Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Brikettáló gép házilag
 
Témaindító: imu73, idő: Márc 9, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 31
(#) Vladiszav válasza baunti hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Szia!

Szőlővesszőből is készíthető brikett csak gondosan fel kell aprítani, minél kisebb méretűre, így megkíméled magad a további bosszankodástó.l
(#) ksanyi52 hozzászólása Jún 10, 2009 /
 
Üdv mindenkinek. Feltettem néhány egyszerű kérdést de nemkaptam rá választ. Nem tudom egy fórumon miért titok egy munkahenger átmérő ? Miért nem segítünk a másiknak ha tapasztalatunk van , akkor is ha esetleg rossz tapasztalat hogy ő már ne essen bele ugyanabba a hibába. Az is felmerült bennem hogy az úr csinált valamit azt sem tudja mit s most gyorsan túlakar adni rajta. Én is akarok építeni egy brikettálót de mivel nemvagyok tisztában az erőviszonyokkal, szivesen venném tapasztaltabb kollégák segítségét pl a vázszerkezet méretezésénél vagy a munkahenger átmérőjét a brikettvastagsághoz viszonyítva ill a hasznos útjával kapcsolatban. Az hogy 160 bár- on kiakasztja a műszert, az még nemmond semmit, bár melyik szivattyú megteszi de nemmindegy hogy 1 perc vagy 10 perc alatt ér a munkahenger egyik végállásból a másikba. Vagy hiába van 160 - 200 bár nyomásom ha vékony a munkahengerem nemnyomja össze az anyagot nemlessz jóminőségű a brikettem,ha viszont megnövelem a hengerátmérőt esetleg szétreccsen a vázam. Hát ilyen kérdésekben szeretném ha a T fórumozók megosztanák a tapasztalataikat. Tisztelettel ,ksanyi.
(#) mex válasza ksanyi52 hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Hello. Ugyan nem tartozom a brikettgépépitők közé,de engedj meg pár megjegyzést. Ez a topic neméppen az oldak profiljába vágó, elektronika sok nincs benne (bár lehetne automatizálni,elektronikus érzékelőket használni,de minek),szóval ez is lehet oka az alacsony érdeklődésnek. Futólag átnézve az a véleményem,hogy néhányan inkább pénzt kivánnak csinálni,nem otthonra brikettet.
Szóval ne számits rá,hogy egyszerű módon hozzájutsz a tuti méretezéshez,adatokhoz.
Ki kellene deriteni mekkora nyomással préselik négyzetcentiméterenként az adott anyagú brikettet gyárilag,és már lehet is számolni munkahengerátmérőt,dugattyúhosszt,üzemi nyomást,szivattyú szállitási teljesitményt,motorteljesitményt,stb.
Miután sokszor valamilyen kompromisszumra kényszerül a házilagos kivitelnél a tervező, (pl.adott szivattyúnyomás, és szállitott olajmennyiség) ami meghatározza a munkahenger dugattyúátmérőt és a működési sebességet,nem is lehet konkrét tanácsot adni. Ha már van munkahenger, akkor meg a szivattyút kell illeszteni,szóval megintcsak a számolás a megoldás.
Tehát Neked is közölni kellene néhány kiikdulási adatot,talán igy több segitséget kapnál.
(#) Lippp válasza ksanyi52 hozzászólására (») Jún 11, 2009 / 1
 
Üdv!
Olvass vissza egy pár oldallal. Belinkeltem egy elég jót, igaz pelletre, de hasznos lehet.
kb 1000-1100 bar-ral kell préselni.
ami azt jelenti, h. 50 mm átmérőnél kb 120-130 mm es hidraulika munkahenger kell 160 bar olajnyomáson.
Ez azt jelenti, h. kb 200 kN (20 tonna) erő hat a rendszerben.
Ezért célszerű úgy konstruálni a gépet, h. ne terhelje ez az erő a vázat. Magyarul az egész tákolmány egy csőszerű cucc legyen.
Fontos adat a tömörités mértéke (a térfogat csökkenés), ami alapanyagtól függően kb 6 (kb fűrészpor) kb 10-12 szeres tömörités lehet (szalmaapriték). Ezért célszerű keresztirányban előtömöriteni egy félhengerpofájú cuccal.
Ha visszaolvasol találsz rajzot (fuloplajos).
Ez a munkahenger kb 220 mm hosszú félhengerrel kb 50 mm átmérőjű. Mivel hézagot kell biztositani a levegő eltávozásának, nem kell nagyon pontosnak lennie a gépnek ezért megvalositható viszonylag könnyen. A tömöritő cső falvastagsága biliacél esetén legalább 25-30 mm. A szivattyú amit választottam 28/14 cm^3 fogaskerékszivattyú (gyorsmenethez/munkamenethez), 7,5 KW 1500 ford.os motorral.
Egyenlöre ennyit.
Jövöhéten többet is tudok mondani ui ez a diplomatémám és hétfőn van az államvizsga. Feltölteni nem fogom hehehe.
Üdv!
(#) Lippp válasza Lippp hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Teszek fel 3D rajzot is. A fő tömöritőrész el van metszve, szerintem jól látható minden.
Várom a kritikákat!
Üdv!

0001.JPG
    
(#) Vladiszav válasza Lippp hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Szia!

Nagyon nagyon köszönöm, szerintem klassz én is valami hasonlóra gondoltam csak amikor egy kiállítás alkalmával fotózni és mérsegélni kezdtem a kiállítók elzavartak azzal az ürüggyel hogy ilyet úgysem lehet építeni házilag ,akkor picit kétségbe estem , de megtaláltam ezt a helyet és azokat az embereket akik számára ugyan az a cél mint számomra .
Ja egy kérdés azokhoz akik már a kivitelezés stádiumában járnak: szerintetek a tömörítő csatorna lehet négyzet alakú? Mert nekem nincs vastag falú csövem csak egy 10mm falvastagságú 70X70 zártszelvényem. Előre is köszi a válaszokat.
(#) mex válasza Lippp hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Idézet:
„kb 1000-1100 bar-ral kell préselni.

Elirtad... Talán jobb lenne igy:kb 1-1.1t nyomóerőt kell négyzetcentimérenként kifejteni.
(#) Lippp válasza mex hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Üdv!
A kettő ugyanaz.
Üdv!
(#) mex válasza Lippp hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Igen,igy igaz,azért is irtam a "talán" szócskát.
Az a tapasztalatom,hogy egyből a munkahenger üzemi nyomására asszociálnak, nem a tényleges felületi nyomóerőre.
Üdv
(#) ksanyi52 hozzászólása Jún 11, 2009 /
 
Üdvözlöm a tisztelt fórumozókat. Lehet hogy tul pesszimista voltam az emberi segitségnyujtással kapcsolatban? U-is Lippp fórumtársunktól minden kérdésemre kitérő frappáns tömör minden igényt kielégítő válaszokat kaptam, melyet nagyon köszönök. Legalább ennyi információval rendelkezni kell azon személynek aki ilyen volumenű gép építésére adja a fejét. Én még nagyon kezdő internetező vagyok, sem képet sem rajzot nemtudok feltenni ha a hétvég hazajönnek a gyerekeim, megkérem őket hogy segitsenek. Eddig nemközöltem információt a szememre is vetették(jogosan) az eddigi tevékenységemről a tággyal kapcsolatosan,de még aztsem tudtam eldönteni milyet építsek hidraulikust vagy mechanikust. Hidraulikus, érvek mellette;van szivattyúm 160 bár-os több is 250bár-os több is. Van 1ill2 szivattyú egyszerre történő meghalytására alkalmas 2:1 arányú lassítású öntvény halytásház.Van 75mm MTZ munkahenger(bár ez az új ismereteim szerint szerénynek tűnik). Előtömöritéshez munkahenger,tömlők végállás kapcsolók valamint a vázszerkezet kialakitása is egyszerűbbnek tűnik.Bocsi már túl késő van atöbbit majd legközelebb helló ksanyi
(#) Lippp válasza ksanyi52 hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Üdv!
Kép: igy kell munkahengerátmérőt, vagy nyomást v. akármit számolni.
Fft : rúdra ható erő; FD: dugattyúra ható erő; pft: rúdra (brikettre) ható nyomás; pD : hidraulika nyomása (pl 160 bar), Df: hengerátmérő, dt: tömöritőrúd (brikett) átmérője

A 75 mm-es munkahengerrel lehet kb 30mm-es brikettet nyomatni.
Ha van két egyforma, azonos állapotú MTZ m.henger, szerintem simán egymás mellé lehet tenni és kb meg is lenne a megfelelő nyomás. Mivel ilyet még nem láttam, a tapasztaltabb kollégák is szóljanak a dologhoz.
Löket zárt tömöritésnél (olvass vissza azt hiszem megvan, h. mi az) előtömöritővel kb 150 mm. Előtömöritő nélkül 800 mm is lehet. Nyitott csövesnél (mint az enyém) vagy ha ugyanez a henger tolja ki brikettet nyilván nagyobb 250-300 mm. Az én konstrukciómnál a menetes csőkötések+ egyéb méretek miatt 375 mm a löket.
Lehet olyat is, h. a munkahenger karáttételen keresztül nyom (jóöreg elemlő elv). Ami persze bonyolult, meg a tömöritő rúd befeszülhet. Ilyenkor persze a löket akár duplája is lehet.
Na ennyit.
Üv!

keeeep.JPG
    
(#) Farkas D. György hozzászólása Jún 12, 2009 /
 
Üdv Topiklakók!
Több dolgok okán érdekel engem is a mezőgazdasági hulladék, és a célzatosan termelt (pölö energiafű....) brikettálása, ill. a pellet-készítése.
Nagy segítségemre van a "Gugli-barát"-om!
A keresőbe beírt "pellet" szóra...szóval 85 ezer találat!
Ajánlom figyelmetekbe....
A fabrikett-re a kereső majd 15 ezer találatot ad... És mindjárt a harmadiknak a préselő gépek...
(#) Emperor válasza mambru hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
rcsaszar@freemail.hu
(#) Emperor válasza Pantz István hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
Kedves István!

Az a kérdésem, hol lehet megtekinteni?
(#) Emperor válasza Pantz István hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
rcsaszar@freemail.hu
(#) Vladiszav hozzászólása Jún 14, 2009 /
 
Sziasztok!

Lenne egy nagyon fontos kérdésem amire a legtöbb szakirodalomban nem kaptam választ
A tömörítő csatornának (ahol a cucc préselése történik) muszáj-e kör alakúnak lennie?Lehetne-e esetleg négyzet alakú a tömörítő csatorna vagy annál nem egyenlőek az erőeloszlások?
Előre is köszi a választ
(#) ksanyi52 hozzászólása Jún 14, 2009 /
 
Üdvözlöm a fórum olvasóit. Visszamentek agyerekeim ,ujjból birtokba vehettem a számitógépet. Köszönöm az újabb információkat, s mig ellnem felejtem, egy nagy kalappal Lippp-nek a hétfői vizsgáihoz. Ott hagytam abba hogy érveltem a hidraulikus prés mellet,de,nincs 3fázisom nagymotorom,viszont van egy MTZ 50-es + néhány cucc a mechanikushoz.Igértem pár képet,megpróbálom felrakni,ha sikerül majd szóljatok hozzá. A váznál én nem csőben, keretben gondolkodtam 2db 80-as u gerenda összeforditva.A felszerelvényezés és burkolás miatt de valószinű ez mechanikusnak igy nem felel meg. Ígyjár aki nem előbb informálódik. S még arra szeretném megkérni (főleg az ifju)kollégákat ha ráérnek és kiis tudják számítani pl 62 mm brikettnél 1:12 süritésnél modjuk A 6011 acélnál, melyik az a legkisseb tengelyátmérő nyírásra ill csavarásra mely mind a meghajtó mind a körhagyó tengelynél még elfogadható.Magaslabda? Ugy jó.Üdv mindenkinek ksanyi.
(#) Lippp válasza ksanyi52 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Üdv!
Lett diploma, 5ösre megvédve.
Pontositani kellene a feladatot, de lehet csak én nem értem pontosan minek a tegelyéről van szó. V. megtanulni rajzolni paintbe és belinkelni. Vagy mechanikus megoldásra esetta a választás? Mindegy, pontositás kellene.
Egyébként egyszerű átmérőt számolni.
Üdv!
(#) Vladiszav válasza Lippp hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Üdv!

Gratulálok és további sikereket kívánok az élet minden területén
Szerinted a tömörítő csatorna alakja lehet négyzet alakú vagy inkább a kör alak a megfelelő?
(#) ksanyi52 válasza Lippp hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Üdv. Csatlakozom az előttem szólóhoz már mint a vizsgáddal kapcsolatosan.Szerettem volna mások véleményét is meghalgatni arról hogy egy 50 le traktor TLT tengelyéről 2 szivattyút 3:1 gyorsítással vagy egy 1:4 lassitással egy lendkereket meghajtva lenne e gazdaságosabb a brikettálás. A kérdésedre a válasz; rajzolni még nem tudok megpróbálom leírni. Alinkben szereplő lendkerék egy 460mm átmérőjű 160 mm vastag kb 90 kg-os cucc. Ebbe kell készíteni egy 200 mm-es osztókörre egy furatot. Ebbe lesz a körhagyó tengely csapja szoros illesztéssel hátul anyával rögzitve. Adott a 200 mm löket a62mm brikett mekkora átmérőjű csapot kell készíteni a hajtókar számára? Ez a lendkerék fel ütve egy tengely egyik végére megvan hajtva egy fogaskerékkel. Mekkora legyen a tengely átmérő? Ja és pontositás:a lendkerék tuloldalán egy 80 mm széles 75 mm mély beszúrás van, ebbe kell elférni az anyának, ennek a közepén van az osztókör. Remélem igy már egyértelműbb. Előre is köszi ksanyi.
(#) zotyo3 hozzászólása Jún 20, 2009 /
 
Sziasztok Szakik!
Nekiáltam számolgatni kérem aki ért hozzá erősítsen meg benne,hogy igazam van vagy nincs.
Számításaim szerint ha egy 5,5 kw villanymotorból indulunki és mechanikus gépet tervezek.
A brikett átmérője 50 mm lenne a dugattyú lökete pedig 200mm és 2000kg szeretnék létrehozni négyzetcentiméterenként akkor a percenként 14 et kéne lökni a dugattyúnak.
De lehet hogy valamit elszámolta vagy elfejtettem figyelembe venni ( a súrlódást azt biztos).
Ha hülyeséget írtam kérem nézzétek el nekem .
Előre is köszönöm az építő kritikát.
(#) Pantz István válasza Emperor hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Tisztelt Emperor!

Az eladó hidraulikát Budapesten a xvii.kerületben lehet megtekinteni.

szerkezet.jpg
    
(#) Foszer hozzászólása Jún 22, 2009 /
 
Üdvözlet mindenkinek!

Megtudja mondani valaki, hogy egy adott méretű brikettnek mennyi a súlya?
Pl: 100mm átmérő és 300mm hossz. Vagy bármi más, kinek milyen van. Számoláshoz kellene.

Előre is köszönöm!
(#) mpisti válasza zotyo3 hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Kb.10 évvel ezelőtt a munkahelyemen működött egy brikettáló gép, német gyártmányú volt a drágaságom.
50mm átmérőjű brikettet állított elő,gőzzel fűtött préshengerben. A lökethossza 180 mm volt, a lendkereke (2db)kb. 350-400 kg lehetett, az átmérőjük 480 mm volt.
A lendkerekek között 80 mm átmérőjű csap szolgált az excenter tengelyeként. A dugattyú, ami a tömörítést végezte, 65mm átmérőjű volt, ebből is látszik,hogy a tömörítő henger kimenő oldala kúpos furatú volt a nagyobb tömörség elérése érdekében.Ez a rész 2db- ból állt azért, hogy ha dugulás van, akkor ezt ketté nyítva lehetett tehermentesen elindítani a hajtómotort. Azt a részét ahol a végleges átmérőt elérte, már vízzel kellett hűteni, gondolom a tömörítés során keletkező plusz hő miatt.A dugattyú vége -amely a tömörítést végezte-,olyan mintázatúra volt kialakítva kb., mint a kutya talplenyomata. Ez a megoldás azt a célt szolgálta, hogy a brikett minden löket után minél nagyobb felületen érintkezzen, de a tömörítő dugattyú ne teljen el forgáccsal. A tömörítő henger töltése egy ciklonból történt adagolócsiga segítségével.
8 órás műszakban, reggeli;cigi és egyéb szünetek megtartásával kb 900-1000kg brikettet állítottak elő fenyőfából. A hajtómotor 22 kW-os volt, +2,2kW a csiga+11kW a ciklon töltését végző ventilátor. A működését Siemens S5 PLC felügyelte, figyelte a motoráramot, fordulatszám csökkenést,(dugulás esetén a motort egy pillanatra fordított forgásirányba kapcsolva megszüntette a mechanikai túlterhelést.) valamint a tömörítő henger hőfokát.
Dokumentáció sajnos nincs róla, mert aki megvette tőlünk, megkapott minden doksit hozzá.
(#) Lippp hozzászólása Jún 23, 2009 /
 
Üdv!
Bocs, hogy csak most irok, de már elegem volt a témából, inkább söröztem meg stb. A lendkerekes megoldás működését nem ismerem, a számolásra nem vállalkoznék (csak fizetésért ).
De úgy tudom elég nagy teljesitményű motor kell hozzá, ahogy mpisti gépében, szóval nem tudom, elég-e az 5,5 kW. De mondom még kinai a téma, és nem kivánom beleásni magam, bocs.
zotyo3 nem tudom hogy számolt, vmi kép kéne róla vagy leirni. De pl. nem mindegy, h. van-e lendkerék és mekkora. A tömörités munkaigénye, hát az sem egyszerű, alapamyagfüggő. A képen nagy szálhosszúságú szalma tömörités-nyomás függése van, ki kell számolni a görbe alatti területet vhogy(persze lökettel mm-ben számolva) azután megszorozni a dugattyú présfelületével kb. Ha nincs lendkerék, a max. teljesitményre kell méretezni a motort, ha jónagy van (elméletileg végtelen tömegű), átlagteljesitményre. Persze ilyenkor meg valahogy fel kell pörgetni a lendkereket. Szóval valós állapotra nemtudom.

Csak ennyire futja.
Üdv!

tomorites.JPG
    
(#) igor 82 hozzászólása Jún 23, 2009 /
 
Sziasztok:
azzal a kéréssel fordulok hozzátok, hogy én is építek egy brikettálót mely 70%-ig készen van, viszont a szalma aprítással vannak gondjaim. ha esetleg tudnátok egy aprító, -daráló tervrajzot, vázrajzot azt megköszönném. Előre is köszönöm.
Üdvéter
(#) Foszer válasza virágpompa hozzászólására (») Jún 29, 2009 /
 
Helló!

Milyen gépekről van szó? Gyártó, záróerő, adagsúly, évjárat első lépésben elég lenne.

Előre is köszi!
(#) protheus hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Otleteltem egy kicsit a teman es olyan helyeken, ahol "korlatlan" mennyisegben van ocsu/szalma/miegymas amit brikkettelni es egetni lehet ott hasznalhato lenne pl egy gozgepes megoldas, nem? Hatalmas lendkerekkel, melynek az oriasi kinetikus energiajat lehet arra hasznalni, hogy brikettet tomoritsunk...

Ezt ki lehet rakni a mezore, a brikettalando anyagot egetve futhetjuk, nem kell hozza aram, vagy belso egesu motorhoz uzemanyag (en ott is dieselmotort hasznalnek, persze hasznalt sutozsiradekkal, csak felnek, hogy a financok meg***nak ...)

Kevésbé alpári stílusban is lehetne... Moderáltam.
-- kobold
(#) protheus hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Tovabbmegyek!

Bővebben: Link

Az aljan olvashato par erdekes fejlesztes. Kiemelnem pl a Saab mernokei altal az 1973as olajkrizis idejen inditott projectet, melynek eredmenye egy 160 loeros (!!!), autoba valo akkumulator meretu, zart vizrendszeru gozmotor lett! Vagy a '96ban a Volkswagen csoporthoz tartozo Enginion AG altal fejlesztett ZEE (Zero Emisszios Motor)! Nyilt lang nelkul szinte azonnali energiat szolgaltatott, 30 masodperc alatt eleri a maximum teljesitmenyt a kis 1000 kobcentis "ketutemu" gozmotorja, melynek maximalis teljesitmenye 220 loero (!), 500Nm-es nyomatek mellett. (A fejlesztesek vegen az Enginion "rajott", hogy a "piac meg nem keszult fel erre", ezert elkezdtek inkabb massal foglalkozni ... (tudom, az olajlobbi ...)

Hivatkozás beszúrásához használd a LINK gombot, kezelése egyszerű, cserébe másoknak is egyszerű lesz rákattintani.
És igazán használhatnál ékezeteket is az írásodban, valahogy jobban tetszik az emberek szemének...
-- kobold
(#) Lippp hozzászólása Júl 6, 2009 /
 
Üdv!
Az örökmozgó, olajlobbi meg mittomén téma eléggé OFF.
Bár a topik úgyis kezd oszlásnak indulni.
Remélem mindenki épit, azért a pangás, és majd tesz fel képeket.
Üdv!
Következő: »»   13 / 31
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem