Fórum témák
» Több friss téma |
Tudom, hogy elbattam!
Eleve nem voltam tisztában azzal, hogy gyorsuláskor 200A fölé megy az áram!, És a szabadonfutó diódát is igencsak alulméreteztem. De ha újraépíteném: /kicsi az esélye/ akkor, mivel LOMEX-nél ez a FET k.b. 250FT, veszek belőle vagy 30-at, az csúcsban 30x30A=900A, de ha csak a felét kérem , az is 450A. Nameg szabadonfutó diódának a legújabb tirisztorosban is 2db 50A-es Graetz-et használtam a két végére kötve! Ez így 200A-nyi dióda, az meg nem izgat, hogy így 2v esik rajta.../az még nem öli meg a FET-eimet!/ Ha valakinek már itt tart a projectje, akkor szívesen megosztom vele a tapasztalataimat!
Most jöttem haza a bontóból. A legerősebb motor amit ott láttam aligha volt 200 W-os. Méretre, egy önindítónak kb. a negyed része. Vékony kis hurka vezetékekkel, mint amivel a világítást szokták vezetni(max. 10A) és darabja 5000 Ft. Zoli, nem lehet hogy kissé túloztál???
Asszem 2004-ben tán.. elvették a jogsimat 3 hónapra, és nagyon fárasztó volt amikor a négy kerék rá van ragadva a seggedre, ráülni egy kerékpárra és tekerni, és csak tekerni...
Anyum City 26-jának hátsó kerékagyára ráhegesztettünk egy bicikli első lánckereket, és az üléstartó csőre még két felfogatást. Volt két db 7Ah-s 12v-os akksim, elképzeltem, hogy majd ez segít... Próbálkoztam Citroen BX ventillátor motorjával, ez 200w-os 12v-os, de csak nagyonnagy fordulaton tudta volna azt a 200w-ot, tehát nem jött be, aztán ablakemelő motorra szereltünk racsnis hajtókereket, a szabadonfutás megoldására, ez már ha hiszed, ha nem, volt olyan erős, hogy megtekerje a 75 kilóm alatt a kereket, ment kemény 5km/h-val..majdnem leestem a bicajról, persze nem a nagy sebesség miatt, hanem pont a kicsi miatt./ez a moci k.b.100w-os lehetett, csigás áttétellel/ nameg nagyon melegedett, nem véletlenül. Aztán a csomagtaróra szereltünk egy kispolszki dinamót, motor üzemben, ez már úgyahogy eltekerte volna 10km/h-val a bicajt, ha valaki meglökött, de a nagy áramfelvétel miatt az akksik 5 perc után leseggelődtek. A dinamó motor üzemben k.b.250w-os lehetett, viszont ez is nagy fordulatszámú, csak nyomatékosabb!
Hát nem tudom, mit gondolt a bontós, de egy sima suzuki ventit is 5000-ért akart adni. Most úgy néz ki lesz egy motorom nem is olyan drágán. 1kW-os 130 V-os. Érdemes szétnézni az ebay-en.
Végülis, ha kefés, akkor megy egyenről is...
Kollega, jónagy "rend" van az asztalodon!
Az én Citroen ventimocim is pont ilyen! Nameg tervben van még két mitshubitsi venti is...
elektromos rollerhez keresnék motort.
250w 24v. ha van valakinek irjon. vagy honan lehetne ijet rendelni elfogadható áron??
Kefés, állandómágneses, állítólag 130V-ról 18A az áramfelvétele. Ha építek bele ventillátort akkor hosszabb ideig is kibírja ezt. Amúgy csak 1kW-os. Teccik, hogy elég nagy teljesítményű, de elég lesz hozzá vékonyabb vezeték is. Egy hátránya lesz, 11 db akksi kell hozzá, nem beszélve az áramütés veszélyéről. Az akksik töltése kérdéses. Te hogyan csináltad a trabidnál? Sorbakötve töltötted, vagy párhuzamosan? Azon filózok, akármit is csinálok, azonos típusú akksik sose lesznek teljesen egyformák (gyártási szórás). Szóval sorosan kötve, lehet hogy némelyik túltöltődik, némelyik pedig nem töltődik fel teljesen.
hali
sikerült vennem "villogó szelepsapkát". van benne egy kapcsolóféleség, ami nem igazán működik. a kapcsolónak azt képe tudnia, hogy ha nem nyugalmi állapotban van a kerék, akkor egy pillanatra zár és elindítja a kis áramkört, ami egy leden fényt ad. milyen kapcsolót lehetne beleteni? vagy mi lehet a megoldás, hogy működjön? köszi
Hali mindenkinek!
Ugy látom hogy sok szakember látogatja az oldalt. Ezért kénék némi segítséget ha lehet. kb 2 éve vett édesanyám egy TDR 09 -es elektomos kerékpárt. A minam menet közben teljes sebességnél nem tudom mi okból a főkapcsolót lekapcsolta majd vissza. Megállapítottam, hogy a vezérlésébe lévő p75nf75 fet tranzisztor leégett.ami kinai gyártmány,anyit már kiderítettem hogy 75V és 75A fet tranyó. Nem tudja valaki mivel lehet helyettesíteni, vagy valami kapcsolási rajz egy másik vezérlőhöz építeni megtudom. Sajnos már érdeklődtem több üzletben, de alkatrészt ne árulnak csak új kerékpárt. Segítségeteket előre is köszönöm. üdv:mírmur A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
ÜDVözletem!!!
Egy ötlet amin épp dolgozom, gondolkodom. Ez egy régi orosz kerékpár dinamó (6v,3W) belsejét eltávolítottam és a házba pont passzol egy 14,4vos akkumlátoros furógép motor , amelyet egy összekötő konzol csavar segítségéve kivezettem a házból. Rátekertem a dörzsgörgőt és anyacsavarral rögzitettem. a kerékpárra a rögzítés adott modon. Jelenleg egy kis kemping kerékpárra szeretném (20"-os kerék). Várom a véleményeket.
A dorzshajtas ereje nem lesz elegendo, ami raszoritja. Erosen csuszni fog.
Arrol nem is beszelve, hogy a furogep ereje finoman szolva is harmatos...
Hali mindenkinek!
Kicseréltem a fet tranzisztort a vezérlöbe de amikor a főkacsolót bekapcsoltam kiverte a biztosítékot és lehet hogy a feteket is. Nagy zárlat lehet benne. A szervizben nincs ilyen vezérlő jelenleg,és nem is biztattak, hogy tudnak-e rendelni. A vezérlőbe az ic-t nem tudom azonosítani.Ha valakinek lenne egy 36V 15A -es vezérlő kapcsolási rajza megköszönném mert igy üzemképten a bringa. üdv:mirmur A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Ha raksz belőle vagy 8db-ot, és nem vizes a gumid, talán megtekeri...
A nyomóerőt is érdemes megnövelni/rugóerősítés/! Régen a "dongók"-ban is kicsi 30cm3-es benyamotor, dörzshajtásos kuplungolással hajtotta a hátsó kereket. Jól fel kell fújni a kereket az biztos!
Szia!
Én a trabiban, sorbakötve töltöttem a 72v-nyi akksipakkot, 84v-al. Amikor az egyik akksi már feltöltődött, nem ment fejjebb a kapocsfeszültsége, hanem a többiek zárkóztak fel hozzá. A te cuccodhoz 11db 12/7Ah, vagy 11db12/10Ah-s akksi bőven elég. Csak a gyorsuláshoz kell a nagy energia, a 7Ah-s akksikból, meg szeretnek a szünetmentesekben is kivenni 3x-os áramot./tehát bírja!/ A 11db/7Ah-s akksipakk, meg majdnem 1000w!! A töltődnek, minimum 150v-os nak kell lennie, és még akkor sem töltünk nagyobbra mint 13.8v!
Ha nagy sebességet akarsz, akkor le kell mondanod a nyomatékról, vagy is el sem tudsz vele indulni, ha nyomaték is kell, akkor meg lassab lessz, mint egy elektromos tolószék. Viszont megcsinálthatod 5000 darab léptetőmotorral, de annak már a hatásfokára sem lennék kiváncsi, nem hogy a sebességre, meg a N/m -re! a hangja me milyen lenne már...
Vagy egy 3 fázisú aszinkron motor (nem 230V -osra gondoltam) , frekvencia szabáylzással ( ez adja a fordulatszámnövelését) Árban meg már ott lenne , hogy...
Esetleg benzinmotorral állítod elő a feszt, az tölti az akkut, meg hajt az elektromos motor. A rendőr sem állíthat meg, mert a benzin motor, nem hajtja meg a kereket, az csak termeli az áramot az akkumátoroknak, és a motrot üzemben tartja...
Beteg vagy te!
Azért én ennyi átalakításnak a veszteségeivel nem szennyezném a környezetet! Benyamotor/kétütemű/, hatásfok 30%, generátor, hatásfok: 70%, Akkumulátor hatásfok,: 80% és végül a vellanymotorod hatásfoka, ami legjobb esetben is csak 85%.... Vagy megvan a fűtés /bicajon vicces/
Ilyen hidegben ez is számít, de nem ez a lényeg!
Ezt tudtam én is nagyon jól! ...de hát hü**eségre, hü**eséget, egyébként eltaláltad beteg vagyok! Erősen szénanáthált vagyok!
Új vagyok még itten!
Régóta szerettem volna elektromos biciklit házilag készíteni. Van egy tervem: szükséges: Vezeték, kapcsoló, fogaskerekek, autóakkumulátor, indítómotor. Mivel nem szeretném állandóan működtetni, emiatt jó lesz az indítómotor(350w-400w) Szerintetek?
Annyit elmodok elindusz, és kivágódik alóllad, annyira hirtelen indult el. Második verzió, hogy megy 200m -ert, és egyzserűen megáll, mert az akkumlátort kimeríti.
Egy bolod ismerősőm, T72 orosz tankindító motor, 220Ah ( 2X110Ah ), on-off kapcsoló. Egy pillanat alatt 60km/H -át szántott, bele a szomszéd, kerítésébe. Amúgy nagyon tökéletesen működik, de rendkivűl költséges, és ebben az esetben veszélyes is. Ha van valakinek egy tronádó kerékpárja, amiben az akkumlátor fenékzárlatos, azt vedd meg, és alakítsd át. Szerencsére én teljesen ingyen jutottam hozzá egy példányhoz, egy PII es konfigurációért cserébe. 25Km/h megy, és az össz megtehető km síkterepen,44,1Km (de mivel húzom neki mint a barom, ezért csak 35km ) Üdvözlet a hobbisták között, látom ez az első hsz. -ed!
Ajj, a képek lemaradtak!
Köszi, majd kipróbálom a soros töltést. Már beszereztem 10db 10Ah-ás akksit. Majd kiderül, állítólag bármennyi ideig tölthetem, ha a fesz nem haladja meg a 13,6 V-ot. UPS-ben is ilyen értéken tartja az akksit a töltőáramkör.
Igen, én is csináltam egy ilyesmit. Őszintén szólva nem ajánlom, az önindítót. Nagyon rossz a hatásfoka, és általában csúszócsapágyas kivitelű. Eléggé macerás az erőátvitele, mivel nem lóg ki belőle tengely... Ha elég 1 km folyamatos működés, és olcsóból akarod összehozni, akkor azt mondom vágj bele. Ha bekapcsolod a motort, és pedállal is rásegítesz, szerintem 50 km/h-t simán elérhetsz sík terepen.
Éppen azért rossz a hatásfoka, mert csúszócsapágyas. De egy ügyes eztergályos könnyedén megoldja. A hűtéséről is gondoskodni kell.
Gyakorta járom az autóbontókat(autóbolondságom miatt)
talán valamivel kisebb indítómotor(150-200w)? Egy nyomatékosan működő elektromotor kéne, aminek a fordulatszáma nem túl nagy, ellenben a nagyobb dombok sem okoznak akadályt. ha lenne 50ccm-es dízel motor, gondolkodás nélkül beruháznék egyre ......
Autó önindítót 500W alatt nemigen találsz. Viszont elég nyomatékosak, ha az áram elég nagy tud lenni. Esetleg több száz A.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |