Fórum témák
» Több friss téma |
Ahhoz már illene mondjuk 1kW táp, hogy az se fűtsön fölöslegesen. Oldalanként a 100VA-es trafó azért megmelegszik idővel. 6db számolva minimum 100VA-re és még ha azt szeretnénk, hogy ne fűtsön az is, hát akkor ott az 1kW. Biztos valami bika labortápod van. Aztán ha azt a 2,5A-t tartani szeretnéd... hűtőkamrában laksz vagy alu oldallemeze van a szobádnak? Mert ennyihez ilyen áram mellett már pár ezer négyzetcentis hűtőfelület illik. Én 2A-rel használom, és van a sztereohoz kb3500cm2 hűtőfelületem. A tranyók olyan 80fokosak...Ja és a biztosítékfoglalat (műanyag) megolvadt a dobozban, igen az én érdemem is, mert sz..r elrendezésben építettem meg a dobozt. Sajna túl közel tettem a nyákot a hűtőfelülethez, és nyákon keresztül megolvasztotta a műanyagot... Hát kösd fel a gatyád hűtés terén.
Hát igen az a 2,5A már kicsit sok, visszavettem 1,5A-re, még így is szép a hangja csak kevesebb kicsit a teljesítmény, de elég, egy kis 9m2-es szobában , ráadásul ez még csak 1 csatorna
Mondom hogy nem kell fűtés télen :eek2: Természetesen minden fejleményt felrakok
A 1,5A-nél mindenből kisebb, kevesebb természetesen. Akkor már nem kell a hűtőkamra, plusz az ALU vagy réz falú szobák... Csak Ííírózatosan nagy hűtőbordák.
Apró kérdésem lenne még, R4-C5 és R5-C2 tag, csak a féltáp stabilitásához kell? Most 220u helyett 330u van benne. Lehet ide alalmazni low esrértékü kondit is? Úgy is kiprobálom csak érdekelne a véleményetek.
Simítás és zavarszűrés.
Sziasztok.Meg szeretnem epitteni a 1969-es verziot 20V-al es 1A nyugalmival.Mire figyeljek?Ilyen tapfeszultsegnel es ennyi nyugalminal mennyi lessz a kimeno teljesitmeny?
Koszi;Sziasztok
Udv,
R4-C5 az aramgenerator resze, R5-C2 pedig a negativ visszacsatolo halozatban vannak, egyiknek sincs koze a fel-tapfeszultseg stabilizalasahoz! Mindket helyen lehet hasznalni nagyobb, pl. 330µF-os low esr kondit is attol nem lesz rosszabb (max. jobb vagy ugyanolyan). Idézet: „Ilyen tapfeszultsegnel es ennyi nyugalminal mennyi lessz a kimeno teljesitmeny?” Ha 8 ohmos terhelessel hasznalod akkor sacc/kb. 5-6W-ot tudsz kivenni belole. 4ohmos terhelessel feltehetoen ennel kisebb teljesitmenyt tudsz belole kivenni mert hamar "elfogy" az aram, nagyobb hangsugarzo impedanciaval (pl. 15ohm) pedig a tapfeszultseg fog hamar "elfogyni".
Szia.8ohmos terhelessel akarom hasznalni.Es nekem talan eleg lessz ez a teljesitmeny.Szerinted egy 110W-os EI magos trafo eleg lessz sztereohoz?
Koszi;Szia
Sziasztok.Csinaltam 1 nyakterver felteszem hogy mit szoltok hozza.Ha valami gond van vele akkor legyszives jelezzetek
Koszi;Sziasztok Idézet: „Szerinted egy 110W-os EI magos trafo eleg lessz sztereohoz?” A ket oldal osszesen kb. 40W-ot fog fogyasztani (20V*1A = 20W, de ketto van belole azaz 40W az ossz telj. felvetel). Ha a trafo tenyleg tudja folyamatosan a 110W-ot akkor eleg lesz az erositohoz. Ilyen kis teljesitmenyu erositohoz erdemes lenne beszerezni jo nagy erzekenysegu hagsugarzot.
Üdv.
Érdeklődni szeretnék hogy melyik verziójú JLH-t érdemesebb megcsinálni?Melyiknek jobb a hangja, illetve miben jobb(ak) vagy rosszabb(ak) az újabb szériák? (1969,1996,2000)
Egy "A" osztályú erősítő akkor is A osztályú ha régebbi, és akkor is ha újabb! Szerintem építsd meg a J.L.Hood féle eredetit és ha azzal nem elégszel meg akkor időt és pénzt nem kímélve a többi klónt! Arra figyelj hogy a neten megjelent paneltervek néha hibásak! Én is beleszaladtam egy ilyenbe és meg is építettem...volna ha a panel elkészítése után nem jövök rá a hibára!
Szerintem sima légkötéssel is megcsinálhatod, vagy nézd meg a honlapomon ITT az egyszerűbb nyáktervet az eredeti kapcsolási rajzhoz. Ha valaki csak kötekedni akar azt kérem mellőzze!
Köszi a tanácsot én is inkább az eredetihez ragaszkodok,csak gondoltam megkérdem hogy milyen előnyei lehetnek az új verziónak ha egyáltalán vannak.
Valószínű hogy holnap megcsinálom a próba verziót egyenlőre vezetékeléssel aztán majd meglátom...
Szia, tudom ajánlani Hapro féle nyáktervet, azt legalább már egy páran meg is építettük, tökéletesen működik. Nagyon szép a hangja, vagy van még egy ezzel is megépítettem, egész korrekt, ugyanolyan jól szól. Csak ajánlani tudom a JLH-t. Lehet egyébként hogy nekem nem jó a fülem, de én úgy vettem észre semmivel nem rosszabb az új mint a régi, mindkettő ugyanolyan jó.
Véleményem szerint az 1nF kondik rontanak a hangon az eredeti verzióban vannak, így azokat érdemes kihagyni belőle. az egyikkel sorban van ugye egy ellenállás, értelemszerűen annak sincs funkciója utánna ott.
Megnéztem bgsf nyáktervét, és mindketten ugyanazt az elvet követtük tervezésnél. Szinte pont ugyanúgy állnak az alkatrészeim mint neki, és szinte pont ugyanott vannak, csak nekem minden alkatrész a nyákon van, neki meg a kicsatoló kondi nincs rajta. Ha jól emlékszem két ellenállást nem úgy rakott be mint én, de a helyzete majdnem ugyanott van mint nálam.
Egy valamit nem értek,a gyári kapcs. rajzon még nem szerepel potméter.Vagyis akkor ott fix a nyugalmi áram meg a kimeneti fél-táp is, mert nincs lehetőség a szabályozásra?
aha... Ott beraksz egy - egy potit, beállítod, kiveszed, leméred őket, és beteszel egy-egy közeli értékű ellenállást, vagy összerakod két vagy több darabból azt a pontos értéket, egyébként érdemes ezt ugyanígy csinálni a többi verziónál is, mondom én aki nem így csinálta. Én bent hagytam a potit és kész, de az első JLH-imnál még cserélgettem az ellenállásokat aszt olyan volt amilyen.
Pedig nem is lesteeeem....
Tényleg csak egy hétvégi nyákterv volt és a kicsatoló kondikat csak azért nem terveztem be mert még nem volt meg. Azóta már minden meg van a kapcsoláshoz csak időm nincs! Kész a nyák, az összes alkatrész a fiókban.....Trafó megtekercselve.... hűtőborda meg ezerrel! Apropó! Szereztem egy 24V/150W kapcsolóüzemű tápot! Nagyon stabil és zajmentes minden terhelésen! Szerintem ez lesz a tápegység! Könnyű és finom!
Épp most találtam egy honlapot ahol a hiraga vs jlh van
összehasonlítva,ha nem tévedek akkor ez is hozzád kötődik? Egyébként elsőnek a hiraga jlh közt vacilláltam de a hiraga táp igénye elriasztott egy kicsit pedig biztos szép hangja lehet neki.
Csak gondolj bele miért "Hi-Fi" a magas hanghűség? Mert nem japán hanem angol! Nézz szét a neten hogy mennyibe kerül és mit tud egy angol cucc, aztán vacilálhatsz hogy Hiraga vagy JLH.......
Bár kinek a pap... kinek a papné! Naná hogy a lánya kéne!
Én a magam részéről minden gondolkodás nélkül a Hiragára szavazok, elsöpri a JLH hangját. Annyival jobb, hogy húúúha.
Hiraga úr nem japán, Francia. Bővebben: Link
Valaki kevés pufferrel építette meg és állítja hogy így is jó neki, kevés pufferrral nem hallgattam meg olyan mélyrehatóan, csak beállítottam, aztán jött a többi rá.
Voltak próbák, több fajta végtranzisztort próbáltam, mivel nem eredeti tranyó készlettel építettem meg, és végül egy érdekes párosítás győzött. Ha olcsón hozzá jutsz kondikhoz és nagy trafóhoz érdemes azt kipróbálni. Itthon nálam egyenlőre az a non plusz ultra. Bár épp szétszedve pihen, várja a dobozát. Igen azt én írtam a honlapomon. Majd ha tök kész lesz bedobozolva, akkor teszek fel tesztekről/mérésekről is adatokat valószínű.
Azon mit értesz hogy érdekes párosítás győzött?
Most már felcsigáztál a Hiraga-val.Elképzelhetőnek tartom hogyha az időm engedi megcsinálom azt is próbaként a kíváncsiság kedvéért.De azt még mindig nem értem hogy miért van szükség ilyen erős táp egységre hisz a nyugalmi árama annyira nem magas?
Ja bocsi, most vettem észre hogy a honlapon említed a tranzisztor pár típusokat.
Idézet: „Véleményem szerint az 1nF kondik rontanak a hangon az eredeti verzióban vannak,” Elképzelhető, nem állitom, hogy nem így van, én nem hallottam különbséget, lehet nincs hozzá fülem. Idézet: „Megnéztem bgsf nyáktervét, és mindketten ugyanazt az elvet követtük tervezésnél.” Én ilyen himi humi sosem megépített és kipróbált nyák tervekre nem mondok semmit. A tiédet kipróbáltam, nálam bevált. Semmi gond nem volt vele, semmi brumm, gerjedés, zavar, semmi, ezért bátran tudom ajánlani mindenkinek.
Szerintem halgass Hapro mesterre, ő legalább megépítette mindkettőt, nem csak vaktában javaslatokat tesz. Birom amikor olyan ember osztja a tanácsokat, aki még életébe nem épített A osztályos erősítőt.
Idézet: ű„24V/150W kapcsolóüzemű táp” Kevés lesz az oda!
Egy probléma van azzal a végfokkal, hogy a gyári nyákkal elég nehéz beállítani, sőt bejátszani a kimeneten a DC nullázását. Sok helyről olvastam, és láttam is, persze utólag, hogy néhány másik tranzisztort is a hűtőfelületre tesznek, ezzel megkönnyítve a beállítást, mivel hőkapcsolatot létesítenek a tranzisztorok egymással. Valószínű kipróbálom én is és készítek egy új nyákot majd neki. Gyakorlatilag 3 potit kell egyidejűleg állítani a tökéletes eredményért. tápáganként az áramot és az offset-et is, ahogy egyiket csavarod mászik el a másik kettő. Kellő türelemmel mégis megoldható. Ja meg sok idővel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |