Fórum témák
» Több friss téma |
Ha átalakítatlan PC tápnak csak a 12 voltját terheled, erősen esik a feszültsége. Ha az 5 voltot is megterheled, akár csak néhány tized amperrel, már jó. Akkus fúrót üzemeltetek a 12 V-ról úgy, hogy az 5-ösön van 32 Ohm előterhelés. Akku nélkül, közvetlen a tápról.
Sziasztok! Bocs nincs ekezetem. (angol billentyuzet).
Tudna Valaki tanacsot adni? Szelgenerator epiteset tervezem,nem tudom hol kezdjem.Probalok minnel tobb informaciot gyujteni tobb kevesebb sikerrel. En Angliaban elek. Elore is koszonom a segitseget!
az 5 V és a +/- 12 V is volt használva,bár az 5 V-ot csak a komunikáció használja az 5V-ra érzékeny a gép 4,75V-vel már letillt de a 12 re nem olyan érzékeny ,ennek ellenére fel sem futott .Általában 4-5 amper elég neki a 12V-on.A pc tápra 20A volt irva még is kevés volt.Az hogy a fúró elindul még nem olyan sok a profi bosch gépemen 14,4V 2,6Ah akksival többet tud mint a 220 as 600W-os gép.Ha lesz egy kis időd mérj rá mennyivel lehet terhelni.
Bár az nem tetszene hogy azért hogy 12 V hatásosan használjam az 5V-on ellenállást fűtsek.
Üdv! Szerintem kezd azzal, hogy végig olvasod ezt a topic-ot. Rengeteg infó van itt. Majd ha konkretizálódik mit is szeretnél pontosan és kérdéseid merülnek fel, kérdezzed meg. Biztosan kapsz rá választ.
E topic segítségével el kezdheted a munkát.
Kiöntöttem a tekercstárcsámat és most be kéne kötnöm valahogy az egyenirányítókat. Mellékelek egy lehetséges bekötési rajzot. Mi a véleményetek erről a fajta egyenirányításról?
Hidanként 2x-es az áramterhelhetőség, mert párhuzamosítva vannak a diódái. Így jó!
A fúró indulási árama 5-6 A. Kisebb fúróval 2, nagyobbal akár 6 A is lehet. Megfogva 12-ig felfut, de a táp nem tilt le. Ha előterhelés nélkül indítanám, a fúrógép bekapcsolására egyből letilt.
Van itt több téma PC táp átalakításáról, pl akkutöltőnek. A figyelést csak a 12 V-os ágra hagyva, a kívánt 1.3,8-14,2V töltőfeszültséget beállítva az eredeti 12 V-os ágról akár 20%-kal több áramot is kivehetünk, ha nagyobb diódákat teszünk be. Sajnos, a táp max. teljesítményét csak a szekunder áttekerésével használhatnánk ki.
köszönöm a választ ezek szerint mimndenkép a 5Vot is kellően terhelni kell.
Szia!
AD: ÉN a 3--10--30 W néha MAX' 100 W szélgépben "utazom" ott nagyon megfelel eme technika......ha érdekel bővebben szivesen irok... Ad2. A PC tápra ráirt adat FELE biztos---kissé át kell alakitani 2db figyeló ellenállás van a +5V és a +12V ra ha az egyiket leveszed , a másik mehet üresen is ! a 12V os oldalt fel lehet emelni 19 V-ig is /illetve +és -19Vig! / ha csak 15Vig emeled azért komoly terhelhetősége lessz Az eredeti 50-60%-a !Az előterhelő ellenállásokat ki szoktam szedni.......van ilyen topic Akkutöltö PC tápből ![]()
Szia !
ha a 410 volt nem ugrik 650V felé: a primer sorbakötve -- a szekunder meg párhuzamosan . A Bp -i városi villamostápjáról --tereltek igy áramot a lakásba ! s működött még meg nem buktak......!!
Én is látom előnyét a sok kicsi generátornak (max 100 watt) szemben az egy naggyal,ezt itt korábban le is irtam de eléggé lehurogtak.Most is teszetlek egy ac szervomotor kontra légmagos generátort,de erről később szeretnék irni,de eddig a légmagos a vesztes.Igy légyszi irj rola .Irod hogy ebben a kategoriában megfelel a pc táp kicsit érdkesnek tartom azt a generátort ami 30W és minimum feszültsége 100Volt,mert ugye itt irták hogy 100 alatt nem indul be a pc táp.
Egyenlöre engem nem érint a pc táp,de Erbe az 590733 hozzásolásban azt irta hogy azért nem tudtam energiát kicsiholni,mert nem tettem előterhelő ellenállást (az Ő esetében 32 Ohm),de te meg azt irod hogy ki kell szedni.Ez első hallásra nem tiszta nekem.
Szia!
Persze az előterhelő ellenállásokat kiszedem (ált 27 R/5V és 50-58R/12V ) De a lényege a fesz. figyelést kell megbolygatni! Este rakok be rajzot. újabban 230V-s villanymotorokat szoktam használni --áttétellel. ha rövid a táv ,akkor autó fűtő-hűtő ventillátor motort , lehetőleg 24V-t ebből könnyebb 14V-t kicsikarni
köszi a választ várom a rajzot.
Érdekel az is milyen 230V mototrokkal kisérletezel.
sziasztok !látom itt sokat foglalkoztok az upsekkel nekem lenne egy problémám neme tudnátok segiteni,kaptam egy PW-4060T 600VA Tauris tipusu upst.csak az elölapja amin a kapcsolo is van hiányzik és nem tudom hogykéne beizitani inverternek kellene majd a szélgenerátoromhoz,ha sikerül megépiteni.németes kukás cucc volt szép a belseje remélhetöleg müködik majd,egy szalagkábel log ki azment az elölapra.ha valaki tudja hogy lehetne átkötni hogy pekapcsolt állapotba legyen az legyenszives jelezze nagyon örülnék neki mert akkor már elörébb lennék egy fokkal az energitermelés felé.
Sziasztok!
Mint, ahogy irtam a rajz lényeges része......a táp 01 Persze a 300W táp max 1 órán át tudja a300W-t ,utána elmelegszik! Hiába ez a kinai mértékek/technikák világa ! az eredeti teljesitmény felosztást sem lehet megkerülni. PL:+5V-20A és +12V-10A, -12V 0,5A (ezen már lehet segiteni! Az R50-R51-R52 -t kiszedem .A +3,3V és -12V valamint -5V egyenirányitóját is (ezeket nem használom)Az R25 és R26 (feedback felirat) a visszacsatolás ez megy az IC 1 lábára R26-t felemelem -az R25-t megnövelem (akár 1 leedel ,akár 2 diódával )29-30,5Kohmra ez a 13,8-14 V( KB.-bemérendő!)A +v ra rákotöm a ventillátort +a bekapcsolás LEED-t.Ha csak 14Vig használjuk össze lehet cserélni az %v és a 12V diódáit---hozzá tenni a nem használt elkókat + szűrés.! Mivel ezekhez baráti áron hozzá lehet jutni (ingyér, akár 10db-t is ) nem hiszem, hogy olcsóbb akkutöltőt lehetne csinálni --VÉDETTEN! Szerintem -de hallgatom az ellenvéleményt ! ![]() ![]()
Szia!
nem fért bele a hozzászólásba: A másik féle átalakitási lehetőség ---A visszacsatoló ellenállással a +5V húzod fel 13,8Vig !viszont ekkor a 12V-n 20V eletti fesz lesz -szétdurranank az elkók. azokat tehát ki kell szedni!!!igy nagyobb teljesitménnyel működik-- JOBBAN melegszik --S NEM Mindegyik alkalmas erre! ![]() Az előző hozzászólás táp rajza itt van --- bocs elnéztem!
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindenkinek!
Sok szelet, napsütést és minden jót ami csak lehet.
A 3 fázisról elég sokat tudunk. 4 és többről már kevesebbet.
Van pl. 4 db, a körön 90 fokban elhelyezett tekercsünk. Benne forog a kétpólusú É-D forgórész. Kétpólusú, mert ha tekercsenként lenne 1-1 mágnes, akkor már 2póluspárú 2fázisú lenne. Minden tekercs kezdete össze van kötve 4-es csillagba, végeikről vesszük le a feszültséget. Hogyan fog kinézni?
Sziasztok!
A sok keresgelés után ráakadtam egy kütyüre, ami szerint ha van legalább 70V bemenet akkor stabilizálja servomotorral és 220v -at ad ki. Szerintetek müködne ez igy? eléggé olcsó. Itt a link: http://stabilizator-tensiune.ro/articol/Stabilizatoare_monofazice/Servomotor_BG/Stabilizator_de_tensiune_1500VA-225.html
Dzsos!
Bácsika, de az ez elektronikában és a gyakorlataim azt mutatták, hogy a váltóáram szállításnál a vezeték külső felületére igyekszik az áram, vagyis az elektronok és ez miatt nagyobb a veszteség. A lényeg a távvezetékeken azért küldenek váltót, hogy a pillanatnyi zárlatot könnyebb megszüntetni és a kapcsolási ívek is kisebbek. Alacsony feszültségnél kisebb a veszteség egyenáramon. Bocs nem kioktatás akar, lenni csak figyelmedet elkerülhette nem kell megmagyaráznod te így akartad kipróbálni a szerkezetedet. Itt megragadva az alkalmat MINDENKINEK BOLDOG ÁLDOTT UJ ESZTENDÖT KIVÁNOK. „RJ”
Trust UPS PW-4060T
Amint látod, az előlapon van 1 db nyomógomb és 1 db LED. Ha jól működik, ezen a linken megkapod magyarul a használati útmutatóját:Trust UPS PW-4060T Manual PDF
Alapvetően azért használnak váltóáramot a nagytávolságú továbbitásra, mert transzformálható nagyobb feszültségre, és igy azonos teljesitmény átvitele kisebb áramerősséget igényel, ami egyben kevesebb veszteséggel jár. Egyébként 50Hz-n a skin hatás teljesen elhanyagolható mértékű, a távvezeték teljes keresztmetszetében részt vesz az áramvezetésben.
MEX!
Jól beszélsz én nem a teljeség igényével írtam a hozásszólásom. NEKED is BOLDOG UJ ESZTENDÖT KIVÁNOK.
Köszönöm, és viszont kivánom Neked és minden fórumolvasónak!
![]()
ez igazán Edison és Tesla vitája volt,de a világot nézve Tesla győzőtt a váltoval.Te irod alacsony feszültségnél kisebb a feszültség egyenáramon.akkor légyszives magyarázd meg hogy a személyautok,motorok miért 12 V és a teherautók buszok a hol a távolságok nagyobbak pedig 24 V rendszerűek.
Irod hogy a váltó a vezeték külső felére igyekszik az áram ez teljesen igy van nagy frekvenciánál de az a pár Hertz amit mi állítunk elő a szélkerékkel ezt meg sem közeliti. De emlited az elektronikát közelitsük meg onann a témát ismered a kapcsolóüzemi tápokat ?Ott is a frekvencia nőveleésével lehet a trafókat illetve a kapcsolás hatásfokát növelni,szemben a normál trafó és egyenirányítással szemben.Normál trafóval 80 % fölé nem lehet nagyon menni. Boldog új évet mindenkinek.
"Normál trafóval 80 % fölé nem lehet nagyon menni."
Ez azért így nem teljesen igaz. Több tucat trafót tekertem, aminek a hatásfoka bőven 90% fölött volt 50 Hz-en. A feltétel, hogy nem 1 W méretben, hanem KW méretben kell dolgozni. A több MW-os hálózati transzformátorok 98-99%-os hatásfokon dolgoznak. Ha nem ezt tennék, még komoly hűtés mellett is szépen világítanának. ![]() Edison és Tesla vitája akármilyen szép legenda, a gazdaságosság és akkori szinten a MEGVALÓSÍTHATÓSÁG győzte le az egyenáramot.
Egyet értek erről csak ennyi mert még ma sem értjük valójában mi is zajlik a mágneses térben és a vezetékekben. Csak sarkított igazságokat tudunk fel állítani. (Axiomákat) BUÉK minde3nkinek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |