Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12v-os akkumulátor töltése 6v-os rendszerű motorban
Témaindító: TyerCorp, idő: Feb 28, 2007
Témakörök:
Hali, van egy Jawa Mustangom, abba szeretnék komplett 12v-os rendszert. Plusz meneteket nem lehet már rá tekercselni a tekercsekre.
Azt nemtudom, hogy megoldható-e mondjuk egy trafót készíteni 6/12V-osat., és egy graetz híd, majd egy fesszab.? (Érdekességképpen mondom: haveromnak babetta gyújtás van a simsonján, a simson 20 ezret pörög (60 cm, 5 felömlő, olyan hangja van, mint egy F1-es autónak) és veri ki a 12v-os izzókat...) A Mustangon nemhinném, hogy meg tudnám oldani a 20000-es fordulatot, de a neon akkuját valamivel csak kéne tölteni Légyszi segítsetek.
Ha váltóáramot ad le akkor itt a HE-n találsz egy feszduplázó egyenirányító.
Ez az: http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/egyeniranyitok_-_tapegysegek....l?pg=5
Huuh! cca. 25 éve volt ilyen járgányom, bejártuk a havarral egész Mo-t! De a lényeg, a világítótekercset át lehet tekercselni 12V-ra figyelembevéve hogy a teljesítmény változatlan marad. Ez ~dupla menetszám és fél keresztmetszet. A probléma az hogy ehhez illeszkedő izzó készlet valószínűleg nem beszerezhető. A másik megoldás egy transzformátor 6/12V de mindkét estben gondoskodni kell arról, hogy az össz terhelés az eredetivel egyező legyen. A feszültséget csak az armatúra visszahatás szabályozza, ezért nem névleges terhelésnél a feszültség szélsőségesen változik. Akku töltésnél szabályzóval kell gondoskodni a túltöltés megakadályozásáról.
Jvaslom a fesz és áram mérést klf. terhelés és motor fordulatszámnál hogy megismerd a genereátor jelleggörbéjét, ez után lehet konkrét ák .megoldáson agyalni.
akkor azt mondod, hogy vegyem ki a 2 tekercset, szedjem le róluk a réz huzalt, szerezzek be fele olyan vastag rézhuzalt, dupla olyan hosszút, tekerjem fel, és rakjam vissza, akkor lesz elöl a 6v-15/15w helyett 12v-15/15-ös izzó, hátul meg 12v-5w? mondjuk ha nem is lehet szerválni ilyen izzót, akkro fogom magam, és átalakítom az egészet ledesre. Hátul már meg van oldva a ledes lámpa 2 db magasfényűvel, mert a normál égő izzószála épphogy picit bevöröslik (az első lámpa meg szép sárga, szóval az sincs a toppon az egész gyújtásban félig víz volt amikor megvettem, a tekercsek még csoda, hogy működnek...) . Elöl lesz picit drága, mert ugyebár nem adják pusziér a fehér ledet . Az akku töltés-fesszabályzását meg tudom oldani, azzal nincs gond, találtam egy fain kis kapcsolást.
A hátsólámpáról rakok be egy kis képet sötétben, egész észrevehető... egyébként még azért is kéne az akkut tölteni, mert szeretnék valami hall-jeladós tirisztoros, vagy tranzisztoros gyújtást, az meg 12v-ról működik, megy 6v-ról is, de ahoz az áramkört át kéne aakítani, így viszont lesz kemény 12v-om Kösz a segítséget, majd ha valamit még nem értenék, zargatlak
Hali
Váltóáramot ad le természetesen, csak mindig más frekvenciát, ez a nafta bemenetelének mennyiségétől függ Köszönöm a linket, lehetséges, hogy kipróbálom.
Na hol is kezdjem?
A tekercset ki kell cserélni vagy tekercseld meg. Azért ég ki az izzó mert az első és hátsó lámpa terhelésére van méretezve a tekercs. Ha ledek vannak a hátsó helyett akkor kissebb a terhelés nagyobb a feszültsége a tekercsnek. 12v-os aksit ugy tudsz tölteni hogy 12v-os tekercset csinálsz majd ezt egy szabályzóra kötöd. Ami az aksihoz csatlakozik. Ha lessz benne aksi akkor rakhatsz bele nagyobb teljesítményű izzót mert nem mindig este fogsz járkálni vele . És a fényerő is sokkal egyenletesebb lessz. Én simsonnal játszottam ezt végig és megérte igy már este nem csak látszok hanem látok is.
"Ez ~dupla menetszám és fél keresztmetszet."
fél keresztmetszet és dupla menetszám az 4x nagyobb belsőellenállás. Nem dupla menetszám és dupla keresztmetszet kéne? Így nem melegedne annyira, és nagyobb teljesítményt lehetne kivenni belőle. Vagy rosszul tom?
Nem fele vastagságút, fele keresztmetszetűt! A legegyszerűbb megszámolni a meneteszámokat és kétszer akkora menetszámot feltekerni, a lehető legvastagabb huzalból ami ráfér. Másik hogy kszítesz egy trafót v. autótrafót 6/12 V ra. A gyenge világítás oka lehet a legyengült mágnes is, tekintve hogy nem mai darab. Régebben voltak autóvill. szerelők akik vállaltak un. "delejezést" visszaállítva a mágnes erősségét. Én hagynám az eredeti 6V-os világítást és csak az akku töltéshez készítenék egy kis trafót. A teljesítményt nem tudod növelni sajnos semilyen varázslással. A tirisztoros gyújtást én egy fordítva bekötött 220/6 Vos trafóról tápláltam, A vezérléshez elég a 6 V is.
Ideális lenne a dupla menetszám azonos vagy nagyobb keresztmetszettel, de sajna nem fér el! A teljesítmény adott a konstrukcióval, viszont 2x nagyobb feszültség azonos teljesítménynél fele áram. Igy még éppen elfogadható marad a veszteség.
Nem lehetne sorba kötni két tekercset?
A simsonban voltak rá kisérlrtek. Szerintem müködne csak az egyik tekercs testelését meg kell szakítani és hozzákötni egy szabad tekercs végéhez. Elvileg fázisban vanminden tekers feszültsége egymással és a frekijük is megegyezik miért ne lehetne ? Feltéve hogy a rigában van két tekercs + a gyujtótekercs.
Hali!
Egy szóval nem mondtam, hogy a Mustang tekercsei kiverik az izzókat! Épp ellenkezőleg A hátsó izzó ugyanúgy bennevan, a ledek csak akkor világítanak, amikor a neon is, mivel annak van egy külön kapcsolója. Szóval a 2 izzó ugyanúgy benn van, és így épphogy pislákol mind2. Simsonnál nekem is 6v-os gyújtásom volt, kidobtam a **csába vettem helyette egy Enduro tirisztoros rendszert, most ott elöl végre fehéren világít... és az indexeket is lehet nappal látni.
Hali!
Jawa Mustangról van szó, kérlekszépen nem Rigáról! A kettő nem ugyan az. az én mustangommal már az utolsó gyújtásálítás óta mentem 700 km-t, egyszer hagyott ott, azért, mert 4 ütemű olaj volt otthon, azt kevertem a Taszkós benzinbe, pár km után rendesen beköpte a gyertyát, kipucoltam, ment tovább. Mindig első rugásra indul, 65 a vége, egy tökéletes városi motor. (ezek az én tapasztalataim) Mint valamelyik előző hozzászólásmoban említettem, amikor vettem a gépet, a gyújtásban félig állt a víz! látszik is, ha szétkapom, hogy addig van az alumíniumon ilyen felszíni rozsda, mintegy 4-5 cm magasan, feljebb nem. A lendkerék az máshonnan lett guberálva, tökéletes állapotú, az eredeti, ami benne volt, már nem adott sok feszt. A tekercsekkel van a gond, mert mind a 3 már fekete. Mellesleg küldök egy bekötési rajzot a gyári alapmodellről.
Nem pont ez a téma, de lenne 1kérdésem.ETZ-m be már jónéhány éve savas ólom GÉL akku van 12V7,2Ah FIAMM GS. Ki akartam cserélni mert már elég régi nemnagyon van benne Power.Namármost bemegyek az akkuboltba mondom mi kell meghogy mibe, és tátva maradt majdnem a szájuk, hogy hát ez nem mototrba való meghogy szerintük ez nem is jó bele.Pedig mióta nállam van, ez volt benne.Ajánlani akarták a rendes savas ólomakksit.Kíváncsian várom a véleményeteket.
Heló
Nekem is van egy Java Mustangom csak a blokkja az mert egy verhovinába épitettük be mert pont passzolt a blokk. Ahogy én láttam három tekercs van rajta az egyik a gyujtás a másik a világítás és van egy harmadik a duda ez utobbi elég kevés áramot ad le de a feszültsége talán több lehet mert vékonyabb rajt a drót és egy feszültségtöbszörözöegyenirányító után (egy ilyet az elöbb már emlitettek) biztos lenne annyi kakaó hogy egy aksit töltsön de természetessen csak valami kisebb teljesítményüt és aztán az akksival variálj hogy meghajtsa a többi kütyüt rajt.
hali!
hát a 3. tekercs eléggé nem a dudáé . Nah akkor mondom én. szóval van két világítótekercs, az egyszerre termeli valahogy a powert, de sztem nicns sorbakötve, azok külön kábellel feljönnek a lámpába a kapcsolóhoz, onnan megy 2 kábel a hátsólámpához. a 3. tekercs a gyújtótekercs, elvileg 8v-os, de 6v-ot ha lead... most egy régebbi jawa trafó van benne, ami 8 helyett 6v-os, de ha így folytatja, lehet berakom a babetta 4v-osát . duda meg már nincs rajta, így vettem mind a 3 mustangot, legfeljebb egy kézi nyomósduda volt rajta, aminek már a gumija el van öregedve Itt van kép a gyújtásomról, nembaj, hogy nem látni rajta semmit, az összkép a lényeg
Hali
menj be, és ne ETZ-hez kérd. egyébként az szünetmentes tápegységnek az akkuja, 3000Ft körül van pesten valamelyik boltban, ha érdekel, megkérdezem bátyámat, ő vette. 1 évig a mustangomban volt, működtette a neont, 3* töltöttem 1 év alatt. ezért kéne egy elektronikát találni beel. Most az akku ideiglenesen a simsonomban van, oda lett csinálva egy töltőelektronika, most tölti fainul, szóval ha mész akkuboltba, kérjél sznetmentes tápegységbe való 12V/7Ah, zselés akkut. itt nézd emg, valszeg ilyened van: http://www.energybase.hu/index.php?page=shop.product_details&flypag...mid=59
Igen ilyen az akku.Dehát ami eredetileg benne van a motorba(fesszab) az nemjó??Barkácsolni kellene elektronikusat???
már hogy a fenébe ne lenne jó bele? A gyári fesszab tökéletes, nekem a simsonba csak azért kell csinálni, mert előző utlaja a gyújtásnak szétégette a gyárit. Pénzem meg nincs utángyártottra, szóval inkább lett 200Ft anyagköltséggel egy sokkal modernebb csinálva.
OK akkor olyat veszek.Itt nálunk 4eHft körül van igaz nemgagyi fajta.Banner
Hali emberek.
Egy fontos tényező ki is esett a fejemből. A gyújtást át fogom alakítani vagy hall jeladós, vagy optocsatolósra--> így lesz még egy használható tekercs, szóval lenne 3 tekercsem szabadon, azt kéne valahogy újratekercselni, lenne 3 db egyforma tekercsem, úgy könnyebb előállítan a 12v-ot, és még az áramerősség is nagyobb lenne. A gyújtás pedig menne az akkuról.
Sziasztok.Szeretnék egy olyan áramkört építeni amivel a 12voltos aksiból stabil 6voltot nyernék...
Akku:12Volt 7Ah Kért fesz:6Volt és egy 300mA-t igénylő áramkört kéne működtetnie. De az akkurá még raknék égy másik 12voltos fogyasztót de ennek nem nagy az áramfelvétele. köszi a válaszokat eéőre is!!!
7806 erre simán elég.
üdv
ti mit adtatok enni annak a motornak? kerozint?
A tirisztoros gyújtás Babettás azzal csk max: 6500/min akkor is csak nagy előgyújtással 4V-os gyujtótrafóval ,belső paraméterei nem engednek nagyobb frekit bocs., nem találom a rajzokat hozzá....
Már megbocsáss, de Simsonos körökben eléggé elterjedt a Babszi gyújtás, legfőképpen a tuningoltaknál, mivel a Babszi lendkerék jobban bírja a fordulatot. És ez jóval 6.5k felett van...
Dehát pont a tirisztorost szokták inkább használni, és nem a tranzisztorost.
Na jó az tény, hogy én még nem tapasztaltam, de akkor is sokat emlegetik egyszerre a tuningot és Babszi gyújtást. Mindegy, engem tulajdonképpen nem izgat, de ha másoknak bejön, hát had használják. :wink:
Újra ismételném az előzőekben írt üzenetem lényegét:Tuning simson->60 ccm, 5 felömlő, Tuji rezonátorkémény+Pannónia p20 karburátor->babszi gyújtás terhelés alatt 14-15000-ig kipörög, terhalés nélkül 20000-ig(be lett ám mérve a jeladótekercs frekvencájáról, vagy mi!) Elöl a simsonnak veri kifele a 45/45W-os 12v-os izzókat. Nem vicc, meg lehet kérdezni, ha nagyon akarsz kutakodni, e-mailben megadom a gyerek címét. Egyébként Békésszenntandrási. De több simson is van az országban hasonló paraméterekkel. Babettából egyébként simán ki lehet csiholni 10-12000-es fordulatot, akkor fog vinni kb 70-75km/h-t, de babettát amennyiből megtuningolsz, vehetsz simsont, ami alap tuningokkal fog neked annyit menni, mellesleg a simson meg is tud állni, mivel leaglább 2* akkora fékei vannak.
Remélem kielégítő választ adtam. Egyébként mennyivel rosszabb a tranzisztoros gyújtás a tirisztorosnál? Mert van egy tranzisztoros a szocimotoros.hu oldalon, elég egyszerű, hall jeladóval faintosra men tudnám építeni a mustangba.(szocimotoros.hu/tuning-fejlesztés/ és ott asszem az uccsó cikk) |
Bejelentkezés
Hirdetés |