Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   30 / 338
(#) Krisz03 válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Nem igazán értek ezekhez a rendszerekhez (még), de tudom, hogy ha pl a lambda-szonda meghibásodik, akkor a központi elektronika átáll egy olyan üzemmódba, amihez nem kell a működéshez legfontosabb szenzorokon kívül semmi más, és a normál fogyasztás többszörösét fogja produkálni. Szóval nehogy fordítva süljön el a dolog.

A másik pedig, hogy a lambda-szonda csak 1-2%-nyit befolyásol a keverékképzésben...
(#) Lauffer hozzászólása Nov 26, 2009 /
 
Szia !
Tehát azt mondod, hogy nem igazán érdemes kiiktatni? Inkább a MAP szenzorral /Levegő áramlás a szívótorokban / érdemes variálni ? Egyáltalán érdemes a lambdához hozzányúlni ? Zöldkártya 500-600mV-nál van !
(#) akos70 válasza rszegedi hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Gondolom, a középkonzolban, mint minden autoban.
A fütés kezelögombjaival van egybeépitve a rajz szerint.
(#) Lauffer hozzászólása Nov 26, 2009 /
 
1-2% is sokat számít főleg akkor ha az ember 2 nap alatt rendszeresen 550km-t autózik. Tud valaki nekem segíteni nekem 1 pár elemből álló kapcsival ? Valami fetes megoldás a gate-en keresztül vezérelve vagy valami IC-és megoldás is jó lenne ! Köszönöm !
(#) Mormoghy válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Szerintem meg egy próbát megér! Én is valami hasonlón töröm a fejem, mert sportleömlö került a gépre, és nincs benne a szonda. Az meg nem az igazi. Valahogy be kellene csapni a compit.
(#) Lauffer válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Szerintem is éremes lenne megpróbálni....de hát kéne valami segítség !
(#) Mormoghy válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Én valami olyasmire gondoltam, hogy valami stab ic-vel megfogom a tápfeszt olyan 3 voltra, utánna egy potival meg egy ellenálással tovább osztom, úgy, hgy a potin már csak 1 volt legyen. KB. De lehet valaki mond okosabbat.
(#) Dudus válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
A lambda szonda jele nem egy stabil egyenfeszültség. A jelben gyönyörűen látszanak az egyes hengerek folyamatai. Ha ráraksz egy fix feszültséget, kiszúrja, és hibásnak fogja venni, kigyújtja a MIL lámpát és nem veszi figyelembe a jelét...
(#) Lauffer válasza Dudus hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Olvasataim szerint valamiféle galván elem szerint müködik ami viszont 1 síma egyenfesz. Te mit javasolnál ? A Magnum Tuning 7000-Ft-t árulja az ilyen spórolós szondát .
(#) Lauffer válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Az a baj ezzel a dologgal amit írtál, hogy teljesítmény függő ! Tehát ellenállattal inkább csak az áramot korlátozod. .....szerintem....de lehet, hogy nincs igazam !
(#) Lauffer válasza Dudus hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Ha igazad van akkor lehet azt pulzáltatni is egy 555-el....olyan frekin amilyenen jól esik.
(#) Mormoghy válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
De gondolom olyan frekin kellene mint a fordulatszám, hogy teljes legyen a becsapás Fordulatszámmérő jeléből?
(#) Lauffer válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Akár azt is lehet ....de valami ilyesmire gondoltam.....de ez erősen elméleti ! Mire nem jó a Paint !.....LOL !
(#) Amarton válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Gondolom etanol miatt akarod használni.

"Más egyéb üzemanyagot használok és ezért spórolás céljából le akarok venni a dúsításból"

Annak az üzemanyagnak pont dúsítás kell.

A leírt módszerekkel nem lehet becsapni a motorvezérlőt.
A lambda szonda 100-900mV között szabályoz. Ha 0mV van rajta, akkor azt az ECU toló üzemnek veszi és kikapcsolja az injektorokat.
A keskenysávú szondáknál az ecu azt dönti el, hogy szegény vagy gazdag a keverék és a következő befecskendezést ehhez állítja.
A lambda szondához csak akkor érdemes hozzá nyúlni, ha tudod is hogy mit csinál és hogyan működik.
Én annak idején csináltam egy elektronikát, ami mikrokontrolleres és eltolta a lambda feszültség szintjét az ecunak. Az remekül működött.
Ma már ezt az elektronikát nem használom.
Azt tudni kell, hogy az elszegényített üzemanyag keverék arány a motor károsodásához vezet hosszú távon. Sokkal nagyobb hőterhelés éri a belső alkatrészeket.
1-2 %-ot a motorvezérlő simán kikorrigál. Ha észreveszi, hogy a lamdához hozzányúlsz, akkor beáll a közép értékre kb 450mV, és akkor még egy kicsi túlfogyasztásod is lehet, a katalizátor károsodása mellett.
(#) Dudus válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Nem a jólesik a lényeg! A motorvezérlő egy gyárilag megállapított időállandót használva integrálja a szonda jelét és azt nézi, hogy ez az "átlagérték" milyen, ehhez növeli vagy csökkenti egy algoritmus szerint az injektorok nyitási idejét. Van azonban a szondának más funkciója is! A szonda jele, a kopogásszenzor jele, és a főtengely szöggyorsulása alapján érzékeli a hengerekben az égéskimaradást. Ezt használja az EGR működésének ellenőrzésére is......ez egy összetett rendszer, nem mindegy , hogyan nyúlsz bele. Kaptál egy javaslatot a szondafeszültség eltolására, ez szerintem jobb megoldás, mert az átlagértéket picit eltolva a szonda jele nem változik oly mértékben, hogy problémát okozna, de tudod picit dúsítani illetve szegényíteni a keveréket. De amit írtak azt vedd figyelembe: Ha tartósan szegénykeverékkel jársz, a fogyasztásod jó lesz, de akár a dugattyúid is leolvadhatnak!
(#) Lauffer válasza Dudus hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Ezt én értem de mi van azokkal akik PB gázzal járnak ? Az is csak a melegítés idejéig használ benzint ? Ott nem melegszik a motor ? Nem tudom, azért kérdem ! Az autógáz is gáz, teljesen más összetevőkkel ! Amivel én szeretnék járni az is gáz, csak nem PB és nem etanol ! Ha van ötletetek vagy jó tanácsotok akkor szívesen venném ! Köszike !
(#) potyo válasza rszegedi hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
A motor attól kapcsol le, hogy áramkorlátos, és amikor a lapát beér a megfelelő helyzetébe, akkor a motor nagyobb áramot vesz fel, ezt érzékelve állítja le a vezérlő. Kérdés, hogy tényleg nem állítja le a vezérlő, vagy pedig valami más miatt eltört a tengely, és mivel nincs túláram, ezért a vezérlő hagyja forogni?
(#) potyo válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
A gáznál sem szegény a keverék, mindig épp annyi levegő jut be a gáz mellé, amennyi kell hozzá. Ha több levegő jut, akkor a motornak nincs ereje a lassú égés miatt, illetve ha még több, akkor nemis tud elégni a keverék. PB-nél is azt szokták csinálni, hogy emulálják a szonda jelét a motorvezérlő felé, így az nem csinál hibajelzést. De ezek az inektorokat is emulálják, így van fordulatszámjelük is, mindig tudják, hogy milyen jelet kell előállítaniuk a lambda helyett. Pl. növekvő kitöltési tényező gázadásra utal az injektoroknál, akkor lehet azt hazudni vissza, hogy a gyorsításhoz dúsabb a keverék, és így az ECU nem jelez hibát.
(#) Lauffer válasza potyo hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Ühüm....értem ! ... de mi a helyzet a hidrogénnél ? Ott a begyújtás nagyon széles levegő tartományban mozog ! Ezért indulnak könnyen az ilyen motorok ! Ott hogy állítod be a keveréket, hogy a motor ne olvadjon el? Olvasd el Dudus hozzászólását ! ....és ami a lényeg....hidrogénnél vizpára távozik és hűti a motort !....szal.....segíts ha van ötleted ! Köszi !
(#) Lauffer válasza Amarton hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Megnéznétek ezt a kapcsolási rajzot! Mi a véleményetek erről ? Mormoghy találta.....azt hiszem bele trafált !
(#) potyo válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Az a baj a szegény keverékkel, hogy az égés hőmérséklete ugyan magas lesz, de mivel kis tömegű gáz keletkezik, ezért nyomása nem lesz, vagyis nem lesz benne erő. A rendes keveréknél keletkező égéstermék tömege nem kevés, így az égésnél kapott energia ezt nem tudja annyira felmelegíteni, viszont cserébe nyomása lesz. Visszatérve a szegény keverékre, a motor minden része adott hőterheléshez van méretezve. A dugattyúk, hogy könnyűek legyenek, alumíniumötvözetből készülnek, aminek van egy nagy hátránya, a viszonylag alacsony olvadáspont. Normál esetben az égés során keletkező gáz hőmérséklete nem elég magas hogy kárt tegyen a dugattyúban, mivel alulról az olaj hűti. De ha állandóan magas hőmérsékletű az égéstermék, akkor a dugattyú teteje kilágyul és a nyomás begörbíti illetve belyukasztja. A kipufogószelep hasonló helyzetben van, csak azt nem hűti semmi, azt a kipufogógáz hőmérséklete veszi igénybe. Nem attól van a baj tehát, hogy néhány munkaütemben szegény a keverék, hanem abból, ha folyamatosan, terhelés alatt szegény a keverék.

Hidrogén tényleg széles tartományban képes égni, de annak is van egy keskeny tartománya, ahol a leggyorsabban ég és a legtöbb energia nyomássá alakul át. Ez valahol ott van, ahol az összes hidrogén és oxigén vízzé egyesül, tehát megint visszajutottunk a szegény keverék problémájához. Ami még előjöhet, hogy a felforrósodó kipufogószelep miatt már beszívás közben berobbanhat a keverék, ami ugye elég "vicces" dolgokat tud csinálni. Ezért tartják a wankel motort alkalmasabbnak a hidrogénes üzemre, mert a szívórész hidegebb, és a keverék már csak akkor jut el a melegebb részre, amikor már a szívócsatornától el van zárva, így ha be is robban esetleg, akkor is a motoron belül robban, illetve a wankelnek nincs is annyira felforrósodó alkatrésze, mint az otto motornál a kipufogószelep.


Elárulod, hogy milyen üzemanyagot akarsz használni? Hátha én is kedvet kapnék hozzá...
(#) Lauffer válasza potyo hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Persze ! Hidrogénnel szeretnék járni ! Hosszú hónapok óta kísérletezek a hidrogénnel és eljutottam oda, hogy a benzin fogyasztásom 60-70%-át meg tudom spórolni néhány amper felhasználásával !Heti 1100 km-t autózom. tehát nagy szükségem lenne a megoldásra mert a benzint fizetni..pffffff
(#) potyo válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
PB gáz nem lenne jó? Magyarországon nemtudom, mennyi a gáz literje, itt nálunk Szerbiában valamivel kevesebb mint fele áron van, mint a benzin. Mondjuk gázból kicsit több kell, de ahogy én számolgattam, 10-11000km alatt behozná a beszerelés árát hét literes fogyasztást feltételezve, utána pedig kb. féláron lehet autózni. Persze ez attól is függ, hogy milyen autóba kellene beszerelni. Meg ahogy hallom, Magyarországon eléggé el vannak szállva a gázbeszerelés árai...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Itt is fele-körül van, és még legális is lenne.
Mondjuk én nagyon rühellem a gázos autokat.
(#) Lauffer válasza potyo hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Sajnos Magyarországon minden ár el van szálva ! Ha Pb-t használnék legfeljebb literenként 15 Ft-ot spórolnék, mivel maga a gáz is drága ! A Marini gázról nem is beszélve ! Sok ismim jár gázzal, valamivel olcsóbb de Ők sincsenek elájulva tőle ! Ezért akarom a hidrogént megoldani ! Irgalmatlan erő van benne, és síma csapvíz jó hozzá, nem kell deszt.víz !
(#) Mormoghy válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Szerintem ez neked jó, mert a meglévő lambda jelét lehet vele állítani, és az ECU szerintem nem veszi észre a csalást. Nekem sajna nem jó, mert nincs lambda jelem Nekem valami full emulátor kellene.
(#) potyo válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Az emulálás nem tesz jót semminek. Inkább valahogy be kellene azt a szondát gyártani oda a kipufogóba.
(#) Lauffer válasza Mormoghy hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Erre a szonda tuningra láttam megoldást ! Írd be a kugliba, hogy " Lada barátok köre" vagy csak simán Ladabarát , nem tudom már. Ott fényképekkel mi1mással közzé teszik az utólagos beszerelést !
(#) sufni-tunning válasza Lauffer hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Szia!
krisznek igaza van. Ha kiiktatod a lambda szondát beáll a vezérlőben beállított fix értékekre. Megemelkedhet az alapjárati fordulatod, a befecskendezési idő megnyúlik.

A szondát pont azért találták ki, hogy a motorban, szívócsonkban lévő lecsapódott üzemanyagot is elégesse.
Ha a kipufogógázban sok az elégetlen üzemanyag azt érzékeli a szonda és a vezérlő kisebb befecskendezési időt ad, vagy teljesen elveszi.
Ha nem érzékel szondát, hibának vesz és beáll a beégetett "jelszintekre" (adott fordulatzámhoz, adott befecskendezési idő).

A másik, hogy ha tudnál is ilyen elektronikát készíteni, honnan tudod mikor merre kell állítani? Menet közben tizedmásodpercentként mekkorát kell a potin fordítani, hogy a keverési arány jó legyen.
Azt is vedd figyelembe, hogy ha szegény a keverék, akkor kisebb az "égés", csökkenhet a teljesítmény, erre Te jobban nyomod a gázt, hogy uyanott felmenj.
A nagyobb teljesítményhez több üzemanyag kell.
(#) Mormoghy válasza potyo hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Sajnos nehezen oldható mert "sport" leömlő van rajta, és a szonda sincs meg.
Következő: »»   30 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem