Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia
Na kilámpáztam de semmi. Kiszedtem pár tranyót meg diodát, de minden klappol . Megnéztem a szondába mennő vezetéket s az árnyékolásban +12V mértem. Azt szeretném megtudni hogy a szonda mit küldthet a kapcsolásba amitől az elvileg meghuza a relét. Ugyainis arra gondoltam hogy a szonda helyet valamitt oda raknák hogy kizárjam a szonda hibát, de nem tudom mivel lehetne helyetesíteni a szondát. Azaz olyan jelet csinálni mintha a szonda mozgást érzékelne.
Ja még annyí hogy a panelbe a piros a +12V a -12V sárga és még egy a panelba/kapcsolásba +12V.
Na de akkor miköze a maga a risztóhozz(clipper101) Vagy hogy riaszt?
Még egy kérdés!
Az USB adat protokola hogy működik és rá tudom e kötni a rádióra cd tár helyett?
Most van a Metroban 5.000Ft-ért szivargyújtós USB/SD MP3 lejátszós kütyü, ha jól értem AUX is van és rádióra rakja ki. Még távirnya is van hozzá...
Üdv Inhouse
Köszi de nekem nem olyan kell!
Az rádió frekvenciás cucc.
A kérdésed alapján, nem, nem fogsz tudni olyat építeni. Viszont ennyi pénzből kapsz egy igen hasonló tudású cuccot.
Üdv Inhouse
Nem akarlak elkeseríteni, de itt a Hobbi(t)elektronikások legjobbjainak is beletörne a bicskája egy ilyen projektbe.
Hogy egy ilyet tudj építeni hosszú utat kell végigjárni, kezdve a PIC/AVR-rel, vagy esetleg egyből tanulhatsz ARM procikat programozni. Szerintem ha van készen olyan eszköz, ami neked teljesen megfelel, érdemes inkább spórolni rá, mint több száz órát kísérletezni ugyanannak a kifejlesztésével.
Helyettesíteni csak hasonló szondával tudod, de ezek nem szoktak tönkremenni. Max a vezetéke szakad meg, de azt ki tudod mérni.
Egy ilyen kütyü legtöbbször negatív jelet ad a riasztónak, szerintem a sárga vezetéknek kéne ennek lennie. Testet esetleg azért mérhettél rajta, mert összevan kötve az ajtókapcsolók vezetékével, ami szintén testet kapcsol, ha nyitva van egy ajtó. Viszont az árnyékoláson mért +12V érdekes, mert elvileg azon 0V (test) kéne hogy legyen. Nem tudom mennyibe kerülhet most egy ilyen eszköz, de lehet hogy érdemes lenne kicserélni az egészet ha tényleg szükséged van rá.
Köszi a válaszokat!
Igazából csak azért gondoltam, hogy nem lehet nagy gond megcsinálni mert egész egyszerű kis dobozka és gondoltam nem sok minden lehet benne. Akkor marad a spórolás. Bár most elég magas az euró ára így nem lesz egyenlőre.
Hát hogy szügségem lenne rá.............
Anyíra nem , de ha már benne van akkor müködhetne Na meg van napfénytető . Az is igaz hogy ha nyítva hagyom és ugy szednek ki belöle valamit akkár mindegy is lehet hogy közben riaszt vagy nem. Ugyis kipakolják Még kisérletezgetek vele, mondjuk kicserélem a tranyókat , és még egy két kütyüt. Mint már irtam az IC száma levan csiszolva. Na most ez már idegesít, lehet hogy az hót meg. Tehát akkor ha jól értem az a testett kapcsololja a riasztónak, s igy élesíti azaz kezd el riasztanni?
Igen, jól értetted.
Szerintem találomra nem sok értelme cserélgetni az alkatrészeket, de ha neked ez jó szórakozás, akkor nem szóltam. Én azért megnézném hogy az IC kap-e tápfeszt. Szépen végig lehet követni, a vezetősávokat. Egyébként szerintem ez egy 14 lábú uA741PC (ez csak tipp, de abban a korban szinte mindenre ezt használták) Annak a 6-os lába test, 11-es lába táp, nyugodtan mérj rá egy multiméterrel. Én még mindig arra gyanakszom, hogy a testtel lesz valami baj. Írtad, hogy két vezetéken kap +12V-ot (piros és még valami), és az árnyékoláson is +12V van. Elképzelhetőnek tartom, hogy a riasztónak van modul kimenete (azaz bekapcsoláskor, testet kapcsol egy vezetékre) és arra van kötve annak a szegénynek a testje. Ebben az esetben a riasztó kikapcsolt állapotában lehet táp ezen a vezetéken, de így nehéz lesz életre kelteni a kütyüt. Ha ez áll fenn, teljes meggyőződés után -hogy az a test vezeték- nyugodtan beködheted, hogy fixen kapjon tápfeszültséget (+12V-ot és testet is)
OK, rajta vagyok.
Majd kiabálok ha lesz valami
Na megnézegettem.
Szóval háro mvezeték megy az elektronikába. Piros, sárga. kék. A piroson és a kéken +12v mértem A sárga a -12V/föld Szóval a lámpával próbálgattam s végülis ha a kék vezetéket letestelem(izzon keresztűl) akkor riaszt. Gondolom hogy ez lesz a riasztóba menő vezeték. Ahogy nézegettem a kapcsolást a testett zárja. Szerintem ezért volt lekötve a rellé is, ugyanis a tranyó után (ami a rellét kapcsolja) elvágták az áramkört és oda forrasztották szimplán a kék vezetéket amire beindul a riasztó ha letestelem. Na idáig ennyí Na mindegy nézegettem tovább a panelt. Ja az Ic-be meg jönnek mennek a feszek Ha ér valamit akkor felírkálhatom mibe mi, meg mennyí. Sajnos nem igazán jó a 6 és a 11 pinnek, Vcc meg a test a panel hátulja
Látom szétkaptad mint Floki a lábtörlőt!
Feszültség értékekkel nem megyek sokra, és a nyák végig követése sem egyszerű Szóval a relé nem fog kattogni, mert ugye kiiktatták. Ha látszólag minden rendben, akkor két következő lépést javosolnék: 1. szkóppal meg kéne nézni a két szonda kimenet melegpontjait. Az egyiken négyszögjelnek kellene lennie, ultrahang tartományban (25-30kHz), a másikon csak akkor van hasonló jel, ha be van kötve mindkét szonda. Ha hangszóró jele megvan, de mikrofoné nincs, akkor valamelyik árnyékolt vezeték szakadt. 2. Szkóp hiányában marad a multimeter, és a vizuális inspekció (de szép szó). Magyarul az árnyékolt kábelek végignézése nincs-é sérülés, szakadás. Ha a házukból kibújtathatóak a szondák, akkor megúszod a kárpit leszedését. Több tippem nincs egyenlőre. Én már valszeg rég adtam volna egy ívet az egésznek, és egy mikrohullámú radart vettem volna a helyére. Az uh. szondák maradhatnak (elrettentés képpen) A radar azért jobb, mert nem érzékeny a berepülő rovarokra, és az érzékelt terület az autón kívülre is állítható.
Hi
Hát igen maradok az ives dolognál Én is. Arra is gondolotam hogy valameilyk bontoból halászok majd ilyet, vagy hasonlót. Na megnézem hogy mi az a mikrohullámú radar Köszi a segítséget. Üdv Szabi Idézet: „Igazából csak azért gondoltam, hogy nem lehet nagy gond megcsinálni mert egész egyszerű kis dobozka és gondoltam nem sok minden lehet benne.” Öööö hát ez elég érdekes meglátás... Mit is csinálsz te az Alpine-nál? (SAL) Üdv Inhouse
Hi Mester.
Találtam egy ultrahang adó topicot. Ott éppen adód meg vevőt csinálnak , szerintem beszálok Én is. A mkit meg az adót meg most fogom megnézni. Ui.: az mikrohullámú radaról nem találtam semmit , vayg itt keresgéljek(HE)?
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne,hogy lehetséges-e utólag beépíteni a tükrökre valamilyen fűtési módot. A legegyszerűbb érdekelne. A meglévő hátsó ablakfűtéssel együtt működne. EKV.: Sanya
Hi
Imerös a kérdés A tükör mögötti izzok nem jó?
Nem igazán:
-beázhat -min.30-40W teljesítmény kéne,az sok energiát felemészt -a kiszűrődő fény zavaró lenne, -a rendőr/műszaki vizsgáztató meglátja... Valami fűtőszál/fűtólap kéne,ami viszonylag kis teljesítményfelvétellel rendelkezik,ill. 40fokig képes melengetni... Láttam ilyen kelléket autósboltokban, de 12000lenne egy pár...
30-40W az nem nevezhető éppen soknak, főleg hogy nem kellene állandóan működnie. Persze ettől még a többi probléma fennáll...
milyen autóról van szó?
cask azért lehet lényeges ez a kérdés, mert előfordulhat, hogy unixban, simán kapsz tükörlapot, ami gyárilag fűtőszálas. ha ez nem megoldás, akkor conradban van fűtőlap, ami rögzíthető a tükör mögé. ezen kívül cekásszal is megoldhatod a dolgot
Daewoo lanos...
Nem találtam tükörlapot sajna... Milyen néven fut ez a termék a conradnál??? Kerestem,de nem találtam
a conradnál nem tükörlapot kell keresned!
fűtőfólia szóra keress rá, 1000-3000 között van darabja.
Nem is tükörlapra kerestem...
De nem vagyok valami nagy elektronikai zseni, inkább az autóvillamosság érdekel...
ez nagyon bonyolult lesz csak rákötöd a 12V-ra, meg testet adsz neki, és már fűt is
Ígértek egy cserés szélvédőt,abból kiszedem a fűtőszálat...
szépestét mindenkinek.kérdezni szeretnék valamit hátha tudtok segiteni.az egyik ismerösömnek van egy seat cordoba-ja 2000 kiadás. az a gond vele hogy néha kivillan egy "EPC" feliratú lámpa meg az olajnyomás jelzö.mindez menet közben történik.az autószerelök azt mondták vigyük be akkor mikor ezt csinálja.ez mind szép és jó,csak az a gond hogyha megáll vele ,leveszi gyújtást utánna ujraindit megszünik a hiba.mi lehet a baj??tud valaki tanácsot adni?
Hali!
Nem arról van szó, hogy kevés benne az olaj? Egyáltalán mikor volt utoljára cserélve? Vagy megfelelő típusú olaj volt bele téve? (Nem "hígabb"?) Ha meleg motornál történik ez, hidegnél pedig ok, akkor lehet ez utóbbi. Ha viszont még hidegnél is, akkor kevés lehet az olaj. Egyébként a könyve nincs meg hozzá? Abban biztos benne van, hogy mit jelent a jelzés.
2 hete volt olaj cserén,a leirásban meg annyi van hogy az EPC felirat az elektromos gáz hibajelzö lámpa.az a ciki hogy szalonban sem tudják mi a hiba,a számitógép sajna nem jelzi ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |