Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok.
Egyszerű áramköri elemekből össze lehetne rakni egy léptetőmotor vezérlőt? Konkrétan ic nélkül meg lehet valósítani a fordulatszám mindegy. A futó ledhez hasonló megoldás jó lenne?
Sziasztok.A kérdésem az lenne hogy a következő gyújtáselektronikán hogyan lehetne azt megoldani hogy ha a panel elromlik vissza lehessen váltani mondjuk egy kapcsolóval a megszakítós rendszerre?Köszönöm.
Még egy kérdésem van. Találtam egy kijelző félét a képen látszik annyi amennyi egy v6928 ic van rajta elvileg ez hajtja meg, de nem találtam róla semmit. Valaki nem tud némi infót erről?
Heló
Mi ezt kocsiban úgy oldottuk meg, hogy rajtahagytuk a gyári trafót is, és ha gond lenne az elektronikával, csak simán át kell dugni a megszakító szálát a másik trafóra a gyújtókábellal együtt. Csak szólok, hogy az elektronikus gyújtáshoz nem lesz jó a megszakítós gyújtáshoz való trafó.
Hello
Igen megfelel a kapcsolás a feladatnak. Megépítettem,és működik. Jó Reggelt(akár győri édessel,akár nélküle )
Helló.
A kijelzőnek 16. Valamit lehet kezdeni ezzel az ic-vel?
Ez elvileg egy sima LED kijelző. Láb spórolás céljából a tokon belül már össze vannak kötve a LED-ek. Javaslom, hogy forraszd ki (pl hőlég fúvóval, vagy ónszippantóval) utána a multiméteredet átállítod 200ohmos állásba, és elkezded próbálgatni. Rá fog menni egy kis idő, mire megvan minden, utána lehet gondolkozni valamiféle meghajtó áramkörön.
Azt nem tudod, hogy az az ic ami rajta van nem jó meghajtónak?
V6928 0541
Hi
Abban kérném segítségeteket, hogy van nekem egy Honda G80 kis motorom. Na most ez elkezdte sorban nyírni az izzókat és az index relé is elkezdet "berregni" . Na most ez dinamós 6V akkumulátoros konstrukció. Így gondolom egyenáramnak kellene lennie. Nem pedig váltónak. Én váltóáramot mértem, felső fordulaton elérte a (AC)11V-is. Szóval szerintem elszállt az egyenirányítója és a fezszabályzója is, még jó hogy a gyújtás bírja Viszont semmilyen ketyerét nem találtam ami a fesz ill. a egyenirányító szerepét töltené be a motoron. Vagy dinamósnál nincs?(de ez hülyeség lenne szerintem). Szóval ha tudtok segíteni akkor kellene egy egyenirányító és egy fezszabályzó kapcsolási rajz a mocíhoz. Mondjuk fesszabákyzót már találtam. Segítséget előre is köszi.
Köszönöm,vallok. Józsi
Hello.
Van egy trafóm 230/9V 500mA Egy inverterre lenne szükségem. Azt ugy meglehetne oldani, hogy a szekunderre rákapcsolom a 12V szinuszos feszt és a priméren kapnám a nagyobb kimeneti feszültséget, kb olyan 300V ot. Kösz a segitséget
Meg lehet oldani, de mit kezdesz te 300V-tal?
Inkább szerezz valahonnan egy 12V-os trafót...
Fénycső gyujtáshoz kellene... Ahoz azt hiszem kell a 300V.
Hi
A felszabályzót bütykölöm s oda kellene 2 db 6-8A dióda. Kérdésem ez milyen dioda Jó bele? Mert csak ilyen van itthon (PC táp) meg hogy kell berakni, mert a diodán van a vonás s a nyák rajzon az van feltüntetve ezen meg plusz minusz jelzés van. elöre is köszi
Elég ismeretlen IC, ha valahol találsz róla adatlapot (5 perc alatt nem találtam) akkor meg kell nézni, hogy milyen módon vezérelhető. A kevés vezérlő szálból ítélve (plusz az nem csak a kijelző, hanem gombok, meg talán infra vevő látszik még ott) szinte biztosra veszem, hogy a vezérléséhez mikroproci szükséges. Tehát egyszerűbb teljesen új vezérlést készíteni a kijelzőnek. Amúgy mire szeretnéd használni? Mindenképpen szükséges, hogy ilyen kompakt legyen? Olcsón kapni 7 szegmenses kijelzőket, ha csak ez a része kellene, akkor rengeteg szenvedéstől óvnád meg magad, ha vennél külön. Üdv.
Helló!
Be tettem azt a két diódát a negatív ágra amit tegnap mondtál, de csökkent tőlük a fesz. A tápból kimenő 11.7V volt, és miután rákötöttem a két diódát sorba, lett belőle 10.9V. De nekem 13.5 kellene.Mit rontottam el? Ha így nem tudom megcsinálni akkor hogy lehet 11.7V ból 13.5-t csinálni?
Csak érdekelt mire is lenne jó. Köszi a segítséget valószínű leszedem a kijelzőt és azt hasznosítom.
Az ic-t én is kerestem kb 10 percig, de semmi. A másik kérdésemre nem tudnál válaszolni? Az volt, hogy egy léptetőmotort, hogy lehetne beindítani egyszerű áramköri elemekből? (lehetőleg csak tranyó, ellenállás, kondi stb.) Futófény jó lenne? Ez egy unipoláris léptetőmotor csak szemléltetés miatt kellene, de ic-k nélkül. Valahol láttam egy kapcsolást aholt 4 led villogott egymás után csak tranyó, kondi és ellenállás kellett hozzá és ha cserélték a kondit meg az ellenállást akkor változott a sebessége a villogásnak. Ez a megoldás jó lenne a léptetőmotorhoz is?
A PC táp ból, az egyik csatlakozóból.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Neki álltam egy dimmer tervezésének, de van pár dolog ami nem hagy nyugodni ezzel kapcsolatban! Néhány helyen olvastam, hogy pár triac érzékeny arra, hogy melyik lábára kapja a fázist (természetesen nem a gatere!) és emellett mindenhol azt látom, hogy a triac nem a fázist, hanem a földet szakítja meg! Ez egy csillárnál (oda lesz) elég problémás szerintem, de tovább gondolva, egyébként sem biztosít galvanikus szét választást! Az lenne a kérdésem, hogy a gyári cuccoknál, hogyan oldják ezt meg biztonságosan? Gondolok itt pl. egy izzócserére a lámpában! Légyszi ne mondjátok azt, hogy le kell kapcsolni a biztosítékot ha izzót cserélek, mert senki sem teszi és csak egyszer nem én fogok és...
A pc -mbe használnám. Szeretnék bele rakni 4db ventillátort amit külön-külön tudnék szabályozni, és mindegyiknek lenne ez a ledsor visszajelzője. Igazábol az zavar hogyha kitekerem max.ra a potit, nem világít a teljes ledsor, csak a 10 böl 8. Hogy lehetne ezt megoldani?
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Neki álltam egy dimmer tervezésének, de van pár dolog ami nem hagy nyugodni ezzel kapcsolatban! Néhány helyen olvastam, hogy pár triac érzékeny arra, hogy melyik lábára kapja a fázist (természetesen nem a gatere!) és emellett mindenhol azt látom, hogy a triac nem a fázist, hanem a földet szakítja meg! Ez egy csillárnál (oda lesz) elég problémás szerintem, de tovább gondolva, egyébként sem biztosít galvanikus szét választást! Az lenne a kérdésem, hogy a gyári cuccoknál, hogyan oldják ezt meg biztonságosan? Gondolok itt pl. egy izzócserére a lámpában! Légyszi ne mondjátok azt, hogy le kell kapcsolni a biztosítékot ha izzót cserélek, mert senki sem teszi és csak egyszer nem én fogok és... (Boccs, az ismétlésért, csak láttam, hogy ketten aktívak és az ő beszélgetésük ellapozta a kérdésem!)
Sziasztok!
Két kérdésem lenne: az egyik egy időzítős kérdés, a másik meg egy triakos (gondolom páran a fejükhöz csapnak, kik kb.1 éve már magyarázták a triakot, de ez még mindig nem megy nekem). Na de az első kérdésemre visszatérve. Szükségem lenne egy 15-30 perces időzítőre, de 1 perces eltolódás nem lenne probléma, ezért gondoltam, hogy a jó öreg 555-höz fordulok, de 2 nap folytonos kisérletezés után kiderült hogy 10 perc késleltetés után, már nem csak 1 perces a hibázása, hanem akár több is. Tudom sok helyen ezt már leírták, de az ember saját káran tanul legjobban. Kezdésből vettem egy 1M ohm ellenállást és egy 1000 µF kondenzátort, mivel kiszámítva a késleltetés ~18 perc kéne legyen, ami még a 30-tol messze áll, de már itt fellépett a probléma, hogy volt 18 perc helyett 19, vagy épp 23, de akár 32 perc is. Nem akarom túlbonyolítani még egy 4017-el, mert mint mondtam lehet kb.1 perc eltolódás. Gondoltam egy merészet és csináltam egy olyan kapcsolást, hol egy kondenzátort tápfeszültségre kapcsolok, majd utána hagyom kisülni egy hatalmas ellenálláson, és ezt az értéket egy komparátorral figyelem, majd ezt a szintet állítom potméterrel. Nekem sokkal jobban működött a kondenzátor kisütése, mint feltöltése, sokkal kevesebb volt az időhibázás. De gondoltam megkérdem, hogy szerintetek ez a maszek megoldás mennyivel stabilabb mint az 555. Szerintetek is reális dolog az amire rájöttem kisérletezések alapján, hogy kisütni stabilabb mint feltölteni? ... A második kérdésem meg a triak :bummafejbe: Csináltam egy hőfokkapcsolót is, reléset. A probléma az hogy a relé túl gyorsan kapcsolgat, már szinte birreg, mivel nagyon gyors a nagy hőfokváltozás, ezért eszembe jutott a triak (rémálmaim). Itt is két kérdésem lenne. Az egyik az hogy optocsatoló nélkül hogy lehet kapcsolgatni a triakot (hogy lehet illeszteni az egyenáramú áramkörhöz, pl.egy tranzisztor után, és fontos lenne hogy a triak mind a 4 negyedben dolgozzon)? A második kérdésem meg pont a galvanikus leválasztással kapcsolatos lenne, optóval. Hogyan kell az optokapu után illeszteni a triakot? Az optó megvezérlése stimmel, de nem tudom hogy hogyan kell már a triakot megvezérelni ezzel, mert láttam nagyon sok kapcsolást, de nem tudom köztük mi a különbésg, működéstanilag. Nem tudom pl. hogyan kell megválasztani az ellenállás értékét meg hasonlók, mert láttam kapcsolásokat hogy 330-390 ohmos ellenállás volt, de olyant is hol 5k. Végeredményben se optóval, se anélkül nem tudok meghajatni egy triakot, még mindig Megkérek szépen még valakit hogy mindkettőhöz (triak) küldjön egyszerű kapcsoláspéldákat. Az egész oldalt átnyálaztam mégegyszer de nem lettem okosabb. Azon keves alkatrészek közé tartozik, minek működését semennyire nem tudom megérteni.
Hello!
Az 555ic-s motorvezérléssel kepcsolatban szeretnék kérdezni Az irf 740 fet-nél volt az, hogy 12V-ot járattam rajta miközben a fet 400V-os ezért nagyon melegedett. Az egyenirányító hidakra is érvényes ez? 12V 6A motorhoz válasszak 45V 8A hidat? Vagy jó a 400V 35A híd is? Köszi
Sajna ebben nem tudok segíteni, de elviekben működhet egy 4017-es számlálóval, természetesen tranzisztorral erősíteni az IC kimenetét.
Még egy kérdés.
12V váltóáramnak ugye nincsen akkora vezetési vesztesége mint 12V egyenáramnak. Mik lehetnek az arányok? Köszönöm!
A 400V/35A azt jelenti, hogy az egyenirányítót olyan helyen tudod használni, ahol a max. feszültség 400V és az átfolyó áram nem lehet több 35A -nál.
De ha a feszültség és az áram ezektől kevesebb, attól még nem fog melegedni, vagy tönkremenni az egyenirányító. Az egyenirányítón megadott adatok maximum értékek. A 450 kg terhelhetőségű lift sem szakad le, ha csak egy 60 kg súlyú ember száll be... A 45V 8A -es híd teljesen megfelel. Ugyanez a helyzet a Fet-tel is... attól, hogy 400V-os a fet, még nem fog 12V-on jobban melegedni. Annak más oka van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |