Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Idézet: Milyen tégelyben van ? Képet tegyél fel légyszíves , a forrasztóón általában tekercsben kapható , és még azt is jó lenne tudni mit szeretnél forrasztani vele és hogyan tisztítottad meg a forrasztandó felületet ? „Az van a tégelyre írva,hogy: FSn 60Pb.”
Mint mondám, ezzel a pákával szinte mindent meg lehet forrasztani.
Egyetlen halála van, a fórumtárs, mert utána így néz ki: - Ez nem melegít - Nagyon melegít - Füstöl - Olvad - Hiányzik belőle sok darab - Mielőtt a földhöz vágtam, még nem így nézett ki - Ha rázogatom, akkor régen is így és csörömpölt és lötyögött Idézet: „- Mielőtt a földhöz vágtam, még nem így nézett ki” Ha földhöz kell vágni, akkor inkább érdemes lecserélni
Szia!
Nekem volt egy nagyon régi tekercsem. A gyártójára nem emlékszem,de valami Magyar volt. Annak az olvadéka olyan volt mintha zárványos öntött alu lenne. Csak maszatolódott. Nem a páka vagy a folyatószer volt a gond, hanem maga a forrasztó ón. De találtam rá egy ragyogó megoldást. Oda adtam olyas valakinek akinek mindegy milyen lesz a forrasztása. Én meg vettem egy használhatót. Talán még van a régiből is, ha így van délután lefotózom. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2024
Nem a páka hibás. 45 éve használom és érdekesmódon 5-10 éve az enyém is furcsán forraszt. Teszi ezt az új forrasz anyagokkal. Ha régi, panelt bontok, összegyűjtöm az ón cseppeket, mer azzal ugyanolyan szépen forraszt egy kis folyasztószerrel, mint a hetvenes években. Elárulom, ugyan azzal a pákaheggyel. Azonos a tapasztalatom az elektromos forrasztópákákkal is.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2024
Jó forrasztóanyagot kell venni. A HEStore-ban kapható SSW-t nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Az eredeti kérdésre kár több találgatást pazarolni, mert a "nem jó a forrasztás" kijelentés mögött számos ok lehet.
Sajnos az olommentesek között nem igen találni jot. Az a isten verése volt, amikor ezt elkezdték tiltani. Nekem szerencsére van még az életem végéig, elég sok olmos forrasztoonom, olommenteset nem is igen veszek kézbe.
A fiam vesződik azzal, de az egy az ő baja, ha nem hallgat az apjára.
Ólmommentes forrasztásnak is megvannak a megfelelő anyagai, eszközei, technologiája.
Otthon egy pisztolypákával nem sikerül forrasztani, abból messzemenő következtetést nem kellene levonni.
Sajnos én az iparbol szereztem a tapasztalataimat s nem az otthoni forrasztásbol.
Én prototípusokhoz most is az ólom alapút használom, mivel van még vagy 10 kiló. Könnyebb javítani is.
kétoldalas NYÁKSziasztok!Csináltam már házilag egy pár egyoldalas NYÁK-ot, de most olyan kusza a rajzolat, hogy rengeteg vezetéket kellene beforrasztanom pluszban, hogy minden összeköttetés meglegyen. Így kétoldalas NYÁK-ot kellene csinálnom. Az Eagle-vel meg is terveztem. Gyakorlati kérdésem lenne (én vasalásos technikát használok): 1. Házilag milyen praktikák vannak, hogy a két rajzolat pontosan egymást fedje, azaz, hogy ne csússzon el a két oldal egymáshoz képest? 2. Az átvezetéseket (Via) a gyakorlatban hogy szokás kialakítani? Hol tudok ennek utánanézni? Köszönöm!
Átvezetéseket amennyire lehet alkatrész lábakon csináld meg.
Ha via-t csinálsz azt vágott alkatrész lábakkal tudod öszekötni a két oldalt. Az oldalakat külön csináld meg. Elöször az egyiket készre, és a máyik oldalt több furathoz igazitva tudod jó közelitéssel pozicionálni. Azt az oldalt amit nem maratsz ragazd le széles ragszalaggal.
Kinyomtatod mindkét oldalt egy lapra (vasaláshoz helyesen). Összehajtod a lapot úgy, hogy beleférjen az előkészített nyák és a forr szemek igazításával (átvilágítva a lapot) fedésbe hozod a 2 oldalt . Így összeragasztod a széleinél és mehet bele a nyák vasalásra. Vasalásnál ha már ragadt a "tinta" akkor fordíthatod és mindkét oldal vasalható. (Én mindig így csinálom)
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2025
Nincs mit. PDF szerkesztővel összevágom egy lapra és igazítom, hogy összehajtáskor "egytengelyű" legyen.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2025
Logikus megoldás, én is rájöhettem volna...
Még azt kérdezném, hogy kifúrás után Te szoktál lakkozni? Ha igen, akkor milyen lakkot használsz?
Köszönöm!
Szintelen lakk, nem tudom milyen oldószeres de forrasztható és tiszta alkohollal lemosható (ha sokáig áztatom)
Én laminálót használtam vasaló helyett, két ellentétesen forgó szilikonhenger. Kinyomtattam a két rajzolatot műnyomó papírra, átvilágított üveglap felett összenéztem hogy az átmenő furatok stimmeljenek, jól összeragasztottam hosszú celluxszal minimum két oldalon, bár a lamináló ezt az első átküldésnél felolvasztja, de addigra rögzül a papír a nyákon. Csak arra kell figyelni, hogy a hengerek se tudják elmozgatni a papírt. Ezzel elég jó eredményeket értem el.
Köszönöm. De nem túl vastag ez a laminalohoz? Hányszor küldöd át rajta?
Már vagy 5 éve nem gyártottam nyákot... Vettem 3 ezerért egy A4-es laminálót, amiben alul és felül is volt egy téglavörös színű fűtött szilikonhenger, fogaskerekekkel összekötve kb. 18-20mm átmérőjű. Ehhez az egészhez csináltam egy digitális hőfokszabályozót az egyik hengerig betolt hőelemmel. Már nem emlékszem hány fokon volt jó, talán 135-140C körül. Kísérletezni kellett az elején, aztán utána csak a beállítottal használtam.
Elég volt maximum háromszor átengedni rajta. Elsőre ráragadt a papír, majd még egyszer vagy kétszer átküldtem rajta 90 fokkal vagy 45-el elforgatva. Utána hagytam kihűlni levegőn, majd langyos vízbe raktam 10 percre az egészet, akkor fellazult és egyből leázott róla a vastag papírréteg, a fehér maradványt újjal dörzsöltem le, a kis távolságok között pedig óvatosan körömmel vagy éles műanyaglapkával piszkáltam ki. 105-135g-os műnyomó papírt használtam. Sósav-hidrogénperoxidban marattam. A 1206-os és SO tok gyerekjáték volt. Egyszer egy mérőműszert akartam csinálni de csak úgy rémlik TSSOP tokban volt cél IC. Ennek kb. 0,2mm széles a lába és 0,4mm a távolság. Volt rajta kettő ilyen, egy 40-50 lábú PIC és az egész kétoldalasba kellett. De összejött 2-3 próbálkozásra. Tűhegyű pákával tudtam csak megforrasztani kizárólag nagyító alatt. Szóval a laminálót és a hőfokszabályzást mindenkinek ajánlom, aki vasalt eddig. Ja és normál üvegszálas nyákot használtam, mennyi az 1,5mm? Most eszembe jutott, hogy a hengerek alumínium U profilban voltak, abban volt a lapos fűtőszál, de a hengereket kétoldalt valami hőálló műanyag tartotta. Talán a tengely helyén kellett egy minimálisat reszelni, hogy ne csak papírlaphoz legyen jó. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
Én sok kísérletezés után a PnP tranfer fóliára esküdtem. Főleg mivel viszonylag ritkán csináltam nyákot és a fotózásos technikához azt tapasztaltam, folyamatos rutin kell. Legalább is Én sokszor elbénáztam. Ezzel a fóliával viszont nagyon finom rajzolatot tudtam megrajzolni hibátlanul.
Egészen addig még a régi 22 éves HP 6P nyómtatóm végleg feladta a harcot. Vettem helyette egy újabbat. Szintén HP Lasejet M209. Na ennek a tintája nem ragad a rézre ha fejre állok akkor sem. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
Ezt a típust nem ismerem. Papírboltban vágattam ívet fillérekért, több száz lapot, évekig elég volt. A toner sokat számít. Gyári Epson jól működött, amíg ki nem fogyott. Utángyártottat vettem bele és az érezhetően sokkal rosszabbul fedett/fogott, talán el is kezdett lejönni maratás közben vagy a lamináláskor nem úgy tapadt. Azt többet kellett filccel javítgatni. Aztán kaptam egy kidobott HP-t, abban volt még annyi por hogy inkább azt használtam. Most nem tudom milyen toner árak vannak, de megérheti inkább újra gyárit venni, vagy lehet hogy egy komplett nyomtató olcsóbb, mint egy gyári toner...
Évekig fotóztam én is fotolakkal, UV csövekkel. Annál ezerszer jobb még a kézi vasaló is... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
Ez teljesen új nyomtató és gyári toner. Azóta egyéb nyomtatásra elfogyott az amit vele adtak, de a nyomtatóval együtt rendeltem cserére gyári tonert. Direkt nem után gyártottat mert sokszor olvastam, hogy az nem tapad. Hát ez sem. Papírra kiválkó, de a réz felületén nem marad meg. Még a transfer fólián sem marad rajta.
Tisztítással is lehet probléma. Én először akár régi, akár új nyák, jó alaposan átsúroltam flakonos illat meg mindenmentes súrolóporral, természetesen nedvesen. Akár többször is, bő vízzel lefolyattam utána mindent. Hagytam lefolyni és megszáradni, ritkábban hajszárítóval fúvattam le róla, esetleg törlőpapírral egyszeri áttörlés és magától megszárad. Kézzel tilos megfogni. Egyenletesen csillogó rézfelület volt. A tapadással szinte sosem volt probléma. De a papírt nem szabad erővel eltávolítani, csak ha felázott. Ha a papíron nem tapad, ott komolyabb probléma van, lehet hogy más hőmérsékleten olvadt jól a csere, mint a gyári.
Én kinézem a gyártókból azt is, hogy a vele szállítottban sokkal jobb minőséget tesznek de kevesebb lapra elegendőt, utána meg már az user jobban örül az olcsónak, mint a minőségnek. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2025
A tisztítás zsirtalanítás megvolt.
Da a nyomat a transfer fólián sem tapadt meg rendesen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |