Szervusz Gabi bácsi! Köszönöm, hogy szólsz,
![]() ![]()
Sziasztok!
Akkor ezt látom meg is beszéltétek... ![]() Igen, így van, hála Isten a HMV körnek a problémája, egyúttal az F14-es hiba is eltűnt. Ha jól értem, akkor a fent említett problémámra a megoldás a szivattyúnál keresendő, tehát ez a jelenség nem normális? Alig akarja felfűteni a házat 23 fokra, persze ez sok mindentől függ, de ezektől tekintsünk el, mert a házzal egyébként minden rendben van. Bosszant, hogy amit fentebb leírtam, rövid idő alatt eléri a 30 fokról a 60 fokot a kazán, aztán le is áll. Szóval keringeti sokáig, sőt...
Nálunk csak 22°C-ra van állítva a fűtés, ennél nem kell több, nálam csak azért van ennél melegebb, mert egyrészt tetőtérben vagyok, másrészt a számítógépem és képcsöves cuccaim is termelnek némi hőt.
Kedves VIM és elektroncso!
Most jutottam ide, hogy megírjam. Sikerült szerezni másik hőcserélőt. Kicseréltem és azóta újra jó a kazán HMV-je is. Köszönöm! A régin volt egy fehér rész kb. középen, gondolom ott már szivárgott is. Szóval ideje volt a cserének. Junkers euroline 24 kéményes cirko folyamatosan fűtSziasztok! Van egy Junkers Euroline 24 a kéményes kivitel talan ZW. Fura volt, hallom folyamatosan begyújt, majd megy egy darabig és újra.....Megfigyeltem baromira felmegy a hőfok led a 90fokosig is. Ha kinyitom a hasznalati melegvíznél a konyhai csapot akkor lemegy kb 45-60 fokig, de azonnal elkezd melegíteni. A radiatorok teteje forró, alja langyos. A keringető szivattyú zúg ahogyan szokott, nagy csavar kicsavarva alatta kis vékony csavarhúzóval szepen nagyon finoman könnyedén forgatható a tengely. Legutóbb kb 3-4 hónapja felújítottam a vezerlő panel kondenzátorait, 2 db is haldoklott. Azóta hibatlanul ment, bár kicsit tovabb hagyta a keringető szivattyút mint azelőtt, de lehet így volt jó. Viszont a keringető szivattyú a fém háza nagyon felforrósodik. Tanácstalan vagyok. Lekapcsolom, lehül és amint a főkapcsolót bekapcsolom, sárga led, majd egyből elindul a keringető szivattyú és elkezd begyújtani és nagy langon fűteni. Mit nezzek, meg? Mi lehet a hiba? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2025
Bocs, pontos típus Junkers Euroline ZW 23-1
Nahh most nezegettem meg. On-off kapcsolót bekapcsolom, azonnal elindítja a keringető szivattyút. Tengelye forog nincs megállva. Ha kinyitom a melegviz csapot akkor gyönyörűen szabályozza a 60fokos led neha par másodpercre kivillan, de általaban a 45 fokos világít csak, meleg víz van a csapnál, a radiátorok fele nem viszi el a meleget a radiátorok hidegek.
Mindezt úgy csinalja, hogy a termosztát 15 fokra lecsűrve. Ha felnyomom bekapcsol a termosztát reléje és akkor figyelem az elzart vízcsapnal, nem ketyeg a valtószelep motorja. Valtószelepet be tudom nyomni a motort levéve róla csavarhúzóval szépen. Nyilvan a visszanyomó rugó erejét kell csak éreznem. Jól matekolok, hogy vagy a valtószelep motorja vagy az elektronika lehet a hiba oka? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2025
Szia! A termosztát reléjét azt hallod, hogy kapcsol de záródik is a relé kontaktusa? Annak a kontaktusnak a 230 voltot kell zárnia és ha nem tud záródni, mert a termosztát elektronika nem tudja egészen zárásba húzatni a relét akkor nem indul el a fűtés. Én úgy emlékszem, hogy a HMV funkció aktiválódására vált a motor (tehát alap helyzetben fűtésen van). Ez talán azért is kézenfekvő, mert a HMV készítéskor felhalmozott hőmérsékletet a fűtésre fogja tudni lekeringetni a szivattyú.
Idézet: Ha a meleg vizet elzárod is hallani kellene ahogy a motor visszavált. Az más dolog, hogy ha nem tudja csak ugyanazt a pozíciót felvenni ami lehet a belső bakterek beégése miatti kontakt hiba lehet. Mondom ezt annak kapcsán, hogy nemrégiben hasonló vagy ugyanilyen hibával kellet nekem is szembesülnöm. Bővebben: Link ... szóval csak keringetett a szivattyú de a radiátorok nem melegedtek de (a HMV az megfelelően működött) amikor elzáródik a csap akkor nem hagyja abba a szivattyú a keringetést. „Ha felnyomom bekapcsol a termosztát reléje és akkor figyelem az elzart vízcsapnal, nem ketyeg a valtószelep motorja.” ![]()
Most megy a kazan rendesen. Igen a problema a valtószelep motorjában lehet, mert villanyt kapott a motor de nem ketyegett, nem húzott fel, semmi.
Szetszedem, kipucolom es ennyi szerinted? Mivel piucevaltad meg az erintkezőket? Gondoltam finom dörzspapírra es kontakt sprayvel lemosom utana?
A motort remélhetőleg gond nélkül ki tudtad venni a szeleptestből, mert nekem kissé nehézkesen sikerült kifordítani úgy, hogy le volt csatlakoztatva róla a stekkere. A motort úgy a könnyebb szétvenni (levenni a fedelét), hogy pet palack csíkokat kell vágni olyan szélességűeket amiket éppen be lehet tolni a reteszbe, hogy a kampós rész ne tudjon beakadni ha az oda betoltad. Így mindegyiket kiakasztva szépen levehető a fedél. A lényeg az az alsó részben van ahol a mechanika mozgatja a tolórudat. Először a tetejét vedd le majd fedél nélkül fordítsd a motorra és akkor leveheted az alját is ahol látni fogod a bakterokat. Finom csiszolópapírt csúsztass az érintkezők közé és lefogva a baktereket óvatosan járasd meg közöttük. Ha bizonytalannak érzed magad a művelethez akkor előzőleg csinálj egy fotót a bakterek állásáról, hogy ha szétugrana jól tudd az alapján összerakni de szerintem az amit amit én feltettem képeket az alapján is menni fog.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2025
Szia
Ezt a klixont hol találom? Ez egyfajta hőérzékelő? Mert ilyenből van 3 is, igaz más-más formájúak, tehát más-más elven is működnek valószínű. Egy van a lángtérből kijövő csövön, egy van a tartály és hőcserélő közötti csövön és van még1 3. is, de arra már nem emlékszem, hogy hol található. Csak azért kérdezem, mert így egy hét után, miután szépen kipucoltam a kazánt, mint ahogy írtam is (legalábbis a HMV kört) és miután szépen elkiabáltam, hogy minden rendben, ismét megjelent az F14.... ![]() Viszont...nem tusolás közben, tehát víz elvételkor, mert akkor szépen csinálja a dolgát, sőt, van mikor átvált fűtés módba és a fűtést csinálja, tehát gyorsabban megcsinálja a tartályba a vizet, mint amennyit elhasználok, hanem miután elzártam a csapot és már törölközök. Effektíve akkor, amikor már csak és kizárólag a tartályt tölti és akkor is csak egyszer (legalábbis egyelőre). Na erre varjunk gombot... Köszi
Szia! Nevezzük így hogy " a lángtérből kijövő csövön" az lenne a túlmelegedési hőkorlátozó ami kerek formájú és két füllel van felcsavarozva a csövön lévő helyre. Ami lentebb helyezkedik el a fekete klipszel rögzülő NTC az a fűtési előremenő érzékelője, ami pedig a gázszelep háta mögött van az lenne HMV NTC-je. Próbáld megmérni (mint mondtam) a korlátozó környékén a hőmérsékletet, hogy valóban helyesen kapcsol e ki vagy a kioldás előbb történik meg mint a ráírt 95°C. Amit feltételezni lehet, hogy a fűtési szivattyú az keveset szállít és ezért futhat meg a hőmérséklet a hőcserélőben és ezt detektálja a védelem és jelenik meg az F14 hibakód. A szivattyúban lévő kondenzátor értéke a használat során leromlik (értékvesztett lesz) és a szivattyú szállítóteljesítménye ezáltal leromlik és a fent említett hibát eredményezheti. Persze a primer hőcserélőben is lehet szűkület vagy áramlási elégtelenség de azt csak Te tudod, hogy a fűtési feltöltő víz az milyen állapotú (hordalékos vagy vasiszapos vagy tiszta). Ha savaztad a lemezes hőcserélőt akkor az árulkodhatott volna a fő fő (tűztéri primer) hőcserélő állapotáról is, mert ha annak (a lemezesnek) is a primer oldala koszos volt a savazáskor akkor a fő hőcserélő is koszos lehet belülről lerontva ezzel az áramlási viszonyokat.
![]()
Szia!
Értem amit írsz, köszönöm, viszont most ez a hiba olyan véletlenszerűen jelentkezik (a 4 családtagból csak nálam, egyelőre, a többiek nem jelezték a hibát), hogy lehetetlenség elcsípni. Ill., ha egy kerek hétig nem csinálta és most meg csinálja, akkor meg miért várt egy hetet? Tegyük fel, hogy jó az NTC. Mi okozhatja még ezt a hibát? Írod, hogy: "Amit feltételezni lehet, hogy a fűtési szivattyú az keveset szállít és ezért futhat meg a hőmérséklet a hőcserélőben és ezt detektálja a védelem és jelenik meg az F14 hibakód." Tuti, hogy a működés szempontjából vannak hiányosságaim, mert nem értem, hogy a HMV körhöz mi köze van a fűtési szivattyúnak? Egyébként a fűtési szivattyúval más gond nem lehet, csak a kondi? De nyilván igen, bizonyára, úgy mint a HMV-s szivattyúval is. Ill. újra felvetődik a kérdés bennem: egy hétig nem volt baja? Idézheti elő esetleg egy valahonnan leszakadt vízkő darab, ismét dugulást előidézve? De ha meg ez lenne, akkor megint csak elfogyna a tusolás végére a melegvíz, ami most (még) nem áll fenn. Szóval vannak kérdések a fejemben és egyelőre nem találok rájuk választ. Pl. itt van még1. A kazán a fenti fürdőben van, megnyitom lent a konyhában a melegvizet, teljesen elfordítva a keverős csaptelepet. Éppen csak csörgedezik belőle a víz...hm... Az már csak hab a tortán, hogy ha valaki a engedi a vizet fent, mondjuk tölti a kádat, tegyük fel teljesen kinyitva a csapot, én pedig akárhol máshol a házban, de mondjuk maradjunk az előbb említett konyhánál, akkor nála langyos kezd el folyni, nálam meg lent jéghideg... ![]() ![]() Tudom, hogy az átfolyós rendszerű kazánoknál (bár nem vagyok benne biztos, hogy ez az, hiszen van benne tartály) ez a jelenség normális, na de ilyen drasztikus hőmérséklet eséssel? Még régebben (most már megtanultuk) folyamatos rikogatások hallatszottak a tusolóból, ha valaki valahol megnyitott egy csapot a házban. Szóval ilyen, nem is kicsi problémákkal küzdök, küzdünk...
Ill. még annyi, hogy a lemezes hőcserélőben elenyésző mennyiségű vasiszap volt, még csodálkoztam is, hogy mérföldekkel jobb állapotban volt az a kör, mint a HMV.
A feltett kérdésekre sorban a választ ott kezdeném, hogy az F14 hiba az nem lehet véletlen műve de a biztonsági leoldásnak a hőmérséklet kijelzőn látszani kellene, hogy az jelentősen több a beállított értéknél amikor ez előfordul. Arra pedig nem tudom a választ, hogy a vezérlés miért nem modulál le ha az meghaladná a beállított értéket. Talán a fűtési NTC értéke nem optimális értékű?
A fűtési szivattyúnak a fő feladata, hogy a főégő által leadott teljesítményt lekeringesse hol a fűtésre hol a HMV részére a lemezes hőcserélőbe. A HMV oldalnak azért van szüksége szivattyúra, mert a tartály nyújtotta komfortot így tudja kiszolgálni vagy másképpen mondva a tartályban mindig rendelkezésre áll cca. 40 liter meleg víz ami elég sok mindenre elég ahhoz, hogy addig ne kelljen a fűtést mellőzni. A HMV szivattyú akkor kapcsol be és szállít a tartályba meleg vizet amikor a tartály érzékelője jelzi, hogy alacsony a tárolt víz hőmérséklete. Az érzékelő a tartály alsó harmadának magasságában van. Az átfolyós rendszerűnél azért van egy szivattyú, mert egyrészt gazdaságossági okból (egy szivattyú, kevesebb cső és idomok, nincs tartály és a velejáró vízkövesedési gondok, eggyel kevesebb hibalehetőség) másrészt csak addig van mellőzve a fűtés amíg a meleg víz csapja nyitva van. A tartályosnak annyi a komfortja, hogy ha áramszünet lenne akkor a tartályos akkor is tudna meleg vizet adni a térfogatának mértékéig. A nyomásesés dolgot azt meg kell keresni, hogy mi okozza. Az első kérdés ezzel kapcsolatban, hogy nincs e villanybojler bekötve valahová a hideg-meleg vízhálózatba? Termosztatikus csap van e valahová felszerelve? Hol jön be a víz betáplálása a házba, hol vannak elzárók? Ha tudnál csinálni egy vázlatos vízrajzot és a bekötött kifolyókkal és fogyasztókkal (mosógép, kazán, mosogatógép stb.) A kazán tartályának is lennie kell egy tágulási tartályának és abban is lenni kell egy előfeszítési nyomásnak, hogy a nyitott csaphoz változatlan nyomáson tudjon eljutni a meleg víz. A hiba keresését talán úgy lehetne kezdeni, hogy a kérdéses vételezési helyen (helyeken) a sarokszelepeket megnézni, hogy azok teljesen nyitva vannak e. Ha ki lehet alul zárni a kazán HMV részét (hideg víz be és meleg víz ki) akkor ki lehetne zárni azt az átjárhatóságot amit a benne lévő visszacsapó szelep okozhat a hideg-meleg víz között ráadásul a tartályon keresztül ahol pedig leesik a nyomás. Ha kizárva a kazán HMV részét a kérdéses csapnál normális nyomással jön a víz akkor meg is találtad az okozót. ![]()
Köszi a segìtséget! Szetszedtem, kipucoltam, összeraktam. De az tuti, hogy nem voltak beégve az érintkezői. Elektronikát javítok, ez nem volt beégve. Így nem tudom azt kijelenteni, hogy biztosan ez volt-e a hibás, de azert ez van legjobban igenybevéve. Brutal hányszor kapcsolhatta már a váltószelepet...
Agyalok egy motor cserén. A másik problémám, hogy végigolvasva a szerviz leírást, van egy beszabályozás rész ami nagyon fontos. De ez érinti a gáz részt is. Jómlenne egy szaki aki tényleg ismeri a típust es beszabályozná. 19 eve szereltek fel, de azóta csak tisztítás es panel 2 alkalommal felújìtás volt csak meg ez a motor puceva. Mi a veleményed erről a beszabályozásról? Beretta Smart CSI nyomásproblémaA Beretta Smart kazánunk néhány nap alatt elengedi a nyomást. Ha nem töltök rá vizet, akkor leáll. Ezt csak téli üzemmódban tapasztaltam. Laikus vagyok, mi lehet a probléma? Az NTC szonda hibája okozhat ilyen problémát? Vagy estleg a kiegyenlítő tartály hibája lehet?
90% os eséllyel a kiegyenlítő tartály membránjának hibája okozza a problémát . Hívj szerelőt .
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2025
Szerintem is, ámbár ami bemegy, annak ki is kell jönni.
Ennyi víznek csak van látható nyoma valahol...
Nincs mert átkerül a tartály légterébe , egy darabig működik a töltögetés utána már le kell ereszteni a betöltött vizet felpumpálni a menbrán feletti légteret , és kezdődhet újra a "töltögetés"
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2025
Akkor meg a membrán mögött van, amikor kiereszti akkor nem szuszog, hanem folyik.
Csak úgy mondom, hogy ámbár a fűtési rendszer leglátványosabb/drágább része a kazán, sok más is van a rendszerben ahol eltűnhet az a sok víz... Apáméknél a parketta kezdett el púposodni...
Ha megfigyeled a képeket amit én csináltam az érintkezőkről azokon sem látszik durva beégés hanem valami filmszerűen felgőzölődött bevonat. Végül is ha nem volt látható nyoma az érintkezőkön semminek az volna a furcsa és az elmondásod szerint nagyon sokat kapcsolgatott. Az én esetemben azt produkálta a váltószelep motorja amit leírtam. Egy alkalommal (azt nem tudom, hogy miért) fel volt akadva a belső szeleptest rúdja. Akkor is azt feltételeztem, hogy már megint a motor de nem az volt. A belső szelep rúdjának (ha jól emlékszem) szintbe kell lennie a házban ha le van véve a motor.
![]()
Köszönöm a választ. Ezt "házilag" nem lehet megoldani? Ilyenkor membránt cserélnek vagy egész tartályt?
Elég a tartályt cserélni , vagy ha van hely a kazán mellett akkor külső tartály felszerelése is járható út (olcsóbb lehet mint a gyári beretta tartály)
Egybe van szerelve, egész tartályt.
Szoktak még drága gyári helyett "külsőt beszerelni". Már ha ott van a baj.
Szia! A téli idő beálltára többnyire ez a probléma szokott előfordulni a legtöbb esetben amiről számtalanszor írva van. Legutóbb ezt próbáltam felvázolni:
"A nyomás ingadozása a ballonban lévő levegő fogyására utal. Még nem olyan mértékű a nyomásvesztés (de rendkívül kevés levegő lehet benne), hogy az egész tartály térfogatot víz tölti ki hanem arra a kevés levegőre amire a meleg rendszer tágulásából eredő nyomás hat még befér a tartályba ezért nem is megy feljebb a nyomás értéke de ahhoz, hogy lehűléskor is megtartsa az előírt értéket ahhoz már kevés. Nem akarom a végleteket felvázolni de ha koros a készülék és csak ritkán volt foglalkozva a tágulásival akkor abban a fűtés vize megteszi az áldásos hatását (öregíti) és egy idő után kilyukad és átereszt ami szintén hasonló tünetekkel jár de ekkor már a feltöltő szelep sapkát levéve ott víz fog kijönni. Ha magad szeretnél ennek utánajárni akkor tudod, hogy hol találod ezt és megnézed, hogy mire is számíthatsz (levegőt ereszt vagy vizet)." A következő az még részletesebb és tessék figyelmesen elolvasni. Bővebben: Link ![]() Ha véletlenül tartályt kellene cserélni azt így is meg lehet oldani. Ez ott éppen ideiglenesen lett megoldva de a tartály gyári felfogatása egy ötezer forintos tétel még pluszban de ha meg tudod oldani SK szalaggal és kettő dűbellel akkor még kevesebből is kijön. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2025
Köszönöm a sok segítő információt. Még egy kérdés. Ha új tágulásiban gondolkodom, azzal kell csinálni valamit, vagy csak be kell építeni, és kész?
Az újat csak akkor kell beszerezni ha a régi kilyukadt és ennek látható jele az ha a szelepnél víz jön levegő helyett ha megnyomják a szeleptűt. A kazánba való vagy eredeti az irreálisan sokba kerül (szerintem) és különben is ha a kazán tágulásijának a térfogata kevés lenne a rendszer nagyságához akkor egy külsőt szükséges beépíteni a megfelelő űrtartalommal. Ha mégis szükséges volna egy tágulási tartályra a kazáné helyett az legyen nagyobb űrtartalmú (a kazánoké az általában 6-8 liter) pl. 12 literes. A tartályon fel szokták tüntetni a töltő nyomást és ha az több akkor le kell belőle engedni a rendszer nagyságának a szintjére cca. 1-1.2 bárra. Ezt a szelepnél le kell ellenőrizni autós nyomásmérővel.
![]()
Köszönöm. Nem lesz egyszerű a tágulási tartályhoz hozzáférni, mert leghátul van. Gondolom le kell előle szerelni mindent, vagy levenni az egész kazánt. A külső tartály jó ötletnek tűnik, de sajnos kevés a hely. A gyári tartályok valóban irreálisan drágák. Nekem egy hasonlót (újat) ajánlottak (Aquasystem-Zilio VCP 387/8). Állítólag itt csak a csatlakozáson kell módosítani és jó. Az ár viszont negyede a gyárinak. Tanácstalan vagyok. Igazán jó, megbízható szakembert nem ismerek, és a pénz se mindegy, nagyon nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |