Fórum témák
» Több friss téma |
Kiváló.
Amíg belsőégésű Otto motor hajtja autóinkat.
Benzinnél maradva központisról hengernkéntire átalakításban mennyire érdemes gondolkodni?
Én jelenleg egy c14nz vasat taposok, ennek az se cimborája +22ló ez számszerűleg is egész jó különbség. végülis élőbe még nem probáltam gyári se t hogy milyen a különbség. Átalakításnál nem szeretnék kompjutert meg minden szir szart cserélni. Egyedül szívósort és az eredeti ecu val megvalósítani. A gyújtásnak nem látom értelmét lecserélni az ugy is jön sorba álítani meg lehet rajta. A befecsikkel kell kicsit muhinálni hisz 1 helyett 4 van, ha csak natúr lepárhuzamositom őket közel 4xer annyit kellene hogy egyen. azt nem tudom hogy az ac mennyit tud nyomni mert a központinál 0,8 bár felett megy vissza a cucc. szeintem a 2 féle acba nincs különbség csak más nyomásnál van lehetárolva. Ezt feltételezve maradna az ac is. A 4 befecsihez meg csak egy pic vagy avr esetleg valmi logokai megoldás hogy ne egyszerre mennyenek.
Az ECU-k számolnak az injektorok hiszterézisével.
Előbb adnak impulzust, mivel az injektornak idő kell mire bekapcsol, illetve előbb lezárják, mert még idő kell mire kikapcsol. Nyilván minél nagyobb az injektor ellenállása / induktivitása ez a jelenség annál jobban közrejátszik. Szóval ECU csere nélkül elég sokat kell kísérletezni, hogy a hatásfok jó maradjon.
igen de a gyári megoldásnál 2-2 befecsi párhuzamosan van 1-2 és 3-4 az az olyan mintha csak 2 lenne. ha minden henger időbe kapja a benyát lehetne alkotni valamit csak irni kell egy ügyes kis progit
Na akkor ezt most itt felejtsd el ebben a formában!
Az SI motoroknál, vagyis a C14SE-ben látom, sejted, hogy az egész más. Az előző hsz-ben a lényegi választ már megkaptad, de hozzátenném, hogy igen okos elektronikát kellene hozzá barkácsolnod, hogy a peak&hold impulzust pontosan kiokoskodja...
Ez egy jó alternatívának tűnik Én is ebben gondolkozom ! A fogyasztás marad vagy minimálisan csökken benzin helyett etanol a hiányzó mennyiség HHO
No. Megjött a jó idő, és kíváncsiságból kipróbáltam a 80-20 arányú Etanol benzin keveréket. Melegen semmi változás a benzinhez képest, hidegen kicsit akadozva indul, de kb fél perc járatás, és tökéletes. Szerintem a potis megoldás nyárra megfelelő lesz, úgy is akkor megyek a legtöbbet. Nem kínlódom a központi injektor átszerelésekkel, vagy a hengerenkénti injektorra átalakítással. Annyit nem ér az autó....
opelhez nem értek,de a régebbi fiatoknál (punto) az SPI-nél 1 bár volt az üzemanyagnyomás,amit az AC tudott,az MPI-nél 2....3 bar.szerintem neked is AC-t kéne cserélned,vagy megbuherálni a nyomásszabályzót.
A központi bef.szelep vezérlését meg ugy elosztani 4 fele,h az 1es hengerhez tartozó injektor azelött kapjon vezérlést,mielött szikra lenne ott(asszem ez még a régi disztributoros gyujtás). Tehát kellene hozzá egy kapcsoló(olyasmi,mint a gyujtáselosztó) áramkör,ami a gyujtókábelekről venne jelet a hengerek megkülönböztetéséhez. miután ezt felismerte,utána kellene vezérelnie az egyes injektorokat, de ugy,h a központi injektor jelét idöben mindig az aktuális hengerhez tartozó injektorra kapcsolja. huh de bonyolultan fogalmazok
az ECU jó eséllyel a lambdaszonda jelével szépen tudna korrigálni szerintem(a más-más bef. mennyiség miatt),de nem biztos,h müködne. a fogyasztás megnöne,az tuti.
Üdv
Tudja valaki hogy a kopogásérzékelőre "ráhúzza-e" az előgyújtást az ECU vagy csak csökkenti az előgyújtást kopogás esetén??
Természetesen elvesz az előgyujtásbol, ill. csükketnti az előgyujtás mértékét.
Hiába cserélsz AC-t, amíg a nyomásszabályzó ugyanúgy szabályoz.
Programtáblából dolgozik, annak meg vannak korlátai, amiből igencsak kilóg az etanol adott anyagmennyiséghez tartozó lambdajele. Egy darabig korrigál, aztán amikor extrém értékkel találkozik, vagy villog a Check Engine, vagy csak csendben hibás értéknek veszi a bejövő jelet, és programtábláról "próbál valamit csinálni". Röviden a gyári ECU-k nincsenek felkészítve az etanol lekezelésére.
Ellentétben az eddigiekhez ebben a tekintetben viszont a kopogásszenzoros motorvezérlések viszonylag széles skálán el tudják tolni az előgyújtást.
Nekem X16SZ motorkódú Astrám van, ebben benne van a kopogás szenzor. 50% E85-tel semmi gond nincs eddig(majdnem 13.000.Km van benne így) Gyertyákat néztem, kicsit fehérebbek, de ez így természetes... Majd most a nyáron kicsit több etanolt teszek bele, megnézem mi lesz.
"Gyertyákat néztem, kicsit fehérebbek, de ez így természetes..."
Pont ez a baj. Meg az, hogy természetesnek veszed. Ez a szegény keverék égésének jele.
Üdv mindenkinek!
Nekem egy 1,3as Swiftem (1999) van. Benzinél a gyertya az fehér volt benne, mind a 100ezer kilométer alatt amit addig ment. Hajtottam kb. 4ezret úgy hogy 3/4etanol a többi benzin, megnövelt előgyújtással, szabályosan citromsárga színű lett a gyertya. Az autón nem lehetett semmit észrevenni, mert szerintem elég jól letudta kezelni, fogyasztása kb. fél literrel nőtt. Most van egy ilyen átalakító kütyüm benne és tisztán azzal járok, itt már több mint 1liter többletfogyasztás van, a gyertyáknak, megint sárgás színe van. Viszont azt vettem észre, hogy sokkal dinamikusabb lett a motor, jobban reagál a gázadásra, és erő is nagyobb van benne, hidegen kell neki kb. fél perc mire észhez tér, de határozottan indul, most reggel is 2fok volt, indult pöcre. Üdv: Zoltán
Megkérdezhetném, hogy milyen típusú az átalakítód, hol vetted és mennyiért, valamint azt, hogy kell-e szakműhely a beszereléshez? Köszi előre is!
Hello,
Mivel Swifthez készített elektronika elkészült és etanollal járunk már 3 hete tisztán, várom a régebbi felajánlásom szerint jelentkezéseket a tesztre. Az elektronika nem tud még Peak&Hold injektort kezelni! Feltételek: - magának kell a kapcsolást megépíteni (ez lustaságból) - 1000Ft-ot kérek a felprogramozott PIC-ért + postaköltség (borítékban 110-150Ft) - Várom a tapasztalati beszámolókat vissza a fórumon -max 3 teszter kellene, lehetőleg különböző típusúakon, a többrétűség jegyében :yes: Mellékelem a rajzot kedvcsinálónak. Üdv
Kedves Damatic,
Te már jelentkeztél 1x tesztelni, de ahogy olvastam a fórumot opelhez nem ez a fázis lesz a megfelelő. Ha ennek ellenére szeretnéd tesztelni, akkor tőlem mehet. Üdv
Kedves Vasnavigator,
Még téma elején, érdekelt a fejlesztés, szintén felajánlom próbára a készüléket, ha még aktuális neked. Üdv
Azt megkérdezhetem, hogy miért nem elegendő egy PIC12F675?
Természetesen kérdezz is,
Azért, mert ebből vettem egy marékkal és csak ez van itthon.
Hol lehet olcsón marékra venni? Kellene egy 5-10db...
De elég lenne, ugye? Gondolom, történik egy impulzus nyújtás az A/D függvényében?
Köszönöm a felajánlást, nem élnék vele, mert tartok a peak n hold hiányából eredő gondoktól. Egyébként elég faéknek tűnik, szal valszeg gond nélkül össze tudnám szögelni...
Szia.
Azért talán van egy két kivétel , mivel ha az előtét ellenáléást az elektronika után teszed akkor nem teszi tönkre az injektort.
Ez a kép kb 1 hónapja készült az egyik gyertyámról...
Gyertya Most 13.000. van benne 50% etanollal. Valamelyik nap kiszedem, lefényképezem megint. Most nézem, hogy az akkori hozzászólásomban fehérebbeket írtam világosabb helyett...Különben a típus fórumon írták, hogy világosabb az etanol miatt, de konkrétan senki nem jelezte egyértelműen, hogy ezen a fényképen már szegény a keverék jelei vannak...(direkt ezért tettem fel)
Sziasztok.
Ha hengerenkénti injektor van, akkor ebből az elektronikából négy db kellene? (Daihatsu Charade 1,3i HC-E) Üdv. A
Szia Kzteam,
Még érdekelne a dolog, csak egyenlőre azt kell kiderítenem, hogy milyen az injektorom(Peak & Hold?). Autodata nem mond semmi egyértelműt, hazavágni meg nem akarom, mivel munkába járok vele... Viszont ezek után elgondolkodtató: [quote] (#655391) Babie Válasz • Márc 7, 2010 Üdv. Figyelmeztetés központi opelosoknak! c14/16/18 típusoknál !!! Multec befecsi 2 Ω és peak and hold, ami azt jelenti hogy el lehet felejteni a ma nálunk kapható olcsó/drága átalakítókat, valamint házilag megnövelt befecsi időzítést Ecu jel megtolásával mert leégeti az injectort! Sajnos nem csak az én tapasztalatom. Peak jel nyit majd megtart egy hold jel eredeti ecu szerint, namármost a ma kapható kütyük mind a peak jelet tolják tovább és egy pár száz kilométer után túlhevíti az injector tekercseit és az feladja. Érdeklődtem egy magyar gyártónál és azok szerint nincs gond a központis opeloknál, majd egy ismerősömnél ez a cucc tönkretett már 2db injectort. Én másik elektronikát vásároltam ami szintén tönkretette C18NZ befecsijét. Maradtam a nyomás emelésnél (alátét a gyári nyomásszabályzóban) + hőgomba 2.5k poti (csak hideg indítás ideig) és működik. Bocs, de nem tudom, hogy hogyan lehet rendesen idézni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |