Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Témaindító: csonthulye, idő: Dec 10, 2005
Témakörök:
Köszönöm az infót. Tudtam a jelenségről csak nem tudtam hogy hangszóróknál is így számíták. Azt hittem ,hogy ott a 8 Ohm az a sima egyen mérésre vonatkozik. Mostmár más szemszögből nézem. Így lehet ,hogy még sok is a 7 Ohm. Köszönöm.
Szia shalafi!
A kérdésem elsősorban neked szánom! A kappa 15lfa-hoz számoltam egy reflex dobozt,de nem igazán jön ki a megfelelő méret. 130l 42hz 8,2cmX 8,2cm-es nyílás ami csupán 2,5cm hosszú! Valami váltószámot elnézhettem?? Ha nagyon akarnám biztos megoldanám a kérdést,de az sok idő ami most nekem tuti nincs és reflex téren nem is nagyon bízom magamba őszintén szólva.A tölcsérek világába jobban elmerültem. Nem tudnál véletlen segíteni?. Ja amúgy a láda az sub lesz tehát 38-40hz környékén kellene muzsikálnia 250hz-nél lesz vágva 24db/okt-al Kösz előre is ha sikerül időt szakítani a kérdésemre.
Sziasztok!
Énnekem van egy mélyhangszóróm, amit egy 200W-os mono erősítővel akarok hajtani, hangváltó az passzív van a kimeneten, és olyan kapcsolásra lenne szülségem amivel stereo jelet rátudok valahogy vinni egy mono erősítőre. De ez nem hangváltó kapcsolás legyen. Szóval valami előerősítő ami stereoból monot csinál vagy ilyesmi. Köszi!
Ez kell Neked: Bővebben: Link
Szia!
Ezzel csak az a gond hogy simán összeköti a 2 jelet, azaz ilyenkor szerintem károsodhat a jeladó kimenete hogyha nem teszünk bele ellenállást, met nekem nem 1 jelet kell 2 felé osztani hanem 2 jelet 1 felé. Szóval szerintem vmi egyszerű kapcslás kellene de úgy hogy megmaradjon a jel erőssége is. Köszi!
A vonal szintű kimenetek károsodás nélkül össze köthetők. Az ez irányú védelem (ellenállás/kicsatoló kondi) gyárilag beépítve. Higgy egy 25 éve ezzel foglalkozónak.
Szia!
Tehát ebbe az átalakítóba alkatrészek is bevannak építve nemcsak összekötött 2 bemenet? És akkor hogyha egy ilyent teszek ugyanazt a teljesítményt érem el mint hogyha mono jelet kötöttem volna az erősítőre? Köszi!
Igazából szabályosan úgy csináljuk, hogy egy műverősítő előtt összegezzük a két jelet, aztán szintet illesztünk.
Vagy akár egyetlen műverősítő is megoldhatja a dolgot: invertáló összegző kapcsolásban, a bemeneti és a visszacsatoló ellenállást megfelelően megválasztva, egyforma súlyozással a két bemeneten.
Ilyenre céloztam természetesen.
Szia shalafi!
A kérdésem elsősorban neked szánom! A kappa 15lfa-hoz számoltam egy reflex dobozt,de nem igazán jön ki a megfelelő méret. 130l 42hz 8,2cmX 8,2cm-es nyílás ami csupán 2,5cm hosszú! Valami váltószámot elnézhettem?? Ha nagyon akarnám biztos megoldanám a kérdést,de az sok idő ami most nekem tuti nincs és reflex téren nem is nagyon bízom magamba őszintén szólva.A tölcsérek világába jobban elmerültem. Nem tudnál véletlen segíteni?. Ja amúgy a láda az sub lesz tehát 38-40hz környékén kellene muzsikálnia 250hz-nél lesz vágva 24db/okt-al Kösz előre is ha sikerül időt szakítani a kérdésemre.
Minden topikba?
Látja Ő szerintem.
Az viszont tényleg rossz, ha valaki kérdez valakitől, és nem kap választ...
Látom én, csak nehéz bepötyögni a számokat...
Szia!
És tudtok nekem egy ilyen műveleti erősítő kapcsolást? Illetve akkor csak ha simán azzal az átalakítóval csinálnám akkoris jólenne? Köszi!
Szóval akkor azt mondod hogy ne is vezessek stereo jelet, csak az egyik mono jelet vezessem bele?
Vagy egy olyan átalakítóval stereot és kész? Köszi!
Hát ez azért elég meredek feltételezés. Többnyire még sokévtizedes LP-knél sem így áll a helyzet.
Említett esetben had vázoljam fel az én álláspontomat. Talán Shalafi kicsit szőrszálhasogatónak tűnhet, viszont a Te reakciód pedig túl érzékeny. Szerintem szó sincs kötekedésről. Az LP meg úgy jött a képbe szerintem, hogy az évtizedekkel ezelőtt rögzített hanglemezek esetén is lehet, hogy található eltérés a két csatorna mélyei között. Abban igazad van, hogy mélytartományban a hangnak nincs irányítottsága. De had feltételezzem azt, hogy nem beszélhetünk olyan pontról, hogy "na igen.. 120Hz.. itt válik szét a két csatorna". Tudomásom szerint a frekvencia növekedésével folyamatosan nő az irányítottság. (Ezért vagyok én inkább a sztereó rendszerek híve) Szóval a szakszerű megoldás tényleg az lenne, ha összekevernénk a két csatorna jelét. Szintillesztés ígyis-úgyis kell, mivel általában a szatellitek és a szub érzékenysége el szokott térni. És egyébként én már csak azért is az összekeverés mellett vagyok, mert ha nincs átgondolva a jelforrás és a végfokok bemeneti impedanciája, a féloldalas meghajtá azért hangyabokányit beleszólhat a szatellitek működésébe is. Ha csak az kell, hogy szóljon valami, akkor nem lényeges. Viszont ha műszakilag korrektek akarunk lenni, akkor ezeket mind-mind át kell gondolni.
U.i.: mért kell ehhez IC szakember?
Az LP meg úgy jött a képbe szerintem, hogy az évtizedekkel ezelőtt rögzített hanglemezek esetén is lehet, hogy található eltérés a két csatorna mélyei között.
Lásd jó példaként: CBS kiadásában a BREAK DANCING című LP válogatást, 1984-ből. De a 80' évek Italo discó zenéi, illetve Bobby Orlandó mester zenéi is tartalmaznak ilyen sztereó dob, illetve basszusmeneteket. Azért is alkalmazták többek között kevésbé ezeket, mert a barázdák szélességét igencsak megnövelte, és ezzel a műsoridőt csökkentette. Az un. maxi singles lemezek kifejezetten DJ-nek készültek anno, ahol tettek ám mély sztereó effekteket is a zenébe. De általánosságban mint ahogy Csabai Dániel is írja, 100Hz alatt monosítva voltak a hangok.(Diszkónia) Abban igazad van, hogy mélytartományban a hangnak nincs irányítottsága. Hm.. Ez sem igaz teljesen. Van, csak nem olyan mértékben veszed észre. Mint ahogy itt írod is. Tudomásom szerint a frekvencia növekedésével folyamatosan nő az irányítottság. Aki nem hiszi nálam meghallgathatja.
Sőt. A hangsugárzók sem kötelezően kell, hogy körsugárzóként működjenek 150Hz alatt, a mélytartomány iránykaraktere is formázható egy kettős akusztikai RC fázistolóval, lásd HTP-90 vagy hasonlók.
hello! egy 3utas hangládába ti milyen hangszórókat javasoltok???
Egy 40cm-est, egy zöldet, és egy lapos elejűt.
De most komolyan. Azért ettől lényegesen több infóra van szükség. Egy hangsugárzó elkészítése bármilyen egyszerűnek tűnik is, a legnehezebb dolgok közzé tartozik.
Kicsit belenéztem egy-két zenébe, és direkt kevésbé egzotikus felvételeket szedtem elő, Cserháti '96 Őrült láz, A. Lennox 2007 Dark Road, Etta James, '92 Wet Match. Azért van némi különbség 100 alatt is, pedig mind MP3 formátum 128 és 256 kbps között..
miért szeretnél háromutasat? Kettővel könnyebben megoldható.
sziasztok
van két db hertz hxs 300d spl tipusu nyomom nem tudna valaki segiteni a doboz paramétereiben??egy ládába szeretném mind kettöt 900/1800w erzekenység 100db 20hz-250hz Kérlek használj nagybetűket mondatkezdéskor,és írásjeleket! szamóca
Üdv!
Nemrégiben kiszedtem egy ovális hangszórót egy régi, csöves tévéből, és gondoltam ez a hangszóró pont megfelelne arra, hogy a PLC86-os végfokommal együtt alkossanak egy jó gitár"kombót". Na hát neki is estem a LIMP-el. Bajom az, hogy nem tudom megmérni pl. cérnával a membránfelületet, mert a mágnes a membrán elülső felénél van. Találtam képletet . Ezzel ki lehet számolni? Egyenlőre ezek az adatok vannak: Fs = 124.66 Hz Re = 4.00 ohms[dc] Le = 92.20 uH L2 = 178.10 uH R2 = 7.05 ohms Qt = 2.56 Qes = 3.17 Qms = 13.40 Esetleg ezekből lehet valami tanácsot adni nekem?
Ellipszis területe nem jó? Miért kell osztani néggyel?
Hjaaértem, merthogy nem fél tengelyekkel számol...
Hopp, igazad van, pedig az oldalon ahol ezt néztem /4 volt. Ettől még a kérdés nem válotozott: kell-e még más paraméter a megfelelő doboz megtervezéséhez?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |