Fórum témák
» Több friss téma |
Melyik nem fog működni ez:
(http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=291Bővebben: Link)? A hozzászólásoknál Atesz azt írja: "a tranyós gyujtás" 2008. december 11. - 16:56 Írta: Atesz Nagyon király, sokkal jobban húz, elforog 7000-ig, teljes világítással, indexel,féklámpával is stabil, az alapjárat. Én TV-müszerész vagyok, kipróbáltam, egy erős ceruza (AA) elemmel is stabilan jár a motor: Bár nem tudom, hogy a 12 vagy a 6V-os kapcsolást csinálta.
Sziasztok van egy S51es simsonom tirisztoros gyújtással, le lett fújva, újralett kábelezve és egy kapcsoló lett rárakva sima kétállású.
Na most a gyújtó trafón van az 1es és a 15ös pólus, ebből az 1es a testbe megy a 15ös pedig megy a tirisztor 15ös számú pólusába. Ez így jó is, de ha megcserélem a trafóra menő két kábelt akkor is van szikra. Ez hogy lehet??? Előre is köszönöm a válaszokat.
Semmi különös nincs benne.a kondi energiája igy is-úgy is kisül a primer tekercsen,és szikra keletkezik. Az indukált feszültség polaritása ellentkező előjelű lesz,ugyan de a működést számottevően nem befolyásolja. Régebben a tirisztoros rendszerek kapcsán vitatkoztak is róla,hogyan kössék a gyújtótrafót a megszakitóshoz képest (forditva),hogy a gyertya pólusai közül melyik legyen a melegebb (a tüske) igy valamelyest jobb az üzemanyag égése. Szerintem túl nagy jelentőséget nem kell neki tulajdonitani,hacsak nem tunningolsz.
Köszönöm szépen, igazálól annyit tuning van benne hogy 70es henger, meg Pannonia karbi, meg a henger ki van kicsit reszelve.
Akkor igazából ez így jó ahogy van és nem kell hozzányúlni igaz mex?
Köszönöm a válaszodat.
Igen.Mint irtam gondot nem okoz,esetleg cserélgesd és figyeld meg okoz-e valamilyen változást.
Nem vagyok nagy szaki, de valamit biztos jelent, mert ha felcseréli a vezetékeket a tehát a testhez nem azt vezetéket köti aminek a másik vége le van testelve, akkor úgy elvileg nem szabadna szikrát adni nem?
Vagy akkor mi célt szolgál a trafó? Nem tudom pontosan csak kérdezem
Keress rá a gyújtótrafó rajzára,tanulmányozd és megérted.
Akkor elvileg ha fordítva van bekötve, tehát a testre van kötve az ami a tilisztorból jön ki akkor oké, hogy van szikra, csak nem indul el a motor nem?
Ezt az egész kavart úgy értsd: a "tilisztorból" kijövő madzagot lehet kötni a gyújtótrafó 1-es kivezetésére,és ekkor a 15-öst kell testelni,de lehet úgy is kötni,hogy a 15-re kötöd a "tilisztort" és az 1-et testeled.
sziasztok az lenne a kérdésem hogy ha a gyujtótekercs és a gyujtótrafó primerje egy és uyanazon tekercs hogyan kellene bekötnöm ezt az egészet a megszakítóra??
hány menet szokott lenni általában egy primeren és mekkora a menetáttétel? előre is köszönöm a válaszokat.
Te mondtad ki:hülyeség.
üdv.nekem is simsonom van szeretnék építeni hozzá elektronikus gyujtást de megtartanám a megszakítot.ha valakinek volna rajza leírással ami tuti,kipróblt köszönöm!
sziasztok, nekem lenne egy problémám! vettem egy simson s51b-t. az a problémám, hogy amikor bemelegedik a motor akkor elkezd fulladni. hidegen nagyon jól megy 70köbcentis, de amikor bemelegszik akkor köhög,fullad. a karbit teljes egészében kipucoltuk, órákon át állítgattuk. én magasabb hőértékű gyertyára gondoltam hogy az kell bele, de örülnék ha tudnátok segíteni. ha és a szivató pedig átalakult nitro gombbá mert amikor elkezd fulladni akkor a szivatóval kell játszani, mert úgy néha enyhén csökkenteni lehet a tüneteket. előre is köszi!
Hali!
Ez nagyon nem elektro téma lesz, szóval inkább OFF-ként írok: Amikor hidegen jól, de melegen rosszul megy a motor, akkor az tipikusan sokat kap (nagy főfúvóka, magas benzinszint, nem zár a szívató, de akár eltömődött légszűrő is). Viszont ilyenkor ha még ráhúzod a szívatót, akkor le kellene állnia a mégjobban túldúsuló keverék miatt. Nálad viszont pont ilyenkor indul meg, azaz mintha keveset kapna. Annál a bizonyos karbitakarításnál minden fúvóka a helyére került? 35-ös az alapjárati, 50-60 a szívató, 67 fölött főfúvóka (70ccm-hez 75-80 körüli). Lehetne akár elektromos gond is (elmelegszik valami a gyújtás részen), de akkor szívatóra nem javulna meg. Még talán a gyújtás oldali szimeringet is ellenőrizni kellene, hogy helyén van-e, illetve tömít-e rendesen.
igazad van nem teljesen elektronikus dolog! azért köszönöm a választ!
szerintem gyújtás baj is lehet.
gondolom tirisztoros, bemelegszik a nagyfesztekercs, bezárlatosodik valamennyire, csökken a kondi töltése, így a szikra energiája is, de ha feldúsul a keverék, akkor megváltozik az átütéshez szükséges energia, szerintem csökken, így képes kidobni pár szikrát. ha tudsz szerezni másik nagyfesztekercset, akkor próbáld meg kicserélni, de a legjobb az lenne, ha egy haverod egész gyújtását rátennéd kipróbálni. De egy műszerrrel is lehetne vizsgálni a tekercset. Mégpedik a tekercsen mérni a feszültésget. (szerintem fél periódus söntölve van, így DC ben mérve 150 200V körül kellene lenni) hidegen és melegen is, ha melegen kb ugyanakkora fordulaton jóval kevesebb a fesz, akkor nagy eséllyel menetzárlatos a nagyfesztekercs -> íves javítás
ez mind szép és jó, csak ez a moci megszakítós gyújtású...:S de gondolom attól még ugyanezek az alkatrészek bemelegedhetnek:S
Akkor ott a kondit érdemes ellenőrizni, de ha gyári, akkor nagy baja nem lehet.
Én még mindig azt mondom, hogy ez benzinellátási probléma. :hide:
nah mára megjavult mert szétkaptuk a blokkot meg csinálgattuk, szerintem is kondi baja lehet! nagy ritkán köhhent most egyet de nem vészes... szóval valami a gyújtásban. ötlet hogy hogy lehetne kideríteni? csak hogy biztosra menjek! köszike!
Idézet: „nah mára megjavult mert szétkaptuk a blokkot meg csinálgattuk” Egy szétszedéstől-összerakástól nem javul meg a motor. Cseréltetek valamit (elsősorban szimeringre, tömítésekre gondolok)? Idézet: „nagy ritkán köhhent most egyet” Kicsit bővebben? Milyen fordulaton, hidegen, melegen? Ellenőrizd a gyertya- és a megszakítóhézagot, a kondit, hogy rendesen a helyén van-e, nem lötyög, vezetékeket a gyújtótrafóban, hogy nincsenek-e kilazulva. Ha van kapacitásmérőd, akkor ha mindent lekötöttél a kondiról, rámérhetnél.
meg egy megszakító pogácsa helyrereszelés is beleférne...
Igen, meg kell nézni, hogy nincs-e beégve, nincsenek-e rajta kráterek, és hogy párhuzamos-e a két érintkező felület. Én inkább finom csiszolópapírt ajánlanék, félbehajtva, beszorítva az érintkezők közé.
hát az a szétszedés annyiból állt, hogy leszedtük a hengerfejet, megnéztük a dugót, és akkor láttuk hogy nincsen tömítés a hengerfej alatt. oda vágtunk egyet! plusz letakarítottuk a kormot. megnéztük a szimeringeket, kicsit megmozgattuk őket, jónak látszódtak, nem eresztettek át. aztán visszaraktuk a hengerfejet, szépen összerakosgattuk az egészet aztán ennyi volt. kivittük az utcára, mentünk vele nagyonsokat, és nem fulladt, szóval melegen is jó volt. ami volt hogy szivató ráhúzásra nem állt le, most ha ráhúzom leáll. nemtudom hogy mitől javulhatott meg. a köhhintés pedig olyan, hogy amikor húzom neki olyan mintha egyszer kétszer kihagyna, de nem vészes, csak zavar egy kicsit.
gulyi88 az a megszakító pogácsa az konkrétan mi? ne kövezzetek meg de új simsonos vagyok szóval nemnagyon tudom még az ilyen kifejezéseket:S Idézet: „láttuk hogy nincsen tömítés a hengerfej alatt” Mert gyárilag nem is kell. Ha nincsenek szétverve a felületek, és átlósan vannak lehúzva a hengerfej csavarok, akkor nem fog szelelni. Amikor szétszedted, nem volt olajos ez a rész (henger és hengerfej találkozása)? Idézet: „a megszakító pogácsa az konkrétan mi?” Az a két pici érintkező, amely a megszakítón helyezkedik el. Ezek között állítod be a megszakítóhézagot. A felületüknek tisztának kell lennie. Az a két kör alakú "bigyó".
de igen, volt rajta ilyen olajsár szerűség. szóval oda vágtunk egy tömítést. mostmár szerintem jó. holnap megyek és veszek egy kondenzátort, meg láttam hogy a töltőtekercsen is van egy olvadás. ha ezek megvannak akkor megfogom és megtakarítom az egészet, remélhetőleg segít a kínomon. éppen hogy hazajöttem vele és ennyi volt. már egy hete szenvedünk vele. ráadásul a henger oldala is meg van kormolva szóval asszem hengert is kell vennem. köszi a helpet!
Idézet: „volt rajta ilyen olajsár szerűség” Tehát a "szakszerű" szerelés ismét megmutatta az eredményét (persze az előző gazdájánál)! Ott szépen elszökött a kompresszió, illetve akár falsot is szívhatott. Ha nem túl vastag a tömítés (néhány tized mm), akkor még esetleg maradhat is, bár jobb lenne síkbacsiszolni a hengerfejet. Keresel egy üveglapot, vagy tükröt, ráteszel egy finom csiszolópapírt (a számozásukhoz nem értek, de talán a 800-as már jó lesz), és körkörös mozdulatokkal lecsiszolod a tömítőfelület egyenetlenségeit. Nem kell sok anyagot eltávolítani, csak ami szükséges. Idézet: „holnap megyek és veszek egy kondenzátort” Csak a mostanit ki ne dobd, mert lehet, hogy nincs is semmi baja. Idézet: „ráadásul a henger oldala is meg van kormolva szóval asszem hengert is kell vennem” A henger oldala? Biztos? Nem a dugattyúé? Melyik oldala? Egyébként pedig dugót, gyűrűt csak úgy nem cserélgetünk bevonat nélküli öntöttvas hengerben. De ez már tényleg egyáltalán nem elektro téma! Nem akarsz átnézni a Simson fórumra?
jólvan köszi akkor megoldom! am bocsi elírtam télleg dugattyút akartam írni a kondit persze megtartom, de remélem hogy az lessz a rossz mostmár jólenne egy kicsit motorozni is télleg köszi minden segítséget, nem gondoltam volna hogy errefelé ilyen jófej emberek vannak!
hello!
építettem egy simson tiristoros egységet és az a problémám hogy mindig tönkremegy a bejövő ági dióda a simson.hu-n a varisztort ajánlottak szerintetek milyet tegyek rá?
Most milyen diódát használsz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |