Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   66 / 489
(#) Kicsa válasza calibra hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Igen de a feszültséggel így is határon vagyok. Az analóg óra (belső ledcsoport) és a külsö 2 led egyszerre nem megy rendesen,ha benyomom a külsöt,a belsők kialszanak. Ha csökkentem,szerintem még rosszabb lesz. Meg én még mindig azt nem értem hogy ha egy fet folyamatos üzemben bír 40 A-t akkor impulzusüzemben miért nem bír 0.5 A-t? Pont hogy úgy többet kellene bírni nem?
(#) calibra válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Mekkora a tápodon a fesz,és hány menet van a légmagos trafón?
(#) Kicsa válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Érdekes : Stand By módban mérek 7 V körüli feszültséget, Ha bekapcsolom,16 Vra megy fel a propelleren a feszültség.Akkor mégsem azzal lesz itt a gond? Vagy lehet hogy ha ekkora feszültséget mérek,akkor a Fet melegedése üzemszerű?
A kis torroidom 12.25 V terheletlenül váltóban,a menetszámokat pedig sajna nem tudom,próbáltam tartani az arányokat de 10-20 menettel több van mind a kettőn.
(#) calibra válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
7 volt eléggé kevés,16 pedig egy kicsit sok,mármint a 15v-os zéner miatt.Propelleren gondolom kikötötted a motort amikor bekapcsolásnál mérted a feszt.Valószínűleg ez esik,ha a motor terheli a tápot,és a kijelzés is megy.
A menetszám eléggé fontos,nem nagyon szabad eltérni a 100/150-es menetszámtól.Ha nem világítanak rendesen az analóg mutatók,az egyértelműen azt jelzi,hogy alacsony a fesz. a propelleren.Tehát vagy a primert menetszámát kellene csökkenteni/ekkor mégjobban melegedne a fet/,vagy a szekundert növelni.Inkább az utóbbit javasolnám.És persze a kettő közötti légrés is a lehető legkisebb legyen.
(#) Kicsa válasza calibra hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Az az igazság hogy készen van az egész,dobozolva,minden. A menetszámokon már nem tudok változtatni sajnos.
A mérést igen,kikötött motorral végeztem el. Akkor most a kérdésem az hogy mit lehet vele így kezdeni? A dióda jó...az ellenállás csak a picet védi..akkor már csak a pic programját lehet változtatni? (kitöltés?) meg valami hűtést neki? Mert a légrésen sem tudok csökkenteni. Karácsonyi ajándéknak szánom,itt van szétdöntve az asztalon,összeraktam és már 'csak' ez a melegedési probléma lépett fel.Esetleg nagyobb áramú fetet berkani? Az kevésbé melegedne?
(#) calibra válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Nem akarlak elkeseríteni,de ez kb.olyasmi mint amikor elmégy a dokihoz,aki felír neked néhány gyógyszert,de nem gyógyulsz meg tőle,csak a tünetek változnak.
Hidd el,ha így adod oda az órát,és pár nap múlva tönkremegy,az rosszabb mintha késve adnád át.
Én a helyedben újratekerném a trafót,persze ha nem túl nagy a légrés.Ha nagy,akkor új csévetest után kell nézned.
Tehetnél fel 1-2 fotót,abból talán többet látnánk.
(#) Kicsa válasza calibra hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Sajnos ez a gondolat bennem is megfogalmazódott már...
Képet holnap tudok feltenni,sajnos mint mondtam,a menetszámok változtatása esélytelen...főleg az álló tekercsen.A légrés szerintem nem nagy,talán 1-2 mm oldalanként.Nah elteszem magam holnapra,az lesz az első dolgom hogy felrakom a képeket.
köszi szépen mindenkinek a segítséget.
Kicsa
(#) Kicsa válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Még annyi okosság eszembe jutott hogy a bázison a graetz nekem folyamatosan max 2A-ral terhelhető...és eszméletlenül forrósodott. Ezért kicseréltem egy nagyáramú fémtokos,hűtőbordára szerelhető típusúra,és ez simán viszi. Pedig elvileg a 2A is bőven elég lett volna... Szóval nem értem.Nah tényleg megyek,majd holnap jövök megint.
Jóéjt Mindenkinek!
(#) calibra válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Talán még a frekit lehetne emelni,és nem melegedne annyira a fet.
(#) Kicsa válasza calibra hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Hát nem tudom,attól elvileg kevésbé melegszik a Fet? Akkor az jó lenne csak az hogy befolyásolja a feszültséget?
(#) andrewforest válasza calibra hozzászólására (») Dec 22, 2008 /
 
Hello!
Szerintem ha a frekit emeled, attól pont hogy jobban melegszik a fet, hisz többet kell kapcsolnia adott idő alatt.
(#) Kicsa válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Sziasztok!
Itt vannak az ígért képek.
(#) janocsi válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia Kicsa!
Ez a légmagos trafód a "régi", mert ott igen nagy volt a rés a tekercsek között, igy nagyobb kitöltéssel lett meghajtva. Azt hiszem ez e fő oka a melegedésnek.
Le kell csökkentened a légrést egy új "spéci" állótekercs elkészítésével, és jól fog azután működni.
Szia.
(#) Kicsa válasza janocsi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Igen ez a 'régi'. De sajnos nem nagyon tudom módosítani,az állótekercshez végképp nem férek hozzá.Be van ragasztva.Izmosabb Fet nem segít? +4 A? Mert bvan itthon IRFZ48N.
(#) janocsi válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia Kicsa!
Sajnos nem segít, mert az a kitöltés amit használsz 65-75%. Valaki nemrég kimérte, leírta, hogy a 25% kitöltés már 35-40% is van, ellentétben azzal a hittel, hogy csak 25% van beírva, vagyis 65-75% már jóval 90% fölött van. Ezért, a FET-en már "majdnem" egyenáram folyik, amitöl izzad is akármilyen erós. Szerintem csak hozzá kell nyúlnod az állótekercshez, más lehetőség nemigen adódik. Ezután a kitöltést is max. 40-45%-on járatni! Szia.
(#) Kicsa válasza janocsi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Hát akkor nemtudom mi lesz így.
Nézd meg a képeket,de azthiszem mutattam már szétszedve is. Van egy vékony falú fa henger (tényleg még a henger falvastagsága is hozzáadódik a légréshez ) és a 2 végére van ragasztva egy-egy farostlemez lezáró.Erre van feltekercselve,és ez bele van ragasztva az előlapba.Sajnos nem tudom onnan kiszedni.Fetek párhuzamos kötése sem segít? Mondjuk ha belegonodlok akkor mind a 2 ugyan annyira fog melegedni?
(#) janocsi válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia Kicsa!
Az előbbí okok miatt teljesen mindegy hány FET lenne bekötve párhuzamosan. Túl van hajtva, ezért ott változás már nem lesz. Ha leveszed a kitöltést "normálisra", akkor sem biztos hogy a két FET elegendő teljesítményt tud nyújtani. Próbáld meg, de nem sok sikert jósolok ennek a megoldásnak.
(Inkább kivésném az egész állórészt, és egy vékonyfalú müa hengerre egy új tekercset készitenék a lehető legkisebb légréssel). Szia.
(#) Kicsa válasza janocsi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Értem. De ha nem melegszik túl akkor szerinted bírni fogja a folyamatos üzemet?
(#) kovizozi hozzászólása Dec 23, 2008 /
 
sziasztok
most tartok a forgó résznlé és elakadtam mert a ledek tranzisztroához megy egy 10k-ós meg egy másik ellenállás ami szerintem 220 ohm os legalábbis az egyik és a többi hez 82ohm van írva én meg csak 220ohm osat vettem és most nem tom hogy mi kell oda. jó a 220ohm-os is oda ?

kapcsolas.gif
    
(#) Krisz03 válasza kovizozi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Nem jó, túl kicsi lesz azoknak a LED-eknek a fényereje. 82 Ohm-os oda a tökéletes. Csak a külső körhöz kell 220 Ohm.
(#) vicsys válasza kovizozi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Esetleg még a 100 ohm is jó. Legtöbbször azt használok.
(#) janocsi válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia Kicsa!
Egy biztit mindeképpen rakjál közé, (1A!), aztán mehet a teszt egy teljes napon át. Ha ennyit kibir egy jó nagy hütőbordával, akkor lehet mondani hogy talán nem lesz baj. Szia.
(#) Kicsa válasza janocsi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia!
A torroidról jövő ágba a graetz után beraktam egy 2A-os biztosítékot. (Egy amperes biztit kilőtte 10 másodperc után,megmértem az áramfelvételt és 1.03 A volt a kényszerhűtő nélkül.)Elvileg a bázis felvesz 0.5A-t,egy venti a bordán 0.22A-t,a nagy ventillátorom meg 12Vról 0.72A-t. Persze nem max fordulaton megy mert leráz mindent az asztalról.Egy kis venti a bordán és a borda langyoska 15 perc üzem után. Már csak azzal a fránya kiegyensúlyozással kellene dűlőre jutnom és akkor mehet a hosszú teszt. Addig is hagyom 1-2 órát járni,meglátjuk mi lesz.
Köszi szépen
Kicsa
(#) Krisz03 válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Idézet:
„Már csak azzal a fránya kiegyensúlyozással kellene dűlőre jutnom”


Úgy láttam a képeiden, hogy a propelleren a puffer HELYTELENÜL a panel hátára került. Először is tedd a beültetési oldalra, majd kezdd el súlyozni.
(#) Kicsa válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia!
Igen a hátára került,először volt 'helyesen' beültetve is de még rosszabb volt. Mostmár viszont visszarakni nem nagyon tudom mert letépte a nyák csíkot és ezért úgy van odaragasztva,vezetékdarabbal forrasztva.Cserébe ragasztottam egy M3as csavart+1 anyát a felső oldalra. Fúrtam még 4 lukat a panelba,2-t a felfogató csavaroknál,egyet a fototranya mellett,egyet pedig a kvarc mellett. Bárhogy próbálom csavarral kisúlyozni,csak rosszabb lesz.Az a bosszantó hogy a forgástengelyre vett nyomatékok elvileg zérust adnak,bármilyen állásban meg tudom állítani a propellert. Van olyan gyanúm hogy itt a másodrendű nyomaték lesz a hunyó...de sajnos nem figyeltem eléggé mecha órán...
(#) janocsi válasza Kicsa hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia Kicsa!
Most kapcsolódok be, de már látom is, hogy a "biztit" nem jó helyre értelmezted! Arra gondoltam, hogy függetlenül a többi áramkörtől, csak a puffer és a tekercs vége között lenne az 1A bizti, igy a FET-zárlat ellen le vagy védve. Szia..
(#) kovizozi hozzászólása Dec 23, 2008 /
 
sziasztok
ha a forgó résznek álló helyzetbe tápot adok akkor annak kellene valamit csinálni a a távirányító jeleire?
(#) Krisz03 válasza kovizozi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Ha raksz még alá egy infra villogót, akkor már tudod kapcsolgatni a LED-eket.
(#) kovizozi válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
ok
thx
(#) Kicsa válasza janocsi hozzászólására (») Dec 23, 2008 /
 
Szia!
Tehát akkor a tekercs és a fet közé kössem be sorba a biztosítékot?
Következő: »»   66 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem