Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   151 / 489
(#) Hp41C válasza AMD hozzászólására (») Márc 8, 2010 /
 
Szia!

A kikapcsolás után 10 másodpercel áll be az alvási kitöltés...

Szia
(#) n00bi válasza c27 hozzászólására (») Márc 8, 2010 /
 
Szia,
Amit eddig tudok az 5 tűről:
1: IC 11-es láb, Vcc
2: IC 15-ös láb
3: IC 7-es láb
4: IC 5-ös (föld) és 18-as (utóbbinál ábra szerint nem ilyen)
5: egyrészt IC 16-17, másrészt ez megy a tekercs kivezetéseire közvetlenül is
Ezeket állapítottam meg a multiméterrel. Tudni kellene, hogy mit jelentenek az ábrán következő bemenetek: "CYL ET", "CYL PG/FG", "M REG", utóbbi megy a közvetlenül a tekercsekhez is, és 12V-ot ír rá, így ez elég egyértelmű. Amúgy szinte minden stimmel a fejmotoron az ábrán látottakkal. Van rendes adatlapja is az IC-nek, de azon semmi nincs szinte.
A Hall szenzor (nyák belső szélén) jele nincs kivezetve, közvetlenül a 8-9-esre megy a két jel lába (ábrán is), másik kettő föld és vcc. Próbálgatni egyelőre még nem nagyon akarom az indítást, amúgy is szét van szedve, meg ha eddig esetleg nem égettem le valamit, akkor ezután már nem szeretném, hátha kapok valakitől egy jó tippet. Amúgy az nem lehet, hogy a Vcc-re nem is ellenálláson kell adni feszültséget, hanem simán? Mert a Vcc feszültsége a hall ic-re is megy (1-es tű), így adva tápot neki és a vezérlő ic-nek egyaránt. Tudni kellene, mi az a maradék 2 kivezetés, talán ott lesz a megoldás.

100_2705.JPG
    
(#) AMD hozzászólása Márc 8, 2010 /
 
Már ki lehet kapcsolni a távirányítóval, de a kitöltés nem változik. Még 4 perc múlva se. Szerintem nem a programmal van baj hanem a 628-al. A 10. láb funkcióját sikerült megsemmisítenem egy zárlattal. Lehetséges, hogy közben még kiütött valamit? 8. lábra átkötve működik. Az IR leden 1.2V feszültséget mérek, világít mégse ír ki semmit az óra. Ha átkötöm egy 10k ellenállással a puffer kondira akkor 1V-ot mérek és megy szépen. Ezt nem értem, hogy lehetséges ez?
(#) StefuPeti hozzászólása Márc 8, 2010 /
 
Sziasztok órások
Gondoltam megosztom veletek mit találtam:Bővebben: Link
(#) edison14 hozzászólása Márc 9, 2010 /
 
MEGY AZ ÓRA !

Valami gond volt a programmal amit a pic-be égettem már minden teljesen jól működik. Annyi kérdésem lenne még hogy melyik a legújabb program a távszabályzóhoz a propellerhez és a bázishoz? Valamint hogy van e más kinézetű óra vagy új dizájn? Esetleg tudtok egy linket adni?

Az eddigi sok segítséget köszönöm szépen.
(#) c27 válasza n00bi hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szia.
A Vcc-re ellenállás nékül kell adni a feszt. Ellenállással nem fog menni. A legjobb ha előveszel egy 9V-os adaptert azzal már mennie kéne. A Vcc (pozitív) és GND(negatív)-re ráadod a feszt. Akkor próbáld végig, hogy egy 100K ellenállással végigpróbálod a maradék 3 tűt (hol vcc-re hol gnd-re kötöd az ellenállás másik végét) . Ha így nem megy akkor a 3 tűből valamelyiket ellenállás nélkül kell rákötni vagy a földre vagy a vcc-re, de azt ki kell találni melyiket.
Ha jól értelemztem amit írtál, hogy te Vcc-re ellenálláson át adtad a feszt na úgy biztos nem fog menni rakd össze a mocit és úgy próbáld meg Vcc-gnd bekötöd és 100K-val először Vcc-re kötör az egyik végét a másikat meg kipróbálod a 3 tűn valamelyiken hátha beindul, ha nem akkor az ellenállást kösd át gnd-re.
Az ic-ről van adatlap akkor?
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Sziasztok C27, N00bi!

Arra ügyeljetek, a kísérletek közben a szervo bemenetre ne kerüljön ”direktben” feszültség (egy pillanatra sem), csak megfelelően nagy ellenálláson keresztül. (47K-470K). Ez csak jelszintű bemenete az IC-nek. Rendkívül könnyen meg tud sérülni, és az nem is látszik meg rajta...
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szia. Van olyan motor aminek nem kell szervo van 2db ilyen videomotorom ahol 3 kimenet közül 1 Vcc-t 2 Gnd-t kap és csak úgy megy ill. van 1 olyan is ami 2-re Vcc-t és 1-re gnd-t.
Persze, elképzelhető, hogy van szervo ezért mondtam neki, hogy a Vcc-t ellenállás nélkül rákötheti és a földet és így kéne megpróbálni egy 100K ellenállással, hogy működik e. De én ha jól vettem ki a szavaiból ő a Vcc elé is tett ellenállást vagy nem tudom:
Idézet:
„Amúgy az nem lehet, hogy a Vcc-re nem is ellenálláson kell adni feszültséget, hanem simán?”
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Bocs majdnem elfelejtettem, hogy van egy capstan motorom megint LB11885 ic-vel még nem próbáltam meg beindítani, de holnap tervbe veszem. Szerinted csak a Vreg a föld és a Vcc kell vagy mást is be kell kötni? Elég bonyolúlt egy ic.

EN7884A.pdf
    
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szia C27!
A video-fejmotoroknak kell szervo bemenettel rendelkezni, különben nem lehetne a videojeleket időziteni, szinkronizálni a szalagsebességhez. Nem lehet, hogy amiről írsz, azok inkább Capstain motorok? Azokból is van egy a videókban, de nem azonosak a fejmotorral, csak hasonló a működésük. Amilyen fejmotorokkal eddig találkoztam. azok mindegyike rendelkezett szervo bemenettel.

- A Capstain motoroknál ezeken kivül be kell még kötni az előre/hátra menet csatlakozási pontját is, ez logikai magas, vagy alacsony szintnek felel meg.
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Én nem tudom, de ez videofej motor az biztos, de van itt egy képBővebben: Link ez olyan, hogy 1 bemenetre Vcc 2-re gnd és megy tökéletesen semmi langyosodás. (Ha jól látom hasonló kivitelű noobié is, de attól még az övé lehet szervós csak szerintem az ellenállással lehet valamit nem jól nézett.
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Én eddig capsan motor nem tudtam beindítani pedig most van 4. Az a motor aminek nem kell szervo lehet a nyákon van egy ellenállás már betéve, de az a motor videofej motor 100%.
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Igen. Ez is fejmotor. Több tucat videómagnóval volt már dolgom, de ilyet eddig sehol nem láttam. Más módon van megoldva a vezérlése.
A szóban forgó fejmotornál természetesen a Vcc-vel sorban nem kell ellenállás. Mindenképpen az öt pólusú csatlakozón kell megtalálni a tápfesz és a szervo bekötési pontjait is. Ha működik, egy (100K) a pluszról ráforrasztva a csatlakozó alján, és már csak két vezeték kell hozzá.
(#) n00bi válasza c27 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Sziasztok,
Sikerült, forog!
Ha valaki hasonlóval találkozna, akkor ezt a típust (5 tűs kivezetés, AN3814K meghajtó IC-vel) így valószínűleg meg lehet hajtani:
1-es tű: Vcc, +5V feszültség
2-es tű: nincs bekötve
3-as tű: földre kötve nagy (100k) ellenálláson keresztül ("CYL ET", jelentsen ez bármit)
4-es tű: föld
5-ös tű: +12V ("M REG")
Köszönet érte c27-nek és janocsinak!
Jöhet a finomítás. Ez így rettentően gyorsan forog, ránézésre 5000 körül percenként, szinte mint egy vinyó vagy cd meghajtó. Ráadásul ilyen sebességen nem kicsit ráz is. Bele tudok valahogy avatkozni az áramkörbe, hogy lassítsam? Erre így bármit teszek rá, tuti, hogy le fog szállni, vagy szanaszéjjel rázódik az aszimmetria miatt. (ha 12V helyére 5öt kötök, akkor elég kicsi a nyomaték) Egy ledsort és picet akarok amúgy majd rátenni.
(#) c27 válasza n00bi hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia. Gratula érte. Szerintem nagyon jó kis motor ahogy néztem a tekercsek nem vasmagon vannak nekem is van ilyen motorom a mágnes meg lapos ugye? A forgást így szerintem nem nagyon tudod befolyásolni, talán úgy, hogy nem 12V-ot adsz neki hanem 9-et, bár ebben janocsi tud neked segíteni.
A dob rajta van vagy nincs? Bár elvileg dob nélkül se kéne ütnie. Az is számít hogy a csapágyak mennyire vannak elkopva legalább is hangban számít (kicsit ütésben is).

motor.jpg
    
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia janocsi.
Feltennék egy kérdést: szerinted be tudjuk indítani ezt a motort? Adatlap van az ic-hez lb11885.
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Sziasztok!
Jó kis motor mind a kettő, pláne hogy működnek. Ezek más technológiával készültek mint a megszokott fejmotorok többsége. A forgómágnes és tekercselések kialakítása is már hasonló a Capstan motorokhoz.
- A tápfeszültséggel, (12-13,6V), lehet a fordulatszámot szabályozni. Ha propellert fog meghajtani, akkor az LM2941-el lehet a kivánt fordulatra beállítani. A terhelések miatt ez egyébként is leesik 1500-2500 fordulat körüli értékre, ezt a propeller fizikai mérete is erősen befolyásolja.
Ha másra lesz felhasználva, egy LM317 IC-vel 0-13,6V között, lehet szabályozni a fordulatot.
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia C27!
Elképzelhető, ha az adatlapja is megvan a meghajtó IC-nek. Erről annyit érdemes még megjegyezni, hogy ezek a motorok kifejezetten alacsony fordulatra vannak tervezve, max, 800-900 fordulaig. (Hasonló motorok, mint pl, a régi "Nagy Floppy" meghajtó motorjai voltak, ott max. 300ford/min).
Tedd fel az adatlapját, aztán átnézzük, mit lehet tenni hogy forgásra késztessük. (A csatlakozó kiosztását mérd át az adatlap szerint is, melyi a GND, a Vcc, és amit még meglehet róla tudni).
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia. Az adatlap itt lesz. Pár dolgot már néztem, de elég dúrva ic-vel van ellátva a motor.

EN7884A.pdf
    
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Nekem még van egy dúrvább ilyen nem szokványos fejmotor az már minden képzeleten túltesz, de sajnos nem működik tök ugyanolyan ic-vel van ellátva még 2 másik motorom (igaz azok sima vasmagosak) és szinte ugyan az a nyákjuk, de se ez a dúrva megoldású se az egyik sima nem működik. Sajnos melegszik az ic, de a 3-ból egy tökéletesn megy. TA7736P ic-vel vannak ellátva, de valószínűleg valami zárlat van az ic-ben, ha kapnék valahol ilyen ic-t az nagyon jó lenne, de szerinted lehet valahol olcsón kapni vagy valamivel helyettesíteni?
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 11, 2010 /
 
Szia. Nézegettem ennek a capstan motornak az adatlapját. Eddig arra jutottam, hogy a Vreg a C_mgnd az Sgnd és a C_vcc kell. Ezeket kell bekötni a Vreg 5V a Vcc meg nekem most szerintem csak 12V van elérhető, de azzal kis kéne mennie. Még azon gondolkodom, hogy be kell e kötni még a C_cnt-t és a C_fr-t a C_fr-t majd kimérem nincs e már bekötve.
(#) n00bi válasza c27 hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Szia,
Igen, lapos a mágnes. Azóta már levettem a dobot is, nélküle már alig remeg. Az lesz valószínűleg, hogy a feszültséggel fogok játszani, úgyis kell egy fix érték egy jó fordulathoz majd és kész. Rámértem szkóppal a kimaradt tűre, és azon négyszögjel jön ki a fordulattól függően, illetve valami hasonló.
Szerintetek a jeladó tekercsekkel van esély felvinni némi teljesítményt? (80-100mA 5V-on) Mert gondolom, hogy ezeket nem erre tervezték. Illetve milyen szokott lenni ezeknek a bekötése? 10 kivezetésem van 5 tekercsre, de a bázison a tűknél elég érdekesnek tűnik az összekapcsolásuk, mintha 3, 3, 2 kapcsolódna, maradék kettő meg egyikkel sem kapcsolódik.
(#) n00bi válasza janocsi hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Köszönöm a tippet!
Üdv.
(#) c27 válasza n00bi hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Szia. Ha a 2db ferritmagos tekercsre gondolsz akkor igen azokkal lehet átvinni némi teljesítményt a proleller óránál is így működik. (Egy kérdésem még lenne n00bi, hogy a motorod mágnesét ha már vetted le akkor visszatevéskor odaugrik a tekercshez? Úgy értem, hogy ha a motor össze van rakva és kicsavarod a mágnest rögzítő csavarokat akkor a mágnes könnyen kijön vagy erősen vonzódik és nehéz eltávolítani a tekercsektől?)
(#) n00bi válasza c27 hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Én 5 db tekercset látok a ferriten (lent 3, egy köz szünet, és még 2). Akkor ezek most 2 tekercsként vannak összekötve?
Igen, erősen odahúzza a mágnest a motor tekercsekhez, amikor rárakom a forgórészt. Ez mondjuk nekem is feltűnt, mitől van ez, mi vonzza oda?
(#) c27 válasza n00bi hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Nekem úgy van megcsinálva, hogy egy vaslap van a nyák másikvégén és emiatt a mágnes nagy erővel vonzódik a tekercsekhez. Emiatt a csapágyakat is kicsit nyomja. Ha neked is ilyen akkor ha van lehetőséged rá próbáld ki, hogy a mágnest valahogy kitolod egy kicsit a tekercsektől: a tengely végén van egy rézpersely amiben imbusz csavar van általában, ha azon lazítasz akkor tudsz rajta állítani. Csak annyira próbáld kitolni, hogy a mágnes ne ugorjon vissza, de ne legyen nagyon távol a tekercstől. Nekem így kb. 2x olyan gyorsan forog a motor igaz lassan pörög fel, de sokáig gyorsul és jó hangja van. Én már gondolkodtam azon is, hogy valami kis heggyel meg kéne támasztani, hogy ne menjen be teljesen a mágnes, mert a csapágyakat szétkoptatja így.
(A motor2/3 képen megpróbálom megmutatni én valami ilyenre gondoltam. Van még egy elég jó ilyen típusú motorom, de ennek meg valami ic baja van, de megpróbálok hozzá szerezni a mot. képen van)
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Sziasztok!
Ne állítsátpk el a légrést a tekercsek és a mágnes között! Akkor van a motornak ereje, ha minél közelebb tud kerülni a forgómágnes a tekercsekhez. A csapágyazás úgy van tervezve, hogy hosszú távon is tartósan működjön a motor.
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Szia. A légrést könnyen vissza lehet állítani én néha szoktam kísérletezni, de csak kíváncsiságból szerintem érdemes kipróbálni kicsit kitolva a fordulat kb. 2x lesz persze nem lehet annyira terhelni.
(#) c27 válasza janocsi hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Szia.
Egy kérdés, ha smd ledekkel csinálnék majd egy órát akkor milyen ledet vegyek? Ilyen jó vagy van jobb is? Bővebben: Link
(#) janocsi válasza c27 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Szia C27!
Ez igen jó választás, bőven elég a 700 mcd. (A nyákot áttervezed hozzá)?
Következő: »»   151 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem