Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenki !
"Össze kéne dobnom" egy ajtónyitás vezérlését. Feladat reggel kinyitni, este becsukni az ajtót. A két végállás+öntartó relék még nem okoz gondot. DE ! Az eredeti szerkezetben a garázsban van a kapcsolóóra+trafó. és az ajtóhoz csak a 12V megy ki...(most úgy működik, óra bekapcsol, motor elindul, végállás megállít. Tulaj kimegy irányt vált, este ugyanez visszafelé...) Ott akadtam el, ha a táp bekapcsolásakor a végállásban levő kapcsoló bekapcsolja a hozzá tartozó relét, az ajtó "átmegy" a másik végállásba. ott megáll, majd elindul visszafelé,mert nyomva lesz a másik irány. Kérdésem : ha a motorvezérlő relével meghúzatok egy kisebb relét, -ami öntartásban marad amíg van delej-, megszakíttatva az indító kapcsolók körét; működhet-e üzembiztosan ?
Nem teljesen világos.Igy ahogy berajzoltam? Vagy ha nem akkor betudnád rajzolni nekem,azzal hamarabb megérteném.
Hali!
Egy ilyen relé van a motoromban mint a képen a jobb oldali.(mellétettem egy sima 12V 40A -s relét) Sajnos szét van égve ezért cserélni kellene, de ilyent eddig egy boltos sem látott. Ezen a relén a kapcsoló szálon (tekercsen) átmegy a világítás árama és akkor kapcsol be a relé, a kapcsolt ág meg a töltéssel van összefüggésben. A relén ennyi írás van: 12V 1067 4K látott ilyent valaki? Van ennek a relének neve? Köszi!
Megvan az oka, hogy ilyen...
Az a környezet, ahova való így van kialakítva. A motorod tipusából biztosan kiderítik milyen, szerintem nem csak ez az egy ilyen relé van a világon.
Ez egy 82es motor......
Voltam boltokban ilyent senki nem látott
Szerintem ez áramrelé, hasonló mint az egyfázisú asszinkron motorokon az indítókondenzátort a segédfázistekercsre kapcsoló relé.
Próbáld meg kideríteni gyártóját, honlapján talán találsz róla valami infót. Lényeges a meghúzó árama és az érintkezők terhelhetősége.
Valami SIPER VAGY SIPEP nevű
Egy karikában van a név ennyi látszódik Neten nem találtam ilyent.......
Akksis a motor? Mert akkor van egy tippem, hogy mire kell ez bele, bár azon csodálkoznék, hogy 82-ben ilyet csináltak volna de ki tudja...
Abban tökéletesen igaza van Gerenknek, hogy a behúzóáramnak (vagy fesznek) meg kell egyeznie. Pontosan melyik lábra mi van kötve?
Tekercsen nem látok égésnyomot, az érintkezők mentek tönkre?
Érintkezők mentek szét
Valamiért felmelegedett és hozzáolvadt a vég támasztóhoz Aztán már annyira nem is érintkezett jól, és szétégett..... Próbáltam volna a másik relével összetársítani, de nem lehet, túl sok az eltérés
Akkus motor, de nem önindítós.
A töltéssel függhet össze mert amikor nincs beindítva az érintkezők között nincs áram, ha beindítom van. Töltésemmel is probléma van lehet hiányzik ez a relé. Ehhez a motorhoz semmi manual nincs, meg ez a része nem is tűnik gyárinak, 82 óta biztos volt pár szerelőnél, én lehetek a 15. tulaja
Akkor a tekercset be tudod mérni, egy nagy áramú kb
10-15 A leadására képes szabályozható tápra van szükség és egy 20A méréshatáró DC árammérőre. Rákapcsolod a tápot árammérővel sorosan a tekercsre és amikor behúz leolvasod a meghúzóáramot. Az áramnak megfelelő relét kell keresned a boltban. Vagy ha jó a másik sima relé ugyanolyan huzalátmérővel és menetszámmal meg kell tekercselni. A meghúzóáram kismértékű beállitása a relé rúgóerő állításával megoldható
Végignézted melyik láb/szál hova megy?
Tekercs egyike test gondolom, másik a világításkapcsoló. Csak azt nem értem, hogy a kapcsolandó ha a töltőszálról jön, akkor álló motornál miért nincs benne fesz, merthogy párhuzamosan van kötve az akksival. És a kapcsolt szál hová megy?
Mivel nem túl valószinü, hogy kapsz ilyet...
Vedd ki a tekercset, az érinkezőit helyettesitsd egy reed petronnal ami egy(akár a képen levö) relét vezérel. Az áramokkal sem kell foglalkozni, mert a régi tekercs kerül vissza és a kapcsoló rész is cserélhető a késöbbiekben.
Valószín csak járó motornál- töltés esetén-van világítás.Ezért van a vékonyabb tekercs.A vastagabb a rajta átfolyó világítás árama okozta mágneseségel segít jobb érintkezést biztosítani az érintkezőkön.
Ez a reed cső mekkora áramokat tud kapcsolni?
Mert akkor csak a tekercs mellé kellene kötni valahogy Amúgy a tekercsen átmegy az áram, az akkutól a világítás kapcsolóig. A kapcsolt nem tudom pontosan, de a fesszab felé, még nem bogoztam ki teljesen
Ha ez a funkciója, akkor nem feltétlen kell ilyen relé, trafó 1-et kapcsolsz, tekercs egyik fele test, másik fele világításkacsoló, és viszed a lámpához a kapcsolt áramot. És nem kell tökölni az áram nagyságával hogy töltéskor mennyen a lámpa, hanem trafó 1=járó motor.
Szóval akkor a világításkapcsoló utánról húzzak egy szálat a hagyományos reléhez és ugyanazt érem el.
Mert akkor ha bekapcsolom behúz...
Tipusfüggö, de szerintem max 1-200mA.Ezért kell mellé a "segédrelé" . Igy ha az is beég bármikor mésodpercek alatt cserélhető.
Ha akkus a gyújtás akkor a gyújtás kapcsolótól a 15-ön jön az áram, a trafo 1 a megszakítóra vagy egyébb dobozra megy. De a relé lényege az akku védelem.Töltésel van lámpa, ha nincs töltés akkor lemerül az akku és nem fog járni a motor és csak sötét van.
Ja és a tippem az, hogy az a célja ennek a relének, hogy ha megy a világitás megemeli a töltést nehogy lemerüljön az aksi...
Állva is van világítás...
A világítás vezérli a töltést és nem a töltés a világítást
Hopp ez még eszembe sem jutott
82ben ilyen lett volna??? Igaz ez már cdi-s gyújtású
Én ezt egy sima relével megoldanám. Az autón is egy relével van megcsinálva, hogy álló motor mellett ne menjen a hátsó ablakfűtés. Ez úgy van, hogy a generátor D+ kivezetésén a relé egyik vége, a másik meg a kapcsolón keresztül a testre megy. Így amíg a generátor nem tölt, addig a relé nem fog meghúzni, hiába van bekapcsolva a kapcsoló. Ezután a relével már azt kapcsolunk, amit csak akarunk. Annak, hogy a töltés feszt emeli meg amikor felkapcsolják a világítást nem sok értelme van, mert a feszszabályzó állandó értéken próbálja tartani a töltőfeszt. Bár jó lenne tudni, hogy pontosan milyen motorról van szó, hogy generátor/dinamó van benne, vagy állandómágnesű generátor. Ha így van, akkor így is megoldható, csak picit bele kell nyúlni a rendszerbe.
Akkor ezt felfüggesztem addig amíg ki nem bogozok mindent.
Arra gondoltam egyszerűbb a csererelé. Amint tudom szétszedem az elektromos hálózatot, ami nem egyszerű mert bal láb teljesen gipszben van és nem tudok igazán mozogni... Addig is köszi a segítséget!!
Szevasz!
Ha a méretek stimmelnek akkor az az, de vigyázz, ebből legalább kétféle lábkiosztású van. Eltérő helyen van a behúzótekercs és a kontaktusok csatlakozása. Lada szamarában is van ilyen kinézetű. Üdv: StMiklos
Szia !
már jó15 éve a Zsigulis korszakra emlékeztet, nézz be egy keleti alkatrész boltba (bontóba)talán ez, a tompított- reflektor kapcsolója,reléje. Csak valaki bele barkácsolta, most kerestem én is index reléket, a ladarelé : bimetál :790 ft-- a szamara elektronikus jelado meg 1440ft.
Hai!
Valószínű, hogy a motorod töltését dinamó biztosítja, és ez egy áramkorátozó relé, ami arra szolgál, hogy ha valami túl nagy áramot venne fel akkor ez szétkapcsol védve ezzel a dinamót. Ha nem találsz ilyen relét akkor szét kell nézni egy dinamós autó (pl kispolski) feszszabályzója után és egy vilamosságszerlő segítségével biztos, hogy át lehet építeni a rendszert
sziasztok találtam a szekrényemben egy új állapotú még dobozolt 5 lábú relét KM14 felirattal és jó volna ha valaki megtudná mondani hogy ez mire lenne jó. Ha jól emlékszem autoszerelő rokonom vágta hozzám mondván neki ez felesleges és nem dobja ki inkább raktározzam.
Jó volna tudni neme egy fényváltó relé amit könnyen használhatnék motoromban . köszi előre is a reakciókat |
Bejelentkezés
Hirdetés |