Fórum témák
» Több friss téma |
Az én véleményem a teljesíítmény a vas méretétöl függ nem a fordulattol.Szerintem max nagyobb nyomaték kell a forgatásához.ez ojan szerintem mint amikor egy motort áttekercselünk a teljesítmény nem változik csak a fordulat.bár lehet nem jol gondolom.
Az auto generátorok eleve nagy fordulatra lettek tervezve.Ezért átalakitásuk alacsony fordulatura,szinte lehetetlen,vagy csak igen komoly átalakitásokkal lehetséges,és akkor se teljes a siker.
Nem egészen így van.
Ki lehet indulni a mechanikai teljesítményből is (a villamos ennél csak kevesebb lehet). Szóval P mecha egyenesarányos a nyomaték és fordulatszám szorzattal. Tehát ha tudnánk növelni a felvett nyomatékot, mint ahogy írod, akkor nőlhetne a kivehető villamos teljesítmény (azaz a gép késöbb kezd letörni,- > jobban terhelhető), de hogy ezt elérjük réz és vas anyagot kell hozzáadni, ami nem éppen megoldható. Így marad a felpörgetés..
Sziasztok.
Meddig érdemes a tekercsvastagságot lefaragni? Amit a 0,315-ös drótbót csináltam az 6mm vastag de csak 3.5-4 mm magas.(120 menet) Ha a vastagságot leviszem 4 mm-re akkor a tekercs ellaposodik egy kicsit ami talán nem is baj mert kisebb lesz a légrés.
Autó generátorban kicsi a "vas" felülete.
Mit tennél vele hogy termeljen rendesen? Én a fordulatszám növelésében látom a megoldást... És ez volt az alap kérdés lényege
A tekercsek OPTIMÁLIS vastagsága az alkalmazott mágnesektöl függ.(de nemcsak)Persze, természetesen, a minnél kissebb légrésre kell törekedni.Ha lehet,irj már az alkalmazott mágnesekröl is valamit.Igy valamivel könnyebb lesz választ adni.
A hétvégén megpróbálom bemérni hogy hányas neodimok lehetnek.
A méretük 5x18mm-es korongok.
Addig amíg az egymás melletti tekercsek össze nem érnek. Ha jól látom a 3 mágnestárcsásodról van szó, ott meg szerintem van hely.
Igen arról van szó.
Próbálom a légrést szűkíteni hogy minél közelebb legyenek a mágnesek és minél nagyobb erőt tudjanak kifejteni egymás között. Ha 3,5-re le tudom vinni a tekercsvastagságot akkor a légrésem akár 5mm is lehet. Rosszabb esetben 6mm de az sem rossz a korábbi 10mm-hez képest. Szerintem.
Elég lessz a 4 mm tekercsvastagság az elöbb emlitett mágnesekhez.Ebben az esetben,4mm tekercsvastagság,már gond nélkül elérheted az 5 mm.-es mágnestávolságot.Ui. a tárcsákat annyira kell közeliteni egymáshoz,hogy éppen csak ne surolják a tekercstömböt(ket).Az 5 mm.-t azért emlitem,mert a mágneseid vastagsága épp 5 mm.,és ez épp ideális légrés.Persze ha még valamit le tudsz faragni ebböl, az jó,de ne menjen tulságosan a tekercstömb szilárdságának a rovására.A tul hajlékony tekercstömb viszont egyébb gondot fog okozni.
Van már átlátszó műgyantám.
A tekercseket úgy akarom kiönteni hogy tudjam változatni kiöntés után a bekötéseket. 2 tekercstömb 16 tekercs/ tömb vagy 2x4x4 fázis (egy fázis 4 tekercs) 2x4 híd vagy 2x2x2 fázis (egy fázis 8 tekercs) 2x2 híd ezek teljesítménye egyenirányítás után összeadódna.
Ha van üveg,vagy szénszálas szöveted,akkor egy-egy réteget tehetnél a tekercstömb két oldalára.Ez jelentösen növelné a takercstömbök szilárdságát.A tekrcsek kivezetéseit ajánlott megszámozni.Igy utolag sokkal kevesebb fejtöréssel modosithatod a bekötéseket.
Igen van üvegszövetem és terveztem is beépíteni.
A szövettel együtt viszon már vastagabb lesz. Majd meglátjuk.
Azért ugye beleszámolod a csapágykopást is ugye?
Előbb-utóbb bekövetkezik... Nagyon kicsi légrés esetén sokkal hamarabb.
A szgenerátor fordulatán olyan kicsi a csapágy kopás,hogy pl. az én generátoromba,a több mint 2,5 éves használat után, még semmi jele nincs a csapágyak kopásának.A légrés pedig csak anyi, hogy éppen ne surolja a tekercstömböt.Igaz félévente egyszer karbantartást tartok.
Ma vettem 2db lúgosakkut nem újak az ígaz újra lúgozom öket,te csináltál már ilyet?Hogy lehet jól beállítaní a lúg sürüséget, mivel lehet mérní lakmusszal?
Sajnos én még nem csináltam ilyet.
Úgy tudom kis tételben nehéz hozzájutni. Amúgy hol vetted őket és mennyiért? Itt megint jó szél van reggel óta. Pezseg az akksi
A zsibvásáron 2000 a kettő!Évente kéne rajtuk lugot cserélní ugy tudom,a szkarabeusz névű cégnél rendeltem poralakban 2kg-ot én máshol is használom.
Az akkuban a lúg sűrűségét fajsúlyméréssel lehet beállítani. Lakmusz erre nem alkalmas, mert a lúg már minimális koncentrációnál 14-es Ph-t mutat. Pontos % és fajsúly értéket nem tudok, de meg lehet találni.
Tárcsagenerátor méretező program, vasmagos, neodimium mágnessel :
Árban harmada, vagy negyede a hagyományos légmagos generátorokhoz képest. Az álló és forgórész közötti távolság 4-6 mm. Ez a légrés, a kör alakú mágnesek, valamint a mágnesek célszerű elhelyezése a vastárcsán minimálisra csökkenti a mágneses ragadást. Az állórészt lemezelt vasból kell megcsinálni, ami lehet acél pántoló szalag, vagy hasított lágy vaslemez. Ez utóbbi ára max 300 Ft/ kg, plusz postaköltség. A lemez beszerezhető a 06 30 / 903 0752 telefonszámon. Ez a program még nem volt tesztelve. De ilyen generátort már csináltak, megnézhető a következő címen: http://www.windstuffnow.com/main/microwave_wind_generator.htm Mi csupán annyit tettünk hozzá, hogy tudjuk számolni a generátor adatait. Tehát, ha valaki megadja a legkisebb fordulathoz tartozó kívánt feszültséget, a legnagyobb fordulathoz tartozó max teljesítményt, stb. akkor adunk egy adatsort, ami elegendő a generátor későbbi elkészítéséhez. A mágnesek beszerzése után azokat az általunk javasolt módszerrel be kell mérni, és beállítani a légrést a kívánt indukcióhoz, ami kb. 4-6 mm lesz. Van rá lehetőség, hogy ha valaki már rendelkezik zománcozot huzallal, annak felhasználását is igyekszünk megoldani. A mellékletben a 632655-es hozzászólás légmagos generátora lett átszámolva vasmagosra. Én vagy Sziriusz megtalálhatók vagyunk itt, vagy az e-mail címünkön.
A tárcsagenerátor méretező program alapján egy tanulság:
Először egy 2,5 méter átmérőjű, 4-es gyorsjárású szélkerékhez lett méretezve a generátor. Aztán meg lett nézve, mit tudna a generátor, ha 7-es gyorsjárású lapátokat kapna. A különbség igen tanulságos.
Ez a tanulság szép elmélet ,de a valoságban nem igy alakul.7 gyorsjáratú lapát a magyar szélviszonyokban csak néha indulna meg,bár akkor termelne többet szemben a 4-sel ami sokkal több órát dolgozna pillanatnyilag némivel kevesebb megtermelt energiával de összesébében több Wattal.
Az enyém 7-es gyorsjárású. Nem néha, hanem gyakran megy. 2-3m/sec-nél már termel. 10m/sec-nél már 1kW. Áttétel nélkül nagy TSR-el kell szélgépet építeni. Nekem ez a tapasztalatom.
és 2-3 m/s nél mennyit termel?mekkora átmérő?
A 7-es vagy 4-es gyorsjárású szélkeréknek egyformán kell elindulni, és egyforma teljesítményt ad le.
Az egy külön dolog, hogy a generátor hogy illeszkedik a szélkerékhez. Az látszik a táblázatból, hogy a nagyobb fordulaton jobb hatásfokkal és nagyobb végső teljesítménnyel megy a generátor. Egy áttétel, vagy egy nagyobb mágneses ragadást produkáló generátor viszont nem biztos, hogy el tud indulni 2-3 m/sec szélnél egy 3 lapátú, 7-es gyorsjárású szélkerékkel. Na itt kell megtalálni a helyes egyensúlyt. Én úgy gondolom, érdemes nagy gyorsjárású lapátokat feltenni, és esetleg egy cél érdekében ezekból 6-8 darabot alkalmazni. Ez nyilván rontja a kerék hatásfokát, de összességében jó eredményt adhat, gyorsan forog, és van indítási nyomatéka. Erre még rájátszik az anyagi vonatkozás. Csak a generátorról beszélve: kis fordulat, több mágnes és rézhuzal igény, rosszabb hatásfok. Néztük a ferrit mágnesek használhatóságát. Ez csak tényleg hobbi célra jó, kis teljesítményt ad, sok rézhuzal felhasználással. Természetesen ezt is kell és lehet használni, az elkészítését tudjuk segíteni méretezéssel. Mindezekből látszik, hogy csak részegységekről vitázni sokszor nem is érdemes. A pénzügyi ráfordítás nagysága, az elvárt teljesítmény, a szélkerék kialakítása és a generátor együtt adnak egy olyan képet, ami alapján egy szélgép nagyon jónak, vagy elfogadhatónak minősül.
Ha a 7 és 4 egyformán indul és egyforma teljesítményt ad le akkor mi a különbség?Többet probáltam és nem igy van.Ha igy lenne az lenne az legegyszerűbb,hogy csinálni egy nagyon gyorsjárásut direktbe autógenerátorra és kész.Mindegyik gyorsjárású tényezőnek van egy görbéje ami nem egyforma "a lassú járásuak"egész kicsi szélben indulnak ,de 3m/s-nél már lefelé ivvel a görbéjük ,tehát felette hiába nagyobb a szél nem veszel ki nagyobb teljesitményt. a gyorsabb járásuak nagyobb szélsebeségnél(kisebb nyomaték) indulnak de szélesebb tartományaban dolgoznak.De itt a legnagyobb gond a magyar szélviszony gyenge, átlagot nézve még a 3m/s sincs és ezt kell "meglovagolni" nem pedig a ritkább nagyobb lökéseket.
100-150-W-ot termel. 2,7m átmérő. Nézd meg a febr.7-én 630243 alatt feltett videót. Ott kb 2-3 m/sec a szél.
2 m/s-on a szél teljes energiatartalma 2,7 m átmérőjű felületen 29,543 W.
3 m/s-on a szél teljes energiatartalma 2,7 m átmérőjű felületen 99,708 W. A szélkerék maximális hatékonysága egykori matek tudorok (Betz) szerint 59,...%. Ezzel számolva 2 m/s-on ~17 W, 3 m/s-on ~59 W a maximálisan kivehető teljesítmény. Most akkor valaki feltalálta az örökmozgót, vagy nem stimmel a szélsebességmérés. ??? Szélkerék teljesítményének kiszámítása
ezért kértem adatokat,mert itt sokan dobáloznak a számokkal,ami torzitja a valoságot.De gyorsabban válaszoltál és kiszurtad a hibát.Ezek után arra lennék kiváncsi ,hogy számolta ki a gyorsjárású tényezőt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |