Fórum témák
» Több friss téma |
Helotok.
Kéne egy kis segítség van egy 6 V aksim a feszültséget le kéne csökkenteni legalább 4.7 V ra kb 1A kell hogy elbirjon . Az ötleteket elöre is köszönöm.
Mennyire fontos az energia takarékosság? (Egyébként van ilyen téma, csak keresni kellett volna!)
Hello!
Bővebben: Link Használd ezt a stabilizátort. A be és kimenetekre tegyél 100 nF-os kerámia kondit. Az IC-re mindenképp tegyél hűtőbordát, különben le fog égni. (ezért nem kellett volna új topicot nyitni)
Azért azt is illik ilyenkor megemlíteni, hogy az akku kapacitásának a felét kidobjuk az ablakon, ezzel a megoldással! Persze, ha ez nem szempont, akkor működik.
Az is érdekes egyébként, hogy mit jelent az, hogy legalább 4,7V-ra. Akkor a 0V is beletartozik az értelmezési tartományba, amire elég egy kapcsoló!
Ez igaz, de cserébe egyszerű az összeépítése.
Azért nem kell ilyen mérgesnek lenni
Nem vagyok mérges, csak nem értem, hogy akik válaszolnak miért nem olvassák el a korábbi válaszokat és gondolkodnak el, vajon miért kérdezték meg amit megkérdeztek.
Akkor nem dobjuk ki az ablakon a kapacitás felét, ha a hűtőbordából csinálnuk egy hőelemet, vagy megsütjük rajta a reggelinket .
és hogy lehetne gazdaságosan ?
Tulajdon képen ez egy rc hajó vevö tápja lesz . Az ic hejett nem lehetne mondjuk egy ledel betenni sorba kötni és akor világytana is ez Szreintetek megoldható?
Próbálj a helyesírásra, és a magyar szavak alkalmazására is gondolni. Egyébként a Neked szükséges 1A-ral nem kellene szegény ledet megküldeni. Nem lenne jó. A ledet ilyen célra nem lehet használni.
A LED helyett egy 1N4007-es diódát lehetne éppen bekötni sorban, az max 1A-t bír, és esik rajta kb 1,6V. Ha még mindig sok a fesz akkor meg kettőt kötsz sorba, így 2x1,6V esik a diódákon. Csak azt nem tudom hogy ez a módszer mennyire energiatakarékos.
Szilíciumdiódán kb. 0,6V esik, nem 1,6V.
Annyira energiatakarékos, mint a stabkocka, szóval semennyire.
Uh bocsánat tényleg, és ráadásul kétszer is leírtam, pedig legbelül éreztem hogy nem stimmel valami.
Viszont akkor a 2x0,6 az már 4,8-ra csökkentené az aksi feszültségét, feltéve ha pontosan 6V-os (sztem több). Ha meg az 5V is megfelelő akkor egyszerűbb a 7805 stabkocka, mondjuk annak is a legalsó határ a 6V. Esetleg Step-Down? LM2576 Ez szerintem energiatakarékosabb, viszont jóval bonyolultabb (de azért nem veszélyes). Az adatlapjában vannak kapcsolások. Mondjuk a bemenő fesz lehet kevés.
Bocs,de miért 1,6 V esik,
Szerintem 0,7V esik, de rendesen melegedhet 1A-nél, ez határ adat "nem illik" ennyire terhelni.
A stabilizátoros megoldás vagy kapcsoló üzemű táplálás ez bonyolultabb, de kevésbé melegszik. A stabilizátor IC.
is határ érték. Inkább nagyobb diódákkal old meg, 10A-es Greatz-híd egyik oldala. Idézet: „ez határ adat "nem illik" ennyire terhelni.” Idézet: „jobb lenne egy áteresztő tranzisztoros BD 249 hűtőbordán.” Azért ennyire spórolósnak se kell lenni. Az 1A-t simán tudja a dióda folyamatos üzemben. Hogy mennyire melegszik az egy dolog, de attól, hogy egy 3A-es diódán küldjük át az 1A-t, attól a hőtermelés ugyanaz marad, ugyanakkora hőelvezetésről kell gondoskodni. Ugyanígy a stabkockánál is teljesen mindegy, hogy a stabkockáról vagy egy BD249-ről kell elvezetni a hőt. Az elvezetni való hőtermelés ugyanakkora mindkettőn és felesleges tranzisztorral bonyolítani, amikor a stabkocka is simán tudja az 1A-t.
Azért a félvezetőt mégsem szokás és mást sem határ terhelésre igénybe venni, ha csak nem a kínaiaktól tanulunk.Azért 1 A terhelésnél nem mindegy mekkora az a félvetető lapka felület.
De Te, jónak látod méretezz határra. Egyébként sem én vagyok spórolós!
Ezek olyan adatok, amiket a gyártó garantál, hogy ezt végtelen ideig tudja meghibásodás nélkül a megadott feltételek között. Láttál már stabkockát tönkremenni úgy, hogy folyamatosan 1A ment át rajta, de a fejlődő meleg el volt vezetve róla rendesen? Mert nekem még ilyet nem sikerült összehozni. Ugyanígy diódát is zárlattól, ellenkező irányú túlfeszültségtől vagy a hűtés hiánya miatti túlmelegedéstől láttam tönkremenni, üzemi áramtól még sosem, ha közben megvolt a megfelelő hűtése. Ilyen kis áramoknál pedig elegendő hűtés szokott lenni az is, ha az alkatrész szellős helyen van és nem ötcentis lábbal van nyákba forrasztva.
Az IC középső lábát lehet zenerrel felemelni akárhova, de kapható 4,5V-os is. Leégni nem fog, mert működő hővédelem van benne. Az IC egymaga nem bír el 1A-t. A "legalább 4,7V" függvény értékkészlete a
A stabkocka pont egy olyan eszköz, amit nyugodtan lehet nyúzni. A benne lévő áteresztőtranzisztor határértéke messze van az 1A-től, így névleges értéken semennyire sincs határértékre terhelve, ráadásul a védelme bolondbiztos (kivéve azt az állapotot, ha a bemeneti fesz túl magas, illetve ha alacsonyabb, mint a kimeneti, ebbe az egy dologba azonnal belehal, de egy diódával védhető ez is). A kérdező elektronikája nem fog állandóan 1A-t enni, az akku feszültsége maximum 7V körül lehet feltöltve, így maximum 2W körüli disszipációval lehet számolni, ez az IC TO220 tokjának disszipációjába pont elfér, tehát borda sem kell, ha messze tud maradni az akkutól, kéztől és nincs bezárva légáramlás nélküli dobozba.
Megint le vagytok ragadva disszipálós alkatrészeknél. Létezik kapcsolóüzemű stabkocka is, csak most nincs időm keresgélni! Az áteresztős megoldások jelentősen csökkentik az üzemidőt, én nem használnék ilyet!
Pár témával lejjebb a "Spéci tápegység kérdés"-ben ajánlottam az LM2596-os táp ic-t, ami Neked is megfelelne erre a célra.
Jó hatásfokú,(ami akkus üzemmódnál nagy előny) kapcsolóüzemű ic, csak ajánlani tudom. A szabályozható verzió megfelel a céljaidra. LM2596-ADJ, LM2576-ADJ, LM2592-ADJ, ezek mind ilyenek, és itthon is beszerezhetők, kevés külső alkatrészt igényelnek. Sok sikert!
Szia!
Nem muszáj kapcsolóüzeműben gondolkoni. Nagyon sok takarékos, low dropout típusú stabilizátor létezik. Van fix és állítható feszültségű. Válassz az igényeid szerint. Low dropout stabilizátorok
Na most akkor kellene pontosan, hogy mi fog üzemelni az akkuról, tehát akkor mi is a konfig?
Ha egy szabvány vevő + 2db szervó, akkor az az 1 A csak impulzusszerűen áll fent, ha nem mozdul a 2 szervó, akkor 50mA körül van az áram. Ha 6 voltos savas akkut használsz, akkor teljesen feltöltött állapotban ott bizony 7V körül járunk, azonban a modellező vevők, szervók, 4-5 celláról üzemeltethetőek. 5 darab feltöltött NiMH, NiCD cella feszültsége is 7V, tehát nem kell itt semmit variálni, na persze, ha modellboltban használható coccokat használsz, nem pedig "tacskós ótóból" bontott vevőpanelt.
Az LDO egy dolog, a hatásfok fontosabb szerintem,
ha nem muszáj, ne fűtsünk feleslegesen a másik az ár: Egy kapcsüzemű ic olcsóbb mint egy jó LDO stab....
Azért vagyunk leragadva az analóg szabályzóknál, mert a kolléga által hozott példa LM2596 garantált üzemeléséhez 3,5V-os maradékfeszültséget kér. Míg az analóg stabkocka kimenete legfeljebb leesik a droppal együtt, addig a favorizált kapcsolóüzeműd leáll, sőt, el sem indul. Gondold végig, melyik jobb ide, mielőtt nagyon butusnak nézel minket.
Alig több, mint egy Volt a drop. Nem kellene sokat fűteni.
Köszönjük Zoltán.
Nekem, meg Neked "faék", de a srác valószinűleg kezdő, ne vegyük el a lelkesedését,inkább segitsünk Neki. A hozzászólások alapján már tud dönteni, épiteni, pákát ragadni....
1.2V maradékfesszel már stabilan megy, aki nem hiszi.....
Ha 2V esik a soros stabiliztáron, akkor a hatásfok 60% körül lesz. Normál akkufesznél pedig már 80%.
A katalógus mond rá kb. 1,3V-ot, én inkább annak hiszek, ha garantált üzemelést szeretnék. Az akkufesz közben esik tovább.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |