Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A 6km elég kellene, hogy legyen, ha a motor amúgy nem indul nehezen és nem használod sokáig az előizzítást. Hogy indul a motor hidegen? Kell neki előizzítás vagy anélkül? Elég neki 2-3 másodperc indítózás, vagy hosszabb kell? Amikor ezt a 6km utat megteszed, akkor gondolom azért a fűtőventilátort bekapcsolod (bár dízel ekkora távon nem melegszik nagyon fel), esetleg lámpát is. Jó lenne ha csinálnál egy feszültségmérést amikor minden elképzelhető fogyasztót bekapcsolsz. Távolsági fényszóró, ködlámpa, hátsóablak melegítő (ami van), fűtőventilátor a maximális fokozaton. Csinálj többféle fordulaton ilyen mérést és utána meglátjuk. Arra vigyázz, hogy az akku kivezetésein mérj, ne a kábelsarukra tedd a műszert. Lehet gyenge a vezetékezés is, és a terhelés miatt esik feszültség a drótokon, kevés jut az akkura.
zsoltee0001, jut eszembe, a vezetékezés is lehet a terhelésnél nem megfelelő feszültség okozója.
Igazatok van ,megmértem a tompitott és a fütés 3 fokozatba bekapcsolása után 13.3 v a feszültség.
Ezek után jobb ötlet? Köszi a segitséget! Üdv tomi68
Közben azért próbáltad kicsit magasabb fordulaton is?
Valószínűleg megvan, miért döglenek meg az akkuk. Most jön az, hogy mérd le ugyanígy terhelve a generátor közvetlen kivezetésein is a feszültséget. Ha ott megvan a 14V, akkor csinálj egy mérést a generátor háza és az akku mínusz kivezetése, valamint a generátor pozitív kivezetése és az akku plusz között. Ebből kiderül, hogy a vezetékezés a gyenge, vagy már a generátorból nem jön ki megfelelő feszültség.
Fordulatszámmérö van benne? Az müködik rendesen?
Azt hiszem, azon 3PK-s szij van, azt jol meg kell fesziteni, hogy ne csusszon.
Szia
Igazából nem akartam belekötni a terhelésvizsgálatba, mert az is fontos lehet, de én még nem láttam olyan generátorhibát ami terheletlenül ne derült volna ki. Bár az is igaz, hogy már tizenéve nem praktizálok autovill. szerelőként, elképzelhető, hogy mázlim volt ezért nem futottam ilyen hibába. üdv
HELP!
Üdv. mindenkinek. Az lenne a problémám, hogy vettem egy 1997-es opel vectrát. Néhány nap múlva nem indult be ezért vettem bele egy zsír új aksit. Nem volt vele gond kb 10 napig. Aztán gondolt egyet és egy reggel nem indult be. Kicseréltük a generátorban a feszültség szabályozót, mert a töltés 13,8-13.9 között ingadozott. Csere után közvetlenül 14.2-14.3 volt. Megint egy hétig minden ok, majd ma reggel megint nem indult. Megmértem a töltést 13.9-ről kb 2 perc alatt felment 14.1. Esetleg valaki találkozott ilyesmivel? Mi lehet a gond? Kérlek segítsetek. A generátor Bosch 70 A. Előre is köszönöm. Idézet: „Néhány nap múlva nem indult be ezért vettem bele egy zsír új aksit.” Érdekes módszer, kicsit a márkaszervizekre hasonlít... Olvasd el az utolsó 2-3 oldalt, csináld meg, amiket ott mondtunk, és utána jelentkezz az eredménnyekkel:Link
Ugy látom, felétek nincs válság, ha ilyen hirtelen felindulásbol csereberéled az alkatrészeket.
Bár csak ne lenne, de az a helyzet, hogy szükség van folyamatosan az autóra. Valaki tud segíteni?
Azzal nem oldodik meg a probléma, ha kéthetente fölöslegesen cserélgetsz nemfilléres alkatrészeket.
Töltést ne csak terheletlenül mérj, hanem jonéhány fogyasztoval terhelve is, különbözö fordulatszámokon. Kiváncsiságbol mérhetsz a generátor kivezetésén is, ha 1-2tized voltnál nagyobb eltérés van, mint az aksin mérve, akkor javitani a csatlakozásokat. Mindenképp fogyasztást mérni, egy amperméröt bekötni az aksi egyik polusa és az aksisaru közé. Pár század amper lehet, tizedek már ne nagyon legyenek. (persze minden lecsukva, ajto becsukva) Ékszij biztos nem csuszik? Kezdetnek talán ennyi. Ja, meg a használati szokások, a másik topikban erröl is volt szo, nem véletlenül. Ha mondjuk naponta 10km-t használod, ebben van 20 inditás, lámpahasználat, fütömotor, stb., akkor akár normálisnak is mondhato, ha 10 naponta tölteni kell az aksit.
Szia! Néhány kérdés: 'A' avagy 'B' vectra?
Benzines,vagy diesel?
Köszi akos70. Holnap alaposan átnézem és megmérem a dolgokat. Este jelzem, hogy mire jutottam.
Akkor akos70-nek korrekt válasza volt ,főképp abban,hogy valószínűleg valami rejtett fogyasztó van az autódon.
Érdemes körülnézni az utólagosan beépített /nem gyári/cuccok között:autórádió,el. ablak, riasztó... Ampermérővel az egyik akkusarut megszakítva a 3-4miliamperes fogyasztás elfogadható!/legalább55amperórás akkut feltételezve/ A típust a benzines A vectra miatt kérdeztem, ott ugyanis gumibakban van a generátor ami sokszor testproblémákat okoz!Ám ez a B-ben nincs! ha a töltésed 1500-2000 fordulaton +világítás+ fűtőmotor 3-as fokozat nem esik13,7alá nem szabad lemerülnie az akkudnak még akkor sem ,ha csak 10km-t használod naponta
Ok elrítam a fogyasztást
tehát helyesen:30-40mA Idézet: „/legalább55amperórás akkut feltételezve/” Az akkukapacitásnak mi köze hozzá?
az 1,6-os motor elektonikája, főképp önindítója megelégszik akár az 50AH-s akkuval is ,de ha sok a kiegészítő elektronika ,/komolysabb hifi,,vagy az alapban beépített klímaberendezés/ akkor kevés!
ez mind az akku tárolóképességével függ össze! járó motornál a generátor szolgáltatja a megfelelő feszültséget, az akkud csak tárol! Ha minden töltés az autód elektromos rendszerére megy,az akkud egyre kevesebbet tud tárolni ,idővel lemerül,ezért érdemes a nagyobb fogyasztású autókhoz/elektromos fogyasztás/ nagyobb AH-akkut tenni. egyszerübben:pl. ha a pénztárcádból többet veszel ki, mint amennyit beleteszel,egyszercsak elfogy a pénzed! Idézet: „az 1,6-os motor elektonikája, főképp önindítója megelégszik akár az 50AH-s akkuval is ,de ha sok a kiegészítő elektronika ,/komolysabb hifi,,vagy az alapban beépített klímaberendezés/ akkor kevés! ez mind az akku tárolóképességével függ össze! járó motornál a generátor szolgáltatja a megfelelő feszültséget, az akkud csak tárol! Ha minden töltés az autód elektromos rendszerére megy,az akkud egyre kevesebbet tud tárolni ,idővel lemerül,ezért érdemes a nagyobb fogyasztású autókhoz/elektromos fogyasztás/ nagyobb AH-akkut tenni. ” Ebben az a szép, hogy magadnak mondasz ellent. (nem szoktam ilyennel kérkedni, de nézz már utána kicsit az eddigi szereplésemnek a fórumon, nem most kezdtem a témával foglalkozni...). Ha jár a motor és elegendő a töltőáram, akkor már az akku kapacitása teljesen lényegtelen. Ha nem jut energia az akku töltésére, akkor is mindegy, hogy 55Ah-s akku töltésére nem jut, vagy 110Ah töltésére nem jut. Az utóbbi csak valamivel később fog teljesen lemerülni, de az is le fog merülni. Ezért tartom hülyeségnek a gyáritól nagyobb akkuk beépítését, hacsak azt nem indokolja valami értelmes ok... Idézet: „Ezért tartom hülyeségnek a gyáritól nagyobb akkuk beépítését, hacsak azt nem indokolja valami értelmes ok...” Az akku öregszik, veszít a kapacitásából, csökken az áram amit indításkor le tud adni......egy nagyobb akkunál ezeket később veszed észre, és -20 Clsius fokos reggeleken is be fog indulni, mert a nagyobb kapacitásból megmaradó elég hozzá, egy kicsinél már nem biztos. Ha már jár a motor az akkumulátor úgyis csak egy "puffer". -szerintem-
Nos, nem azt mondtam ,hogy a gyárinál nagyobbat ,hanem ,hogy a megfelelőt!
sajnos sokat láttam már BMW-ket ,amelyeknél mire leesik az elektronikák fogyasztása /nyugalmi helyzetben/3-4 A-ről 0.1 A- ig, eltelik 40perc. Ha külön GPS is van benne annyira le sem esik! és ezekbe is láttam 44AH-s akkut mert /elég az/ ,na ekkor ér sokat a Megfelelő kapacitású akku! Tehát nem nagyobbat De ne is kicsit! igaz hogy ez sem 10nap után merülne le de idő előtt tönkremenne Szóval csak azért kérdeztem rá az akku kapacitására,mert ha az 1,6-os klímás vectrába van egy 44AH-s akku az idő előtt tönkre fog menni . Idézet: „Nos, nem azt mondtam ,hogy a gyárinál nagyobbat ,hanem ,hogy a megfelelőt! sajnos sokat láttam már BMW-ket ,amelyeknél mire leesik az elektronikák fogyasztása /nyugalmi helyzetben/3-4 A-ről 0.1 A- ig, eltelik 40perc.” Már bocsánat, de normális autó ilyet nem csinál. Az egy dolog, hogy a bmw sz@rt gyárt, de ebből ne általánosítsunk... Idézet: „Szóval csak azért kérdeztem rá az akku kapacitására,mert ha az 1,6-os klímás vectrába van egy 44AH-s akku az idő előtt tönkre fog menni.” Miért is fog idő előtt tönkremenni egy akár 70Ah-hoz képest?
Az a helyzet, hogy az aksi 60 A-es és az autóban nincs klima, de viszont a van benne 1 JVC avx-1 dvd lejatszó, ám a hangsórók azok gyáriak(elég gagyi a hangzás). Ez merítheti le az aksit? Megnézte egy helyi szaki, aki nem talált rejtett fogyasztót.
Ez igaz, amit írsz. De a nagyobb akku is eljut egyszer oda, hogy nem fogja beindítani a motort. Sajnos nem tűnik pozitívnak a mérleg, ha összeveted a (valós) magasabb beszerzési árat és a (vélt) hosszabb élettartamot. Nem jellemző, hogy a 20%-al nagyobb kapacitású (kb. 20%-al drágább) akku 20%-al tovább is üzemeljen...
Ez is lemerítheti. De ez a dolog nem ilyen digitálisan működik, hogy vagy lemeríti vagy nem. Tudni kell azt az áramot, amit készenlétben húz az autó. Aztán azzal már lehet számolni. De meg kellene csinálnod a terheléses méréseket, abból már több ki fog derülni.
Ha kikapcsolt gyújtás mellett bezárt ajtóknál /tehát ahogy állni szokott az autód/nincs fogyasztás/max0,04a/, nem merülhet le egy jóállapotú 60ah-s akku! /megfelelő töltés /
az hogy menetközben a fejegység mennyit terhel az a többi fogyesztóhoz képest /világítás/szinte semmi!
Egyet értünk nem tudom bizonyítani, mert egy adat ( a sajátom ) nem mérvadó, valamint nem tudhatom, hogy hogyan alakult volna az élettartam egy első beépítésűvel megegyező kapacitású akkumulátor esetében.
Ami tény: - Hideg reggeleken sokkal biztosabban indít. - Egy rajta felejtett belső világítástól reggel még beindul. - Motorprobléma esetén több indítózást visel el. - Az ár erősen beszerzési hely függő, sok esetben meglepően jó áron lehet hozzájutni a nagyobb akkumulátorhoz - A gyári akkumulátor 5 éves korában purcant ki (55Ah) a mostani EXIDE (74Ah) pedig a 6. évében sem akar kipurcanni és észrevehető kapacitáscsökkenés sem tapasztalható. Abban azonban egyetértünk, hogy sok "elmélet" kering, különösen a gépjárművekkel kapcsolatban, így ezek a viták gyakran hasonlítanak a hitéleti kérdések megvitatásához
Nos nem csak BMW,bár ez a leghosszabb ,Tud ilyet a Fiat, a VW... persze csak az újabb típusok!
A 44es azért fog tönkremenni ,mert mindíg csúcson kell dolgoznia ,míg a nagyobb kapacitásúnak vannak tartalékai. amikor úgyis alul vannak tervezve a generátorok nem mindíg képes kiszolgálni az autó terhelésingadozásait előbb -utóbb megszakadnak nem véletlen ,hogy az akkumulátorok garanciapapírjaira rávezetik az autó típusát. Nem megfelelő AH-autó esetén ugrik a garancia!/kivétel persze Tes.o ... ahol mindegy, úgyis kicserélik
Bizonyítani én sem tudom, de néhány akku életét végigkisértem ismerősi körökben. Az Exide az egy nagyon jó márka. Traktorba raktam 75Ah kapacitásút (kézikönyve 88Ah-t ír elő), tavaszra lesz öt éves, semmi gondja. Ugyanebben a gépben volt már 97Ah-s akku, az nem húzta ki három évig, pedig ugyanazt a motort kell indítania, hozzá se lett nyúlva, csak olaj meg szűrőcserék voltak végezve rajta, tehát az üzemi körülmények eléggé hasonlóak. Ami eltér, az az akku gyártója. Exide 20%-al drágább volt, de azt mondtam, ha nem birja 20%-al tovább, akkor kifizetem a különbséget. Már nem kell kifizetnem, mert túl van a 20%-on.
-Nekem ha beindul, az elég. Hogy most csak 400-as fordulaton tudta meghajtani a főtengelyt vagy 500-on, az aztán teljesen mindegy, ha már 300 elég ahhoz, hogy beinduljon. -A rajta felejtett világítás, hát elég gyenge indok. Másnap nem mész vele, hanem csak két nap múlva, akkor ugyanott vagy. -Mondjuk szerelésnél, ha arról van szó, akkor töltőre tenném, aztán két indítózás között töltődik. -Az áraknak valóban nagyon utána kell járni. De ha jó áron lehet hozzájutni a nagyobb akkumulátorhoz, akkor ugyanott a kisebbhez még jobb áron. Tehát emiatt megint nem vennék nagyobb akkut... De nem szeretnék másokat a rossz útra vinni, ha úgy vélik, hogy nekik kell a nagyobb akku, akkor vegyék azt. Nálad szerintem az 55Ah-s Exide is jobban viselkedne hideg reggeleken, mint a gyári akku. Érdemes rápillantani az indítóáramaikra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |