Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
helló hapro
A toner új.A hibajelenség olyasmi mintha szivacsos forma lenne a rézfelület maratás után.Lehet, hogy a festék az etikett papíron ugrik össze? Most nézem a maszkot az etikett papíron gyönyörű. Lehet vasaláskor ugrik össze,kicsi kis tűnyom szerű lukak vannak benne.
Igen... Nekem akkor csinálta ezt amikor nem zsírtalanítottam le eléggé a felületet, és túl magas hőfokon vasaltam, meg az után töltött tonerrel.
Kissé lyukacsos felületet adott mert kevés és gyenge minőségű volt nálam a festékpor. Talán a papírodba beleéget valamennyit és így kevesebb festék jut a rézre. Milyen papírt használsz?
etikettet öntapadós. Lehúzom a ragasztós ívet és a nem ragacsos hordozóra nyomtatok
Hát hallod...
Lehet én beszüntetném az építgatést, ha olyan hidegben kellene ücsörögnöm :awink: Bár azt azért nem. Akkor inkább beköltöznék vele a lakásba. :yes:
Hello
Én is Samsung ML-1640 -es nyomtatót használok. Nincs vele semmi gondom. Itt egy link: SMD panel Ezt nyomtattam. 135g-os műnyomó papírra, rávasaltam erősebb rányomás nélkül közepes hőfokon, és ilyen lett. Tök jó. Amikor nyomtatási képre teszed a nyáktervedet, akkor milyen a szine a képen a nyákrajznak? Mert ha nem fekete, akkor egy függvény alapján átszámolja a gép szürke árnyalatosra, és hajlamos lesz pöttyökből kirajzolni a mintát. Tudod, mint a fekete-fehér újságokban a képek. Akkor sz.. lesz. A nyomtatóbeállításom közönséges. semmit nem kellett állítanom, mert nem vettem észre a változtatásokra semmi változást. Még akkor sem, ha vastag papírra állítottam. Nálam is még a gyári toner van, és be is vagyok gittelve, hogy mi lesz, ha egyszer kifogy, és az utántöltő nem lesz jó. Gondoltam, ha nem válik be, akkor kidobtam 2700Ft-ot az ablakon, mert annyi a legolcsóbb utántöltő. Aztán ha nem jó sehogy, akkor megveszem a gyári tonert 25ért.
Nagyon durván hideg van, érdekes a marató az kristályosodik nem fagy, de az előhívó simán kockára fagyott a fagyisdobozban.
Lehet tesztelni. Főfokállítós laminálód van ugye?
Írja hogy mivel kell előhívni és hány fokon kell laminálni? Negatív maszkot kell csináltatni.
Nem. A számlán kívül semmit nem kaptam. Kipróbáltam a laminálás tökéletesen ment, viszont a levilágítás az már nem annyira(az idő volt probléma). Nekem 4 db superflux LED van bent, de még így is csak 2,5-3 perc max. a levilágítás(még majd pontosan be kell lőni). Az előhívassál szintén adottak problémáim, a képeken lehet látni. Most nem volt itthon negatív maszkon, ezért simával csináltam. Egy kérdés előhívás után szárítani kell a fóliát? Majd holnap folytatom a tesztelést.
Ez kék.
Nekem zöld van. Laminálás 80 fokon. Laminálás után 15-20 perc pihi a sötétben. Levilágítás 1-2 perc atom jó maszkkal. Levilágítás után 15-20 perc pihi a sötétben Előhívás az most nem jut eszembe de 1 százalékos nátrium valami Előhívás után 15 perc uv Ekkor még tömény leosóval jó sok áztatással le lehet szedni, de elég macerás. Beégetés 150 fokon 30 perc Ezután már csak lekaparni lehet, de az egy kínszenvedés. Lemosás ha elrontottad a sziti-vel vagy a sziti főösszetevőjével, 3%-os oldatban. (uv után inkább töményebb szitivel)
Az oldalon ezt írják:
Az ón akadály laminált nyomtatott áramköri lapok az epoxi és poliamid anyag, amely a réz, solder, ón, nikkel, arany bevonattal alkalmas. Ellenáll a forrasztás legtöbb adatot, mint például a hattyú, forró levegő (HAL), IR és gőz fázis forrasztás. Hoppá, a laminált kell meleg, 40 ° C-on Negatív kifejlesztett fejlesztő. Lapos mérete: 200 x 305 mm ˛ lépéseket: laminált és hagyjuk hűlni kitett (körülbelül 45sec. 4x15W UV) 15-20 perces üzem idő (azért fontos, hogy polimerizál a veszélyeztetett területek) alakulhatnak ki 40 ° C és negatív Developer 10g nátrium-karbonát egy liter vízzel öblítsük ki, és 30 Teljes perc száradási idejük UV fény, a laminált lehet bármely olyan maradékanyag távolítani az UV-pácolás, nátrium-hidroxid oldattal (30-50g / l). A részletes utasítások állnak rendelkezésre a letöltési területen. Magyarán 40fokon laminálni (ez érdekes nekem még mintha 70-80 lett volna, ez tesztelendő) Megvárni míg kihűl 45mp levilágítás (a lényeg az hogy ott ég be ahol uv éri, tehát ha jó a maszkod, akkor világíthatod tovább is ott 120 perc után sem kap uv-t, én profi maszkkal csinálom csak, egyébként kínszevedés leszedni a forrszemekről ha kap egy kis uv-t) 15-20 percig állni hagyni Nátriiumkarbonát 1%-os oldattal előhívni SZáradás után 30 perc uv alatt. Lemosni ha eltoltad 3-5%-os natriumhydroxid. Ha szaladsz még a héten ezeket kilós dobozokban beszerezheted a vegyszerboltban. Ja és valami meleg de sötét helyen kell mindezt csinálni, úgyhogy lakás nagyjából kizárva, ha valaki rádnyit miközben előhívsz az gáz. Nekem van egy sárga lámpám, lehet hogy lefoglalom valamelyik fürdőszobát, mert a sufni egy merő jégverem.
Ez egyre cifrább a nagy leírásban meg 110 fokot ír laminálásnak. Döntsék már el végre!
ez jó: Als Entwickler dient eine 1%ige Lösung von Natriumcarbonat 98% in Wasser. és a maréd 1%? Anyám ez ám a leírás. Viszont itt legalább írja a 150 fokon 30 perces beégetést. Ezért van hogy az enyémek sem mind jók. De ma csinálok egy atomjót ha lesz rá 1-1.5 órám.
Hali!
Érdeklődnék, hogy mi a tapasztalat a P20 szavatosságáról és hogy hidegben (10-0°C) tárolva használhatatlanná valhat-e?
Hát 1 év lehet. Nincs rajta gyártás dátuma. Boltban ha állt ott nem 10 fokon tárolták ám.
A löt fólia az nekem is zöld. Ez még csak a negatív. Viszont azt olvastam(illetve rá is van írva) hogy, 20 fok alatt legyen a hőmérséklet, mert úgy könnyebb vele dolgozni nem gyűrődik stb. Na ezzel szemben ahogy kinyitottam a csomagolást, már össze is "csavarodott" a fólia. A negatív fóliát mivel hívod elő?
Szia. Csak csináltam még egy próbát, csak most elszaladtam mosószódáért és ezzel már tökéletesen sikerült előhívni. A képen még vizes, száradás után meg egy kicsit olyan a felülete mintha ragadna.
olyan információt keresek, hogy hol tudnék hozzájutni "hivatalos" nyákfúrásra kitalált fúró szerszámhoz.
Amiket kapni lehet, azok is több százba kerülnek, és akár a rosszabb, akár a jobb minőséget is veszem, nagyon gyorsan elkopnak. Ráadásul nem csak az élük, hanem az élszalag is, tehát aligha lehet újraköszörülni. Legalább 5mm-t le kell venni a végéből, mire újra élezhetővé válik. Nem csak hivatalos megoldások érdekelnek, ha valakinek van kapcsolata, vagy egyéb lehetősége ilyesmit szerezni, akkor próbálok vele megegyezni. Elsősorban 0,8-as átmérőt keresek, nálam ez az alapméret.
Én Bosch HSS-G fúrókat használok és eléggé éltartónak bizonyulnak. Egyébként nagyító alatt, pici, finom koronggal, már többször, eredményesen újraéleztem fúróimat, még a 0,6-ost is.
Én meg olcsó fúrókat veszek, 1-2 nyák után meg kuka. Kb 40Ft, vagy még annyi se a 10es csomag.
Itt az apróhirdetésekben is van eladó keményfém nyákfúró !
Egy jó vastagított szárú keményfúró nem több száz hanem inkább 1000 körül van. Szidtam is magam mint a bokrot mikor figyelmetlenségből eltörtem a 0.8-ast.
Fú az a fólia nagyon durva. NEkem ráadásul tekercsben van, arra varjá gombot az hogy össze tud pöndörödni.
A hideg nem azért kell neki hogy ne pöndörödjön, hanem hogy ne ragadjon a nyákra egyből, hanem kicsit tudjon mocorogni a laminálás alatt. Nyáron rémálom volt, mert hozzáért a nyákhoz és egyből tapadt. Viszont tiszta karc a fóliád ezt hogy csináltad, ráadásul ez egy pozitív maszk, neked meg negatív kell Nem biztos hogy lejött ám, ott ahol szerinted lejött egy késsel kapard meg. Ha csak a réz van akkor jó, ha viszont van rajta egy vékony hártya, akkor nem voltál sikeres, és ott nem fog tudni lemaródni a réz. Sok türelem, sok gyakorlás, és jó maszk. 1 két hét és belejössz. Utána jön a löt! Az a másik móka, ott sem maradhat semmi a forrszemen, mert különben forraszthatatlan lesz.
Szia!
Én a HEStore-tól vettem 0.8-as fúrót, már megvan 1-2 éve, de eddig semmi bajom vele.
Nem rossz ez a lötstop fólia. Most nézegettem képeket és eszembe jutott, hogy ha már majdnem gyári kinézetű lesz ezzel a nyák, akkor ha a beültetési oldalon is meg lehetne csinálni a beültetési rajzot, akkor tényleg gyári lenne. Gondolom felragadna a nyák másik oldalára is. esetleg egy linket tudnál adni, hogy hol lehet ilyen fóliát venni?
Húúú de Q... irigy vagyok.
Mesélj már légyszei, hogy mennyi idő volt míg megjött, és mennyi lett az ára, meg ilyenek. A megrendelésnél segítesz? kössz.
1-2 éve?? Ez nagyon fura adat. Nálam 1-2 ezer lyuk, és a legjobb minőségű fúró is leamortizálódik. Persze után is "átdörgöli" a panelt, de az már nem éppen forgácsolás.
Esetleg linkeld be, vagy tegyél fel egy fotót, milyen fúró bírja ki évekig a lyukaszgatást.
40Ft/10-es csomag egységáron, én is szívesen átvennék tőled néhány tucat csomaggal, ebből a fúróból. Nekem 0,8-as kéne, írd meg hogyan tudjuk leboltolni.
Én a sima HSS fúrókat használom. Sajnáltam a pénzt a kemény fúrókra.
Arra viszont már rég rájöttem, ha a fordulatot lassúra veszem (5000-6000 Ford/perc) akkor sokkal tovább bírják a fúrók. Múltkor én is éleztem fúrót, de ahhoz már nem sokáig lesz a kezem agysebészi pontosságú. Úgy érzem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |