Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   34 / 563
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Ja meg még ott van az ivgyújtás kérdése is...
(#) Zerocross hozzászólása Ápr 27, 2009 /
 
Az AWI-s kérdések beleférnek ebbe a topic-ba?
(#) Isti hozzászólása Ápr 27, 2009 /
 
Kezdő vagyok, bár már nem annyira.

Sokan az ívgyújtás problémáját hozzátok elő.
Nos nem lehetne egy 40V-os 60-80W-os segédtápról ívet gyújtani?
Ott van a neonfojtó, abból párhuzamba kötsz 3-at, rá a 40V-ra egyik pólust, a másikat meg rá a földelt targetre, és amikor széthúzod ott már ív van, de kicsi. Ha ennek a segédtápnak a feszültsége magasabb lenne mint a mindenkori hegesztőtáp feszültsége, akkor erről az ívet begyújtani, majd (plusz egy pillanatkapcsoló) lekapcsolni.
Ívgyújtáskor főáram lekapcsolva, segédtápos fojtós dolgot benyomod széthúzod rányomod a nagyáramerússéget, majd lekapcsolod a segédtápot. Az ív valószínüleg ég.

Problémák: plusz táp + plusz vezeték + fojtók + kapcsoló. Na de az elvet fel tudnátok használni, ha akarnátok, automatizálni is lehetne, csak izmos valami kellene a magasfeszültségű lökés miatt.
(#) Zerocross válasza mex hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Lehet nem jól fogalmaztam.
A látvány a következő:

A szaki egyik kezében a pisztoly, a másikban a pótanyag. A hegesztendő anyagra rácsatlakoztatta a másik pólust, értelem szerűen. Nekiül, nyomja a gombot a pisztolyon, a gép sivít mint a kismalac, majd ahogy közelít a hegesztendő anyaghoz, odaérinti, ívet fog a Wolfram heggyel, és a másik kezében lévő pótanyagból, ha kell, akkor tol bele az ívhez. Van úgy, hogy nem is használ pótanyagot, mert az összehegesztendő anyagokat olvasztja össze. Na ez is AWI?

Az Amcsi motorok c. műsorban sokszor dolgozott vele a srác.
(#) mex válasza Zerocross hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Pontosan ez az AWI. Egyébként létezik nem koppintós ivgyújtású gép is, én ilyennel dolgoztam alkalomadtán.