Fórum témák
» Több friss téma |
Hello mindenkinek!!
Van egy 24V-os 80A-es 3 fázisú akkutöltőm!! Ebből szeretnék csinálni 12V-os akkutöltőt de úgy hogy meg maradjon a maximális 80A-em!! Magyarán a 24V-ot szeretném leosztani 12V-ra!! Traktorhoz kellene bikázónak!! Erre várok ötleteket....tippeket!!
80A elég kevéske traktorhoz. Egy rendesebb 75Ah-s indítóakku (pl. Exide) képes 800A indítóáramra, aztán -5 fok alatt már ez se nagyon képes beindítani egy traktort...
Potyo!!mond már el nekem kérlek vagy valaki más mondja el nekem hogy amit leírtál 75Ah-ás akksi miért vagy milyen átszámítással ad le 800A áramot?
Kíváncsi vagyok hogy miért pont 800A áramot ad le!! Csak azért kérdem mert nem láttam még egy akkumulátoron sem rajta az indítóáram értékét!!
nézd meg pl. ezt a listát itt .Bővebben: Link
Az EN oszlop jelöli az indítóáram értékeket az egyes akkuknak. A 800A még nem is annyira sok...
Szia!
Tessék! Ui.: Megelőztek!
Pedig rajta van az, nézd csak meg jobban. Ilyen "12V 55Ah 500A" formában szokott lenni. Nincs merev összefüggés az indítóáram és a kapacitás között, mert az indítóakkuk szerkezetileg úgy vannak kialakítva, hogy adott térfogatból minél nagyobb áramot tudjanak a kapacitás rovására, míg ciklikus üzemre tervezett akkuknál épp fordított a helyzet. Létezik az indítóáram mérésére szabvány, hogy milyen körülmények között kell tudnia azt az X áramerősséget, amit ráírnak: Link, Link
A lényeg, hogy 80A maximum egy kisebb személyautónak (1.0 - 1.2 motorral) elegendő indításhoz. Annak is csak nyáron, meleg motorral. Egy traktor dízelmotorjának több mint valószínű kevés.
Most hogy mondod, végre lemérem, mit húz az 1.3-as kadett motorja hidegen indítózáskor. Csak majd valakit be kell ültetni, hogy indítózzon, míg én fogom a lakatfogót az akku vezetékén...
Erre kíváncsi lennék én is. Bár mérni biztos nem könnyű, mert a motor elfordulása előtti csúcsáram az ami brutális, aztán ha forog a motor már kisebb lesz az áram gondolom. Ha el tudod "kapni" a műszeren a csúcsáramot, az jó
Köszönöm az eddigi infókat!!
Most már értem az akkuhoz kapcsolatos dolgokat!!
Üdv!
Szerintem lakatfogóval egyenáramot nem igazán fogsz tudni mérni. Az csak váltóáramot mér. Egy egy megfelelő értékő söntellenállás bekötésével lehetne. Üdv! Tomi
Üdv!
Bocsi, ezt még nem ismertem! Üdv! Tomi
Egy MTZ-nek 2000w-os indítómotorja van! Lehet számolgatni!
Az a 80A még az izzításra is karcsú, egy FORD ORION 70A-t vesz izzításkor...
Potyó kolléga, én annó mértem a Trabi 600w-os indítómotorját, az még üresjáratban is felvette az 50A-t.
Egyébként egy olyan arányosság figyelhető meg, hogy ahány köbcentis a motor, annyi W-os az indítómoci.: Az 1200-es Zsiga 1.2kw-os indítómocival dolgozik. Jó-Jó, a japán autó az kivétel, az 1,3-as Cucuki cift, olyan pici indítómotorral teker, hogy 6mm2-es kábelen megy le a delej, a kis 35Ah-s akksiból...
Egyébként visszatérve az eredeti kérdéshez, meg kell felezni a trafó szekunderét, nem lehetetlen, hogy ki is van vezetve, egyenként egyenirányítani graetz-el, és utánuk lepárhuzamosítani. 160A-el, néhány perc áttöltődési idő után az akku segítségét kérve, be kéne indítsa!
Köszi a pontot...
Csináltam egy indítóáram mérést. Kadett, 1,3-as motor. Indítózás első két másodpercében 80-90A között volt, utána felment 110-112-re és ott maradt a következő 5 másodpercben is. Gyanítom, hogy létrejött az olajnyomás és az terhelte meg. 13 fok volt kint, amikor mértem, motor kb. egy napja volt utoljára beindítva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |