Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
[OFF]Azt adatlap alapján rajzoltam! Az valóban akkora
Nagyon profi lett a NYÁK-rajzolat! :yes:
Szia.
Szükségem lenne még egy kis segítségre. Az adatlap 11. oldalán van az ajánlott kapcsolás és a tranzisztorok kiválasztásában kéne egy kis segítség és még egy kérdés, hogy a kondik a diódákkal párhuzamosan kellenek? Nekem azt mondták feleslegesek inkább a +B és -B-re kell egy jó kondi. (Talán jobb lenne átköltöznöm ide ha tudsz segíteni annak örülnék, mert kicsit gondban vagyok a tranyók terén melyiket érdemes haszálni. Az ellenállásokat kiszámítom utánna csak egy pillantást kéne vetned majd rá és ha kész a nyákterv majd arra. Addig igyekszem kiforrasztani az ic-t ami szintén elég nehéz dolog.)
Szia C27!
Ezzel a kapcsolási rajzal is lesz még egynéhány gondod. A +B és a –B az egy földszimmetrikus (kettős) tápegységet igényel. A működéshez kell +5V, és (+/-) 12V. (Példakapcsolás). Két topik is van, amely hasonló motor típusokkal foglalkozik. (Brushless motor, ill. HDD motor vezérlése címmel). A DC motorok topik az egy kicsit másról szól. Ez, amivel mi foglalkozunk, nem igazán csak egyenáramú motor, inkább a Brusless motorok témaköréhez tartozhat, de talán a Moderátorok ezt jobban tudják. (DC/3 fázisú Hall vezérlésű motorok).
De akkor a motor nem menne simán 24V-ról? Én azt hittem a +B és -B vcc és gnd jelölés. Említetted az MP6901-et ott nem kell szimmetrikus táp akkor ennyi erővel elég lenne egy olyan ic vagy az azt kiváltó kapcsolás nem? (Ha gondolod átmehetünk ide akkor link)
Sziasztok! A nyákot elkészítettem csak a beültetés van vissza kivágtam kifúrtam mindent és bele is próbáltam az alkatrészeket! Sajnos ma nem tudom a beültetést megcsinálni
Szia!
Nagyon jó lett, mivel vágtad ki ilyen jól a süllyesztett alkatrészek helyeit?
Szia! Fúróval körbefúrod,megvágod szikével,utána a célra készített csiszolókkal kireszikeled! Én egy darab nyákra,egy szegre,egy M8 csavarra ragasztott dörzspapírral csiszoltam be méretre minek a vonalai rajt vannak a nyákterven de jó ha az alkatrész kéznél van így "passzentosabb" lesz! A lábak bevágásai szintén fúró,szike és egy öreg acél körömreszelő Az SMD kvarcnál kell leszednem a padból mert így zárlatos lenne de ki így építi észreveszi ha simán lefelé áll akkor meg csak be kell forrasztani!
Kösz hogy ezt megosztottad.
A módszer egyszerűsége ellenére nagyon jól sikerült üdv.
Sziasztok! Óriási hibát vétettem a tervezésben!! A tranzisztorok emiter-bázisa fordítva van egy rosszul értelmezett makro miatt! (tükrözés áldozata lettem) nagyon szégyellem magamat Létezik két fajta megoldás!! Vagy foddítva forrasztjuk be a tranzisztort vagy kell egy olyan fajtát keresni minek ez a helyes kiosztása mi a makróban is van! Nem szeretném áttervezni de ha kell az lesz!! Sajnos itt látszik,hogy amatőr az ember! Én fordítva fogom befforrasztani a tranyókat mivel kész a nyák és csak BC848 van kéznél.. Sajnos megit mennem kell és ma nem készül el (ledek beforrasztva áramkorlátozókkal ép a tranzisztorokat akartam ültetni mikor valami furcsa votl és rájöttem) Az áttervezés tíz perc csak fel kell cserélni és a tranyóm alatt elfér a vezetőszál 0,4mm-es a bázisnak ahogy most nézem Aki nem állt neki vagy nem sikerült kérem módosítsa most nem érek rá mennem kelll!!
Szia!
Szerintem a tranzisztoroknak mindegy, hogy "háttal" lesznek beforrasztva, csak egy kicsit kell a lábakon hajlítgatni. Egy panelt (f690_SMD), 1mm-es NYÁK-lemezre nagy nehezen összehoztam, de még nem döntöttem el a beültetését. Van egy kis elcsúszás a két oldal között, ez néhol már majdnem 1 mm lett. Egy szakadás, és egy jó nagy "belemarás" van az áramkörön, ezeket ki lehet javítani. (Ez az első kétoldalas NYÁK-om). Kireszelgettem, de messze nem olyan tökéletes, mit Patexati NYÁK-ja. Néhány kép azért erről is felkerülhet elrettentő példaként..
Szia! te tudod de szerintem azért használható! Én is piros (olcsó) ledekből készítem mert nem láttam még a képét ha jó lesz akkor majd lesz kék is Ha kész leszek (holnap valószínű) majd írok!!
Sziasztok! Most élesztettem elsőre indult! További képek a nyákról ha majd kész még nincs bent műveleti erősítő és RTC. Tökéletes az egyensúly( elem bent van már) nem kell semmit rajt ellensúlyozni simán pörög akár 2600-at is a számítógépventibvel (régi bika tápventi van nekem) de 1500 fordulaton lesz üzemeltetve mert ott szinte semmi hangja!
Sziasztok! A kész óra képei! Működik rajta minden!
Még,,
Hali!
Nagyon jó lett! Grat! Azt hiszem itt az ideje, hogy én is nekifogjak!
Szia!
A propellerről, már csak néhány alkatrész hiányzik nálam. Elem, Graetz, Hall szenzor. Minden más a helyén van, ill. a központi LED-et csak akkor forrasztom majd be, ha minden más a helyére kerül. Kifúrtam a forgástengely közepét 1mm-es tengelyhez, és a súlyelosztást majd akkor tudom jól beállítani. (Most nagyon orrnehéz még). Az áramkör ”hideg” bemérése megtörtént minden olyan alkatrész beforrasztása után, ahol valamilyen hiba felléphet. (Hétfőn tudom folytatni). Néhány felvétel a majdnem kész propellerről.
Szia! Nagyon jó lesz ha elkészül csak le kell valamivel lakkozni mert "megrohad" hosszabb idő múlva és ronda fekete lesz a nyák!
Sziasztok! Akkor felteszem a tökéletesen működő (tranzisztorok ebben már jól vannak) verziót ezt bátran építheti ki akarja ez biztos megy!! A többi rossz tervet ne keresse senki le lett szedve,hogy ne okozzon gondot!Köszi Norberto
Szia!
Le van lakkozva mindkét oldal, különben már másnap lehetetlen volna forrasztani az oxidréteg miatt, aztán hogy is néznének ki az évekkel ezelőtt gyártott panelek. (Általában a felületkezelt kész NYÁK -ot azonnal le szoktam valamilyen védőréteggel kezelni, itt Akril lakkal leheletfinoman lefújtam, ez forrasztható is). Természetesen, jobb lenne ónozni a felületet olyan módon mit a Tied, majd azt is kipróbálom, mert tényleg nagyon tökéletes az ilyen típusú NYÁK felületkezelése.
Szia! Maratás után le kell mosni a tonert erős oldószerrel és fel kell a nyákot csiszolni vízpapírral vizesen majd ha nem ónozod szeszben oldott gyantával le kell kezelni utána könnyen forrasztható lesz! Az egészet ha kész és működik én beleteszem egy tálba és bő denszesszel és egy fogkefével teljesen letisztítom majd szárítom! Ezután lakkozható ha nincs ónozva! Lehet szépet ónozás nélkül is de ott mindent maszkolni kell ha szépet akarsz mert ugye az ón nem réz színű Nagyobb egybefüggő felületeket a laminálás és áztatás után én még lesatírozom alkoholos filcel így nem mar bele! Látom diódahíd nincs bele én sem SMD-ből csináltam hanem egy sima lábait vágtam le mert a tok ugyanakkora!
Szia!
Most, hogy nem jutottam tovább, legalább a PIC16F690 programozását szeretném elvégezni, de nem találtam meg az f690 forrás asm filét. Ha fent van és tudod hol, egy Linket légyszi írj.
Szia! Köszönöm! Ez már jónak tűnik!! Egy bajom van nagyon siet az RTC valamit kell variálnom azzal még szerintem.. Köszönjük a "belevalót" nem kis munka volt és még sürgettelek is
Szia!
Megvan, köszönöm! Mindjárt fordítom is.
A hall szenzort az írással befelé (tehát a nyák felé legyen az írás) úgy forrasszátok be! Ilyen stabil kijelzésem még nem volt mindegyik kicsit mocorgott néha ez áll mint a cövek
Az a tapasztalat, megoldás is benne van, amit a Wand óra kétirányú kijelzésénél szereztünk...
Szia!
Felmerült máris egy probléma az ICSP-n keresztül való írás után. A hiba az EEprom tartalom írásánál történik, visszaolvasva csak néhány számot találok ott. A PicKit2 hardver rendben van. Mellékelek 2 képet ehhez.
Sziasztok!
Nem hiszem el, már tökéletes az írás! Van bent egy fotótranzisztor a ICSP Data és a +5V között. Ha ez meg van világítva, (nagyon jól vezet), akkor "rossz" lesz az írás! Most hogy kipróbáltam egy PIC16F690 DIP 20-al is ami természetesen jó lett, itt kerestem a hibát a Data és a Clock környékén. Erre fokozottan figyeljetek a PIC írásánál majd. |
Bejelentkezés
Hirdetés |