Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Léptetőmotorok (vezérlése)
Lapozás: OK   165 / 165
(#) mex válasza Massawa hozzászólására (») Hé, 0:02 /
 
A motor nyomatéka növekszik a tápfeszültség emelésével.
Az "erős" nem műszaki fogalom, inkább paprikánál használatos.
A hozzászólás módosítva: Hé, 0:03
(#) Massawa válasza mex hozzászólására (») Hé, 9:27 /
 


Akkor nem tudom miért hivják a motor nyomatékát loerönek s nem lonyomatéknak.

A hozzászólás módosítva: Hé, 9:29
(#) Pali79 válasza Massawa hozzászólására (») Hé, 10:41 /
 
Ez így ebben a formában csak részben igaz. Hiába akarná a proci gyorsabban hajtani, kisebb feszültséről működtetve a motort lépést veszít, nem tudja a beprogramozott gyorsulást lekövetni. Egy bizonyos határon belül a feszültséget növelve magasabb léptetési frekvenciát tud követni a motor hiba nélkül. Minél nagyobb a motor, ez a jelenség annál hangsúlyosabb.
Idézet:
„Akkor nem tudom miért hivják a motor nyomatékát loerönek s nem lonyomatéknak.”

A nyomatékot sosem nevezték lóerőnek, az teljesítmény mértékegység. A nyomaték mértékegysége a Nm (Newton-méter) és az ebből származtatott mértékegységek.
A hozzászólás módosítva: Hé, 10:45
(#) Massawa válasza Pali79 hozzászólására (») Hé, 11:43 1 /
 
Mi van netalán ujabb gumicsont lett.

Egy motort általában az erejével szoktunk minösiteni, amibe természetesen beletartozik a nyomaték is, csak az ugye általában elvont fogalom.

Az autod motorja is erösebb mint a másiké, az öreg mozdonyba is erösebb motort épitenek be, és senki nem fogja firtatni, hogy mekkora a nyomatéka. (Legfeljebb a mérnökök aki a berendezés többi alkatrészeit meretezik).

Amire reagáltam az az volt ( és 3szor töröltem a mondokámat, mert tudtam, hogy jön ujra a nagy kötekedö csapat :flame mert kaqkk kolléga valoszinü nem figyelt oda, és a feszültség hatását a sebességben látta. Ami egy léptetömotornál nem jellemzö. Ott valoban a nyomaték növekszik ami hétköznapi nyelvre forditva a motor erejében értelmezhetö.

Befejeztem!
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Hé, 12:54 /
 
Idézet:
„Egy motort általában az erejével szoktunk minösiteni, amibe természetesen beletartozik a nyomaték is, csak az ugye általában elvont fogalom.”
Bocsánat tanár úr, de éppen a forgatónyomaték az egyik legfontosabb adat egy motor esetén. Egyértelműen definiált, semmi elvont nincs benne, minden műszaki környezetben használatos.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Hé, 16:47 /
 
Már megint potcselekvésbe kezdel?
Nem ez volt a téma es senki nem vonta ( rajtad kivül) kétségbe a forgatonyomatékot.
(#) pucuka válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 15:22 / 1
 
Idézet:
„mert a léptető motoroknál az áram a mérvadó”

Minden motornál. természetesen ha növeled a feszültséget, növekedik az áram is. (Ohm törvény)
Tudod, ha áram van, minden van.
Az elektrodinamikában az áram a lényeg, a gerjesztés:
H=N*I
Az áram növelésének egyetlen paramétere a feszültség növelés, mivel egyszerű esetbem a menetszám nem változtatható. Egy villamos motornak nem a feszültség szab határt, hanem a felvett áram, amíg le nem ég a motor tekercselése.
Az is igaz, hogy áramot mérni nehezebb, mint feszültséget.
(#) Pali79 válasza pucuka hozzászólására (») Kedd, 15:33 /
 
Idézet:
„természetesen ha növeled a feszültséget, növekedik az áram is. (Ohm törvény)”
Csak a léptető vezérlőknél be van állítva az áramkorlát, tehát elvileg 48V-ról sem kap több áramot, mint 12V-ról.
A léptetők adatlapjában néha szokott is lenni diagram amiben különböző feszültségek mellett fel van tüntetve az elérhető fordulatszám és a hozzá tartozó nyomaték és ez magasabb feszültség esetén mindig nagyobb, a motorra megengedett maximális áram mellett.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 15:37
(#) kaqkk válasza Pali79 hozzászólására (») Kedd, 16:43 / 1
 
Viszont magasabb feszültségnél hamarabb "felépül" az áram is a tekercsen , alacsonyabb feszültségen meg lehet hogy hiába van áramkorlát állítva nem éri el ...
(#) nemgyuri válasza Massawa hozzászólására (») Kedd, 16:45 1 /
 
Idézet:
„Akkor nem tudom miért hivják a motor nyomatékát loerönek s nem lonyomatéknak.

Egyetlen motor nyomatékát sem hívják "lóerőnek" vagy kW-nak. A teljesítményt és a forgató-nyomatékot nem illik összekeverni! (lásd az elöttem szólókat..)
(#) Massawa válasza nemgyuri hozzászólására (») Kedd, 18:04 /
 
Ha valaki napem akar érteni magyaer nyelvet akkor nekifog magyrázkodni. Bravo.
(#) wbt válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 18:17 / 1
 
Megelőztél Van, hogy 80-120V-al hajtogatjuk a motorokat, hogy hamarabb alakuljon ki az áram. Kis sebességnél nincs nagyon jelentősége (áramgenerátor), de ugyebár van, hogy kis feszültségen még ki sem alakult az állandósult áram, már továbblépteti a vezérlő => nyomatékvesztés. Jobbak nem is egy "impulzussal" hajtják, hanem "recefice" cápauszony szerű jellel, mert be van állítva a maximális nyitási idő. Ami még gond szokott lenni, hogy az épp elforduló fázis indukált feszültségét (áramát) hova tegyük? (mert ez általában kimegy a tápra, ami a kondenzátorok miatt rövidzárnak tekinthető abban a pillanatban, fékez), ezért van, ami lépés=>másik fázis rövidzár (ürüljön ki a tekercs)=>lépés folytatása üzemmódban megy. Teljesen bonyolult dolgok fordulnak elő, főleg, ha lépésvesztés érzékelés is van (kell...-ene). Csak úgy belevaúztam...elnézést a többiektől is.
(#) kaqkk válasza wbt hozzászólására (») Kedd, 18:36 /
 
Már végigjártam az utat , építettem 2 cnc gépet egy 20*30cm és egy 100*100cm méretűt és kipróbáltam vagy 5 féle meghajtót-tápot , egyértelműen a nagyobb feszültségű volt a jobb (gyorsabb "erősebb")Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Kedd, 18:39
(#) wbt válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 19:35 /
 
Nem is konkrétan neked szólt a dolog. Cimbora, amikor megunta a 100-féle problémát, áttért szervora. Drágább, de tiszta érzés lett. Trinamic-okat próbáltad stepperekhez?
(#) kaqkk válasza wbt hozzászólására (») Kedd, 19:50 /
 
Már vagy 5 éve áll a gép , majd ha nyugdíjba megyek meglátom termel e annyit hogy érdemes legyen szervóra váltani .. Egy régebbi tipusú steppermeghajtót haszálok hozzá , most meg ne kérdezd a típusát
A hozzászólás módosítva: Kedd, 19:52
(#) Massawa válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 19:58 /
 
Én egy nagy gépen lengyel meghajtokat használtam, azok nagyon sokat tudnak és szinte minden motorhoz hozzá lehetett idomitani. Ha érdekel elökeresem a tipusát.
(#) nemgyuri válasza Massawa hozzászólására (») Kedd, 20:10 / 1
 
Öngól
(#) kaqkk válasza Massawa hozzászólására (») Kedd, 20:16 /
 
Majd 4-5 év múlva érdekes lehet
(#) Pali79 válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 20:38 /
 
Ez jó gondolat, nekem nem jutott eszembe.
Következő: »»   165 / 165
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem