Fórum témák
» Több friss téma |
Igazad van.Nekem is csak rossz emlékeimben van az a vályogfal, amibe a 110-ről 220-ra történő átálláskor nekem kellett csákánnyal, baltával és egyéb nehéz fizikai eszközzel kivésni a mérőhelyet.Aki vésett ilyet,az tudja miről beszélek. :boxer:
Mérőhelyet vésni? A mérőhely az adott volt. Ott mérték a petróleumot.
(Szerencsére én erre csak Apám elbeszéléseiből emlékszem.)
Ahogy ígértem, jelentkezek barátnőmék kert világításának további részeivel! íme a képek:
A tömszelencét kár volt kispórolni a dobozokról!
A kültéri obo doboznak nem kell tömszelence, annak gumis a vezetékbevezetése és mm pontosan illeszkedik a vezetékre. De az érvéghüvely lehagyása az már főbenjáró bűn! 3ft/db és 1500ért lehet venniérvéghüvelyező fogót a barkácsáruházakban. De egy vásárban is lehet találni...
Megint tanultam valamit! Eddig mindenhová raktam...
Sziasztok! A véleményetekre lennék kíváncsi.Helyzet a következő:van egy dugalj és egy hosszabbító.Ha a hosszabbító fogyasztók nélkül van bedugva a dugaljba,akkor a föld-nulla és fázis-föld között 50-70 V közötti feszültséget mérek.Ha a hosszabbítóba bedugom a laptop töltőjét,az 50-70 ból 110V lesz. A dugaljban normál értékeket mérek,fázis-föld 230 és föld-nulla 0V.
Már 3 hosszabbítóval próbáltam,mindegyiknél ugyanaz a helyzet.Szakadásvizsgálóval is mértem a hosszabbítókat,minden rendben.A probléma folyamatosan fennáll.
Nincs bekötve vagy szakadt a védővezető a konnektorban.
Mégis mérek 230V-t a védővezető és a fázis között.Ha szakadt lenne 0V-t kéne mérnem.
Attól függ hol szakadt és mivel méred!
Amint rákerül egy hosszabb vezetékszakasz , ahol a párhuzamosan futó vezetők miatti kapacitív csatolás létrejön a hiányzó védővezető miatt a potenciálja megemelkedik. Ugyanígy megemelkedik, ha kapcsolóüzemű eszközt raksz rá a zavarszűrőben lévő kapacitív osztó miatt. Egy nagy belsőellenállású multiméterrel ezt nem igazán lehet jól mérni. Tegyél terhelésként egy 60W-os izzót a fázis és a föld közé, ( ha van FI ez a mérés nem hajtható ilyen egyszerűen végre ), és ha az izzó világít, jó a védővezetőd, de gyanítom, hogy nem fog. Ha van FI, akkor le kell oldania amint az izzót csatlakoztatod, ha nem teszi akkor is teljesen biztosan rossz a védővezető a konnektornál.
Dudus! Pont ez az a módszer, ami miatt már ágáltam egyszer. Igaz, akkor valami nagy teljesítményű eszközt javaslt valaki a próbára, nem 60 -as égőt.
Van egy földvezető, ami lóg a levegőben. Nem tudjuk, hogy hol van elszakadva. Képzeld el, mi történik, ha pl. mindenhol megy földvezető, mindenhol rendesen be van kötve, egyedül az óraszekrényben (lakás elosztóban) hiányzik a kötés. A 60-as égővel ráköti a 230 V -ot a levegőben lógó földvezetőre, és ha az asszony épp a mosógépet piszkálja a szomszéd helyiségben, már oda is ragadhat... A 60 -as égő (cca 850 ohm) 260 mA re korlátozza csak az áramot. Ha 15 W -os égővel teszi ugyanezt, mári 65 mA -re csökken a max áram, csökkentve ezzel a fenálló veszélyeket. Javaslom ilyen vizsgálathoz a 2 db sorbakapcsolt 230V / 15W -os égőt, ezzel - és a további adott ellenállásokkal - 30 mA alá csökkenthető a max áram.
A sorba kötött 15W/230V próbalámpás van a szabványos könyvben is,mint védővezető folytonosság-vizsgálat.Köszönöm a válaszokat,neked is Dudus.
Ganzunivval mértem. Igazatok lett,a próbalámpa nem világít.
Igazad van!
Azért gondoltam erre, mert csak egyetlen konnektorra jelezte a hibát, az áramot meg nem gondoltam/számoltam végig! Tulajdonképpen minden mérést körültekintően kell elvégezni, mert a legtöbb balesetet okozhat, pláne az energiaellátás terén.
hali
A számítógépház és a radiátor között 110v van (nem tudom hogy honnan?), és hát amikor rányúlok a radiátorra és a házra hát bizsereg rendesen. Persze ehhez hozzá tartozik az, hogy a konnektor nincs leföldelve, de a radiátor igen. Az jó megoldás lenne ha a házat rákötném a radiátorra, tehát a házat leföldelném ?
Nem!
Ha védőcsövezett a hálózatod és belefér húzz be egy védővezetőt is.
A fél hálózati fesz a táp zavarszűrőkondijából jön. Ugyanis úgy van megoldva hogy egy kondenzátor köti össze a fázist-földet és a nulla-földet is. ezért feszültségosztás miatt a föld fél hálózati feszen van ha nincs tényleg leföldelve. De ez nem veszélyes csak kellemetlen...
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A három fázist régen,vagy talán ma is piros,sárga,zöld színnel jelölték,jelölik. Mi a helyes sorrend az R S T,azaz az L1 L2 L3 fázisok színjelölésénél? piros,sárga,zöld vagy zöld,sárga,piros?
Szia
Nem tudom,hogy régen hogy jelölték a fázisok színét,de ez nagyon helytelen,hogy a fázisok színét ma pirossal illetve zöld,sárgával jelölik. Ma a fázisok színét vagy feketével,barnával,vagy szürkével jelölik. Egy fázisnál a fázisvezető mindig fekete,és három fázisnál jön még a 2 szín: Barna,fekete,és szürke(legalábbis a mai háromfázisú kábeleknél) A zöld-sárga a védővezető színe(régebben ez volt a piros,úgy tudom),a kék pedig a nulla vezető színe. Egyébként nem értem,hogy érted a sorrendet. ...vagyis úgy igen(hogy pl. fekete egyes fázis,szürke 2. stb. ),de szerintem nem nagyon figyelik.Ha lakásról van szó,a sorrend (énszerintem) nem számít,csak az,hogy a lakás terhelését ugyanúgy osszuk el mind a 3 fázisra.
Sziasztok!
Ezek a színek sosem voltak kábel színek, sínezések jelölésére használták(?!) erősáramű elosztó, kapcsoló szekrényekben, termekben, a fázissorrend jelölésére. Bár, rémlik régi erősáramú (1kV-os) kábeleken lehetett látni kb. 2mm hosszanti csíkkal jelölve a fázis színe. Egyébként piros-sárga-zöld az R-S-T jelölő színe.
Láttam már új szerelésnél piros,sárga,zöld zsugorcsöves jelölést a fázisvezetőkön,melyek mind fekete színűek voltak. Ezzel lettek egymástól megkülönböztetve a fázisok. Ez helyes megoldás? Ez egy 3*10000V/3*230V-os transzformátor szekunderén volt. A kérdés arra irányult hogy mi a helyes sorrend színjelölésben? (tudom hogy ma már a fekete,barna,szürke)
Üzemekben, ahol motorok vannak, fontos hogy a forgásirány ne változzon meg egy rekonstrukciós munka során, tehát következetesen végig jelölik/jelölték a rendszert.
Anno ,70-es évek, mikor még áramszolgáltatós voltam, a középfeszültségű hálózatokon is mértünk, és jelöltünk forgásirányt (piros-sárga-zold). Sőt kisfeszültségű hálózaton minden szakasz elején és végén felraktunk a hálózatra megfelelő, színes fémlapokat.
Ma is így használják. A síneket így jelölik. A kábel meg lehet több fajta is. Én már találkoztam több fajtával.
A régiek fekete-fekete-fekete-piros, fekete-kék-fekete-piros, és még annyi félével hogy néha nem tudom mit tegyek. Már csak fáziscerkával merek még a kilincshez is nyúlni ha valami gond van. A múltkor nulla szakadás volt és az egész szekrényen 175V volt. Hála istennek szigetelt bakancs meg bőrkesztyű... de a cerka szépen világított.
Van egy olyan ketyere amivel a forgásirányt kiszerelés előtt ellenőrizni tudod (jobban mondva a fázissorrendet), de ha a tekercselő egy madzagot felcserél akkor már ennek lőttek! legjobb ha beszerelés előtt ellenőrzöd a forgásirányt, az a legbiztosabb. Nálunk van olyan szivattyú aminek fél milla csak a javítása.... Fordított forgásirány esetén szétveri a szimeringet, plusz még záróvíz is kell a szimeringnek, tehát két szivattyú szinkron működését kell biztosítani. 1: meglegyen a záróvíznyomás, 2:csak akkor indulhat el a főszivattyú ha a fentebbi (1) feltétel teljesül. Hibás forgásiránynál fél milla. Hatszor néztem meg mielőtt vissza tettük a motort, és még akkor is rinyáztam....
"Egyébként piros-sárga-zöld az R-S-T jelölő színe."
Ne haragudj, de nem így van. A színsorrend helyesen: zöld: R sárga: S piros: T
Akkor nézz meg egy mai MBCu kábelt, ami 3 eres. 98%-ban nincs benne fekete, hanem barna a fázisvezető színe. :eek2:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |