Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sehogy mert műgyantával be van öntve.Apropó, úgye fehér vezeték jön az impulzus tekercstől?(mert a tirisztorosnál citrom sárga, persze csak ha gyári)
Hát jah fehér.... Először kellett volna ezt nézni :S mind1 Nah akkor triakkal remélem jó lesz csak az a gond hogy nem tudtam szerezni TIC206-ot akkor mivel lehetne helyettesíteni?
Hát nemtudom hogy triakba milyen lenne még jó, mert ez egy elég érzékeny tipus(azthiszem 0.2miliamper a gyújtó árama).Hát akkor nincs mese alap lapot kell cserélni, és akkor maradhat régi elektronika.AZ új alaplap 100% hogy tirisztoros mert tranzimost kb 20 éve nem gyártanak.Így a hozzászolásom végén még azért megkérdem a fórum olvasókat nem e tudnátok a TIC206M triak helyett valamit ajánlani. Előre is köszike nyemi.
Hát remélem tudok szerezni 206M-et mert aztmondták talán péntekre lesz! Alaplapot meg tuti nem fogok cserélni mert nem tudnék szerezni!
Üdv! Srácok összeraktam a gyújtást a kis elektromos gázgyújtó nagyfesz trafójával és naon fainul is szikrázik rúgásra is indul, de még mindig valami nem okés Már húz minden fordulaton csak az indítással még gondok vannak Rárúgok és csak csutka gázzal indul be és akkor is alig akar felpörögni és igazán csak tolásra indul be akkor is nagyon nehezen de ha beindul szépen van alapjárat is meg minden! Hát még növelek a kondin most 2,2µF és megnövelem 3,02µF-ra meg azt a szar 1k-s trimmert is ba**tatom de semmi érdekes csak leáll vagy megy :no: Holnap reggel állítok gyújtáson is remélem jó lesz! Azért köszi mindenkinek a segítségeket és NYEMI-nek is hogy felhívott Még holnap írok mit sikerült alakítani!
Üdv! Hát állítgattam és eccer csak indul rúgásra meg minden oké aztán leállítom utánna meg nem indul, visszatekerem az alaplapot és beindítom aztán látom az alaplapot húzza el a lendkerék mágnesessége ahogy forog Bakker mindig elállítódik az előgyújtásom jó meghúztam a csavarokat meg minden indult is rúgásra pörgött mint a Stihl fűrész Aztán megyek motorozni kicsit komolyabbat és elszakad a láncom Hát ilyen nincs.... olyan erő van benne így felújítás után (csapágyak,főtengely,gyűrűk de fúrás meg dugó nem,szimmeringek,csapszegek,tűgörgők + elektronikus gyújtás) hogy 2-esbe kikapja egykerékbe! Naon jó lett de az a helyzet hogy még mindig nem tökéletes a gyújtásom Bocsi az offtopicért!
Sziasztok!
Hozzánk került egy STIHL láncfűrész. Valami gyújtás problémája van. Megnéztem van benne egy trafó, ami előtt forog a lendkerék, és azon van egy helyen mágnes. A trafóból kijön egy vezeték ami megy egy kis fémdobozra, a fémdobozka másik vége megy a testre. Na most ez a gyújtás hogy működik?. A dobozka elég rossz állapotban van, le lehetett szedni a kupakját, abban egy kis kerámialapra felvitt nyáklemez van, amin van egy kis to-92-es tokozású valami (tranzisztor/fet/tirisztor.. nemtom mi), meg egy tokozás nélküli valami nagyobb teljesítményű kapcsolóseszköz, meg néhány egyéb alkatrész.
Egy kép, egy kapcsi rajz sokat segítene.
Szevasztok!
Új vagyok a fórumon. Gyújtás kérdéssel kapcsolatban! Pár (~4...5)éve volt a TV-ben egy magyar feltaláló, aki szabadalmaztatott egy olyan gyújtást, ahol speckó gyertyát használt, ez volt a lényeg. A gyerty a hagyományossal ellentétben csak egy elektródás volt, nem tartalmazott föld elektródát, csak "melegpontot". Namost a szikra ugye a gyertya végéről indult és a dugattyú tetjébe csapódott be (vagy hengerbe?). Körülbelül ennyire emlékszem. És még arra, hogy az emisszió úgy lecsökkent egy 2 ütemű dongó motornál, hogy a hófehér lapot még pörgetett motor mellett sem koszolta be!!! Tud valaki erről/ilyesmiről valamit? Gondolom 4 üteműnél is működne, de erősen át kéne hangolni gyujtást. És jó masszív trafó kell, jól szigetelt kábelek, mert azt tudom, hogy a levegő átütési szilárdsága 30kV/cm. De nem leküzdhetetlen! Ha javul az égés, javul a hatásfok...ergó-->nő a teljesítmény! Szívesen részt vennék egy ilyen tunningban! Bocs a hosszú levélért... Zoli
csá
szerintem nem szerencsés mozgó, surlódó alkatrészeken át áramot vezetni... (még az első lámpához is vezetéken viszem a testet...) és szikranövekedés egy hóóót egyszerű trükkel is elérhető...ld: csatolt csak jó nagyfeszültségű kondik kellenek, amit nehézkes beszerezni... (párhuzamos rezgőkör...) szerintem attól hogy a dugattyúra történik az áthúzás, attól nem lesz jobb az égés... inkább a megfelelően megtervezett hengerfejből (azaz égéstértől...) megfelelő porlasztórendszertől, normális olajtól és benzintől (megfelelő arányú bekeverés... nem ukrán viziezett és nem arol 2T ).... aztán előgyujtás pontos (és változó) helye (sokmindentől függ...) szal csak a gyújtás tuningolásával nem leszel környezetbarát... mellesleg általában a 2T mocik keresztöblítésesek, szal el nem tom képzelni, hogy ne köpje le olajjal a papírt... csááá jah a képhez hozzátartozik, hogy a gyertya, és a gyújtáselektronika gyanaz, csak a gyertyán az a 4 kondi a tuning....
Üdv! Ehhez a tuning szikrához milyen kondik kellenek?? 30kV/1n? vagy kb. milyenek?
minnél nagyobb a kondi annál jobb...
de 1nF osat nem találsz az tuti... még össze soros-párhuzmosítani is sok kondi kell ekkora feszre... sztem azok ott 470pF 15Kv osak .... lényeges hogy a lehető legközelebb legyen a gyartyához a kondi....azaz rajta XD olyan 30KV elég lenne... kisérleteztem énis vele,és elég jó cucc.. a gyertya kerámia szárát betekertem alufóliával,és annak is látható volt valamelyest a hatása.... csá van videóm is róla.. ebból lett kivágva a 2 kép...
Helló!
Gulyi! Itt végül is egy feszültség kétszerező kapcsolást csinálsz? A gyújtást át kell hozzá állítani? Gondlom a kondik miatt elállítódik egy kicsit az időzíté (fel kell azokat is tölteni). Milyen tapasztalatokkal járt a teszted? 4ütemű motorra is játszik a dolog gondolm... A videót el tudnád küldeni? Illetve minden infó érdekel! Zoli
sztem semmit se kell állítani...és nem fesz kétszerezőő
annyit csinál hogy a szikra idejét és nagyságát tuningolja...("kövérebbnek" látszik) a gyertyán a szikra több ívben keletkezik ...tehát ha leképfényeznéd akkor látnál legalább 4-5 ívet a melegpont és a testelektróda között... ezeknek is van egy idejük, ami alatt kialakul-> tart -> mexűnik... namost ha ezt a párhuzamos rezgőkört ráteszed, akkor a megnyúlik a szikraidő, és több ív is keletkezik a szikraközben mint elötte ... (hogy mért csinál ekkora változást azt még nem tom megmondani.. tippem van ,de... nagy hülyeséget nem akarok mondani) sztem 4T használhatóbb mint 2T nél... 2T be CDI dukál rövid de nagy erejű szikrával 4T nek jó a hoszabb, nagyobb szikra.... 2 videó van rőla 3,8MB körüliek... egyik a sima kondinélküli a másik a tuningolt.... (ide nem rakom fel mer nagy... ) csá
1-2 éve hozta fel valaki a simson.hu fórumán.. onnan gyúltam a vidókat.....
(azóta már nem vok tak nem léptem be X ideig... ) tehát azt nem tom megmondani, hogy valaki esetleg használja-e és, hogy mennyire van jóó a hatásal a vasra...
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok itt.Azért keveredtem ide mert segítségre lenne szükségem.egy Suzuki Katana robogóhoz kellene építenem egy gyújtás vezérlőt.Tudtok segíteni? Egy bevált megoldásra lenne szükségem.Minden infó érdekel. Köszi előre is.
Üdv! Szerintem nézd meg a mellékelt kapcsolást semmi extra nincs benne és japán motorokhoz van általában, de én még nem építettem meg! Vagy nézz szét a http://www.motelek.net oldalon!
Üdv!
Meg építettem a gyujtást,de valamiért nem működik. Az eddig látott motorokban 2 tekercs volt.Egy a gyujtáshoz egy pedig a világítás/töltéshez.Ebben a Suzuki katana robogóban csak egy van.Ez megy a fesszabályzóhoz és a gyujtáshoz is.Az eredeti vezérlője egyben volt kiöntve a gyujtás trafóval./DUCATI/. Minden mindegy alapon megpróbáltam "szétszedni". Az elektronikáját sikerült kiszabadítani,hát nem olyan egyszerű a dolog mint reméltem.Tele SMD-vel.beazonosítottam pár alkatrészt./N-csatornás FET,FET meghajtó IC,SMD tranzisztorok/Már csak ebből gondolom,hogy ez más elven működhet.Lehet benne egy transzverter ami a gerjesztő tekercs feszültségét még átalakítja,és ezt kapcsolgatja a jeladó jelének megfelelően?Hallottatok már valami ilyesmiről? Köszi a válaszokat.Most elkel a segítség.
csá
az a gyuszi teljesen kpmplett cucc volt... DC/DC vagy AC/DC vel ami a gerjesztőtekercs feszét feltornázta 300V dc környékére , és azzal töltött egy kondit (C1 azon a gyuszin amit megépítettél).. amit tirivel kisütött a gyújtástrafón.......CDI nek hívják tehát amíg nem egészíted ki a gyújtásodat egy DC/DC vagy AC/DC (amilyen fesz van...) ami 300V dc-t csinál addig nem fog menni.... vagy hagyománíos gújtást csinálsz...(de sztem szúnyogkergetön felejtős... túl nagy fordulaton pörög.. ) én is fejlesztek CDI -gyújtást, akkus üzemre tehát DC/DC van benne...(még nem tökéletes.. de ma marattam a legújabb verzió nyákját..valszeg már 95% os lesz....) a lényeg hogy egy konverter nélkül nme tudos megcsinálni a gyújtását mert az a 12--20 volt kevés oda... az a gyuszi amit megépítettél, az egy nagymenetszámú tekercsről szerezte be a 300V ot... csá
Szevasz. Láttál a szétszedett elektronikában 1-2µF értékű többszáz volt feszültségű fóliakondit? Ha igen akkor transzverteres a gyújtás,ha nem akkor az akksi feszültségét kapcsolgatja a GY-trafóra mint egy hagyományos megszakitós gyújtás,csa némi elektronikával megspékelve.
Én csináltam Mosfet gyujtást a tiristor nem volt jó apriliára 50-es le is forogta a 12ezret gyári motor 120 lett a vége (4sebessées)...most készül majd a 6.generáció...simán trabi simó trafó jó a kissebb fordulatokon...
Szia Tamás!
Ez a mosfetes gyújtás igen jól hagnzik! Az én GN125-öm nem megy 120at! 4üteműből is többet hozna ki ez a gyújtás tuning? A gyári a suzukiban gondolom tirisztoros... Szóval érdekel a dolog! Üdv!
Csá! Hát engem is érdekelne minden tuning dolog gyújtással kapcsolatban!! Az enyém még mindig szarakodik valami miatt nem az igazi már lassan fejem verem a falba!! Állítok még gyújtást akárhova is de szinte mindig valahol kihagy, dadog hol könnyen hol nehezen indul Nem lehet valami ötletetek? Vagy az elektronikám jó csak simán gyuszit kéne állítani?
TÉlleg NYEMI a triak gatje meg a föld közt nekem most 333ohm-os ellenállás van az jó? Vagy 150ohmosra cseréljem??
Jajj télleg azon gondolokotam hogy haverom mondta hogy a Simsonon levágták a lendkereket csak a kinyomó bütyköt hagyták meg és egy 6V-os akksit rákötöttek a mexára meg a trafóra és úgy ment. Ez sztem naon jó ötlet mert nincs lendítőtömeg és jobban pörög csak az akksit mindig tölteni kell nem? Amúgy a babetta gyújtást hogy lehetne megspécizni szerintetek?? Van még 6V~-ba ami feljön és nem tudok vele mit kezdeni, akár vmi FET-es cucc?? Vagy ha van vmi 12V-os áramkörötök akkor az is jó max áttekerem
csá a babetta gyuszit így lehet megspécizni
http://kep.tar.hu/gulyi88/50270666/21471097#2 de azt hogy a lendkereket sztvágták, azt nem tarom jó ötletnek sőtt... meg az a kialakított gyuszi is enyhén sufnituningis... ennyi csá
Hát ebben mi a spécizés? Találtam egy rajzot szerintetek jó?
első ránézésre megnyújtott töltésidő..
de nem tuning 2T re való... CDI 4ever aztán lehet, hogy van benne még valami extra... csá
Esetleg HALL-IC-s FET-es gyújtás?
Tom hogy nem nagyon szeretitek, de nálam tök jó....
Hát nem is tom jól hangzik meg teccik is, de lehet csak az én gyújtásbeállításom szaraxik előbb legyen jó az mz-men a babetta gyuszi aztán lehetne vmit kezdeni vele esetleg!
Szasztok! 2006 dec 28adikán lett felrakva eggy mosfetes, hallicés gyujtás. az lenne a kérdésem hogy át lehet e azt 6 voltosra alakítani és ha igen akkor hogyan? előre is köszi a választ
|
Bejelentkezés
Hirdetés |