Fórum témák
» Több friss téma |
Ja,értem.Köszi az infót.Megpróbálok beszerezni egy relét+ 60mikrós kondit.
Helló! Köszi a segítséget!
Megnéztem a villanymotoromat és az állórész tekercsei összevannak kötve a szénkefékkel. Kivettem a forgórészt és megmértem az ellenállás értékeket a tekercskivezetések és a szénkefetartók között. Lehet hogy hülyeséget kérdezek de nem lehet hogy ez két fordulatú motor?
Hogy ellenkező irányba forogjon, a két szénkefére menő vezetéket kell megcserélni. :vigyor2:
köszi! Ezt gondoltam csak azt nem tudom hogy hogy ha a 4 db vezeték közül az egyik párra rákötöm az áramot akkor fog forogni egy bizonyos fordulatszámon de ha a másik párra kötöm akkor nem-e fog gyorsabban vagy lassabban forgni az előzőhöz képest. Mivel az állórész egyik tekercsén lévő vezeték egyik vége a szénkefére megy a másik vége az sárga kábel de ezen a tekercsen van egy megcsapolás ami a kék kábel , tehát úgy vélem hogy ha az állárész egyegy tekercsének a megcsapolására kötöm az áramot (sárga kék), akkor gyorsabban forog a motor mint hogy ha a másik két vezetékre kötöm ami a tekercsek végei lesznek. De javíts ki ha tévedek.
Előre is köszönöm!
Valamit félreérthettél, vagy nem én nem írtam pontosan.
Szóval az egyik kék-sárga párra (pl a két rövidebb) kötöd az áramot, a másik kék-sárga párra (a két hosszabb) meg a szénkeféket. Forgásirányt váltani a két szénkefére menő szál megcserélésével tudsz.
Ha megnézed a képet akkor van rajta két vezeték amit benyilaztam azzal a két vezetékkel van összekötve gyárilag az állórész és az szénkefe.
Azokak melyik irányba mennyi az ellenállása? Az az állórészek megcsapolása? Sajna nem nagyon tudom kivenni a képből :merges2:
az a két vezeték amit az előbb benyilaztam az vaólában az állórész tekercseinek végei amik hozzávannak kötve a szénkefékhez. Megmértem a szénkefék és a hozzályuk tartozó tekercsek kivezetései között lévő ellenállást odaírtam a képre remélem látszi rendesen.
Helló!
Végig olvastam a problémát, de nem találtam a konkrét kérdést, hogy mit is kellene akkor csinálni a négy vezetékkel? A készülék valaha két sebességes volt, vagy forgásirányváltós és mit hová kellene kötni? (az adattáblán csak a gyártó neve kivehető) A két kék és a két sárgák között mennyi az érték külön-külön?
Hmm, ez mostmár nekem rendesen bekavart, még nem találkoztam ilyennel. Talán (de ez csupán feltételezés) ha a két 1.3ohmos kapja a tápot (a másik kettő szabadon marad), az az egyik (gyors?) fokozat, ha pedig a két 1.6-os kapja, akkor az a másik fokozat.
Milyen kapcsoló van hozzá? Fokozatkapcsoló vagy forgásirányváltó kapcsoló van külön?
Üdv!
Megkérdezem itt is, hátha kapok választ... Van egy 1 fázisú, indítókondis villanymotor, amihez lehetetlen áramrelét szerezni, a nyomógombos megoldás pedig macerás. 1,5 kW-os egyébként, az indítókondit megmértem, 107 µF-os. Menni fog úgy, hogy egy állandó üzemű, 16 µF-os kondit kötök a helyére?
Szia!
Itt lehet kapni a Te motorodhoz való relét "MIHA RELÉ 120/530" néven keresd. Bővebben: Link De elvileg itt is van:Bővebben: Link
Igen, az a baj, hogy csak elvileg...
Most építek hozzá egy triakos lágyindítót (mivel 10-ből legalább 5-ször levágja a kismegszakítót indításkor), szimulátorban már életképes; legfeljebb majd ezt fogom kiegészíteni valahogy úgy, hogy ellássa az áramrelé feladatát is. De sokkal egyszerűbb lenne, ha indítókondi helyett szimplán üzemi kondenzátort használhatnék. Olyan helyen használom, ahová nem kell a nagy indítónyomaték, így aztán technikailag nem látom akadályát, csak azért nem árt a megerősítés.
Nem fog menni szimplán üzemivel. Indításkor jóval nagyobb fázisszög-eltérés kell, mint üzemi terhelésnél. Ezt nagykapacitású indítókondenzátorral lehet elérni. Az "igazi" nagyobb teljesítményű egyfázisú motoroknál elég az indítókondenzátor. Üzemire nincs is szükség.
Hát, nem tudom. Én úgy tudtam eddig, hogy az is elég, ha kézzel fordítok egyet a tengelyen.
A motor segédtekercse egyébként 6,6 Ohm-os, 34 mH körül mértem az induktivitását állva, ha kiszámolod, akkor 16 µF-os kondival 88 fokos a fázisszög.
Ja, hát kézzel is lehet, csak nehogy egyszer leváljon rólad (mármint a kezed).
Na igen, ezt még nem mertem kipróbálni egyébként.
Csak azért írtam, mert elvileg már minimális fázisszög-eltérés is el kell, hogy indítsa a motort, legfeljebb tovább tart, még felpörög.
Miért nem próbálod ki? Meglátod nem pörög fel olyan könnyen, pláne terhelés mellett.
Igen, igazad volt, ez így tényleg nem megy...
Szép lassan forgott a tengely, kb 0,5-1 fordulat/másodperccel, de nem tudott felpörögni. Jó hír viszont, hogy egy ismerősöm hozott áramrelét, bár fogalamam sincs, hogy milyen típusú, de kipróbáltuk vele, és rendesen működött. Fogtam egy régi motor forgórészét, tekertem rá egy 100 mH-s tekercset jó vaskos huzalból, és ez lett a lágyindító. Még építek rá egy időzítőt és egy relét, hogy bekapcsolás után 3 másodperccel zárja ezt rövidre, bedobozolom, és kész is.
Hello! Bocs hogy most írok csak nem voltam gépközelben!
A fúrógép tipus "aeg b4-1050". Találtam hozzá egy robbantott ábrát hátha azon jobban látszik. Nem volt rajta semmilyen kapcsoló csak úgy jutottam hozzá alkatrészként.Azért gondolom hogy 2 sebességes a motor mert megnéztem hogy a váltóján 2 db sebesség közül lehet választani de az adattáblán 4 db sebesség van rajta feltüntetve, ezért következtettem arra hogy a motor 2 sebességes. A robbantott ábrán vannak kapcsolók csak nem tudom hogy azok milyenek és melyik vezetéket hová kell kötni? Az ábrán megvannak számozva az alkatrészek. Ezeknek a számoknak megfelelője a linkelt oldalon vannak. link: http://www.aeg-pt.com/internet/aegexplo2003.nsf/2002wwwGBEuropeAllA...ent&GB
Ott a kapcsolási rajz a robbantott ábra bal felső sarkában! A két kisebb ellenállású az egyik sebesség, a két nagyobb ellenállású pedig a másik.
Köszi a segítséget! Elkerülte a tekintetemet! Remélem működni fog. Akkor biztosan ráköthetem a például a kisebb ellenállású vezetékeket a hálózatra? Kondenzátort nem kell rakni sehova?, mert látom a képen van.
Az csak zavarszűrő kondenzátor, anélkül előfordul hogy fúrás közben hangyás lesz a TV képe, vagy serceg a rádió, de gondolom se TV-t, se rádiót nem haszálsz fúrkálás közben.
segitséget kérnéktölletek !van egy3fázisu motorom de csak a csillag bekötés van rajta kivezetve,hollehet a csillagpont elkötése a tekercsen hogykitudjam vezetni atöbbi 3 szálat hgy ugykötözgessem ahogy én akarom.egyébként a forgorészbe mágneseket akarokrakni,generátort készitenék bellölle.
Szia!
Ahhoz,hogy generátor legyen belőle,nem kell bele mágnes, csak 3db kondi a fázisok közé delta kapcsolásban. Ha 230V-ra van szükséged,akkor valóban kell a csillagpont, ezt általában a tekercsfej azon oldalán szokták kialakítani,ahonnan a tekercskivezetéseket kiviszik a kapocslécre. Arról lehet megismerni a csillagpontot hogy három különböző helyről érkező tekercselőhuzalt forrasztanak egy csomóba. Erre a csomópontra forrasztasz egy -megfelelő keresztmetszetű flexibilis vezetéket, kiviszed a kapocslécre,és máris lehet 230V-od. A csillagponti kötést ne szedd szét, mert nem biztos hogy a kapocslécen sikerül kialakítani a helyes bekötést. Még annyit talán,hogy kétpólusú motorból szoktak generátort csinálni.
köszi a választ az méga bajhogy akivezetésektöl nem messze 2-3cm-revan egy 3mas kötés és azzal szemben is van egy 3mas kötés akkor melyik a jo csillagpont?holnap teszekfel képet rolla.ez egy rövidrezárt forgorészü ezt nem lehet felgerjeszteni.tettem bele5 mágnest igaz nem olyan nagy mint a hornyok de csak kisérletezek még vele.kézzel megtekerve 4 voltot ad le igy csillagban.ezegy12 polusumotor akkor ez nem jogenerátornak?mért a két polusuakat használják generátornak?nem az lenne a lényeg hogy minnél több polus legyen hogy alacsony fordulaton is termeljen?ezt már végkép nem értem segitss kérlek?agyári generátorok is minnél több polust használnak.
De igen, fel lehet gerjeszteni. Az összes aszinkron generátorral szerelt aggregátor rövidrezárt forgórészű.
A forgórész remanens mágnesességét használja fel, ennek köszönhetően keletkezik feszültség az állórész tekercsekben amit a kondenzátorok eltárolnak. Majd a kondenzátorban tárolt töltés segítségével gerjesztődik fel a motor generátoros üzemmódra. Ehhez viszont a motort szinkron fordulatszám fölé kell külső mechanikai energia segítségével pörgetni. A kondenzátorok értéke 4kVA-es generátor esetében: 3x50µF 450V AC Kizárólag állandó üzemre alkalmas kondi használható erre a célra. Ha a forgórészbe már belemartál azért,hogy a mágneseket elhelyezd, akkor már felesleges azzal a forgórésszel próbálkoznod az általam vázolt módszerrel,mert a megváltozott mágneses jellemzőjű forgórésszel nem fog működni. A kondis próbához be kell szerezned egy másik forgórészt,ami az adott motorba való. Ha két hármas kötés van,akkor szerintem a motor nem két pólusú. Milyen fordulatszám van megadva az adattáblán?
szia.irtam,hogy 12 polusu 400rpm van megadva,igen belemartam azért mert nekem nem joa felgerjesztett megoldás csakis ugy akarom megoldani hogy mágnes legyen a forgorészben.szerinted jo lessz ez a motor mert aztirtad hogy két polusuakat szoktak generátornak használni.
Szia!
Mivel ezek a motorok váltóáramra vannak tervezve! Hatásfokukat a forgó és az állórész közötti fázisszög adja meg. Többfélék vannak egyfázisú, és háromfázisúak, ezek utóbbiak a nagyobb tejesítményűek. Csaba.
Igen, jellemzően kétpólusú szokott lenni az aszinkron generátor. Bevallom,energetikai célra még nem láttam olyan megoldást,amit te el akarsz készíteni. Ezt a megoldást amit te meg akarsz valósítani a szabályozástechnikában alkalmazzák, az eszköz neve tachogenerátor. Áruld el nekem, hogy fogod eldönteni azt, hogy egy adott helyen a forgórészben az északi vagy a déli pólus legyen az állórész felé? Vagy talán az összeset egyformán fogod berakni a forgórészbe?
Szerintem először meg kellene nézned egy 12pólusú generátor forgórészét,majd ennek megfelelően elkészíteni a saját forgórészt. Még annyit , a forgórészből a kalickát el kell távolítani, ha mágneses gerjesztést akarsz csinálni. Azt viszont tudnod kell,hogy a kimeneti feszültséget nem fogod tudni szinten tartani,mert a mágnesek mindig csak azonos erővel tudják a gerjesztést végezni. Ha a fordulatszámmal akarsz variálni, akkor viszont a frekvencia is a fordulatszámnak megfelelően változni fog, természetesen a feszültség is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |